DACIA Forum Srbija

DACIA => Sistemi za TNG i alternativna goriva => Temu započeo: hobbista poslato 19.11.2009. - 21:04

Naslov: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: hobbista poslato 19.11.2009. - 21:04
Ovo je spominjano već u nekim drugim temama.

Problem je sledeći: prerano prebacivanje na TNG (motor nije dovoljno zagrejan).
Kada sam ugradio uređaj, prebacivao je prilično rano na TNG, iako je u njegovom softveru bio podešen na standardne vrednosti (ako se ne varam 45oC). Reklamirao sam posle par dana, i podigli su T za prebacivanje na TNG za 5 ili 10oC (ne sećam se tačno). Da kažemo da je to radilo pristojno dok je bilo toplo vreme, ali je i dalje prebacivao na TNG pre paljenja prve dve crte na pokazivaču temperature (10-tak sekundi ranije). Međutim, pre 10-tak dana, kada je spoljna temperatura (jutarnja) bila oko 5oC, problem je postao izraženiji. Obzirom da mi se prebacivanje na TNG dešava skoro uvek na delu puta gde je serija ležećih policajaca, auto se svakodnevno gasio prilikom izbacivanja u ler. Posle ponovnog paljenja, do sledećeg prebacivanja se dovoljno zagreje da može da radi na TNG.
Juče sam bio na redovnom servisu, i skrenuo pažnju serviseru na to. On je postavio u softveru, kao uslov za prebacivanje na TNG, temperaturu  na max. (mislim da su prethodne vrednosti 50,55,60oC). Sada prebacuje na TNG oko 5sek. posle paljenja prve 2 crtice na pokazivaču temperature, i auto se ponaša OK.

Zanima me ko još ima ovakav problem (uslovno rečeno).

A zanima me i komentar kolege Slavka (sa kojim sam se mimoišao), koji davač "laže". Prve crtice na pokazivaču u kolima se pale na 50oC (ispraviće me enciklopedija Krle ako grešim), dok uslov za prelazak na TNG stoji na max. (posle 60oC)? Odnosno, ukoliko sa istog davača dobijaju podatak za temperaturu, koji je razlog da drugačije "tumače" isti podatak?
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: petar313 poslato 19.11.2009. - 21:29
Meni se upravo taj problem pojavio pre neki dan. Prebacio mi jutros na gas, a nisam jos ni izasao sa parkinga. Jos ume i da se ugasi kad prebacuje. Prerano prebacuje.

Do pre tri dana je sve radilo besprekorno.

Pozvacu sutra servis.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: hobbista poslato 20.11.2009. - 07:14
Kratko je trajalo :( Jutros je opet prebacio skoro 15 sekundi pre paljenja prve crtice na pokazivaču na tabli. I opet se ugasio. A zima tek dolazi :(
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: vesko78 poslato 20.11.2009. - 15:39
Mislim da problem nije samo u temperaturi na koju je podesen sistem da predje na gas. I kod mene se desava da predje na gas pre nego sto se pojave dve crte na displeju za temperaturu, ali se nikad nije gasio, sve ide bez bez problema i ne moze se primetiti da je auto prebacio na gas. Mislim pre da je problem kod "mapiranja" odnosno da gasni racunar verno iskopira rad benzinskih dizni. Gledao sam kako se to steluje na racunaru, u sustini je veoma prosto, za STAG 200 u softveru sedobije dijagram rada benzinskih dizni prilikom kalibracije i gleda se da se podesi da dijagram koji opisuje rad gasnih dizni bude identican sa njim. U tom slucaju motoru mora pravilno da radi bez obzira sto je presao na gas, tj bice mu malo veci ler gas i ne bi trebalo da se gasi iako nije dostigao radnu temperaturu.
A vezano za temperaturu, zar to nije temperatura tecnosti koja ulazi isparivac? Ona je kod mene bila podeseno dugo vremena na 25 stepeni. Skoro sam u dogovoru sa majstorom prebacio na 35. iNikad nisam imao problema ni leti ni zimi, a presao sam preko 25000 na gas.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: hobbista poslato 20.11.2009. - 19:03
Ne znam da li je mapiranje, temperatura ili nešto treće.
Činjenica je da ako prebaci na TNG kada je temperatura rashladne tečnosti iznad 50oC problema nema.
Ukoliko je temperatura niža, dešava se:
- ukoliko pustim gas i izbacim u ler (zbog prethodno opisanih uslova) - motor se ugasi.
- ukoliko se to desi u normalnoj vožnji, motor proguta "knedlu" i izgubi malo snage (traje 10-tak sekundi, i posle toga je sve normalno).

Da nije mnogo malo 25oC za prebacivanje na TNG?
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: koan poslato 20.11.2009. - 21:00
Kolko si presao sa vozilom? Po meni to su ti rastelovani ventili i ne mogu se kompenzovati podesavanjima softvera gasnog kompjutera. Ako si presao preko 30k stelovanje odmah, ne zbog gasenja samo nego zbog zdravlja ventilskog sistema.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: hobbista poslato 20.11.2009. - 21:24
11.000 km. Na benzinu nemam nikakvih problema, a na plinu se tako ponaša od ugradnje  :ne:
Ventile ću da preštelujem posle prvog servisa u svakom slučaju.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: koan poslato 20.11.2009. - 21:32
U principu rano je razdesene ventile ali neki majstori za gas predlazu stelovanje odmah po ugradnji gasa.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: krle poslato 20.11.2009. - 21:35
 Može li neko  da prokomentariše   ovo :

(http://img697.imageshack.us/img697/6893/parametarlpg.th.png) (http://img697.imageshack.us/i/parametarlpg.png/)
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Keka poslato 20.11.2009. - 22:03
Optimalno je da prebacivanje bude na temperaturi rashladne tecnosti preko 40 C, sto vise to bolje, ali ce potrositi vise benzina.....Nekima je svaki dinar ustede bitan, pa stavljaju prebacivanje prerano. Duzi rad na benzin cuva dizne.

Pitanje je zasto vec nastelovan uredjaj brljavi. Postoji mogucnost da se resetovao, mada ne bi trebao u takvim slucaju da zaboravi zadate vrednosti. Druga mogucnost je da neki od senzora temperature laze uredjaj, ako ocitavanja temperature na displeju i prebacivanje nisu uvek sinhronizovani. Meni npr. prebacuje na gas nekih 5-10 sekundi pre nego sto se pojave dve crte na displeju.

U svakom slucaju mapiranje nije najbolje odradjeno i u tom osetljivom momentu se motor ugusi od viska gasa.

@ Krle: ne znam kakav komentar ocekujes, stavljeno je donekle nesrecno podesavanje da prebacuje na gas na temperaturi od 30 C, i kad obrtaju predju 700, a obicno se stavlja kad obrtaju predju preko 1500. Interesantnije bi bilo videti mapu i timing benzinskih i gasnih dizni.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: hobbista poslato 20.11.2009. - 22:14
Šta je switchover time? Ukoliko su ispunjena prethodna 2 uslova vreme posle koga prebacuje na TNG?

Ne znam, više puta su gledali, i sve je OK. Greške nema, mapa je OK (kažu). A dešava se samo ukoliko se prebaci na TNG pre napunjenih 50oC rashladne tečnosti.

Edit: koliko primećujem i petar313 ima taj problem, a pomenuo je još neko u nekoj od tema.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Keka poslato 20.11.2009. - 23:06
Switchover bi trebalo da bude vreme koje treba da protekne od paljenja da bi dozvolio da prebaci na gas (pod uslovom da su rpm i temperatura adekvatni).

Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: krle poslato 20.11.2009. - 23:14
 Bilo mi je čudno to za 700 o/min.

(http://img263.imageshack.us/img263/6373/lpkmap01.th.png) (http://img263.imageshack.us/i/lpkmap01.png/)(http://img32.imageshack.us/img32/4922/lpgmap02.th.png) (http://img32.imageshack.us/i/lpgmap02.png/)

Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Keka poslato 20.11.2009. - 23:18
Gde si ovo pokupio?
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: ppejic poslato 21.11.2009. - 00:19
Meni takodje prebacuje pre nego sto se upale 2 crte. Ranije, ne bas neposredno.

Ja sam primetio drugu glupost. Kad prebaci na TNG, a motor je prohladan, stanem na raskrsnicu pritisnem kvacilo i tkao drzim..., u leru broj obrtaja krene d se klacka 800-1200, krenem dalje...na sledecoj raskrsnici ta se pojava izgubi.

Ko kontrolise ler gas kada je aktiviran pogon na TNG? Zar ler ne kontrolise uvek kmpjuter za BMB?

Peja
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Keka poslato 21.11.2009. - 00:34
Benzinski ECU daje signal za ubrizgavanje goriva koji gasni ECU modulise, a step motorom upravlja benzinski ECU, tako da je problem najverovatnije u podesenosti sistema.

Negde sam vec pricao da stariji sekventi imaju 2D mape, a noviji 3D mape, te pri radu uzimaju u obzir i temperaturu gasa. Posto je to kod ovih nasih starijih sistema relativno promenljiva velicina (25-90 C), i parametri ubrizgavanja su razliciti, pa ECU ne moze bas sve da ispegla.

Predlog resenja je podici temperaturu prebacivanja.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: petar313 poslato 22.11.2009. - 18:10
Petak, subota i danas (nedelja)  sve redi bez problema (sto bi se reklo: "normalno").

U servis cu kad mi se isprazni rezervoar (da pogledaju i merac količine gasa u rezervoaru).

A zaista, i meni se prethodnih dana cinilo da se komp "zbunjuje", koliki gas da da na leru. Cas obrtaji padnu skroz na dno, cas skoce preko 1000 rpm, pa se stabilizuje na 700-750.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: slavko_bgd poslato 23.11.2009. - 10:24
@HOBBISTA

Žao mi je što smo se mimoišli.
LANDIRENZO OMEGAS ima 2 strategije prelaska na gas: 1-va je na osnovu temp.gasa(t-gas) i vremenske zadrške i 2-ga je na osnovu temperature rashladne tečnosti (t-mot).
Kod svih vas je korišćena 1-va strategija. U momentu davanja kontakta gasni ECU meri t-gas i počinje "odbrojavanje" u sekundama.Što je niža početna t-gas duže je vreme predviđeno za zagrevanje uređaja i obtnuto kod toplog motora.
Kod LR softvera nije bitno da li je t-gas veća ili manja, bitno je samo da je GAS ISPAREN odnosno da je zagrejan na više od 20C. Od motora do motora zavisi vreme za koje će se gas zagrejati na određenu temperaturu i potrebno je podesiti ne TEMPERATURU MOTORA već VREME U SEKUNDAMA za 10-15% na nižim temperaturama. Načelno, ova strategija se masovno koristi jer omogućuje raniji prelazak na gas. Tvoje vozilo je sigurno ispravno i tačno pokazuje t-motora;
Najavi se i svrati do servisa da to sredimo.Telefon ti šaljem na PP;

@Petar313> Svrati do servisa i napomeni šta se dešava.

@Krle> Ekran sa parametrima poljskog kontrolera AC.Setovan da prebacuje na 30C isparivača(MALO!!!),iznad 700rpm(OK) i sa vremenskom zadrškom od 3s i overlapingom za svaki cilindar od 200ms (0,2 sec).

@KEKA> Svi sekventi od starta koriste P i t gasa i to su korektivni parametri koji se ne pojavljuju u mapi koju modifikuje serviser.Dve dimenzije su vreme brizganja benzina i RPM.Treća dimenzija je korektivni faktor (K-value, multiplicator, kako god). 3D mapa samo vizuelno pokazuje korekciju Tib/Tig.Lošiji softveri su bazirani na empirijskom modelu(razbušivanje dizni, korekcije pritisaka itd) dok su bolji softveri bazirani na stvarnom, matematičkom modelu (fiksne mehaničke komponente)...Softver je bolji što mu je veći nivo automatizovanosti.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: hobbista poslato 23.11.2009. - 11:01
@ slavko_bgd:
Svratiću svakako ove nedelje. Jutros je bilo još drastičnije - prebacio je na gas ohoho pre paljenja prvih crtica na davaču (ali sam išao drugim putem, da izbegnem "ležeće"  :) )

Ako sam dobro razumeo:
- Koristi se prva strategija za prebacivanje na TNG, tj. "na osnovu temp.gasa(t-gas)"
- Kod LR softvera nije bitno da li je t-gas veća ili manja, bitno je samo da je GAS ISPAREN odnosno da je zagrejan na više od 20C.

Što će reći da tu nema podešavanja, odnosno da je jedini uslov da temperatura gasa bude 20oC (ili veća)?

Ostaje samo podešavanje vremena?
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: slavko_bgd poslato 23.11.2009. - 12:17
Baš tako.
Neki motori podižu temperaturu brže, neki sporije. S obzirom da se isparivač vezuje u kolo radijatora, radijator dodatno "odvlači" toplotu u zimskim uslovima i zato se dešava da sistem uključi gas dok on nije dovoljno zagrejan,pogotovo zimi,što se manifestuje kao gašenje motora ili nestabilan prazan hod.
U softveru postoji osnovno podešavanje koje se načelno menja samo kada se ukaže potreba za tim, kao u tvom slučaju.

Gotovo svi korisnici TNG-a žele i traže da im vreme prelaska na gas bude što manje, iz ekonomskih razloga naravno.
Tehnički gledano, motor-isparivač-gas treba da budu zagrejani. Benzin treba trošiti i zanavljati. Dobro je ponekad prebaciti na benzin, izvozati 2-3 km i opet voziti na gas.To je ono što se dokazalo u praksi, sve drugo je suva teorija...
Javi se i vidimo se.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: kiconix poslato 23.11.2009. - 18:32
OFF
Jedno pitanje za Slavka, da li slucajno imate softver za brc?
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: VeDuS poslato 24.11.2009. - 00:13
Slavko... zar samo dva tri km?
Praktikujem po nekoj svojoj "teoriji" da na svakih oko 1000 km prebacim i izvozam 30-50 km normalne voznje (i na otvorenm i u gradu).
To mu dodje kao pod obavezno jer i tada moram bar malo dosuti benzina ('frishkog').
Tako sam radio na predhodnom autu (YUGO In 1.3) presao 68000 km i nijednom nisam imao problema sa gasom niti sam nesto servisirao na gasnoj instalaciji.oduse trosio je 8-9 litara al' bogami i isao posteno.
:dobro: pohvale za iscrpno objasnjenje
Teoretski, ispada da zimi treba ukljuciti grejanje tek po prebacivanju na gas jer ce se to tada dogoditi brze.Ali... teorija je to :ces:!
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: kiconix poslato 24.11.2009. - 00:17
Za daciju ta teorija ne vazi, nema slavinu nego klapnu.
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: VeDuS poslato 24.11.2009. - 00:22
O.K. Onda je sve jasno.
Samo 'vremenska zadrska' igra najvecu ulogu u prebacivanju. (i temperatura napolju  :zima: :lale1:  &  :naturesmile:)
Naslov: Odg: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: slavko_bgd poslato 24.11.2009. - 11:09
@kiconix

Imam i softver i interfejs za BRC 24 Sequent ali nisam specijalizovan za njega kao za Landi/Landirenzo.
Imam dobre kolege koji dobro rade BRC i TARTARINI, ako ti treba kontakt,javi se.

@VeDus

Dovoljno je povremeno par kilometara,zaboravio sam da napišem na svakih 100-nak kilometara.
To je upravo ista kilometraža koju ti izvozaš na benzin na svakih 1000 km.
Samo što ti voziš "u komadu" a ja savetujem vožnju "na parčiće".
U krajnjem bilansu dođe mu na isto.Važno je samo da ista količina benzina ne stoji dugo u rezervoaru...

Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: hobbista poslato 28.11.2009. - 20:23
Bio sam u petak kod Slavka u EkoLuka servisu, i podešen je ECU (nadam se).
Tek sada sam probao auto sa hladnim motorom (po hladnjikavom vremenu), i prebacio je na plin 5-6sek. posle paljenja prvih crtica na pokazivaču T (preko 50oC), što je dobro. Ukoliko ostane tako i kada se spoljašnje temperature budu spustile blizu 0oC biće odlično.
Vreme prebacivanja na plin sa toplim motorom je skraćeno sa 20sek. na ispod 10sek  :to:
Još da vidim hoće li i potrošnja sići ispod 11l  :D

Edit (30.11.2009): jutros je opet prebacio pre paljenja prvih crtica, ali se nije ugasio. Najnormalnije je nastavio rad kao kada prebaci sa zagrejanim motorom :ces:

Edit (07.12.2009): Spoljašnja temp. blizu nule jutros, prebacio na TNG 20-tak sekundi pre paljenja prvih crtica, ali nije ni pomislio da se ugasi.
Dakle, nije neophodno da se zagreje tečnost za hlađenje na 50oC. Potrebnije je da neko podesi parametre ECU kako treba :D
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: slavko_bgd poslato 07.12.2009. - 13:15
@hobbista:

Rale, jesi li kontrolisao potrošnju i šta se dešava po pitanju snage i elastičnosti?
Izvini, nisam umemorisao tvoj br mobilnog onaj dan pa ne mogu da te zovem, pa zato pitam ovako...

Pozdrav,
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: hobbista poslato 07.12.2009. - 22:41
Pravo da ti kažem, nisam se nešto mnogo vozio. Već sam imao pređenih 70-tak km kada smo radili servis, pa to punjenje ne računam.
U vožnji ne primećujem neku bitnu razliku (osim što se ne gasi kada je hladan). Elastičan je kao i obično - pre 3.000 o/min može i traktor da me obiđe  :hihi:
Mada, zategao sam ga par puta preko 5.000 o/min i mislim da tu negde posustaje.
Neka ga ovako još par hiljada do prvog servisa, pa ću da preštelujem ventile, pa ćemo videti posle.

Neka, pitaj slobodno ovako. Mi smo Big Happy Family, i nemamo tajni   :scared: :laugh:
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Veterinar poslato 07.12.2009. - 22:50
"Mada, zategao sam ga par puta preko 5.000 o/min"...
Pazi da se ne pretegne.  :to:

Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: hobbista poslato 07.12.2009. - 22:54
Neće, na 6.000 o/min me maltretira blokada  :(
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: slavko_bgd poslato 08.12.2009. - 10:10
@hobbista:

Najavi se i dođi, pa da preštelujemo auto u vožnji.
A bez najave, kad si u prolazu, dođi na kafu...

Pozdrav!
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: hobbista poslato 15.12.2009. - 14:56
Potrošnja je 11,5l, gradski uslovi, hladno vreme i ne baš spora vožnja (što mislim da je OK).
Problema više nema pri prebacivanju na TNG.

Zaključak: LandiRenzo - ukoliko se javi problem - gašenje prilikom prebacivanja na TNG - pravac kod Slavka  :D

Mada... prekor upućen gazdi - ili treba da organizuje da Slavko odradi podešavanje svakog ugrađenog uređaja, ili da obuči/zaposli još nekoga ko se razume u tematiku.  :to:
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: miroleca poslato 25.08.2010. - 15:33
@slavko_bgd
Koja je donja temp. vrednost vode u rashladnom sistemu na kojoj sistem sme/može da prebaci na plin? Koja komponenta najviše trpi i koje su eventualne posledice? Plinske dizne, isparivač itd...

Pozdrav!
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: slavko_bgd poslato 26.08.2010. - 13:19
Ima tu puno faktora od uticaja.
Uglavnom se pravi kompromis između što toplijeg gasa i što ranijeg prebacivanja.
Ja lično sam pristalica što toplijeg gasa.

Pozdrav
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: miroleca poslato 27.08.2010. - 07:39
Videćemo kada dođe zima, koliko nisko može da se ide sa prebacivanjem na plin. Zato i pitam da li postoje neki zakoni fizike koji ne mogu da se ignorišu? Recimo, šta bi bilo kada  bi čovek otvorio ventil na plinskoj boci na -10C recimo? Slavko, na kojoj min. temperaturi može da funkcioniše isparivač, i da li to zavisi od proizvođača do proozvođača ili generalno?

Za sada sam na 20C, nisam hteo da idem previše agresivno u startu, jer sam plin ugradio dan po preuzimanju automobila, pa da ga malo "osetim" kako radi pre nego što krenemo u pustolovinu... Za sada sve radi kao sat, auto prebaci na plin 5 sekudni po startovanju hladnog motora, bez promene zvuka ili osećaja na pedali. Spuštaću po par stepeni, pa javljam ovde rezultate (kada zahladni - za sada nema smisla).

S obzirom da je tema o kočenju motorom zamrla, mogli bi ovde da nastavimo sličnim žarom kao tamo (svi protiv jednog, udri...)  :hihi1:.

Pozzdrav!
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Loganovac poslato 27.08.2010. - 10:44
Ja mislim da se maneš ćorava posla, kupio si nov auto, sedi i voziii...  :driver:
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: miroleca poslato 27.08.2010. - 22:51
Naravno da nije para u pitanju. Volim da silujem tehniku gde može, još od malih nogu. Niko mi nije naveo valjan razlog što se voziti na benzin do 40C pa tek onda na plin. Svi koji ste imali problema sa niskom temperaturom prebacivanja, ogledali su se u lošem radu motora / gašenjem istog. Ja sam odabrao moćan sistem koji može da ide još niže, a granicu ću ustanoviti kada dođe zima. Naravno, kada ideš kod majstora za kojeg si čuo da radi dobro, pa još sa poznatom markom, ili u "ovlašćeni" servis na šišanje - osuđen si na kompromise.

Slažem se da je loše za benzin da se vremenom ubuđavi (razmnožavaju se bakterije - da čovek ne poveruje). Ovakav benzin može da pojede alumunijsko kućište filtera za gorivo, gume poklopca rezervoara, gumene membrane na AC pumpama za benzin (kod karburatorskih sistema) itd. Zato se vozim sa malom količinom benzina, tako da se relativno brzo obnavlja kada dosipam za "crvenu".


:wave:
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Loganovac poslato 28.08.2010. - 09:00
Lock ili nelock određuju moderatori.

Zašto uopšte paliti na benzin? Zna se, da bi se izbegle moguće detonacije u usisnoj grani. Zašto odmah po startovanju ne prebaciti na gas, iako je isparivač (voda u sistemu) hladna? Pa da bi se izbeglo smrzavanje isparivača. Zna se kolike su temperature na kojima isparavaju propan i butan, može da se desi da butan prolazi u tečnom stanju kroz isparivač... itd, itd...
A koje su to granice, 20, 30, 40 stepeni i 5, 10, 20 sekundi - slobodno čačkaj ako te ne mrzi. Ja neću.
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: miroleca poslato 28.08.2010. - 11:21
Druga stvar, poštujem tvoj stav da ne želiš da se zanimaš finim podešavanjem tvog plinskog sistema (ako uopšte može da ide još niže sa temperaturom bez problema). "Dobro je i ovako, care!" je filozofija koja veći deo našeg naroda uspešno vodi kroz život. Sa druge strane, ima onih koji se tehnike boje jer je ne razumeju, tako da su zadovoljni što radi onako kako se od nje i očekuje. Ja recimo volim da znam kako nešto radi, zašto tako radi i iskoristim "rezervu" koja uvek postoji u skoro svim konstrukcijskim rešenjima.

Detonacije se jako retko dešavaju i kod karburatorskih motora gde je usisna grana puna zapaljiva smeše. Kod modernih mašina, plin se uvodi iznad usisnih ventila, tako da je mogućnost detonacije još manja (ako uopšte i postoji). Mislim da ovo uopšte nema veze sa problematikom paljenja na plin (kada bi takav sistem postojao u širokoj upotrebi).

Propan isparava na -40C, butan na -0.5C. Pretpostavljam da isparivač već na desetak stepeni iznad nule može lepo da ispari gas. Možda može i na manje. Gomila motora na karb. se i zimi pali na plin, uspešno čak i ispod 0C.
Šta se dešava kada je motor zagrejan na 40C, a prebacimo na plin? Toplotni gubici motora su dovoljni da zagreju motor sve do 90C i da i istovremeno zagrevaju isparivač do iste temperature. Dakle, motor sam po sebi ima sposobnost da zagreje i sebe i isparivač. Nebitno da li je početna temp 40C, 30C, 20C ili 10 C. Istina, u sistemu postoji "cold spot" a to je upravo isparivač, jer on rashlađuje tečnost, i neposredno na izlazu iz njega je temp. antifriza najmanja u celom sistemu. Pitanje je samo koliko stepeni isparivač može biti hladniji od vode koja ulazi u njega. Verujem da ta razlika ne može biti velika, možda 5 do 10C.

S obzirom da ne žele odmah da nam daju "pravu stvar" dok nam ne uzmu pare na trenutnoj tehnologiji, ako želimo da idemo ispred vremena, moramo sami da "zavrnemo rukave" i čačnemo po setovanju. Moj uređaj sasvim lepo iskorijuje prebogatu smešu koju daje benz. ECU (a koja gasnom uređaju nije potrebna, već šteti), a ako i uspem da "zaledim" isparivač, vratiću na benzin na kratko i znam da sam dostigao granicu. Ponosim se time što sam entuzijasta u duši i što radim stvari drugačije od ostalih.

Veliki pozdrav!
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: bmiillan poslato 28.08.2010. - 11:23
ako ti nesto znaci vecina italijanskih proizvodjaca opreme za gas
postavlja donju graniciu na 20 stepeni i 25 sekundi.

inace prosle zime na zlatiboru zbog kvara benzinske pumpe na minus
19 palio bez problema na gas. posle grejanja u mestu od 1 minuta
isao bez problema, trzanja i gasenja. valjda je dobro ugradjen i
podesen.
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Keka poslato 28.08.2010. - 14:00
Neki sekventi mogu da pale direktno na TNG, neki ne mogu. Cak i kod onih kod kojih moze, koristi se samo u slucaju krajnje nuzde.

Glavna dilema, za kolegu mazohistu koji voli da siluje, je zasto bas 40 stepeni? Valjda zato sto je neki inzenjer iz tamo neke fabrike koja radi tamo neku opremu za TNG ustanovio da je tako najbolje.

Koliko ja vidim doticnu problematiku, a nisam inzenjer, temperatura je bitna zbog pravilnog kalibrisanja ubrizgavanja gasa sa jedne strane, kao i zbog zastite membrana u isparivacu sa druge strane.

Do nekih 40-45 stepeni konkretno moj motor radi pod saugom sa povisenim brojem obrtaja (800-900) i bogatijom smesom (benzina). Strucniji ce odgovoriti koji je rezim (pret)paljenja u toj situaciji, kao i rezim rada benzinskih dizni i da li u toj situaciji ako se umesto benzina koristi TNG moze doci do nepravilnosti u radu motora. Ko se razume u fiziku i hemiju, neka izracuna koliko gasa prodje kroz diznu od 1,6 mm, pri pritisku od 1,2 bara, ukoliko je dizna otvorena a) 4 ms i b) 20 ms, i to u varijanti 1) ako je temperatura TNG 20 C, i 2) ako je temperatura TNG 80 C.
Koliko sam ja razumeo, hladan gas u kombinaciji sa saugom pri otpustanju pedale gasa dovodi do gusenje motora zbog viska gasa. Sa druge strane ako kod nekog i u ovoj kombinaciji sve radi kako treba, mozda onda na radnoj temperaturi ima malo siromasniju smesu, sto nije najzdravije za sedista ventila.
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: miroleca poslato 30.08.2010. - 09:51
@Keka. Hvala na editu i dodeljenom atributu   :glare:

Slažemo se obojica da vrednost od 40C nije uzeta proizvoljno, iz šešira  :D. Verovatno je to optimum kada se uzmu u obzir troškovi projektovanja i proizvodnje gasnih sistema i instalacija, softvera koji upravlja istima i stručnost potrebna da se isti korektno instalira i podesi. Ekonomska isplativost je ono što upravlja napretkom tehnologije i probojem iste na tržište... a ne (ne)savršenost ili tehničke karakteristike iste.

Kod mene nema zalivanja gasom pri otpuštanju pedale gasa dok je motor hladan, niti je smeša siromašna na radnoj temperaturi. Radi kao singerica. Malo ću porazgovarati sa inženjerom u subotu kada svratim kod njega da mi pregleda instalaciju i dodatno podesi, o uglu pretpaljenja na niskim temperaturama, kada benzinski ECU očekuje zalivanje benzinom, pre nego što se sauh isključi...

Pozdrav svima!
:ziveli:
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: slavko_bgd poslato 30.08.2010. - 19:53
@miroleca

Svaka čast na entuzijazmu.
Napisao si u jednom postu da si "...odabrao moćan sistem koji može da ide još niže...".
Hajde,molim te, napiši samo koji ECU ti je na autu (pročitaj i zapiši oznake na nalepnici koja se nalazi na prednjoj strani kućišta).
Možda mogu da ti pomognem nekim savetom, ako je Landirenzo sistem.
Pozdrav!
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: blagojevic poslato 30.10.2016. - 23:29
Nadam se da ne "podgrevam" poprilicno staru temu bez razloga ali sam ovde nasao problematiku najslicniju onoj koja me muci.
Imam LANDI gasni uredjaj sa kojim su "originalno" dosle MED dizne. Zamenjene su Landijevim diznama, i prilikom zamene je ugradjen i senzor za temperaturu rashladne tecnosti (na crevu koje dovodi toplu vodu u isparivac). Zamenjen je SW gasnog racunara, a uslovi za prelazak na TNG rezim rada su 700rpm i temperatura rashladne tecnosti 25C (temperatura gasa ne postoji kao uslov). U principu, kada ga upalim, i auto je na leru, cim zagreje vodu na 25C predje na gas. Medjutim kako spoljasnje temperature padaju, desava se problem. To sam primetio kada krenem s posla, gde nailazim na semafor vec posle nesto manje od 2km. Taman sto predje na gas, hvata me crveno. Cim stisnem kvacilo, broj obrtaja pocne da se "klacka" i auto se posle par sekundi ugasi (jer ne stignem da ga "slazem" na papucici gasa).
Citajuci komentare iznad skoro sam siguran da je glavni problem u previse maloj temperaturi vode. Planiram da ovih dana odem kod majstora da ovaj uslov poveca, pa mi samo treba neka preporuka za optimalnu temperaturu vode... Hvala unapred!
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: bocca poslato 31.10.2016. - 06:40
Ako se ne varam, pošto je bilo davno, kod mene je namešteno na 40. Pre toga je bilo problema slično tvojima ali od tad više ne. Zimi do prebacivanja treba malo više vremena ali sve rad kako treba. Pozdrav
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: blagojevic poslato 31.10.2016. - 09:26
Hvala!
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Veterinar poslato 31.10.2016. - 12:54
Isti problem sam imao. Kod mene je prebacivanje na plin bilo na 35°C. Kolega Hobbista će možda napisati šta je ustanovio prilikom detaljnog pregleda motora, ja ne umem.  :friends:
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Keka poslato 31.10.2016. - 18:05
35-40 C i min 1600 rpm.
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: blagojevic poslato 31.10.2016. - 20:20
 :hall:
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Sir Oliver poslato 31.10.2016. - 20:34
Meni je otprilike na negde izmedju 35 i 40 C.
Međutim, taj problem mi se javljao kad su mi ventili bili raštelovani. Znao je pri prebacivanju, kad je hladan, da proguta knedlu i to onu sa šljivama i po neki put da se ugasi. Za to vreme radi kao trabant.
Kada su ventili naštelovani prebacivao je bez ikakvih trzaja ili bilo čega. Samo se čuje CAK i to je to.
Ne znam da l' sam ti pomog'o, al odmog'o nisam sigurno.
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: hobbista poslato 31.10.2016. - 21:15
Citat: Veterinar poslato 31.10.2016. - 12:54
Kolega Hobbista će možda napisati šta je ustanovio prilikom detaljnog pregleda motora...
Hvala što lepo misliš o meni, ali se ja ne sećam ni šta sam radio u prošli petak  :c:
Ako me delić pamćenja dobro služi kod tebe je bio problem u pritisku benzinske pumpe pa je to pomeralo korekciju otvorenosti dizni...  :ne:
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: blagojevic poslato 12.11.2016. - 02:32
Juce prepodesen sistem. Temperatura vode postavljena na 40C, i odradjena kalibracija gasnih dizni. Ono sto san danas primetio (mada je bio relativno topao dan) je da se nakon prebacivanja na gas nije ugasio, malo se poklackala obrtaljka i to je to. Videcemo kako ce da se ponasa sutra ujutru.
P.s. Mali  :offtopic:: Cim nakon stelovanja prodjem par stotina km upali mi Check engine, i uvek je u pitanju greska katalizatora. Majstor kaze da je zbog prebogate ili siromasbe smese, i da je to normalno za auta na gas. Da li mu verovati? Iskreno, strasno me nervira ona naradzasta ''cesmica''...
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Loganovac poslato 12.11.2016. - 07:38
Čekaj, čekaj - upali se samo jedanput i više ne do sledećeg štelovanja? Ako se u svakoj vožnji pali - nije normalo, menjaj majstora.
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: eastcowboy poslato 12.11.2016. - 08:31
my experiences at 1.6 mpi
20°C  five seconds
as of 50°C zero seconds
1 rpm
-10°C minimum temperature propan
no problem, when propane map setting not change the petrol LTFT
https://www.obd-codes.com/faq/fuel-trims.php
the mpi control does not control such as generally against zero percent LTFT, but on about thirty percent
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: blagojevic poslato 12.11.2016. - 16:06
Situacija do sada je bila da nakon reseta i podesavanja gasnog uredjaja izvozim par stotina km, nakon cega se upali Check engine, i stalno stoji upaljena. Tek nakon reseta benzinskog racunara se ugasi. Videcemo kako ce sada da se ponasa...

@eastcowboy: Sorry, but I didn't understood very well what U tried to explain me... I have (had) problem with engine shut down after changing from petrol to LPG, and I supposed that main problem was too low water temperature, and bad LPG evaporation due to low temp.
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Keka poslato 12.11.2016. - 20:02
Ako pali check engine, nesto nije dobro podeseno. Menjaj majstora. Kontaktiraj Slavka, zna ponesto oko Landija.  :Smiley:
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: Raja poslato 12.11.2016. - 20:58
Blagojević@

Zavrni oba ventila za gas na rezervoaru i povezi auto dok ne potroši gas iz instalacije. Pretpostavljam da gasne dizne "slinave" i kvare tj daju bogatiju smešu nego što bi trebalo. Takav je slučaj bio i kod mene i rezultirao je promenom svih dizni.
Naslov: Re: LandiRenzo - prebacivanje na TNG
Poruka od: blagojevic poslato 12.11.2016. - 23:29
Dizne su relativno nove. Prvobitne MED su zamenjene Landijevim. Ove nove su od sada presle oko 35-40kkm.