Na nekim modelima Dacie nema filter goriva, koji je moguce ugraditi. Nacuo sam cuo da moze da se ugradi, t.j. samo doda sa parcetom creva sa selnama klik. Da li je to moguce i na kojim mestima je najbolje da se ugradi, pricajmo u ovoj temi.
Kad vidim kakav talog postoji u rezervoarima, razmišljam o ugradnji takvog filtera. Bolje mulj da se zadržava u njemu nego da dolazi do dizni.
Moj nekadasnji logan iz 2004. g. nije imao filter, ali rupa za njega postoji kod zadnjeg tocka, smatram da bi tu najbolje cucnuo.
Nije sporno gde ugurati filter. Sporno je kako i da li seci plasticna creva za gorivo. Cini mi se i da je raspored creva drugaciji.
Mozda je bolje kupiti polovan sistem sa filterom pa fizicki zameniti ceo sklop.
Filter ima ulaz i izlaz, sto znaci po meni da je najbolje mesto izlaz iz rezervoara. Ne sece se crevo, vec se samo skine izlaz sa rezervoara i stavi na izlaz iz filtera. Tada bi trebalo parce creva sa klik selnama koje bi se stavilo na izlaz rezervoara i ulaz u filter. Ako za to postoji dovoljno prostora u delu iznad rezervoara, problem je resen, Procisceno gorivo ide kroz ceo sistem.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=247.msg7281#msg7281
Sad sam video temu , pa rekoh da odmah slikam , posto i mene muci ugradnja filtera za benzin. Malo sam i razgledao prostor, i ima mesta za predlog koji je dao Vujanov, moze da se ubaci neki manji filter tipa Frad , mozda upasuje i original,ali gde naci neko kratko crevo od 10-15cm a da bude sa klik selnama?
Fiknuti na otpadu parče creva sa klik šelnom ,gledajući slike mislim da pasuje i od nekog dizela.Pa običnom šelnom fixirati na filter a klik na pumpu.
Zar ne bi bilo najjednostavnije uzeti taj valjkasti filter, presjeć crijevo i skratit ga za dužinu debelog dijela filtera, uzet dvije obične metalne šelne koje se stežu šarafima, nataknut crijeva na filter i stegnut šelne? Efekat bi bio isti, a nema problema sa traženjem "klik" crijeva ?
Dakle sa ovakve dvije spojit crijeva sa filterom:
Tako je najjednostavnije.
Creva su plasticna i tesko ih je stegnuti obicnim selnama bez grejanja, sto izuskuje malo vise zahebancije i rizika da pod pritiskom crevo spadne. Neki od filtera su plasticni, sto predstavlja dodatni problem za stezanje. Sa klik selnama je daleko lakse zamenuti filter i nema rizika da crevo spadne. Pitanje je: da li se klik selne mogu kupiti, kako se stavljaju na crevo (da li grejanjem, nekom vrstom prese...) i koliko kostaju?
@Keka, Da li ti je poznato zasto kod sistema sa jednim prikljuckom nije moguce ugraditi filter, i gde se njima nalazi pumpa za gorivo?
A Frad ili Man filteri? Oni su metalni i jeftini. Samo da se nadje parce creva sa klik sistemom sa jedne strane i taj ubaciti u pumpu goriva , a drugi kraj creva ide na filter goriva (ulaz) i tu stavimo obicnu selnu kao sa slike od Daria. A na izlazu filtera goriva samo ustekamo crevo koje je do tada bila prikaceno na pumpu goriva sa klik sistemom. Da li bi tako moglo?
Cim stavimo obicne selne imamo muke oko menjanja filtera.
Klik šelne su svuda (i u sistemu hlađenja motora) stavljene zbog brže montaže u fabrici,ne zato što su bolje.Na gumena creva mogu da se stave obične,na šrafljenje.Na plastična kakva su ova kod rezervoara,ne mogu!
Ako bilo gde u dovodu goriva ima parče gumenog creva i dovoljno prostora verovatno bi se moglo iseći crevo i staviti filter sa šelnama na šraf (pod uslovom da je mesto pristupačno i bezbedno!).
Ne sećam se da li originalni filter ima na cevima proširenje ne koje se namiče crevo,kao što ima Fradov.Ako nema,onda je i to problem,jer je to proširenje osigurač od spadanja.
Ako su sva creva u dovodu goriva plastična,možda je moguće neki deo zameniti gumenim,pa tu staviti filter i stegnuti šelnama na šraf.Naravno,kršteno crevo,šelne i filter.I tada je ovaj zahvat samo za one sa osećajem za bezbednost!
Jedna varijanta je da se plastično presiječe u njega se ubaci komad cijevi (bakarne) preko toga se navuče gumeno crijevo a preko njega šelna. to je fabrički urađeno na mom kamiončiću.
I šta sa tom bakarnom cevi? Kako navući na filter? :ces:
Bakarna cijev dugačka oko 1 cm gurne se u plastičnu a na plastičnu se navuče gumena koja se natakne na filter. Ovj da kažem bakarni uložak ne dozvoljava da se plastična cijev deformiše prilikom stezanja šelne .
Zoki...kao reducir... :to:
Razumem da se neko snađe ovako u frci, ali j*bem ti fabriku koja to radi serijski... :help:
Napamet pricam, a da se stavi obican filter na crevo od goriva u motornom delu, presece se i ubaci sa dve obicne selne. Jedino ne znam koliki je pritisak goriva dok gura pumpa, kod karburatora to nije bio problem/
koja je dimenzija creva i dali bi moglo da se postavi hidraulicna ili pnevmatska brza spojka sliku sam postavio kao primer dobro drzi vazduh do nekih 10 bara gumene delive dobro drze naftu i ne razgradzuju se isprobano na pumpi visokog pritiska tomo vinkovic samo jedno je bitno dali dimenzija creva je standardna 6, 8, 10, 12mm itd isa vakvom konfiguracijom dobijas lako vadzenje i postavljanje
Da li se neko do kraja bavio naknadnim postavljanjem filtera za gorivo? Sandero blackline 2011god. nema filter goriva dok sam na loganu 2006 godiste uredno imao filter koji se nalazio kod rezervoara .
Ima filter u rezervoaru i čisti se na 120 000 km.