DACIA Forum Srbija

DACIA => Delovi i održavanje => Temu započeo: Goky poslato 07.04.2013. - 10:16

Naslov: Servisni intervali
Poruka od: Goky poslato 07.04.2013. - 10:16
Servisni intervali propisani od strane proizvođača koji su navedeni u servisnoj knjižici vozila.

Dacia Sandero 1.4 MPI, kupljen 2010 god. u servisnoj knjižici stoji:
Benzinski motori:
Filter putničkog prostora - Svakih 15.000km ili 1 god.
Filter vazduha - Svakih 15.000km ili 1 god.
Filter goriva - 120.000km (za vozila kojima filter goriva nije u rezervoaru)
Kaiševi razvodnog mehanizma (sistem) - Svakih 60.000km ili 4 god.
Kaiševi za pogon dodatnih agregata (sistem) - Svakih 60.000km ili 4 god.
Svećice paljenja - Svakih 60.000km
Kočiona tečnost DOT4 i rashaldna tečnost - Svakih 90.000km ili 3 god.
Čišćenje sistema klima uređaja - Svake 2 god.
Kontrola i dopuna rashladnog plina - Svake 3 god.
Kontrola i otprašivanje zadnjih kočionih obloga - Svakih 60.000km

Dizel motori:
Filter putničkog prostora - Svakih 10.000km ili 1 god.
Filter vazduha - Svakih 10.000km ili 1 god.
Filter goriva - 20.000km
Kaiševi razvodnog mehanizma (sistem) - Svakih 60.000km ili 4 god.
Kaiševi za pogon dodatnih agregata (sistem) - Svakih 60.000km ili 4 god.
Kočiona tečnost DOT4 i rashaldna tečnost - Svakih 90.000km ili 3 god.
Čišćenje sistema klima uređaja - Svake 2 god.
Kontrola i dopuna rashladnog plina - Svake 3 god.
Kontrola i otprašivanje zadnjih kočionih obloga - Svakih 60.000km

U slučaju otežanih uslova eksploatacije servisni intervali se smanjuju.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: nik poslato 07.04.2013. - 16:32
A motorno ulje i filter, ulje u menjaču... ?

Kao što rekoh već, već skraćene intervale još više skraćuju. Lopovluk.

Podseti me priča na lika u Auto Staniću u Vrnjačkoj banji (1. servis) koji je probao da me ubedi kako je originalni servis na 15.000, ali se zbog otežanih uslova skraćuje na 10.000 km i šatro, zbog toga mogu da izgubim garanciju jer sam došao sa 14.500 na satu. Isti otrečen kao zrela šljiva i propitan da li mu je poznato koliki su servisni intervali u drugim zemljama posle čega je ućutao.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Zoran poslato 07.04.2013. - 17:31
Ja ulje u mjenjaču mijenjam na 100 000 km a kontrolišem nivo na otprilike 30 000 km.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: silent poslato 07.04.2013. - 19:24
Citat: Goky poslato 07.04.2013. - 10:16
Kontrola i dopuna rashladnog plina - Svake 3 god.

Za ovo mi u ovlašćenom servisu tražiše 4.000 dinara.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Andrix poslato 07.04.2013. - 19:47
I kod mene u knjizici za 1.6 8v isto pise, a za ulje  15000 ali je preporuka na 10000 zbog uslova eksploatacije, sto bi se reklo kod nas los benzin, ulja, gradska voznja...npr.za sluzbeni punto pise isto na 15000 servis, i to nece da te pogledaju ranije a ne kao kod nas dodji, valja se, pa svakih 10000 parice u servise
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: nik poslato 07.04.2013. - 20:43
Citat: hibernacija poslato 07.04.2013. - 19:47
... a za ulje  15000 ali je preporuka na 10000 zbog uslova eksploatacije, sto bi se reklo kod nas los benzin, ulja, gradska voznja..

U tome i jeste fora i to me posebno nervira. Kada je krenula Integra sa Loganom i kada je trebalo pokazati kako je pouzdan auto i ne zahteva puno za održavanje bila su im puna usta tipa "Auto je ekstra, proverena Reno tehnologija, minimum za održavanje". Još mi se u glavi motaju i izjave tipa "Servisni interval je 30 kkm, ali znate, loše gorivo kod nas pa je prepolovljeno, ali doći će to na svoje kada se stabilizuje tržište goriva" (citiram tipa iz salona tadašnje Integre), da bi se, nakon prve 3 godine i prodatih oko 17.000 Logana, priča odjednom promenila na 10.000 km pod izgovorom "A, ne, ne, osnovni period je 15, a skraćeno je na 10 kkm zbog loših uslova, goriva i čega li već još".
U ovim novijim knjižicama su celu priču i ozvaničili.
G**nari.
Mislite šta hoćete, ali ko im dozvoli zamenu ful sintetike na 10 kkm (Optima SV je išla do 6 kkm bez problema), zamenu G12 antifriza na 3 god (Korsantin je išao bez problema 4) i Kočiono ulje DOT4 na 3 god (DOT3 mi je na Kecu posle 5 godina imao dobro vrelište, kada sam proveravao, a gorivo i uslovi su bili daleko lošiji u vremenu kada su stvari u zagradi bile standardi) malo je  :fiju:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: zac poslato 07.04.2013. - 21:12
Bas je  :fiju: ...kako su krenuli, servisni intervali ce biti na  5000 km.  zbog losih uticaja Srpskog vazduha i puteva.... jbga...toliko osiromasenog uranijuma, pa aflatoksin, pa GMO .....sve to ostavlja trajne posledice na auto...

:Smiley: :Smiley: :Smiley: :laugh: :laugh: :laugh:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Ljuba82 poslato 07.04.2013. - 21:42
Citat: nik poslato 07.04.2013. - 16:32
A motorno ulje i filter, ulje u menjaču... ?

Kao što rekoh već, već skraćene intervale još više skraćuju. Lopovluk.

Podseti me priča na lika u Auto Staniću u Vrnjačkoj banji (1. servis) koji je probao da me ubedi kako je originalni servis na 15.000, ali se zbog otežanih uslova skraćuje na 10.000 km i šatro, zbog toga mogu da izgubim garanciju jer sam došao sa 14.500 na satu. Isti otrečen kao zrela šljiva i propitan da li mu je poznato koliki su servisni intervali u drugim zemljama posle čega je ućutao.


Moram da se nadovezem na ovu pricu. Auto smo uzeli upravo u Banji u junu prosle godine jer imamo tamo prijatelje i dobili smo solidnu ponudu, u principu smo super zadovoljni sa svim, pogotovo sa cenama u odnosu na druge...pa je i plan bio da se servisi rade tamo, jer smo povremeno u Banji. E sad problem je ispao pre nekih mesec dana jer smo se brzo priblizavali cifri od 10 K km, a nikako nismo imali vremena sad da idemo do Banje...a dobro se secam da su nam rekli da se servisi rade na 10K km. I sta cu, krenem da kontaktiram sve moguce ovlascene po Beogradu i svi mi rekose da se servis radi na 15 000. Ja opet pozovem AC Stanic u Banji, opet meni covek kaze na 10. E sad mi preko prijatelja dodjemo do samog vlasnika, covek kaze da mogu da dodjem i na 15...nije nikakav problem, ali je kao preporuka na 10. Frka je svima, ako mogu da namame ljude ranije, iskoristice to, ali mi se nije dopalo sto smo 5 puta morali da zovemo da bi na kraju dosli do informacije da ipak moze na 15.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: glavonja3 poslato 08.04.2013. - 12:58
U mojoj knjizici za auto iz 2006.-te pise da se svecice menjaju na 30 hiljada km, sto je dvaput cesce nego iz prve poruke. Pitam se da li je moguca bas tolika razlika?
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: sinnet poslato 08.04.2013. - 13:33
Citat: Goky poslato 07.04.2013. - 10:16

Benzinski motori:
Filter vazduha - Svakih 15.000km ili 1 god.

Dizel motori:
Filter vazduha - Svakih 10.000km ili 1 god.

Zivo me interesuje objasnjenje za ovakve pojave.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: mladja73 poslato 08.04.2013. - 14:01
Moja godisnja kilometraza je ispod 10000 km:

Filter putničkog prostora - jednom godisnje (obicno u prolece)
Filter vazduha - jednom godisnje
Filter goriva - jednom godisnje
Kaiševi razvodnog mehanizma (sistem) - menjani na  60.000km a to je bilo nakon 6 god.
Kaiševi za pogon dodatnih agregata (sistem) - menjani na  60.000km a to je bilo nakon 6 god.
Svećice paljenja - Jos uvek originalne
Kočiona tečnost DOT4 i rashaldna tečnost - Nije menjana (antifrizu proveravana tacka smrzavanja)
Čišćenje sistema klima uređaja - Nikad nije cisceno
Kontrola i dopuna rashladnog plina - Nikad kontrolisano
Kontrola i otprašivanje zadnjih kočionih obloga - Paknovi su originalni. Jednom su menjani prednji diskovi i kocnice.

Napomena: Ulje menjam jednom godisnje. Ful sintetika i to samo Mobil1. Ventili nisu dirani.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: saša61beograd poslato 08.04.2013. - 14:20
Koliko je star tvoj antifriz?Ovo pitam jer moj ima 5 god. a menjao bih ga sledeće godine kad budem menjao kaiševe i pumpu za vodu (to će biti 6god i oko 75.000km).Da li je mnogo preterano?
Inače i kod mene (5 god,65.000km) je mnogo toga "nikad", "nije" i "fabričko".
Ono što radim na vreme i pre vremena je ulje i filteri,na oko 10 meseci,odnosno 10.000km,sa uljem nema šale.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: mladja73 poslato 08.04.2013. - 14:33
Doduse nesto je dosuto prosle godine kada je radjen veliki servis. Auto je 7-sedma godina.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: saša61beograd poslato 08.04.2013. - 14:54
Onda će i moj izdržati 6 god,posebno što sam dolivao samo fabrički Glaceol.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Goky poslato 08.04.2013. - 20:29
Mislim da jedan član foruma živi u Nemačkoj pa bi bilo interesantno da napiše koji su to servisni intervali dati u njegovoj servisnoj knjižici...
Na engleskom sajtu Dacie sam video za Dustera da spominju interval na 1 godinu ili 12.000 milja što je skoro 20.000km (The service interval on all versions of Dacia Duster is 1 year or 12,000 miles, whichever limit is reached first)
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: nik poslato 08.04.2013. - 21:34
Evo servisna knjižica iz Francuske
http://www.forum-auto.com/marques/dacia/sujet534.htm

Na strani 5 servisni interval osnovni na 15 kkm/benzinci i 10kkm dizel ii godinu za oba. Sekvence realizacije u desnoj koloni.

Na strani 6 u tabeli prikazano šta se radi na 15, odnosno 10 kkm ili godinu dana. Isključivo i samo kontrole (ulje u motoru, kvačilo,...) kolona 1
U koloni 2 (na 30, odnosno 20 kkm ili 2 godine) idu zamene.

PS: Nisam se nešto posebno udubljivao u sadržaj postova ispod, ali mi se čini da pojedini serviseri i kod njih fortaju k'o ovi naški. :whistling: :Smiley:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Keka poslato 08.04.2013. - 22:04
Kad smo vec kod toga, servisna knjizica mi je popunjena do kraja. Od sad sve na casnu rec  :Smiley:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: VaskezNS poslato 24.08.2013. - 07:44
Tnx svima na odgovorima na moje pitanje koje sam postavio ovde:

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=239.msg129144#msg129144

Što se mene tiče, a s obzirom da godišnje prelazim oko 5.000 km, odlučio sam da ulje menjam na 2 godine.

Ako sam tako 20 godina "gurao" Zastavin 1.116ccm sa Optima SV, valjda ću moći i ovaj Renault sa Elf-om  :c:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: pjovan poslato 25.08.2013. - 23:22
najbitnije za ulje je oksidacija, koja nastaje u periodu jedne godine t.j. aditivi koji su dodani uljem gube svojstva za taj period od 12 meseci jedino ako ule nije izradzeno za 30000km ili 2godine, mislim da aral, mobil i castrol imaju takvu formulu, i sve zavisi dali je ulje original da nije neki falsifikat to kod nas ima dosta. Kako bese ono kapa glavu cuva isto vazi i za ulje motor cuva i ja ne prelazim vise od 5000km ali redovno menjam jedan put godisnje, moj savet 12 meseci  ili 10000km mnogood toga zavisi i kvalitet goriva i kolicestvo sulfura koje se oslobadza prilikom sagorevanja mislim na benzin i dizel lpg je druga prica za detaljnije treba nam neki hemicar da nam sve to lepo objasni kakvi se hemiski procesi nastaju u karter.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Keka poslato 26.08.2013. - 12:21
Pogonska goriva su sada (cak) i kod nas u skladu sa standardima EU, znaci kolicina sumpora je normirana. Stoga to ne moze biti razlog da se servisni interval u Srbiji prepolovi u odnosu na Nemacku.

Jedini razlog moze da bude alavost ovlascenih servisa.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: drzarkod poslato 26.08.2013. - 14:36
U slucaju male kilometraze, i full sintetike max. 18 meseci, ili koji mesec preko 1g. Ostalo rizikujemo...imao sam megana gde je servis u Nemackoj radjen na 2g i 30000 km i fercera na 240000 km.... :ne:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Loganovac poslato 26.08.2013. - 14:54
Pa kako da spojimo ovo drugo sa onim prvim?  :ces:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: drzarkod poslato 26.08.2013. - 15:49
Tako sto u Nemackoj kvalitet ulja i kontrola servisa daleko prevazilazi nase majstore prevare i laznjaka.....pa zakljucujem...godina max. u sopstvenoj reziji sa sto originalnijim delovima koji nisu samo za Balkan. :offtopic:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Keka poslato 26.08.2013. - 19:14
Nisam primetio da na uljima i delovima pise "za Balkan" i "za Nemacku".
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Loganovac poslato 26.08.2013. - 20:37
Bavim se inženjeringom profesionalno a ipak nemam pojma o čemu to pričate, svi rezervni delovi, potrošni materijal, maziva, tehnologija izrade  i održavanja opreme, elektronika, softver - sve je to isto tamo i ovde. S druge strane, Kineza ima i tamo i ovamo, svuda se nudi i aftermarket varijanta kome je po želji. Ima i među nama dosta onih koji obilaze radnje da bi kupili deo par stotina dinara jeftinije i kukaju kako je održavanje u ovlašćenim servisima skupo. Srbija je takva zbog Srba, ne zbog ELF-a ili Motria.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: pjovan poslato 27.08.2013. - 01:02
Jedino kod nas je sigurno da ima malih rednja koje izradzuju kakvu hoces ambalazu narocito za maziva, kad je pogledas bolja je i od originala + i deklaracija a unutra mozda i ulje za jelo ili neko drugo dzubre oprano sa tankerima ili cisternama. A kod nas kontrola kvaliteta i zastita porosaca je 0 tako da nadamo se da ovlasteni servisi nabeve ulje i rezervni delovi od ovlastenog dilera, i kad oduzmes sve zgode i nezgode ipak su oni jeftiniji zbog originalnosti. Inace zna se da siromav covek placa duplo. Ako je nesto sumljivo u ovlastenom servisu uvek ima "zans sada ne  mogu zbog kraja meseca plata i tako to" imozda posetis neki drugi servis dali ce se simptomi podudarati, inace servisni interval 12 meseci +,- 1 mesec ili 10000 km +,- 1000 km  jedino zbog sebe  i mirnu glavu.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: kiconix poslato 27.08.2013. - 05:47
Koliko ja vidim, tema je o servisnim intervalima. O kvalitetima vozila za Balkan, Nemacku, Zimbabve u nekoj drugoj temi.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Loganovac poslato 27.08.2013. - 10:47
Pozdravio te Brus Vilis.  :crazy:

Brate, Srbin im ne određuje kojim će delovima i mazivima da servisiraju auto u svojim ovlašćenim servisima pa da na osnovu toga skraćuju servisne intervale. Ugrađuju originalne rezervne delove (i to debelo naplate), sipaju ulje koje su sami odabrali...

Druga je stvar ako govorimo o održavanju u sopstvenoj režiji sa aftermarket delovima.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: saša61beograd poslato 27.08.2013. - 11:14
Kad sam ugradio Zeder na 2 meseca starom Loganu otišao sam u Hit da mi to upišu u servisnu knjižicu.Primio me je jedan od šefova u svom ofisu.Čovek je bio vrlo ljubazan i raspoložen za razgovor.Pitao sam ga ima li potrebe da pre isteka predviđenog roka zamenim ulje (nov motor,razrada,bla,bla...).On mi reče da apsolutno nema potrebe!Kako sam ga razumeo,uporedo sa degradacijom ulja tokom vremena,aktivira se neka "hemija" u ulju i neutrališe to.Čak je hteo da mi crta neke dijagrame kako idu ti procesi,i to podjednako za sint. i polusint.ulje.A mogao je da mi kaže da ga menjam svakog meseca i ja bih kao ovčica tako i radio.
Prema tome,ne vidim dilemu:maksimalno jedna godina ili 15.000km.Tako je fabrika propisala za neke prosečne uslove korišćenja.Oni ekstremni slučajevi neka se preračunaju sami.
Ko prelazi jako malo u toku godine neka ipak zameni ulje jednom godišnje.Vozio,ne vozio,posedovanje Dačije košta 500-1.000 evra godišnje samo zbog pada vrednosti.U toj priči troškovi zamene ulja su suviše mali da bi se rizikovalo.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: hobbista poslato 27.08.2013. - 12:10
Ovde se preplice nekoliko stvari.

Prva, koja mi se nikako ne svidja, jeste da sami proizvodjaci menjaju kvalitet proizvoda u zavisnosti od trzista. Ne pojedinacno, vec prema grupi zemalja. Koliko se secam, mi smo u grupi sa Rumunijom, Bugarskom, Belorusijom, svim onim stanovima koji su nastali iz SSSRa... uglavnom istocne zemlje.
Ako me pamcenje dobro sluzi, Castrol je imao (ima?) fabriku u Bugarskoj (ako nisam pogresio zemlju)  gde je radjen program za istocnjake.
Iz tog razloga sam preporucivao Motul, jer je kompletna proizvodnja bila u jednoj fabrici, tako da je sve radjeno sa istim kvalitetom. Ovo je bilo pre 15 godina, a ne znam kakva je sada situacija.

Druga, koja je ovde vrlo koriscena, je da prodavci svesno kupuju delove sumnjivog porekla (mala privreda, Kina, losija turska mala privreda...).
Rekao sam vec negde da su 90-ih godina Bosna svecice radjene u kini (falsifikat, naravno).

Pricali smo Loganovac i ja sa covekom koji je pristojno upucen u pricu oko ovlascenih, i oni nisu u obavezi prema RNS da preko njih vrse nabavku za svaki ugradjeni deo, vec su u obavezi da odredjeni promet (kupovinu delova) odrade preko RNS - i to su uglavnom originali, a ostalo prepustam masti :)
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: drzarkod poslato 27.08.2013. - 13:45
E zato ovlasceni u garantnom roku skracuju intervale jer nece puno kvarova u g. roku, jer ne pitaju vec sipaju Motrio koji je za kola starija od 5 g. u nove automobile..... Savetujemo ljude....servisirajte cesce...za nas njihovi uslovi ne vaze.
Ja sam sa MCV om dobio plasticne Debice...a svaba Bridgeston ili Continental ili Michelin. :zloca:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: hobbista poslato 28.08.2013. - 21:42
Deo offtopic poruka je obrisan, kako je i najavljeno. I drugi deo ce biti obrisan uskoro, ukljucujuci i ovu poruku.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: boki01 poslato 27.01.2014. - 14:00
Možda je negde i bilo priče o ovom, (ne znam, nov sam), ali zašto Dacija preporučuje duplo kraći interval za veliki servis od Renaulta? Jel to znaci da su u Daciji duplo lošiji motori od onih u Renaultima i Nissanima ili šta?

Priča o lošem gorivu i ulju takođe ne pije vodu. Ako je ulje i gorivo na našem tržištu loše, onda treba smanjiti interval zamene ulja i filtera. Kakve veze ima kvalitet goriva sa dugovečnošću kaiševa i španera?

Pitam se, pitam se...
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: zac poslato 27.01.2014. - 15:54
Isto je sve...sto se tice kvaliteta...ali u Daciji dobijes taj motor mnogo jeftinije nego u Renou...e pa kroz skracene intervale nadoknade razliku u ceni...  :ne:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: samsung poslato 27.01.2014. - 17:43
Na cliu dci i loganu dci sam prvi veliki servis radio na 80.000km ....kaisevi su bili u odlicnom stanju a vodenu pumpu nisam ni menjao na cliu cak do 150.000km kada je prvi put zamenjena i stavljena neka kineska koja je opet odradila 30.000km i clio je tako prodan.

Na loganu dci koji gura 82000km je fabricka vodena pumpa....

Na loganu 1.6mpi je kao sto sam pisao na 22.000km promenjen zupcasti i pk kais a vodena i spaner idu dalje.....
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: cika mili poslato 27.01.2014. - 19:00
Citat: boki01 poslato 27.01.2014. - 14:00
... zašto Dacija preporučuje duplo kraći interval za veliki servis od Renaulta?

Kako duplo kraći? Evo šta piše u Renault servisnoj za atmo benzince: svjećice na 60 000km,filter vazduha kao i putničkog prostora na 15 000km ili 1 godinu, rashladna i tečnost za kočnice na 90 000km ili 3 godine, veliki servis na 60 000km ili 4 godine.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Veterinar poslato 27.01.2014. - 21:56
OK, a šta piše u (recimo) francuskoj servisnoj knjižici?
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: NoADAC poslato 28.01.2014. - 03:27
Evo jedan tipični plan održavanja za Logan 1.4 MPI u Njemačkoj:

(http://s30.postimg.org/duvztysct/Logan_plan_odrzavanja_njemacka.jpg) (http://postimg.org/image/duvztysct/)

te za Logan 1.5 dCi:

(http://s30.postimg.org/cierbgbv1/Untitled_1.jpg) (http://postimg.org/image/cierbgbv1/)
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Loganovac poslato 28.01.2014. - 08:00
 :to:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Zoran poslato 28.01.2014. - 08:45
 I nijemci ga malo "bakre".  Veliki servis za 1.4 na 90 000 km a na DCiu na 160 000 km.
Ako je na DCIu na 160 000 km onda bi na 1.4 mogao biti na 180 000  :fiju: :ne: Smatram da je i kod njih prepolovljen interval za 1.4.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: samsung poslato 28.01.2014. - 08:55
Na dci u je vodena pumpa puno bolja nego na 1.4 jos nisam cuo da je procurila nekom i ladno prelazi iz iskustva znam 150.000km....s obzirom da je dizel motor u pitanju kod dci ja je zupcasti u odnosu na mpi duplo siri a samim tim i puno jaci verovatno.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: miller poslato 28.01.2014. - 09:28
Svaka čast noADAC, Sad tek vidim da piše 3.3 litre ulja se menja u motoru. Ako je švabo tako napisao to je onda to.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: roolet poslato 28.01.2014. - 12:27
Drugari, evo da se i ja umesam, mislim da su svi delovi iz prve ugradnje kvalitetni i da svakako mogu da nadmase (skraceni) servisni interval za mnogo kilometara. Iz licnog iskustva (imam dva dci-ja) sam shvatio da je to tako. Zamena delova na 60 hiljada je smesna. Sve, pocev od vodene pumpe i kaiseva je skoro novo ili kao novo. Ali. Delovi koje kasnije ugradite svakako ne mogu da istrpe taj produzeni interval zamene, da li to ima veze sa kvalitetom delova ili postupkom zamene, zatezanja, elem - evo sad sam radio servis na espace-u 2.0 dci, remenica radilice je bila pred pucanje, a kais dobar. To joj je prva zamena, 190.000. Dakle, neki maksimum trajanja. Sad ovu sto sam stavio, a originalna je reno, menjacu na 80-90k km, kako je receno. Pozdrav


ps
sad da kupujem daciju, veliki servis (prvi) bih uradio na 90kkm. jedino ulje ne bih nikada produzavao preko 10k.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Keka poslato 28.01.2014. - 13:37
Citat: NoADAC poslato 28.01.2014. - 03:27
Evo jedan tipični plan održavanja za Logan 1.4 MPI u Njemačkoj:

Jeste duze nego kod nas, ali filter vazduha na 90.000 km.......preterase ga, moj na 10.000 bude dobro crn.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: zac poslato 28.01.2014. - 16:11
Eeee...Keka, al` ono tamo je nemacki vazduh.....  :hihi:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Keka poslato 28.01.2014. - 18:12
Die beste  :Smiley:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: vujanovgoran poslato 29.01.2014. - 14:52
Citat: roolet poslato 28.01.2014. - 12:27

sad da kupujem daciju, veliki servis (prvi) bih uradio na 90kkm. jedino ulje ne bih nikada produzavao preko 10k.
Sada se na Novim Daciama dci ulje menja na 15000km po servisnoj knjizici.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: zac poslato 29.01.2014. - 16:37
U Audijevoj knjizici je posalo da se menja na 30 000 km...ali smo mi uvek menjali do 10 000 km...i motori su prelazili i preko 700-800 000 km ..bez otvaranja... cesca zamena ulja ne skodi dok kasna zamena itekako skodi!!!
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Veterinar poslato 29.01.2014. - 16:53
 :ne:

Kod dci motora radio sam na 10000 km, auto je sada kod drugog vlasnika, prešao je ukupno 180000 km bez problema (izuzev problema sa diznama koje je imao kod mene).

Na Stepwayu ulje menjamo na 15000 km. Malo je prešao pa ne mogu davati zaključak.

Na Citroenu Saxo 1.5 D brat menja ulje na 20000 km (uvek prekorači preporučene rokove). Motor ima 190000 km.

Drugi brat je menjao ulje kod Opel Astre 2.0 Dti na 20000 km, prodao je sa 250000 km (sa njegovim nenormalnim stilom vožnje :) , bez ikakvih intervencija na motoru).

Ne znam... Ne razumem se u mehaniku mnogo i svakako zastupam stav da je motorno ulje od najvitalnijeg značaja za normalno funkcionisanje motora, ali verovatno su današnja ulja nešto boljeg kvaliteta nego što su ranije bila. Opet, proizvođačima je u interesu da se naše greške u održavanju (možda baš zbog smernica koje smo dobili od njih) pokažu nakon isteka garantnog roka.

Ovo će definitivno biti off topic, ali imam prijateljicu koja ulje u Zastavi 10 nije menjala četiri godine (mada, ne verujem da je prešla više od 25000 km u tom periodu). Kada je moj drugar (igrom slučaja - Ayrton  :friends: ) proverio koliko ulja ima u tom motoru, izvukao je suvu mernu šipkicu.  :doh:   Motor je dobro zvučao, a zvuči i dalje. Kako? Ne znam.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: zac poslato 29.01.2014. - 16:58
Ulja jesu sigurno kvalitetnija, nego pre 20 godina, ali sam ja ipak za staromodnije termine zamene (cesce)...do sada nisam cuo da se nekom "zalio" motor sto se vrti u svezem i cistom ulju..  :wave:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: saša61beograd poslato 29.01.2014. - 19:13
Moram da se pridružim ovom off-u:ulje se degradira od lošeg goriva,naročito onog sa mnogo  sumpora.Sada ga je u gorivu,i dizelu i benzinu, mnogo manje nego pre,pa verujem da svako sintetičko ulje može da traje bar 20.000km.Samo kako odoleti pa ga ne zameniti mnogo ranije kad to košta manje od 20 evra,ko ga sam menja.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: boki01 poslato 30.01.2014. - 00:22
Moje mišljenje u vezi ulja je sipaj jako skupo i kvalitetno i slobodno ga menjaj na 20-30 hiljada. Ako se opredelite za ulje niže do srednje cenovne grupe, treba ga menjati na 10-tak hiljada km.

Samo, kad se preračunate, u novcu, dođe mu slično sipali ultra kvalitetno i menjali na 30000 km ili neko jeftino 3x10 hiljada km.

E sad, ako je motor nov i neprlja ulje, mislim da mu ipak više prija vrhunski premium kvalitet sa ređim intervalom zamene od nekog relativno jeftinog ulja koje se često menja, a da se od zamene do zamene (10000 km) čestito i ne uprlja. Zamislite kroz 3000,000 jedan motor je cugao vrhunsko ful sintetičko ulje a drugi je stalno radio sa nekom polusintetikom...
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: saša61beograd poslato 30.01.2014. - 12:31
Koje je to vrhunsko ulje kad na svima piše isto, ACEA A3 B4 i API SM CF.Jel ima neka tajna šifra samo za upućene?Ili je pokazatelj vrhunskog kvaliteta visoka cena (koju grade alavi i bezobrazni uvoznici i trgovci).Jer znaju da za prosečnog laika važi pravilo:ako ne znaš šta je dobro,pitaj šta je skupo.
Prosečnom srpskom vozaču Dačije trebaće skoro dve decenije da stigne do 300.000km,a tada će vrednost njegove Dačije biti 100-200 evra,a šta je u motoru,koga to uopšte zanima.
Zato je možda ispravno sipati kvalitetna ulja Made in Serbia,kad je motoru svejedno,da bar radnička klasa Srbije proda ono što pravi i primi platu.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: roolet poslato 30.01.2014. - 15:02
Citat: boki01 poslato 30.01.2014. - 00:22
Moje mišljenje u vezi ulja je sipaj jako skupo i kvalitetno i slobodno ga menjaj na 20-30 hiljada.

Ma kakvi... imam oci, vidim kakav je elf koji istocim na 10.000.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Ivan poslato 30.01.2014. - 16:28
Drugari, jedno od vrhunskih ulja je Marly :nami: kod nas ga zastupa Kolibri oil možete ga naći na njihovom sajtu.Ja sam ga jedanput sipao, ne reklamiram ih,više ga ne sipam jer je stvarno preskupo, jeste u sebi imalo kao neku vrstu grafita, novo ulje je crno, motor stvarno tiše radi, mirnije, mekše, ali sam se vratio na Elf sintetiku 5-40 koja je sasvim dobra.Menjam ga jednom godišnje izmedju 12000 i 15000km  :nami:
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: zac poslato 30.01.2014. - 17:19
Motorno ulje  Marly Silver Max 5W/40

Gustina na 15°C: 855 Kg/m3,
Indeks viskoziteta: 176,
Tačka stišnjavanja: -39°C,
Tačka paljenja: 214°C,
TBN: 9.5gKOH/kg


Motorno ulje RLF EVOLUTION 900 SXR 5W40
   
Gustina na 15°C     ASTM D 1298 Kg / m³     855
Kinematska viskoznost na 40°C     ASTM D 455  mm²/s     90
Kinematska viskoznost na 100°C     ASTM D 455   mm²/s     14.7
Indeks viskoznosti ASTM D 2270 -     172
Tačka stinjavanja ASTM D 97°C     -42
Tačka paljenja,otvoren sud ASTM D 92    230°C
T.B.N.     ASTM D 2896  mgKOH/g     10

Iskren da budem, nemam pojma koje i cije je ovo Marly ulje???

Ne vidim neku drasticnu razliku u specifikaciji ova dva ulja (ELF-Marley), osim sto je u nekim tackama ELF bolji.. i jeftiniji duplo..
Ako bi ponovo krenuo sa skupljim uljem, kupio bih Castrol, kao i do skora...on je sto se tice cene i kvaliteta provereno dobro ulje...vozim na njemu jako dugo, a u cenovnom rangu je sa Marly uljem.

Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Andrix poslato 30.01.2014. - 18:43
Koliko se secam za logana 2004 g. tada je pisalo da se ulje menja na 15000, a preporuka kod nas od strane servisa je bila na 10000 km, da bi na nekim sajtovima video da se u Evropi menja na 20000 km.Sta reci dalje, danas sva novija kola imaju takozvani produzeni interval menjanja ulja, dal zbog savremenijih motora, goriva ili ulja, ko zna, ili svega zajedno. Za astru G dizel interval zamene je 30000 km po knjizici a preporuka na 15000, mada znam taxiste koji su je kupili novu, i menjaju ulje na 30000 i teraju, sa preko 300000 km na satu...Odlicno je ulje i Motul, sa grafitom, ali cena...Bice da je odluka na servisima / u garanciji/ ili nama...
Naslov: SERVISNI INTERVALI KOD NOVIJIH DACIA BENZINACA
Poruka od: MitarMrgulic poslato 03.02.2018. - 15:05
Pozdrav svima,
Uskoro mi, ako Bog da, dolazi Logan MCV 1.0 Sce, pa ako neko zna neka napiše, kakvi su servisni intervali za ova vozila, koja je cijena servisa, kako se održava veliki servis jer nema remen nego lanac u motoru itd.

Već imam Reno Megan 3, 1.5 dci i uglavnom, evo već do skoro 90 000 samo mali servisi svakih 10 000 km, jedan veliki na 60k km i prednje disk pločice na nekih 60 000 km, uglavnom, nije skup za održavanje, kod nas u BiH je mali servis oko 80 eur, ovisno šta se sve mijenja.

Jesu li kod Dacia slične cijene i imali ne nešto bitno što treba znati u vezi održavanja?
Naslov: Re: SERVISNI INTERVALI KOD NOVIJIH DACIA BENZINACA
Poruka od: szs poslato 03.02.2018. - 15:48
Ako je 80e mali u BIH onda je to jeftinije nego ovde. Ja radio proslo leto na dci i čini mi se sve bilo oko 130e
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: Aleks poslato 03.02.2018. - 19:10
U ovlašćenom servisu bude oko ,130€. U sopstvenoj režiji može da se prođe do 100€ sa Mann ili Purflux filterima i Elfom 5w30. Ovo se odnosi na dCi.
Naslov: Re: Servisni intervali
Poruka od: MitarMrgulic poslato 03.02.2018. - 19:36
Ne znam, kod nas u BiH, servis sa uljem, filterom ulja, podloškom, filterom zraka i filterom kabine dođe oko 150-160 KM, ili oko 80 Eur.

Znam samo da su gotovo svi ovlašteni, umjesto Elf ulja koje je preporučeno i čak ima naljepnicu na zadnjem staklu, prešli uglavnom na Castrol (čak i jedan najljući Renault serviser, koji ne da prići servisu dijelovima koji nemaju Renault znak na sebi, sipa Castrol), pa me je to malo iznenadilo.

Moguće je da ima veze sa jednom aferom kod nas u BiH, kada je negdje u Hercegovini, pronađena punionica svakojakih "originalnih" ulja  :zloca: