Pokusao sam da pronadjem iskustva vlasnika dizelasa, ali nisam nasao to kao zasebnu temu. Imam Loggija 1.5 65 ks. Do sada mi je najveca potrosnja bila 6,2 (to sam uspeo samo jednom, max opterecen na autoputu sa 3000 o/min), najniza je bila 3,9 (2 x do Zlatibora i nazad od Beograda prosle nedelje), a prosek do sada sa predjenih 88500 km je 4,97. Oko 60% je gradska voznja. Relacije po gradu prosecno oko 10 km. Nemam klima uredjaj i ne prelazim 3000 obrtaja.
Kakva je Vasa potrosnja? Upoznao sam nekoliko ljudi koji mi pricaju da im ne trosi ispod 6,5, SAT plus je izmerio potrosnju 7 litara i "kao" pohvalio logana dci zbog male potrosnje, a ja se zachudih, posto ne znam kako se ti litri uspevaju potrositi...
Pocetkom septembra sam se vratio iz Soluna u BGD, sa punim gepekom, 2 sitne dece i zenom, po danu, sa ukljucenom klimom sve vreme. Vozio sam autoputem 120 km/h, osim nesto malo kroz Makedoniju gde i na autoputu spustaju brzinu na 80, a tamo gde su radovi i na 60km/h. Na kraju je ispalo da je prosecna brzina bila 78km/h. I sam se cudim kako. Ali zato je prosecna potrosnja (evrodizela napunjenog na selovoj pumpi na obilaznici oko Soluna) bila 4.8l na 100km.
Uzgred i u obrnutom smeru je bila ista potrosnja i isti uslovi, samo nase gorivo. To znaci da nema primetne razlike izmedju NIS-ovog evrodizela (5) i Shell-ovog V-Power Dizele, osim sam u grckoj platio 0.9 evra/litru, a u Srbiji preko 1 evra...
Na autoputu motor se vrti 3000 obrtaja po minutu kada auto ide 120km/sat.
Danas sam vozio relaziju BG-Sabac-BG i trosio je 4.8l (kombinovana voznja autoput 120 do rumske raskrsnice, a ostalo 80-100, bez klime). Na samom autoputu je trosio oko 5,4l (3000obrtaja/min i 120km/h), ali je posle sve palo u povratku na 4,8l zbog deonice od rumskog raskrsca do sapca i obrnuto...
Na otvorenom putu nikad nije potrosnja isla preko 5.5l na 100km!
Kroz Grcku sam prosle godine isao i 130km/h po auto putu (toliko dozvoljeno), ali ove godine nisam... previse buke u kabini, a mala korist od brzine... nije to auto za preko 120km/h...
Maksimalna potrosnja kod mene je isla po gradu i do 7,6l. Ali to nije merodavno jer nije ista saobracajna guzva u malom
Najmanja potrosnja je bila 4,1 l - ja sam ukolima 5. brzini na 90km/h...
Kada idem sam i prazan i kad ne zurim (90km/h 5. brzina) reginonalnim putevim trosi 4,2 do 4,4 l.
Prezadovoljan sam potrosnjom i startnoscu motora...
Nisam zadovoljan neujednacenim kvalitetom dizel goriva u Srbiji.
Da li ti na brzinomeru pise 120 kada si na 3000 ili...? Meni na 3000 pise 130 km/h. Znam da brzinomer laze, cisto poredjenja radi... Otprilike je to i moja potrosnja, samo sto po gradskoj voznji po Bg-u nisam uspeo da se priblizim potrosnji od 7 l.
Bor-Beograd-Kanjiza 460km, prosecna potrosnja 4,7l dizela, sa ukljucenom klimom, prvih 130 km preko Crnog vrha, Pozarevca, ostalo auto put :aplause: .
Na 3 puna rezervoara, po Novom Sadu iskljucivo, prosek 5,7l/100km, teza noga i chip 85ks, prezadovoljan...
Dva komentara:
1) Prosečnu brzinu board računa tako što podeli pređenu kilometražu od poslednjeg reseta sa proteklim vremenom (ukupnim vremenom rada motora, ne vremenom u vožnji!). Znači ako sat vremena voziš 120km/h, a sat vremena stojiš na granici as upaljenim motorom prosečna brzina bi trebalo da bude 60km/h.
2) Veterinar ne prelazi 3000 obrtaja! :Smiley:
Bord kompjuter ne mogu da komentarisem, nemam taj nivo opreme. Ne prelazim 3000 o/min... Za 110.000 km isao sam preko 3000 obrtaja ukupno 10-ak minuta.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=427.msg7309#msg7309
Dobro de, nemoj odmah da se žestiš... Zaboravio sam da naftarica i ne može mnogo preko 3000 :Smiley:
:hihi1: Jok, nemoze!
Odosmo u offtopic, ali nastojacu to da popravim.
O.K., mozda sam vozio na 3050 obrtaja. :nami: Kad brzinomer pokazuje nesto preko 140 km/h obrtomer pokazuje 3300. Preko 3500 obrtaja je bio jednom na tehnickom pregledu, dva puta u "makazama" i dva puta kad sam hteo da vidim koju brzinu postize auto. Ukupno ne vise od minut i po. Posto cu o tome rado nastaviti u temi koja se bavi obrtajima u toku voznje napisacu sada da je od kupovine auta potrosnja jednom bila malo iznad 6 l (maksimalno optereceni, krovni nosac, autoput 130 km/h (po brzinomeru)) i jednom gotovo 7 l. Inace je potrosnja, kao sto sam ranije pisao, oko 4,6 l/ 100 km leti i oko 5,2 l zimi.
Prvu visoku potrosnju mozda mogu da objasnim, ali drugu ne. Sipano je gorivo pre dva meseca na pumpi Zmaj I i do Ljubljane je bila potrosnja 7 l (mereno nakon ponovnog tocenja do "cepa"). U autu oko 380 kg putnika i prtljaga, 130 km/h brzina. Isti uslovi su bili i u nastavku putovanja, s tim sto smo imali mnogo vise uzbrdica, bilo je vetrovito, kisno, povremeno je ukljucivano i grejanje. Nakon oko 800 km i ponovnog sipanja izracunao sam potrosnju ispod 4,5 l (opet, nerealno nisko). U prvom slucaju vozio je moj surak, koji ima dosta tezu nogu od mene, ali je vozio slicnom maksimalnom brzinom. E sad, ono sto sam primetio je sledece... Ja vozim oko 130 km/h i to je to, mozda povremeno postoje manje varijacije. Kod njega brzina stalno varira. Vozi 120, pa osetno da gas do 135, pa brzina osetno pada nakon nekog vremena, pa on "doda"... Ne znam da li je moguce da se takvim stilom potrosnja razlikuje u 2,5 l/100 km.
Moram samo da napomenem da potrosnja uvek padne nakon duze voznje na autoputu, pa i to treba uzeti u obzir. Dakle, ako napravim 500 km na autoputu, nakon toga mi u narednih npr. 1000 km potrosnja drasticno opadne, cak i u gradskoj voznji.
Sto bi narod rekao, produva se...
Evo da i ja napisem moja iskustva u vezi potrosnje dizela, na dva primjera (auto je star tacno 4 godine, presao 90000km, uredno radjeni svi servisi ...):
1. Bgd - Podgorica - Bgd (isao u poslednjoj nedjelji maja). Natocio do cepa na EKO Helenik pumpi na Vidikovcu. Do majcinog stana u Podgorici (preko Zlatibora), priblizno 450 km. Pokazivanje nivoa goriva palo za samo dvije crtice. Provozao i nekih 50-ak kilometara po Podgorici i okolini. Vratio se za Bgd. Vozio jos nekoliko dana u lokalu. Predjenih 1000 (i malo preko) kilometara, ostala jos jedna crtica na pokazivacu i otisao da tocim ponovo. Nisam vozio brze od 80-90 km (i polazak i povratak preko Zlatibora), i recimo, 2000-2100 obrtaja.
2. Juce, relacija Pefkohori - Bgd. Ujutru , na Kasandri, natocio 30 l (tacno do cepa). Kroz Grcku i Makedoniku postovao sva ogranicenja brzine (maksimalna brzina do 130 km/h). Na autoputu kroz Srbiju, brzinomer je bio stalno na 140 km/h. E sad, tocio sam na OMV-oj pumpi u Srbiji (ne mogu se sjetiti gdje) i na predjenih 600 (i nesto malo preko) km, ponovo natocio tacno 30 l (do cepa). Znaci, nekih 5l na predjenih 100 km. E sad, na toj relaciji, od OMV-ove pumpe pa do stana u Zarkovu (zaista se ne sjecam gdje je pumpa - valjda me smlatilo sunce :)), po mojoj procjeni predjenih oko 200 km (ili manje ili vise, stvarno nisam mjerio), potrosio sam 12.5 l dizela (i treci put sam sipao, sinoc na EKO pumpi, na Vidikovcu, opet do cepa). Znaci, ispade da sam na toj dionici (napominjem da sam do Bubanj potoka vozio konstantnih 140 km/h) trosio u prosjeku 6.5 l na 100 predjenih kilometara.
Pitanje, za iskusnije vozace: da li je problem u kvalitetu goriva ili je na brzinama 140 km/h i potrosnja veca ili je neki problem sa motorom (presao 90000 km - uredno radim sve servise)? Jedan od razloga sto pitam je i taj, sto moj prijatelj koji vozi Skodu Fabiu , benzinca, tvrdi da mu je potrosnja 4.5 l, a kaze vodi 140-150 km/h, sto mi zvuci malo nevjerovatno ???
Inace, radim u Obrenovcu, svakog dana prelazim oko 75-80 km (minimum) i ako 'ne divljam', tj. ako se vozi, recimo, plafon 90 km/h (2000 obrtaja), potrosnja je 4.1 do 4.5 litara na 100 predjenih kilometara.
Dakle, kakva su iskustva sa potrosnjom na velikim brzinama?
Normalno je da ti je tolika potrosnja. Prica o Fabiji me nasmejala.
Fabiju ja vozim sluzbeno, na otvorenom ,ibarksa magistrakala sa voznjom u granicama dozvoljenog, je potrosnja 6.5l , motor 1.4 mislim da je oko 100ks. a ona 12 HTP trosi jos vise i zvuci kao dizel. na brzinama oko 150km/h trosi mnogo vise jer se motor vrti na visokim obrtajima, recimo oko 5000 obrt/min, ili vise sad ne znam napamet. znam da je na 120 preko 4000 obrt/min, a to je zato sto je takav menjac kod fabije. A drugara pozdravi:)))
Da nije pecaroš (ili lovac)? :ces:
Doticna Fabia moze da potrosi 4,5 litre benzina samo ako se ti novci preracunaju kroz potrosnju plina :Smiley:
Citiracu kolegu sa Yugo foruma:
Ako je pimpek 10 svi kazu 15cm a ako auto trosi 15 svi ce reci 10lit. Toliko od mene...
Odusevljen. Presao sam od poslednjeg tocenja 1120 km, a tek sada imam samo jednu crticu na displeju. Deo je odvezen po autoputu, opterecen auto, 130 km/h, a oko 60% je (Beo)gradska voznja. Srecan.
Što bi rekao Zaharije: "Pa, koliki je vaš ... rezervoar?" :Smiley: Ili to šlepaš cisternu za sobom.
Pa dizel je Rajo, čovek vozi između 1940 i 2380 obrtaja, troši oko 4,07 l/100km. :Smiley:
I pitao bih samo da li se pod gradskom vožnjom podrazumeva i BG-Padinska Skela?
Spletom zivotnih okolnosti, ovaj put nije u pricu ukljucena ta relacija. :njanja: Danas cu natociti gorivo, pa cu napisati koliko je stalo/ostalo.
Izvinjavam se. Pitao sam zbog toga što neko i takve relacije smatra gradskom vožnjom, ne izlazi se iz grada Beograda, je li... Pa i vožnja novobeogradskim bulevarima u gluvo doba je sušta suprotnost onome što se podrazumeva pod pojmom gradske vožnje.
Ali ono za obrtaje stoji :njanja:
1604-2168 :wink:
Vidikovac-Karaburma. To je "bas grad".
Citat: Veterinar poslato 01.09.2010. - 08:39
Danas cu natociti gorivo, pa cu napisati koliko je stalo/ostalo.
Je l' još sipaš? :Smiley:
potrošnja DCI = ko upaljač, :c1: :c:
Citat: Raja poslato 01.09.2010. - 12:47
Citat: Veterinar poslato 01.09.2010. - 08:39
Danas cu natociti gorivo, pa cu napisati koliko je stalo/ostalo.
Je l' još sipaš? :Smiley:
:to:
Citat: Veterinar poslato 01.09.2010. - 09:21
1604-2168 :wink:
Vidikovac-Karaburma. To je "bas grad".
Poznatija kao "dvajstrojka"... :Smiley:
Ima dosta razlike ako izadjes na magistralu, pa dupla traka do Ade, nego ako ides u sumu, pa na Banovo, da bi opet sisao do Ade, ali bangavom Kirovljevom. Ja tu uvek biram varijantu preko Topcidera, pa na Mostar. Sve to jos uvek nije BAS grad, osim preko Banovog, grad pocinje od Mostara.
Po slobodnoj proceni, ja od Petlovog brda do Borce, sto je oko 25 kilometara u jednom pravcu, tj. 50 km u oba, odem i vratim se za 400 dinara, tj. nepuna 4 litra benzina, ili u prevodu, ni cela jedna crtica. To je ispod 8 l/100 km, a to nije grad.
Magistrala-Zarkovo-Ada-Sajam-Kneza Milosa-Takovska-BDS-Pancevac-Zrenjaninski put
Bilo je raznih relacija, uglavnom polasci na posao i vracanje s posla. Dovoljno guzve. Sipao gorivo nakon 1163 km, stalo 47 l, nije gorila lampica rezerve (jos). Gorivo koje je sipano prosli put (i prvi put do sada) je OMV eurodizel premium, u Vukovaru. Natocio sam na tatin nagovor, posto on tvrdi da ima manju potrosnju od kada toci isto gorivo u Astru. Sve u svemu, zadovoljan sam.
moze li neko ko ima stepway-a dizela napisati realnu potrosnju, ne one deklarisane?!? zanima me zato sto mi se cini da je mozda trenutno i rentabilniji dizel od stepway-a na gas! mene na gas 100km sada kosta 700 dinara! to bi u dizelu bilo 5.9 litara/100km. moze li stepway na dizel tako malo??? pozz
Nesto mi je malo 700 din (TNG) na 100 km. Mene kosta vise.
Dizel je trenutno (obzirom na cene TNG, BMB i ED) najisplativiji. I ide kao nevreme :hall:
Bor - Pozarevac preko Crnog vrha 3.7l/100 (BC) :ziveli:
Taj tvoj BC je zreo za flešovanje! I ja sam tako imao na relaciji Pančevo - Požarevac (ravno ko tepsija) potrošnju od 4,6 L/100km...
Citat: Loganovac poslato 12.12.2010. - 10:00
Taj tvoj BC je zreo za flešovanje! I ja sam tako imao na relaciji Pančevo - Požarevac (ravno ko tepsija) potrošnju od 4,6 L/100km...
da ali 200 km/h, a ja poljako, penzionerski, 50-80 i u petu, Veterinar, pomagaj
Mala potrošnja se može postići samo umjerenom vožnjom. Sve preko 80 km/h nije štedljiva vožnja.
Jos manja potrosnja se moze postici nevoznjom.
Ili da te neko šlepa - kao za vrijeme sankcija.
Dosadasnja potrosnja, od kupovine auta, je oko 4,9 l/100 km. Toliko auto trosi po gradu. Toliko trosi na autoputu. Auto ide dovoljno dobro da bih se opet odlucio za isti. Rentabilno. Cak i na 130 km/h je rentabilno.
Dizelaš savremene koncepcije da ali mi što trošimo benzin možemo to sanjati.
:zzz:
Trenutno 100 km auto prelazi za nesto manje od 600 dinara. Nije mi do foliranja sa ovim brojkama, posto je dizel preskup, a bice i skuplji. Pre dve godine sam kupovao dizel za 54,8 din/l. To je bilo uzivanje. Na kraju, mada je u prospektu pri kupovini auta bila navedena prosecna potrosnja od 4,8 l/100 km, znam za mnogo vozaca dci-ja koji tvrde da njihov auto trosi 6,5 do 7 litara. Kad sam otvarao ovu temu komentarisao sam i rezultate istrazivanja revije "SAT plus" koji su bili po njima korektni, a po meni previsoki. Ne znam kako je moguce napraviti toliku razliku u potrosnji. Mislim da vozim sporo, ali nikako "penzionerski". Na kraju, mahom sam u gradu, a ako nisam, onda sam najcesce na oko 3000 obrtaja. Voznja van grada, po lokalnim putevima, zauzima oko 10% moje kilometraze.
Ne znam zasto i kako, jer na autu nista nisam radio, osim sto sam prisrafio plasticno crevo za dovod vazduha za kuciste filtera za vazduh, ali auto ide (previse) dobro. Nije samo rec o ubrzanjima, nego sam zaprepascen i potrosnjom. Inace je leti znatno niza potrosnja u odnosu na zimu, ali sada prelazim 1200 km po gradu sa rezervoarom. Gorivo sam natocio na pumpi Art-petrola kod HIT-auta (prestao sa tocenjem sa prvim "klikom"), presao u toku dana 564 km i natocio 19,8 l. Presao sam po gradu oko 150 km, po Zrenjaninskom putu oko 40 km, 50 km po lokalnim putevima oko Banja Luke i ostatak (vecinu kilometraze) na 130 km/h po brzinomeru. Presao sam od jutros oko 400 km i ugasile su se dve "crtice". Prosecnu potrosnju od 3,5 l nisu navodili ni u reklamama. :hall:
Ja od pre nekih 20-tak dana vozim stepway-a 1.5 dci, euro 4, znaci 70 ks.
Kod prvog merenja kilometraže (od čepa - do čepa) sam se iznenadio kada sam izračunao cifru od oko 6,5 l :hm:
Doduše sigurno 70% toga je bilo po gradu, ali tu nema nekog špica, pošto je mali grad. Da li je moguće da stepa troši toliko više zbog većih točkova itd?
Dosta mi je to čudno.
Za dan dva ću sipati ponovo pun, pa ću proveriti, mada trenutno mi pokazuje tri crtice preostalog goriva, a prešao sam samo 500km.
Sve mi to izgleda čudno, a baš lagano vozim, uglavnom šaltam oko 2-2,5k obrtaja.
Ne trose novi dizeli bas toliko malo koliko se misli, ali je opet manje nego benzinci, narocito u gradu.
Istina, i svestan sam toga, ali otkud znam, ocekivao sam bar litar nize..
Prokletstvo kad sam pre ovoga vozio octaviju tdi, neverovatno to malo trosi..
Boze moj, nije ni ovo strasno...
cekaj malo da se motor razradi,pa ce sve sjest na svoje mjesto
Evo mog, najskorijeg, iskustva: putovao Loganom 1.5dCi, starim 5 godina (sa suprugom i dvoje djece), do Sarimsaklija u Turskoj. Isao preko Grcke (da se tako izrazim 'istocnim krakom Egnatia Odos-a'), vracao se preko Bugarske. Obisao, u Turskoj, Izmir i Bergamu. Presao preko 3200 km. Tocio gorivo na: Mol-u (u brace Jerkovica, u Bgd), MakPetrol-u (Dojran, Makedonija), Shell (Sarimsakli) i LukOil (Sofija, obilaznica). Potrosnja nije prelazila 5.0 litara (toceno do cepa, zapisana kilometraza, ponovo toceno do cepa, itd). Logan je, zaista, bio na 'visini zadatka' ...
Pozdrav
Bor-Stavros Stavros-Bor 1400 km, 4,2l/100
Ništa vam ovi podaci ne vrede dok ne napišete kojim brzinama ste putovali.
Opet ja. Novo točenje, ponovo do čepa, prosek 6,66.
90% grad, tj Valjevo.
ja napunio do cepa,prosao 700km ,isao tankat stalo 48.3lit.moj trosi skoro kao tvoj dizelas.
Nemam taj komp da mi pokazuje potrošnju već merim od čepa do lampice za rezervu. Znači imam samo prosečne. Volim da ubrzam pre "komšiluka" i generalno ne vozim u "ekono stajlu". Čisto grad 7,5~7,7 a bogami bilo je i 8 (zanelo se dete) a van grada sam merio na godišnjem (Zlatibor i vozikanje po i oko njega i ispalo 5,7. Meni je to prihvatljivo.
Moj stepway 1.5 dci je prešao tek nešto oko 3000 km. Dosta brzo vozim, ali nisam nešto prežestok na pritiskanju pedale gasa do daske - uvek se prilagođavam uslovima vožnje, koristim inerciju, čim je moguće prebacujem u višu brzinu, i gledam da vozim u području broja obrtaja gde je najveći obrtni moment motora.
Došao sam do zaključka da se prosečna potrošnja (grad - otvoreni put) kreće oko 5 lit.
To znači, da u gradu (u pitanju je Herceg Novi) troši ispod 6 a na otvorenom ispod 5 lit.
Očekujem da će potrošnja biti manja kada se motor dobro razradi!
Citat: Vihor poslato 26.07.2011. - 09:21
Bor-Stavros Stavros-Bor 1400 km, 4,2l/100
80-110 km/h
Neplaniran odlazak, stigao u 1 ujutru u Banja Luku, ujutru radio u Beogradu... Potrosio jedan sat (od dva do tri ujutru) kod Nove Gradiske na "dubinskoj kontroli" pogranicne policije. To je ono kad i prezervativ izvrcu...
Da se vratim na temu. Jednom sam imao situaciju kada sam ocekivao da ce u rezervoar stati mnogo vise goriva, a sada se ta situacija ponovila. 3,5 l na 100 km je totalno nerealna potrosnja, pogotovo za autoput i (koliko god to bilo nelogicno) zaista mi pada na pamet da brojac broji na stetu pumpe. To bi znacilo da je steta pricinjena pumpi oko 28% (procenat goriva koji je sipan, a nije naplacen). :ne:
Na autoputu se potrosnja verovatno krece oko 6 l (na 3000 o/min), a ubedjen sam da na 80 km/h potrosnja ne prelazi 4,2 l. Kako god okrenem, moja prosecna potrosnja je nepunih 5 l / 100 km za sve dosadasnje predjene kilometre. Zimi je oko 5,3, leti oko 4,6. To varira veoma malo, a pisao sam i ranije o tome.
Prihvatam cinjenicu da verovatno gusim motor zato sto vozim (ako nema potrebe za ubrzanjima) u cetvrtoj na 50 km/h i u petoj na 70 km/h. Ne vozim ispod 1500 i retko prelazim 3000 obrtaja.
I ja vozim slično,a potrošnju mogu da spustim na 3,4-3,7l/100,na magistralnom putu kroz naseljena mesta od auto puta (Sr.Mitrovica) do malog Zvornika,ako ne prelazim 80 km/h.Normalno bez mnogo prtljaga i klime.Sa klimom ide od 4l na više,na istom putu.
Mali update:
Jutros merio, do čepa ponovo, potrošnja 7,6l/100 :place:
Doduše, sve grad, ali nije neki grad. Sa malo klime. A vozim ko baba :ne:
Promeni pumpu.Promeni način računanja.
Babe zaborave da spuste ručnu.Da nije to?
Sipam na istoj pumpi, uvek pun rezervoar godinama. Čovek mi kućni prijatelj.
Nevezano za to, do pre mesec dana sam vozio octaviju tdi 1.9 110 konja, em jaca, em teza.
Nikad nije prelazila 6l (100% grad 100% klima) a na otvorenom oko 5,2-5,5.
Nisam ovde ocekivao manje, ali realno mislio sam 5,5-6,0 da je realno. Ne znam sta se desava.
Da ne gubi gorivo negde? Mislim, bukvalno, jel ima barice, jel negde vlazi?
Nisam primetio barice, i ne oseca se nista.
Doduse nisam bas obracao paznju previse na to, racunam nov auto.
Planiram da sledeci put sipam na drugoj pumpi, cisto da proverim.
Bilo bi dobro da neko ko vozi 1.5 dci stepway-a napise potrosnju, da znam sta me ceka.
Nista se ne sekiraj sve ce to da doje na svoje .Meni je trosio kad sam ga uzeo pre godinu ipo 6.3 do 7 l a tada sam citao na francuskom forumu da njima trosi oko 5 l i nervirao se jer kod mene to nije bio slucaj i pisao sam ovde na forumu ima tema otvorena kako se krade na primer na OMV-u a tako je i na drugim pumpama . Racunaj na 10 litara da ti ukradu od 300 mll do 0.5 litra to ti je tako 100% i dzabe sto poznajes ljude na pumpi to ti ne pomaze .
Kada ti se razradi auto racunaj da je to posle nekih 7 do 9000 km onda ce da ti padne potrosnja na nekih 5.5 do 6 l makar je to slucaj kod mene i onda igrom slucaja dobijem Fuel Set aditiv (http://liquideng.co.uk/components/com_virtuemart/shop_image/product/411fdf4866b15e229fc44b4f706eae8c.jpg) i evo koristim ga vec nekih 3 meseca i nemogu da ti opisem koliko je auto startniji ,ima tisi rad motora i potrosnja mi je prvi put pala na oko 5 l +- auto kao da je dobio nekih 20 % snage ,vozim uglavnom na vrh gasa a auto leti ,nazad na auspuhu vise nema onog crnog masnog ulja ,ima ga ali nije vise tako masan kao ovih godinu i nesto ,sada kad uzmem papir beli i brisem auspuh u odnosu na ranije nema ni 10% te cadji i masti a i nije vise ta struktura i nije masno ko ranije. Evo imas na ovom sajtu malo vise o ovom aditivu inace on je aditiv i za benzin i za dizel http://liquideng.co.uk/content/view/23/(http://liquideng.co.uk/images/LE%20Images/bugpic1.gif)
Ranije na 140-145 km pocne uzasna buka da se cuje u kabini a evo jutros uhvatim sebe auto ide 150 samo susti vazduh papucica na 1/3 gasa ima snage jos i ja dizem nogu sa papucice i pomislim neverovatno .A sipa se samo ta mala dozna na 40 litara goriva .
(http://liquideng.co.uk/images/LE%20Images/agepic1.gif)
Inace ovaj aditiv ako se nadje moze da se kupi na Molovim pumpama i ova bocica od 250 mll je za nekih 25 sipanja po 40l .
Evo sad ce ti biti malo lakse ,nadam se ...
A o posledicam koriscenja aditiva nadam se za koju godinu malo vise , mada pre prvog sipanja sam bio nepoverljiv i 2-3 dana sam trazio po netu sve moguce i nemoguce teme u vezi istog i evo za sada sam prezadovoljan,a ako bude nekih negativnih iskustava isto tako cu to podeliti sa vama ovde na forumu...
jel moguce da od "penzionerske" voznje(4br.50km-h,5br.70km-h)ne prelazim 110km-h automobil trosi vise 5,5-6l.pri tome vozim po beogradu uglavnom van spiceva i uvece cesto po auto putu bez guzve.koliko vidim svi se nesto gadjaju sa 4-5l u proseku???
Moguće je ako ubrzavaš a ne prešaltaš u manju brzinu. U penzionerskoj vožnji nikada nemoj ubrzavati u 4. oj i 5. oj.Kod penzionerske vožnje često preskačem 4 .u brzinu jer ubrzam intenzivno 1. 2. 3. i prebacim u 5.u te održavam brzinu.
Penzionerska voznja je spora voznja, koja (kako zvuci, verovatno) podrazumeva i lagano ubrzanje, bez preskakanja stepena prenosa.
@Damirko Pored toga sto je Zoran naveo (za ubrzavanje pun gas, a suvise niski obrtaji) , ne znam da li vozis sam, da li ukljucujes klimu, da li je odgovarajuci pritisak u gumama, imas li krovni nosac... Po gradu vozim slicno kao sto si opisao, ali na autoputu sam na 130 km/h po brzinomeru, a potrosnja je za litar niza (sa odgovarajucim pritiskom u gumama, bez klime, bez krovnih nosaca...).
klimu ukljucujem samo u ekstremnim situacijama(38-40c),retko kad vozim vise od jedne osobe u kolima,pritisak u gumama proveravam pr.2.2 zad.2.4.konkretno nije problem u litar goriva,vec svako odstupanje od nekog standarda krije razlog u pozadini.
Natocio gorivo na pumpi Art-petrola (vidim da pise Lukoil na poledjini racuna). Prekinuto sipanje sa prvim "klikom". Presao oko 100 km po gradu, vozio oko 200 km autoputem 125 km/h (po GPS-u). Zestoko sam stiskao gas preko Crnog Vrha i Pozarevca do Barajeva. Van grada sam nakon toga presao oko 250 km (brzinom oko 90 km/h) i ostalu predjenu kilometrazu presao sam po gradu. Osim na autoputu uvek je otvoren prozor suvozaca. Sa dve "crtice" na jednu pokazivac je pao dok sam cekao red na benzinskoj. Fotografisanom broju treba dodati 1000. Nazalost, nisam ponovo natocio pun rezervoar, ali cenim da je prosecna potrosnja bila nesto preko 4 l/ 100 km.
Preko crnog vrha nisi mogo da ideš brže od 60km/h, bor-požarevac jednom prilikom 3,7l, zato je i ušteda ogromna, kako u gorivu tako i glupim putarinama. :dobro:
Jutros išao da sipam gorivo, doduše, primetio sam da su mi ovoga puta crtice baš brzo nestajale, ali nisam se nešto brinuo.
Međutim, jutros na pumpu, u rezervoar je stalo 41 litar, a na satu sam imao SAMO 549 KM :bullshit:
Prostom matematikom, dođe se do cifre od skoro 7,5 litara, što mi je potpuno neverovatno.
Pritom, vozio sam totalno standardno kao i uvek, čak ni klimu nisam palio, pošto je bilo i hladno ovih dana... Takođe, pošto sam ja sipao gorivo, izvadio sam pištolj na prvi klik, tj radnik na pumpi koji mi obično sipa gorivo, bi tu sigurno dodao još jedno 2-3 litra, pa bi situacija bila još gora.
Inače, pisao sam u nekim temama i ranije, samo jednom sam uspeo da mi auto troši 5,1 i to 100% otvoren put, brzine oko 70-80km/h.
Bilo kakva druga kombinacija, sa kombinovanom vožjom grad / otvoreno, kod mene uvek daje preko 6,5l na 100km.
Ima li neko još ovakvih problema, starno mislim da je puno.
Inače dačija je prešla 15k km.
I ja imam sličan trip kao i ti..čini mi se da mnogo troši za tu kubikažu i konjažu,jer kad se džibri preko 100 srče onako baš solidno..a sad baš da ga vozim 80 autoputem...truba je...šteta pa nemamo bord...mada i gorivo je verovatno krš kao i pumpadžije koje kradu na veliko... :ranting: .Možda je dobra variijanta da nakon pređenih 100 km doliješ pod uslovom da si sipao do čepa radi lakše provere.Što opet zavisi od načina vožnje :ne:
Gorivo i nacin voznje su presudni. Nemoj meriti potrosnju na kratkim relacijama, vec na par hiljada kilometara, tek tada dobijas jasniju sliku o mesovitoj prosecnoj potrosnji. Npr na 4-5000 km.
Može i tako, a može da ga naroka do čepa, da vozi svoju vožnju po gradu 100km, pa opet do čepa. Mislim da je to realan način merenja (jedino ako aparati na svim pumpama nisu baždareni na sačuvaj me bože). Kad sam kupio auto, tako sam proverio BC, i da'iš čuda, tačan je. Jedno je pokazivalo 6.3 a jedno 6.2 BMB-a, ne mogu da se setim šta je BC pokazao a šta čep. Čist otvoren put (Valjevo-nazad).
Meni zaista nije jasno.
Svaki put sipam pun rezervoar, od kada sam kupio auto, i uvek resetujem kilometražu.
To je valjda najbolje način..
Što se tiče vožnje, zaista vozim lagano, a i duže vreme sam vozač dizela, pa nije da nešto grešim.
Sipao sam i na OMV-u, ali nisam primetio neku razliku. Doduše, u Valjevu ja i nemam neki izbor, tj sada imamo petrol (slovenci) od stranaca i mol je skoro otvorio pumpu, jedino da probam kod njih, mozda je bolje gorivo..
Jedan mali update.
Zadnja dva dana, od sipanja sam vozio 80% otvoren put, i tek posle 160KM spala mi je jedna od onih crtica.
Medjutim, posle jos 35 km, spala je i druga..
Inace sam primetio da ono izgleda ne pokazuje srazmerno količinu goriva, tj kasnije mi se mnogo brzo gase ostale crtice..
Jel tako i kod vas?
Kod mene jeste.Najduže traje 9.crtica.
@ Vlastem
Upisi "crtica" u "Search" opciji i pronaći ćeš teme u kojima je pisano o tome.
Citat: Veterinar poslato 24.10.2011. - 00:20
Kada sipam do "klika", do gasenja prve crtice pokazivaca kolicine gorica predjem oko 230 km (200, 250..., kako kad). Kada sipam na ovoj pumpi, prva crtica se gasi nakon oko 350 km.
Citat: Veterinar poslato 23.03.2010. - 13:10
Cenim da se prva (gornja) crtica gasi kada potrosim oko 13 l goriva, a ostale na oko 4,3 l. Kad se upali zuta lampica do klika staje (kod mene) oko 47 l.
Update:
Par dana na Zlatiboru, uglavnom planinska vožnja, otvoren put, sa sigurno 80% upaljene klime.
Nas troje u auto, i puno bebi opreme. Prešao 495 km, i sipao nakon toga 28L goriva,
što će reći oko 5,6 litara / 100 km.
To mi je ok, pogotovu što je bila klima upaljena uvek skoro..
Ali grad me ubi....
Pa prija mu planinski vazduh... :lau:
Za vikend sam isao do Podgorice i nazad do Beograda ... u petak, predvece, natocio sam 50,00 litara, na Petrol-ovoj pumpi, u ulici Lazarevacki drum ... presao skoro 1000 km i na pokazivacu jos stoje upaljene 3 crtice -> iz mog iskustva to je dovoljno za jos 200 km ... kako ja to volim da kazem za 1.5dCi motor: 'perpetuum mobile' :) ... inace, vozio sam, tipicno, brzinom od 60-90 km/h (u preticanjima i preko 100 km/h), sa prosjecnih 2000/2200 obrtaja ... taman sam i presao (tokom ovog puta) 130000 km ...
Inace, do Podgorice su se 'ugasile' samo dvije crtice (od pokazivaca kolicine goriva) ... prva crtica se 'ugasila' tek poslije predjenih 300 i vise kilometara (a to sam i ranije ustanovio -> da je skala nelinearna).
Sta da vam kazem: Logan 1.5dCi -> jedna od mojih najboljih investicija :)
Vratio sam se iz Hrvatske,sinoć.Prešao malo preko 800 km.,skoro sve auto put i pola puta sa klimom.BC pokazuje prosečnu potrošnju od, 4,8 l/100 km,prosečna brzina 101 km/h.
Rezervoar je bio pun kad sam krenuo,a sad svetle tri crtice.
Kol'ki su vam bre ti rezervoari, potrošiš skoro 40 litara goriva a još imaš tri crtice?
P.S. Usporedbe radi, kad ono bejasmo u Sisku, 900km, prosek oko 115 km/h, potrošnja 8.6, klima veći deo puta. Opet malo jeftinije nego te vaše naftarice, a malo i brže... :c1:
Ja sam po onoj Europi imao duplo vecu potrosnju TNG, uz slicnu brzinu, sto mu na kraju dodje isto. Samo mnoooogo tise :c1:
Na 130 km/h nije nužno tiše. Vratimo se potrošnji dizela. :wave:
Pre par dana sipah na Petrol (slovenci) pumpi, čisto za proveru, kažu svi kao tu je bolje gorivo (bar u Valjevu).
Rezerva se tek upalila, i uspeo sam da sipam 55L goriva..?
Jel to realno, ili i oni lepo baždare aparate?
Od punog rezervoara sam prešao 1196 km i vratio se na istu pumpu i sipao 50,66 l,do drugog "klika" pištolja za sipanje.Rezerva mi je bila upaljena 36 km i smatram da sam prilično ispraznio rezervoar.
Sa tom potrošnjom mogu da pretpostavim prosečnu brzinu... Da ti menjamo nick, pod hitno! :Smiley:
Pri normalnoj :driver: bez klime sa jednim rezervoarom (do čepa - 51 l.) može da se pređe oko 900-930 km.
Pri normalnoj :driver: sa klimom sa jednim rezervoarom (do čepa - 51 l.) može da se pređe oko 780-800 km.
Potrošnja može da bude i 4.3-5 l/100 km. ukoliko se :wind: prema (glupim) znacima ili u rikverc.
Kod mene to ne može ni nizbrdo na leru izgleda :banghead:
Citat: Loganovac poslato 17.07.2012. - 08:58
Sa tom potrošnjom mogu da pretpostavim prosečnu brzinu... Da ti menjamo nick, pod hitno! :Smiley:
Drinskom magistralom,pa uz Taru,na Zlatibor,pa Ibarskom za Bgd.I u drugom smeru isto:Ibarska do Zlatibora,pa niz Taru uz obilato korišćenje cut-off-a,do tazbine .Tu i ne možeš da izvučeš neki prosek!
A na auto putu 105 km/h (2500 o/min),jer mi se tada aktivira turbina.
U nick mi ne diraj!!! :gun:
Citat: Deki poslato 17.07.2012. - 14:21
Potrošnja može da bude i 4.3-5 l/100 km. ukoliko se :wind: prema (glupim) znacima
To ti kažem,samo po propisima!
Potrosnja od 4.5-6.5 zavisi od brzine. Ali uz razumnu voznju i postovanje propisa prosek je oko 4.8l
Peras - evo ja vozim stepwaya 1.5 dci, prešao sa sa njim 20.000 km. Prosečna potrošnja je oko 5.5 lit. Ispod 5 lit može biti samo na otvorenom putu, neopterećen, bez klime i ne brza vožnja. Preko 6 lit može biti samo prilikom gradske vožnje.
Meni u HN u gradu troši manje od 6 lit - doduše, to i nije prava gradska vožnja....
Ja sam naveo svoj primer. Presao sam malo vise od 18.000km i upisujem svaku kupovinu goriva. Inace ja auto koristim 95% na otvorenom putu brzina 80-90 km/h. Ne verujem da sam pogresio u racunanju, a iako jesam onda je to nesto zanemarljivo. U gradskoj voznji je redovno oko 6.5 L, kad sledeci put budem na letovanju :lazy: svraticu do HN pa mozemo da testiramo- ko potrosi manje (ja cu se potruditi da potrosim vise :hihi1:) goriva placa pivo :ziveli:
Citat: lovac poslato 30.08.2012. - 20:19
Prosečna potrošnja je oko 5.5 lit. Ispod 5 lit može biti samo na otvorenom putu, neopterećen, bez klime i ne brza vožnja. Preko 6 lit može biti samo prilikom gradske vožnje.
...
nikad nisam uspeo da idem sa potrošnjom preko 6, ni po gradu ni na otvorenom, cak i sa prikolicom sa ciradom. :ces:
Ali ti vozis Logana :whistling:
Prihvatam tvoju ponudu Peras.
Zapravo, pošto sam ja domaćin u HN ja ću platit pivo, bez obzira na rezultat. Ali tvrdim da ovde kod mene - to je ''polugradska'' vožnja, umereno i bez previše forsiranja, potrošnja nikada ne prelazi 6 lit / 100 km.
Da se uključim. Prešao sam 21.882 km i svaki put kada točim do vrha upisujem kilometražu. Prosečna potrošnja na ovoj kilometraži iznosi 5,73 l/100 km. Gradska vožnja u Beogradu, otvorena vožnja, vožnja sa uključenom klimom, zimska vožnja-sve je uračunato. Mislim da nije velika potrošnja
Dasterom 1.5 dci od 110 KS sam presao nesto vise od 10.000 km. Zadnje tocenje goriva je pokazalo da je ovaj auto trosio prosecno 5,34 l/100km. Voznja je bila vecinom po magistralnim i regionalnim putevima (80-120 km/h) voznja V i VI brzinom na 1800-2200 o/min, mozda 50-ak km gradske voznje, ali i mnogo paljenja (na kratko) da bih isterao i uterao auto u garazu radi vadjenja i vracanja motora u i iz garaze.
Prilikom zadnjeg sipanja u rezervoar je sipano 43 l, mada sam na rezervi vozio 30-ak km, sto znaci da sam mogao da predjem jos 100-150 km, ako je rezervoar 50 l.
Nisam siguran koliki je rezervoar, jer sam nasao dva podatka-po prvom je 50, a po drugom 55l. :fiju:
Šta znam, sve su mi ovo jače brojke. Sa cliom, isti motor, sa pređenih 120-130-140 iljada, po gradu nije prelazio 5l, zimi 5,5l. Ka moru, solidna vožnja noću, u koloni, od 70 do 110, tankiran u Mojkovcu, principom čep-čep, 4,2l.
Moj Lodgy 1,5 dci troši od 5.5 l do 6.2 l kombinirane vožnje , uz uključeni klima uređaj i malo življu vožnju , tako da su svi tu negdje , prosjek
evo da prenesem svoja iskustva posle nepunih 10000 km kod mene
kad sve saberem i oduzmem(po beogradu,van beograda,magistrala, auto put i do 140km/h, lokalni putevi oko kosmaja i sire) prosek mi izlazi oko 4.2l/100
priznajem da se nisam bas trudio da zaokruzujem na trecu decimalu ali kod svakog sipanja izracunam potrosnju
jedino kad je potrosnja skocila bila je sa ovim letenjem po auto putu sa petoricom rmpalija u nutra stvarima i upaljenom klimom ali cak i tada prosek je bio oko 4.5
Evo i moj doprinos potrosnji.
Posle zadnjeg reseta BC-a bila je iskljucivo gradska taxi voznja.
BC pokazuje prosek 4,8L(predjeno preko 10 000km).
Po meni realno 5.0-5.5 zavisno od klime.
Citat: deki59 poslato 15.08.2013. - 14:06
Dasterom 1.5 dci od 110 KS sam presao nesto vise od 10.000 km. Zadnje tocenje goriva je pokazalo da je ovaj auto trosio prosecno 5,34 l/100km. Voznja je bila vecinom po magistralnim i regionalnim putevima (80-120 km/h) voznja V i VI brzinom na 1800-2200 o/min, mozda 50-ak km gradske voznje, ali i mnogo paljenja (na kratko) da bih isterao i uterao auto u garazu radi vadjenja i vracanja motora u i iz garaze.
Prilikom zadnjeg sipanja u rezervoar je sipano 43 l, mada sam na rezervi vozio 30-ak km, sto znaci da sam mogao da predjem jos 100-150 km, ako je rezervoar 50 l.
Nisam siguran koliki je rezervoar, jer sam nasao dva podatka-po prvom je 50, a po drugom 55l. :fiju:
E da, vecim delom voznje sa prethodnim rezervoarom je bila ukljucena klima, a vozilo je bilo osrednje optereceno (najcesce 2 osobe + 2-3 putne torbe).
Licno sam zadovoljan ovom potrosnjom.
Interesuje me koliko li ce da trosi sa ukljucenim 4 x 4 pogonom. :conf:
Neko je u temi ptrosnja tng, pitao kakva je potrosnja na dizelima sada zimi, pa evo komentar.
Do pre mesec dana potrosnja mi je bila 4,2 l/100km, sada od kada su temperature nize, auto dosta radi u mestu, sve gradska voznja, potrosnja mi je 5,1l/100km. Inace brzine su do 130km/h, motor 1,5dci 75ks. Ja prezadovoljan :to:
hmmmm,dolaskom zime se potrosnja nije drasticno promenila.
pre zime je bio 4.1-4.3 u zavisnosti od rezima i da li sam vise ili manje vozio po gradu
sada se isto tako ponasa. par puta sam uletao u neverovatne guzve pa sam potrosnju dizao i na 4.7 (pre toga je bila 3.7)
generalno govoreci nema neke velike razlike. poslednja dva sipanja pokazao je prosek od 4.2
Bogami, ja zimi (kad ga koristim samo Telep-Spens) odem na 7,5l nekad i 7,8 a leti kad ga vostim po Divcibarima, Zlatiboru i Tari, ne predje 5,5l. Ima tu i stila voznje i cipovanja i velikih tockova itd al na Saab-u 1.9 Tiids + cip 210ks + automatik 10,97l po gradu sad zimi. Koliko god da Logica popapa, dobro je, ljubi ga Starac.
:Smiley: :jea:
Zimi i ne pratim potrosnju, imam dosta rad u mestu, cekam klince sa treninga sa toplim kolima a i kad stanem i ugasim kola a nesto pada odmah se mrznu stakla, tako da nek radi.
@Vihor: Tu si u pravu, ide tu dosta goriva "za toplotu" i za "rad na hladno" al kad preracunas predjeni put sa kupljenom kolicinom goriva shvatis da to sve ide iz tvog dzepa pa ga nazoves "potrosnja" cisto da ti ne padne mrak na pumpi pa se ne masis za njihov pistolj neg za svoj.
Danas eto pogleda, 5l, tako da je podnošljivo.
Evo i ja da prijavim obavljena merenja jer sam bio za vikend na putu.
Po gradu je napravljeno 25 km pre polaska na put, otvoreni put i ne preko 90 km/h nekih 440 km, u povratku autoput i oko 130 km/h nekih 110 km, još po gradu nekih 20-ak km.
Sipano 30l a predjeno ukupno 585 km. Potrošnja 5.13 l/100 km. Cena za 100 km je 800 din. :too:
Da je sve bio magistralni put bila bi potrošnja verovatno ispod 5 l/100 km. Ja sam zadovoljan :to:
Kristi CAR!!! https://www.youtube.com/watch?v=cMQpWZn1tz4#t=80
Što se tiče starih dizela, provereno ide na čisto ulje (jedan kolega već skoro 2 godine "sipa" u Metrou za manje od 100 din/l, Mercedes 190, malo manja snaga i jedino je neprijatno onima koji voze iza, džibri na zagorelo ulje).
50-50 u CR dizel motor-ne sumnjam da radi, ali zbog trajnosti brizgaljki, ja se ne bih igrao.
Jeste :offtopic:, ali kad vec spominjete....za vreme sankcija, sit sam se navozao Kadetom na ulje od repice i razne druge buckurise. Dimio je plavo i smrdeo, ponekad je mirisalo na pomfrit, ali je islo. Pumpa je ziva i zdrava, ulosci dizni menjani, da li zbog goriva ili godina....ko zna.
:cool: :dance: :ziveli:
Nemo' ljutis, ali ovo mogu i ja da napravim. Mogu cak da napravim i prosecnu potrosnju u rasponu od 0,0 do 28 litara, po zelji.
Ali to nije realno stanje.
Koliko je pokazivao uz Čestobrodicu? :-P
Procena na 600 obrtaja? :to:
Pa naravno da nije realno :friends:
Pozz momci
Ja evo neki 1300 km novi auto sa 1.5 dci i 75 konja testiram potrosnju i sasvim sam zadovoljan. Juce sam bio iz Bitolj do Nish i nazad presao 694km a potrosio sam 31litar goriva po proseku 4.5 u Makedoniju je momentalno nafta 0.8 eur po litar i bogami usplati se. Ovu potrosnju sam postigao na autoput voznja oko 110 km/h a dobar deo puta i je los nije ni autoput. Pre nedelju dana bio sam za Skoplje i tada sa laganica voznja oko 90km/h uspeo sam da drzim neki 3.9 ali kad sam se vracao vozio sam brze pa na kraju bilo 4.3.... Zasada odlicni rezultati za pohvala :)))
:to: :wave:
Tekst smatram veoma korisnim
http://cumminsengines.com/uploads/docs/Secrets%20of%20Better%20Fuel%20Economy_whitepaper.pdf
od kako je zazimilo potrosnja kod mene varira izmedju 4,4 i 4,7
ima iskakanja iz ovih okvira kad zaboden guzvu na gazeli i slicno ali jos nije preslo 5l/100
Kod mene 5.1L/100km.
5.4-5.6 l kombinovano
evo da malo ozivimo temu.
elem , mart mesec ove godine tura Leskovac-Prokuplje-Kopaonik-Raska-Novi Pazar-Rozaje-Berane-Mojkovac-Kolasin-Podgorica-Budva(preko Cetinja)-Kotor-Budva-Podgorica(kroz Sozinu)-Kolasin-Mojkovac-Bijelo Polje-Prijepolje-Nova Varos-Uzice-Cacak-Beograd-Aerodrom
Ukupno 1140km. Sa rezerovarom goriva. Nisam sipao do cepa,kad je izbacio pistolj tu sam zavrsio sipanje . prosek po racunaru 3,6l/100km
pre dve slike sam napravio kad sam kretao na posao a treca je nastala u trenutku kad sam parkirao auto. razlika 20 minuta i 25 km
Bitna napomena, sve sam vozio po ogranicenju.
Sibelius koja ti je bila prosecna brzina na proputovanju?
Kod mene trenutno bord pokazuje 5.3L/100km,(strogo gradska voznja).
iskren da budem ne znam. zaboravio sam taj sitan detalj da pogledam...mada priznajem da su ovi dole ludji od nas po pitanju ogranicenja....uz kanjon morace i posle sve do kolasina malo malo pa ogranicenje 40....ludeo sam.....
Svaka čast!
Ovde je prosek 40-50....tako da je i potrošnja ok.Ćaletov punto 1,9 jtd je trošio ispod 3 litra...nigde nije prešao 80..Za CG išao preko Kosjerića. Zaboravio i kad je krenuo......
Evo i ja da pridodam..... 1.5 dci 110ks Urban Explorer! Prešao 2.200 km po gradu Novom Sadu....prosečno, normalnom vožnjom 6.2l !
Uuuu jeeee, isti urban, grad, malo terena, i otvoreno sve po malo drobljeno 1500 km 5,2l/100km.
Ps. Samo prednja vuča
Citat: Vihor poslato 11.05.2016. - 10:47
Uuuu jeeee, isti urban, grad, malo terena, i otvoreno sve po malo drobljeno 1500 km 5,2l/100km.
Ps. Samo prednja vuča
I moj je prednja, ali sam lakši na gasu (ne preterano) :) ! Jel tvoj beše crne boje, pa zato manje troši :bonk:?
5.2 :c1:
Od kako si mi napisao da tvoj Urban Explorer troši 5.2l, promenio sam stil vožnje. Nisam više pratio pokazivač na displeju kada treba menjati brzine u viši ili niži stepen, nego sam ga vozio kako mislim da treba....i eto me sada na 5.5l po gradu / mereno oko 500 km gradske vožnje!
:)
do tasosa i trenutno po njemu i prosek 5,1l
Danas umerena vožnja sa par "produvavanja dizni" :Smiley: i non-stop klimom. Potrošnja prema Torque pro i dodatkom za dačiju prosek 3.9 i prosečnih 60km/h
Sve crte na indikatoru još tu posle 247km od poslednjeg punjenja. .... Prezadovoljan :lux:
Slika bolje govori od mene. Ako bude i 20% više ja prezadovoljan
(https://s10.postimg.org/ptuy7jvp1/Screenshot_2016_08_09_20_24_35.png) (https://postimg.org/image/ptuy7jvp1/) (https://s10.postimg.org/m1g15k5kl/Screenshot_2016_08_09_14_03_10.png) (https://postimg.org/image/m1g15k5kl/) (https://s10.postimg.org/arnbam0j9/Screenshot_2016_08_09_10_49_11.png) (https://postimg.org/image/arnbam0j9/)
Divim se ovim novim dizelkama po pitanju potrosnje (i performansi). Ipak, nikako ne mogu da nadjem opravdanje za 1400e vecu cenu u odnosu na 0,9 TCe sa LPG.
Slažem se 100%. Iako je potrošnja plina veća, razlika u ceni goriva to poništava + razlika u ceni vozila.
:offtopic:
Opravdanja ima i te kako. Pumpa visokog pritiska, dizne, DPF, EGR je prvo što mi pada na pamet. Ne znam da li su ubacili vrtložne leptire (swirl flaps - nova fancu zaHebancija radi EUROx norme).
1.5 dCI 90ks, prešao 6.800km.
Kod isključivo gradske vožnje- 7 litara.
Trenutno stanje
(http://images.spritmonitor.de/768995_5.png) (http://www.spritmonitor.de/en/detail/768995.html)
Da li je neko probao dizel na AVIA pumpama? Pored onog njihovog Gold imaju i Mol dizel?
Nisam probao ali sam palio zimus jednog Fiat Bravo koji je zaledio sa punim rezervoarom sa AVIA pumpe.
Samo da napomenem da auto nije upalio a iz rezervoara je isla nafta slicna gelu.
katastrofa. pa to nema vise nigdde. pazi, evrodizel, cccc :doh:
Jbg.
Ajmo nazad na temu.
4,8 l/100 km u prvih 10.000 km, jun-decembar, pretežno bez težih tereta, ako sebe ne računam :hihi:
Logan MCV 66kW, mješovita vožnja: od lokalne vožnje 4,4 l/100 m, grada ponešto i autoputa gdje je draga znala pržiti i 160 km/h :badmood:, a ja ga mazio 120-130...uglavnom tempomatom :friends:.
Jedna naučno-fantastična ali istinita sličica. Pola rezervoara (prema indikatoru) i skoro 900km!
Napunjen u Prijepolju na MOL pumpi-put do Boke-švrćkanje po Boki (Baošići, Kotor, Igalo, Bijela, H.Novi) i povratak do Beograda. Na pola je pao kod Ade Ciganlije. Ovih dana ću dopuniti do čepa pa....
:hall:
:to :ziveli:
Ja bih sačekao dopunu pre nego što se zabezeknem. :laugh1:
Citat: szs poslato 05.07.2017. - 22:49
Jedna naučno-fantastična ali istinita sličica. Pola rezervoara (prema indikatoru) i skoro 900km!
Napunjen u Prijepolju na MOL pumpi-put do Boke-švrćkanje po Boki (Baošići, Kotor, Igalo, Bijela, H.Novi) i povratak do Beograda. Na pola je pao kod Ade Ciganlije. Ovih dana ću dopuniti do čepa pa....
Potpuno normalno ako si sipao "do cepa"
Jer se onda natoci i vise nego pun rezervoar(par litara stane u cijev za tocenje)
A drugo je da ja apsolutno nista ne vjerujem tim crticama...prvo jako stiskanje gasa uzbrdo kad idem recimo u Petrovac i skine mi po 2-3 crtice(a znam da imam goriva)...Stanem, ugasim auto, stisnem i drzim dugme za resetovanje kilometraze i dam kontakt(takozvani self test instrument table, ono kad kazaljke idu gore-dolje) i magicno mi se dopuni rezervoar za te 2-3 crtice i traje narednih 70-80km
Videćemo šta će pištolj reći ako se sipa opet na isti način (još kad bi moglo i na istom mestu).
Jedino mjerodavno je sipanje na istom pištolju, velike su razlike u osjetljivosti (čak i do 5 litara).
@Veterinar & Zoran jedino da odem u Prijepolje da bi to odradio :Smiley:
Elem, dopunih ga "do čepa" na MOL pumpi (ugao V.Ilića i Mokroluške). Deluje da je baš ravno tu. Na cajgeru predjeno 909,5km. I dalje isto sa crticama tj samo pola fali.
Stalo 35.35L "do čepa"
Prosek 3,8867L na 100km
Ni jednom za tih 909km nije uključen ECO ali klima jeste i to u većem delu. Nije jedino na Žabljaku gde je bilo 18c :Smiley:
Prezadovoljan! :too:
Čestitam, svaka ti čast
hm...od NS do Kruševca i plus vozikanje malo po gradu i po auto putu 130 na sat sa klimom pa pojeo tih 5 crtica a dizel?nekih 380km.
Javi se kad budes prodavao auto. :)
Moj prethodni auto je Stepway 1.5 dci.
U cev kod stepwaya staje i do 12 litara, da budem precizan! Sipao sam jedared 63,5l u rezervoar, a vozio sam ga toliko da me je već bilo strah da ću ostati bez goriva koliko je lampica dugo svetlela (oko 50 km)
Разходихме Стъпката до Унгария, Австрия, Словакия и Полша. В двете посоки минахме през Сърбия като на връщане минахме през Зайчар за България. Ето колко разход даде колата:
(https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19665349_1393246984054626_1659164188289141780_n.jpg?oh=5f81f3c92ff7f18b4c22b90f9c5f0c8f&oe=59FDB0E1)
(https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19601107_1393247277387930_2489125278845485753_n.jpg?oh=f3ddea5f811b05afb40cc44021dc9a0e&oe=59FA010E)
(https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19657267_1393247590721232_4057889754953018675_n.jpg?oh=ef56ab2e07238249d77586452d57d62f&oe=59FA9635)
(https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19665371_1393247970721194_8593916134605326300_n.jpg?oh=9b060f5a8535eb643430bfa53d8ad8b7&oe=59F8E3A5)
(https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19702231_1393246720721319_7941161424793169031_n.jpg?oh=4c5e769ef854fcbab82da7d28a1c8360&oe=59FCC925)
:respect: :hall:
Citat: ajgor bejzik poslato 11.07.2017. - 11:19
Moj prethodni auto je Stepway 1.5 dci.
U cev kod stepwaya staje i do 12 litara, da budem precizan! Sipao sam jedared 63,5l u rezervoar, a vozio sam ga toliko da me je već bilo strah da ću ostati bez goriva koliko je lampica dugo svetlela (oko 50 km)
Cev je čudo, uvek sipam do vrha i to ga upregnem tako da prekidam sipanje tek na četvrtom škljocu pištolja. Zato i predjem po 200km bez padanja crtice...
Nego da prenesem jedno loše iskustvo sa gorivom na EKO Pumpi u Jurija Gagarina. Igrom slučaja sam morao da sipam 20 litara AVIO dizela i u potpunosti je opravdao naziv, jer je trošio kao da vozim avion. Sa nekog proseka od 7 litara u gradskoj vožnji sam kod njihovog dizela trošio 10.
Uvek točim gorivo na Eko pumpama (i u CG i u SR), a prosečna potrošnja se konstantno kreće oko 5,2 l/100 km. (u gradu ispod 6, na otvorenom ispod 5).
Ne želim da ih hvalim, ali ovo su činjenice, pošto redovno vodim beleške o potrošnji.
Mada mi je logan 2 1,5 dci tako reći nov . Star je tek 2 nedelje, nisam još prešao 1100 km. a već sa njim bio u beču. Za gradsku potrošnju još ne znam podatke. pre odlaska u beč sam vozio po gradu svega 90 km. Na putu se auto ponašao izvrsno , nemam primedbi. Subotica granica nemam pojma koliko troši. Izašao sam na Bačkim vinogradima u mađarsku. Subotica - Bački Vinogradi - auto put Segedin. Vožnja od 50-80km/h. Segedin - Beč auto put ( i u mađarskoj i u austiji na auto putu ograničenje je 130 km/h). Pošto je auto nov nisam žurio da se lepo razradi vozio sam ga naveći deo puta na tempomat. Gledao sam da držim obrtaj na 2000 o/min. Na 2000 o/min u 5-toj brzini to je 114km/h na tempomatu auto je trošio ispod 4L na 100km po bord kompjuteru. Na izlazak iz države sam samo čekao 20 min. Nije gašen auto ( tj radio je start/stop sistem) , radila je klima celo vreme putovanja. Po beču je voženo oko 60 km( nisam siguran jer nisam zapisivao kilometražu), put nazad. Pri obilaženju drugih vozila sam ga terao do 130 km/h ili na 2350 o/min u 5-toj brzini , potrošnja po bord računaru je bila oko 5 L/100km. Pri povratku u srbiju na granici sam čekao 2,5 H , auto nije gašen, klima je radila celo vreme, Start/Stop sistem celo vreme aktivan, (po potrebi on je sam palio auto zbog klime). Ovde je nasuto do čepa na Nisu G-drive (dizel sa aditivima) . U beču sam sipao 20,7 L na Šel pumpi isto sa aditivima, I kad sam se vratio u Srbiju opet na nisu G-drive 22 L, Još jednom napominjem čekao sam na granici 2,5 sata pri povratku i nekih 10 km na obilaznici oko BudimPešte sam vozio 1 brzinom ( bila saobraćajka ) Pređeno je Ukupno 956 km potrošeno 42,7 Litara dizela . Po mojoj računici auto mi je na otvorenom putu trošio NEVEROVATNIH 4,46652 LIT NA 100 KM . Po bord kompjuteru potrošnja je bila 4,6 L
Stvarno sam zadovoljan.
:aplause:
:to:
@Dragan Logan
:jea: To je odličan prosek.
Bićeš još zadovoljniji kad ga razradiš i navikneš na taj motor. :dobro:
Potrošnja jeste mala, ali ipak ne treba zaboraviti da nije prebacivao 2000rpm.
Kako god, uživaj u novom autiću.
Citat: Aleks poslato 16.08.2017. - 13:22
nije prebacivao 2000rpm.
Pa dizelu i ne treba više osim na autoputu :ne:
Meni je u 99% vožnje baš tako izmedju 1500 i 2000 obrtaja
Da, upravo sam mislio na auto put.
Slažem se sa " SZS "
Po meni na auto putu za dizelaša i ne treba više od 2000 obrtaja. potrošnja je onda jako mala a kilometri se odvađaju. Jer pri 2000 o/min na Loganu 2 1,5 dci 55kw brzina je 116 km na sat. Po katalogu dizelaš ide svega 164 km na sat. Tako po meni i nije brzina za njega veća od 130-140 km na sat.
Citat: Dragan Logan poslato 16.08.2017. - 19:34
Jer pri 2000 o/min na Loganu 2 1,5 dci 55kw brzina je 116 km na sat.
Uf kolika razlika!
Moj Logan je 1,5 dci 48 kw i na 2000 o/min brzina je dosta ispod 100 km/h. :ne:
Moj Megan ide 96 na sat. :ne: 66kw
Ma ja sam ubeđen da je i ispod 90 km/h, kod mene.
Octavia je na 2500 120km/h.
Jedino ako ima 6 brzina.
:-)1 Sa takvim prenosom ne bi imao dovoljan moment. Biće da se kolega malo prebacio u računici.
Cini mi se.
" For reminder here are the references of the different box with the speed in 4th and 5th for 1000 rev / min:
Logan I / I Sandero dci 70: JH3 160 - 30.40 to 39.82
Logan I / I Sandero dci 85: JR5 166 - 32.84 to 43.22
Logan II / II Sandero dci + 75 dci 90: JR5 336 - 39.73 - 54.41"
Nadjoh na netu :ne:
Ima i ovde
http://dacia.rs/download/katalog/novi_sandero_i_sandero_stepway.pdf
DCI 75 S&S ima "najduži" odnos
Stepway 1.5dci 50kw peta brzina:
2000 obrtaja 80km/h
2500 obrtaja 100km/h
3000 obrtaja 120km/h
3500 obrtaja 140km/h
4000 obrtaja 160km/h-maksimalna brzina kojom sam se kretao po ravnom, motor nema snage da zavrti preko toga u petoj...
Ovaj sa duzim menjacem sigurno trosi debelo manje, pogotovo ako ima i modela sa 6 brzina i 90ks
Dokker 1.5 dci 55kw na 2000 obrtaja ide oko 95km/h.
Stepway II, dCi, 66kW, 2012 - 110 km/h - 2100 obrtaja.
Evo za neverne Tome. slika govori više od reči. Slika juče (20.08.2017 ) snimljena telefonom. Jednom rukom vozim a drugom držim telefon. Subotica - Miloševac i nazad 557 km. Tankovano na Nis pumpi G-drive 24L ( od čepa do čepa ) .Po digitronu Dacia Logan 2 Lauerate 1,5 DCI 55kw ( Inače Logan je star 2 meseca ) sa 4 osobe u njenu troši 4,30879 , a po bord kompjuteru 4,4. Celo vreme voženo po auto putu Osim prvih 15 i zadnjih 25 . Na slici se lepo vidi obrtaji, brzina, trenutna potrošnja , i da je uključen tempomat
A sada pozdrav.
:40:
:write:
:cekicem:
P.S
A sve u ostalom zavisi koji je menjač ugrađen i kakvi su prenosni odnosi.
To je odlično. :to:
To je fantasticno.
45 litara G Drive dizela mesečno sa predjenih 740km, od toga 90% vožnje u gradu.
Zadovoljan.
Za godinu ipo potrošnja se ustalila na 5.05L
(http://images.spritmonitor.de/768995.png) (http://www.spritmonitor.de/en/detail/768995.html)
Što je super jer 90% je u gradu i voze 3 vozača.
Gospoja, klinac i ja :ne:
Evo mene opet. Subotica - Beograd (sajam automobila) - Subotica 387 km . Sipano od čepa do čepa 14 L. Uključen Eco mod, Voženo na tempomat gde god je to moguće . Ni u jednom slučaju nije voženo brže od 110 km/h. Prosečna potrošnja 3,61 L gdive dizel goriva po digitronu . Evo i video
:to: čestitam
Super Dragane, 1,5 dci je provjeren motor.
Ja imam u Meganu onaj od 85 KS, uglavnom, može na otvorenom oko 4 l, ja sam znao po BiH voziti npr. Sarajevo-Brčko-Sarajevo, sa potrošnjom oko 4 l, sa prilično punim autom, 3-4 putnika i nešto prtljaga, još su kod mene na Meganu felge 16-205 gume, a ako se uzme u obzir da je SU-BG-SU stroga ravnica, to je to :to:
@Dragan Logan
Ako ikada budeš mogao i budeš raspoložen, bilo bi lepo da nam napiśeš ili snimiš koliko je na 80,90,100,110,120 sa tempomatom
Mislim da bi koristilo kao orijentacija nama bez pokazivanja potrošnje na BC
@szs
Na 110 km/h moj Logan 1,5 dci 75 Prosečno troši 3,6 na otvorenom putu
na 120 km/h = 4,3 L
na 130 km/h = 5,2 L
na 140 i 150 nisam testirao
na 160 km/h troši fantastičnih 10,5 L
na 80 u 4 brzini 3,5 L za 5 brzinu je suviše sporo ima 1000 obrtaja motor i stalno pokazuje strelica da se prebaci u niži stepen prenosa
a na 90 u 5 brzini 2,7 L (oko 1150 o/min se vrti motor)
sve ovo je probano na tempomatu i uključenim Eco modom
Sa isključenim Eco modom troši o,4 L više nego što sam napisao
Dci 75ks na 1000 o/min ide 54 km/h u petom stepenu prenosa . Ako tvoj auto na 80km/h ima 1000 o/min, to bi značilo da na 3000 o/min ide 240 km/h, zar ne?
Citat: Veterinar poslato 31.03.2018. - 23:29
na 3000 o/min ide 240 km/h
Jock 162 km/h
1000/54=3000/x
Dobro je Veterinar napisao, ako na 1000rpm ide 80km/h na 3000rpm išao bi 240.
Pa to i ja kažem jock. Na 80 je oko 1400-1500 a na 3000 je oko 162
EDIT
Ali da brunda na 80 brunda i nije za vožnju u 5toj
Teretni doker 1.5dci 75ks na 70km/h se vrti na 1500 obrtaja i ne pali se lampica za prebacivanje u stepen nize. U cetvrtoj brzini na 70km/h se pali lampica za prebacivanje u stepen vise.
Nisam proveravao ali verovatno je kraći menjač
Ovaj u Loganu i Sanderu u 5toj je 1000/54.4 :ne:
Edit
Provereno, 46 :ne:
Distanca( km) : 682
Potrošeno goriva (G-drive diesel): 42l
100% gradska vožnja, zadovoljan.
Prosek nakon malo više od 2 godine
41% grad
38% auto put
21% medjugradska vožnja
(http://images.spritmonitor.de/768995.png)
5,1 l/100 km isključivo po gradu
G Drive diesel
(http://images.spritmonitor.de/768995.png)
Ovo gore je prosek za 2g i 6m
Inače sad zimi troši malo više 5.1 ali ja prezadovoljan
Mene jako buni što mi se prosječna potrošnja po kompu uglavnom razlikuje i preko 20% od stvarne/plaćene. A nekad, rijetko, je i vrlo slična. Ništa mi nije jasno... čemu onda služi prikazivanje prosj. potrošnje? Ne mora u decimalu da se poklopi, i ne može, ali ovi brojevi mi ništa ne znače. Je li i kod drugih tako? Treba li se uraditi neka kalibracija?
Obično resetujem sve pri punjenju i sipam pun rezervoar i bilo bi mi ok bilo da su odstupanja npr. do 10% pa znam što da očekujem.
Kalibracija je moguća ali je vrlo zzzz i traje
Skoro sam čitao na nekom forumu kako je to radio jedan Francuz. Ono istini za volju on je radio i kalibraciju crtica pokazivača količine.
Kod mene je prilično tačan prosek i pokazuje obično u okviru 2 do 5% ali ponekad više za OKO 5 do 7%
Utvrdio sam da je to uglavnom kada upadnem u stani-kreni a da sam skoro sipao gorivo tj resetovao BC.
Nekako se to ustali i ispegla do punjenja (punim tek kada dodje na 1 crtu pa do čepa)
Da ne bude baš skroz u OFF-u
Potrošnja OMV MAX Motiion mi je OKO 5.1-5.2
Ojašnjenje je vrlo jednostavno.
BC sve računa posle 30km/h tako da svu potrošnju ispod 30km/h ne računa u prosek.
ODO metar računa/meri tačnu kilometražu, ali potrošnju ne.
iznos Cena sipano goriva Goriva po ECU Pređeno ukupno Pređeno po sipanju Potrošnja po ECU Potrošnja po sipanju
6300 155.9 40.41051956 33 12980 630 5,24 6.414368185
7000 167.9 41.69148303 33.9 18690 739 4,59 5.641607987
Ovo je primer iz tabele koju vodim za sebe
@acalisse
Ako sam dobro shvatio tebi pokazuje znatno manje na BC nego što stvarno sipaš?
Kod mene je obrnuto. Kod mene BC pokazuje više od stvarno sipanog
Npr piše da sam potrošio 33L a uspem da sipam do čepa samo 32 ili 31L
Citat: acalisse poslato 29.01.2019. - 09:16
Ojašnjenje je vrlo jednostavno.
BC sve računa posle 30km/h tako da svu potrošnju ispod 30km/h ne računa u prosek.
ODO metar računa/meri tačnu kilometražu, ali potrošnju ne.
iznos Cena sipano goriva Goriva po ECU Pređeno ukupno Pređeno po sipanju Potrošnja po ECU Potrošnja po sipanju
6300 155.9 40.41051956 33 12980 630 5,24 6.414368185
7000 167.9 41.69148303 33.9 18690 739 4,59 5.641607987
Ovo je primer iz tabele koju vodim za sebe
Bravo, otprilike tako i kod mene bude. Znači, rad u mjestu i kreni/stani vožnja pravi najveću razliku.
Citat: szs poslato 29.01.2019. - 14:20
Kod mene je obrnuto. Kod mene BC pokazuje više od stvarno sipanog
Npr piše da sam potrošio 33L a uspem da sipam do čepa samo 32 ili 31L
@szs
Ne znam kako meriš.
Ja uvek merim tako što pre sipanja zapišem potrošenu vrednost.
To jest retroaktivno dopunjavam to u tabeli.
Da mi je tvoj auto na par godina. sipam 45l potrošim 50l. :lazy:
Ne razumem?
BC tj Board Computer kaze da je više potrošeno a ne ja
Kada sipam to ne bude ta vrednost koju je on pkazao nego nešto manja.
Svakako auto troši onoliko koliko sam ja stvarno sipao a ne ono što je BC pokazao.
BC pokazuje da troši više od realnog.
A kako merim?
Od čepa do čepa (da se vidi gorivo na 2 cm od čepa) i uglavnom na istoj pumpi.
Upisujem na licu mesta na pumpi preko aplikacije spritmonitor
Link za moj auto
Tu su vrednosti i koliko je pokazao BC i koliko je sipano stvarno
https://www.spritmonitor.de/en/detail/768995.html
Citat: ajgor bejzik poslato 29.07.2018. - 14:27
5,1 l/100 km isključivo po gradu
G Drive diesel
Sad procitah vasu potrosnju i deluje mi nestvarno. Vozim indetican daster sa slike 1.5dci prestiz paket 4x4. Danas sam vozio na auto putu 130km pokazuje mi 6.7L dizel isto G drajv gradska voznja oko 8L nategnuto da bude 8L i to prateci pokazivac menjanja brzine i trudio sam se da vozim na 2W prenje tockove auto je presao 1700km
Citat: Ivan1981 poslato 31.01.2019. - 22:39] i to prateci pokazivac menjanja brzine
Možda bi pomoglo da spustiš potrošnju da gledaš trenutnu potrošnju na BC a ne indikator promene brzina. Prosto je neverovatno kako ako otpustiš pedalu gasa samo malo može da se spusti potrošnja prilično. Kod mene to ide sa npr 12l prilikom ubrzanja na 6 ili 5
Tačno je da ne startuješ kao F1 ali i ne troši kao kamion :ne:
Sjednem jučer u ženin Megane, čekam klinca sa treninga, pa vrtim board kompjuter.
Za 200 km, potošeno oko 14 l diesela, prosjek 7,1. Stil vožnje je strašno neprijateljski za potrošnju, osim što je jaka zima, sve kratke relacije 3-5 km (po djecu do škole, vrtića i po gradu), uglavnom gradska vožnja, stalno hladni start.
Mislim da mi je ovo, otkako imamo Megana, najveća očitana potrošnja ikada, uglavnom se u gradskoj vožnji kad se konstantno vozi, kreće oko 6 l.
Megane je 1,5 dci 85 KS :)
E pa Mitre, da pojazmiš nekako ti meni tog tvog Megana na mesec dana pa da vidiš čuda kako troši 9+ litara garantovano, ako ne i više. Imam dvojicu kolega sa takvim autima koji se malo manje od mene cimaju po gradu, mislim imaju bolje relacije, pa im je potrošnja tu negde. Ja sam zimus uspeo da nasviram 15, obično sam oko 9-10, ali to je benzinac i ovde mu nije mesto.
Znam drugar,
Supruga i ja uglavnom ne vozimo agresivno i ovaj 1,5 dci nam je baš ok što se tiče potrošnje. Na točkovima je 16-kama i prilično širokim gumama, mislim da su 215 od početka, jer je sa takvim felgama došao, vjerujem da je na nešto užim gumama da bi potrošnja bila i manja.
To je ono, kad ti auto-salon da opciju alu-flege, kao nešto bolje od standardnih 15-ki, a u stvari te na duži rok od 10-ak godina, košta što preko potrošnje, što preko cijene setova guma, platiš ti to svakako.
Jedina prednost ovih većih točkova, je nešto stabilnije vozilo na visokim brzinama na auto-putu, kojeg ja nemam možda 10 % u ukupnoj kilometraži, ako i toliko :)
Fali nam jos Zoki da nam napise potrosnju dizela na kamionu iz 85.
Ajte uozbiljite se malo, potrosnja dizela na Daciama molim.
Za Renaulta i kamionce morate na druge forume.
:offtopic:
10 l /100 km prazan pri 70 km/h
11 l sa 1 tonom
12 l 2 tone
13 l 3 tone
Nisam mislio ozbiljno. :doh:
:Smiley: :hall:
:Smiley: :Smiley: :Smiley:
...a autobusi :) :woo-hoo:
Citat: Ivan1981 poslato 31.01.2019. - 22:39
Sad procitah vasu potrosnju i deluje mi nestvarno. Vozim indetican daster sa slike 1.5dci prestiz paket 4x4. Danas sam vozio na auto putu 130km pokazuje mi 6.7L dizel isto G drajv gradska voznja oko 8L nategnuto da bude 8L i to prateci pokazivac menjanja brzine i trudio sam se da vozim na 2W prenje tockove auto je presao 1700km
Nemoj te pratiti pokazivač promene brzina...i ja sam prateći njega trošio 1l više! Vaš je 4*4, a moj 4*2. Ja vozim po N.Sadu...tu je sve ravno. Verujte mi, kad nije klima uključena, nikad ne potroši više od 5.5l po gradu
Koliko troši mcv Stepway 1.5 dci po gradu? Da li je očekivati da kao i daster bude tu negde oko 6 l/100 km (prema informacijama sa foruma)? Da li stepway trosi vise od obicnog MCV-a i koliko u proseku?
Nije Logan mcv ali je u pitanju Megan 3 karavan 90ks.
Prosečnu potrošnju sam merio preko cele godine, na pređenih 14.000km i bila je okruglo 6L po BC. Zimi ide do 6.6 dok u toplijem periodu padne i na 5.3. 70% su svakodnevne kratke relacije 3-5km.
Mislim da Stepway troše cca do 0,5 l više, od običnih verzija, rade povišene karoserije i nešto većeg otpora pri kretanju.
Znam da ova vozila "fijakerskog" designa, kao Ford Fusion i sl. troše nešto više i u diesel i u benzin varijanti, upravo zbog povećanog otpora.
Hvala na odgovorima. Ono što nisam znao, a što sam juče utvrdio je da pored dizela Dacia sada troši i AdBlue. Tu je potrošnja oko 5% potrošnje goriva koliko sam uspeo da vidim na netu. Elem, šta je tu je. Jedino me strah kako će auto da se ponaša ukoliko recimo nema AdBlue-a, da li utiče na rad i dugotrajnost motora? Kapiram da ne bi trebalo, jer AdBlue nije deo pricesa sagorevanja, ali ako ima neke sonde i senzore koji reaguju na prisustvo azotnih oksida, vrlo je moguće da će kompd da brljavi i vrši korekcije rada motora kako bi smanjio njihovu emisiju. Da neko ne pomisli suprotno, ne bih izbegavao da sipam AdBlue kada ga već imam i ako je potrošnja toliko mala, ali me interesuje šta se dešava ukoliko se AdBlue ne sipa na vreme ili ukoliko ga recimo nema na pumpi i ne mogu da ga kupim u tom trenutku... Videćemo, odnosno nadam se da ćemo videti pošto kako stvari stoje, verovatno ću postati vlasnik novog MCV-a dizlo što bi rekli... :)
Na 1500km imaš upozorenje da je adblue na niskom nivou
Sledeće je service
Kad se potrosi ne može da se upali auto softverski
Tako je bilo bar na Passatu
@Kovdejan
Dobro nam se vratio i to, kako vidim, u potpunom forumaskom sjaju. Neka je sa srećom sa nabavkom novog MCV-a. :ziveli: Nisam imao priliku da prostudiram MCV Stepway, osim što sam primetio da je (pogotovo crveni) mnogo moćan. Koliko vidim, klirens je 5cm viši u odnosu na MCV (svaka čast). Ovde ne bi trebalo da pišemo "verujem da", ali dozvoliću sebi da napišem upravo da verujem da možeš da očekuješ da potrošnja bude oko 6l. Troši više nego MCV, bez gledanja u kataloge mogu to da napišem.
Hvala! Kad kupim javljam utiske, samo da prvo sve završim oko kredita... :)
Elem, našao sam da ja za Duster zapremina rezeervoara AdBlue 14,4 litre (verovatno je slično ili isto i za MCV), te da se na svakih 6 rezervoara goriva potroši jedan rezervoar AdBlue. To mu dođe tačno onih 5% (4,8).
https://www.platinumdacia.co.uk/pdfs/new-cars/dacia-duster.pdf
Kako je cena AdBlue-a oko 52 dinara po litru:
https://www.euro-petrol.com/europetrol-benzinske-pumpe/benzinska-stanica-kanjiza
... to mu i ne dođe toliko strašno... 15 din na 100 km (samo da se naše dahije ne dosete da i adblue oporezuju sa 2/3 cene)
Sa druge strane AdBlue poboljšava performanse dizel motora, pretpostavljam iz razloga što se manja količina izduvnih gasova vraća u motor...
https://drivemag.com/news/more-powerful-and-cleaner-blue-dci-diesel-engines-for-the-new-dacia-duster
Kako bilo neka bude, kad, nadam se uspešno, završim kupovinu, poslaću i više informacija iz prve ruke.
Ima tu i još jedna zagonetka. Šta se dešava pri temperaturama ispod -10°C? Na poklpopcu rezervoara je to naznačeno kao tačka mržnjenja AdBlue. Čitam da je to rešeno grejačim i smeštanjem rezervoara blizu izduvnog sistema. Bilo bi nonsens da auto bude neupotrebljiv na velikim minusima... :D
P.S.
Uzgred, veterinar, koliko ti troši 0.9 tce po gradskim gužvama, da ne jurim sad po forumu?
Šaljem privatnu poruku, da ne remetimo temu o dizelu. :wave:
Do sada 5,5l/100, ali sam pre par nedelja bio na redovnom servisu kad su mi nešto čeprkali oko računara na kolima, mora, tako kažu. Sad je potrošnja 5,1/100, naravno po BC
Kod mene 5 litara na auto putu.
U gradu 6 leti, zimi i do 7.
Samo da se pohvalim. Sigao je MCV. Utisak, mnogo više nego što sam očekivao. :)
Što se potrošnje tiče, nakon nekih 150 km po gradu je 6,4 litra prema kompjuteru. Mislim da će moći do oko 6 da se spusti.
:to:
Verujemo da ćeš predstaviti auto u odgovarajućoj temi. Jedva čekamo. :ziveli:
Od kako gospoJa vozi drugi auto, potrošnja pada drastično :Smiley:
Počela je oko 1 Maja a tada je bio Sandero na oko pola rezervoara sa prosekom 5.0
Danas posle te druge polovine i 17dana napunim rezervoar na Zmaju 2 i stane 47.3 l do čepa na tacno 1110km
Dakle prosek 4.26 l/100 sa prosečnom brzinom od oko 43km/h
Milina :ne:y
Posle 39000km i 3.5 god
https://www.spritmonitor.de/en/detail/768995.html
:aplause: :aplause:
Svaka cast.
Čestitam
Godina prodje
Od prošle do ove tačno 10.000km. Kako se nije išlo na more i kako je u kuću došao j0š jedan auto...prosek za SRB
Od prvog dana do danas prosečna potrošnja 4.83 L/100
Ja :hall: :hall:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/768995.html
:to:
Pozdrav drugari,
Danas uzmem auto supruge, da malo provozam i naspem goriva, pa usput pregledam i board computer.
Megane 3 je 1,5 dci 85 KS, board computer nije diran nekoliko mjeseci (3-4 otprilike), pa sam evo poslikao, gdje se vide podaci o potrošnji, predjenim kilometrima itd.
Uglavnom, režim vožnje je cca 75-80% gradske vožnje i to onog "teškog" režima na 5-6 kilometara od stana do posla, često u špicama, sa nekih možda 20% vangradske vožnje i auto-puta (vidi se po prosječnoj brzini).
S obzirom da se radi o mjerenju u većinski jesen-zima mjesecima, zimski je režim, nema klime, držim da je potrošnja relevantna.
Na autu su gume 205 60 16, navodim iz razloga što ovih Megana ima i na manjim i užim gumama, što svakako utiče i na potrošnju.
Znači Renault je, nije Dacia, ali je motor koji je sličan prisutan u mnogim Daciama, pa mislim da može koristiti.
(https://i.ibb.co/BqR2vtL/Fuel-used-29-01-2022.jpg) (https://ibb.co/BqR2vtL) (https://i.ibb.co/zx4Ddnt/Predjena-kilometraza-29-01-2022.jpg) (https://ibb.co/zx4Ddnt) (https://i.ibb.co/TcKbTkJ/Prosjecna-brzina-29-01-2022.jpg) (https://ibb.co/TcKbTkJ) (https://i.ibb.co/g7nzqnP/Prosjecna-potrosnja-29-01-2022.jpg) (https://ibb.co/g7nzqnP)
Logan MCV, zapremina rezervara 50L, koliko je rezerva :conf: 5-10L :ne:
Merim prosecnu potrosnju pa mi treba za proracun :dobro:
Ne zna se i ne treba ti. Prosečna potrošnja se računa tako što se napuni do kraja, isprazniš i opet napuniš do kraja. Sve ostalo je šarena laža.
Nisam bas hteo da ostanem negde na putu samo da bi izracunao prosecnu potrosnju :-)1 Kad je zapistala rezerva napunio sam do vrha, resetovao sam predjene kilometre i sad cekam da zapisti opet :to: od rezerve do rezerve isto mu dodje kao i od punog do praznog rezervoara :to:
Ne dođe. Plovak, odnosno pokazivač goriva je jedna jako neprecizna naprava i služi isključivo kao indikator, odnosno da ti veoma otprilično kaže da imaš pun rezervoar, pola, ili da nemaš goriva, ne služi za merenje. Napuniš rezervoar i kad se oglasi rezerva (a može i pre toga, nije toliko bitno) voziš do pumpe i dopuniš, snimiš koliko si prešao i sračunaš. Jeste preporučljivo da to bude na istoj pumpi ali nije neophodno, opet će da bude mnogo tačnije nego metodom od rezerve do rezerve.
Pa to sam i rekao.
Nisi.
Ja sam razumeo da punis i meris od rezerve do rezerve. A to je lepo objasnio Loganovac.
Apsolutno nije bitno do koliko se potroši, bitno je samo da bude uvek podjednako napunjen. Možeš da potrošiš samo do pola! Samo dopuniš isto,naprimer do prvog klika, i broj litara podeljeno sa brojem pređenih kilometara i puta 100!!! Naravno, svaki put resetuješ kilometražu na nulu da bi znao pređene kilometre! I eto prosečne potrošnje! :ziveli:
Praćenje u što dužem veremenskom intervalu i beleženje svakog sipanja
Ja npr sipam dok ne vidim gorivo i upisujem u app
Ovako npr
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1250032.html
Potrosnja dizela zavisi iskljucivo od brzine kojom vozis.
Godinama idem vise puta u toku godine -(Beograd -Lokacija X 270 km) i kad vozim 140-150 potrosi mi 30 litara dizela za tih 270 km .
A pri brzini od 90-100 km istih tih 270 km potrosim 14.5 do 15 litara .
Pa ti sad biraj kako ces da vozis.
Da, ali, posle 10-15 hiljada ili godinu dana ti dobiješ neki prosek potrošnje koji kao takav ostane godinama, uz sitne oscilacije, maltene na drugoj decimali. Bar je meni tako.
Da, tako nekako,
Cilj utvrđivanja potrošnje, je da se utvrdi neka vrijednost unutar +-0,3 l, ne treba ići niti se može utvrditi apotekarskom špricom precizna potrošnja, bitno je da se zna neki okvir :)
Istina je da dieseli puno više troše kada se "načepe" po gasu na auto-putu na brzine od 130 + kmh, pa se mnogi iznenade potrošnjom, zato je najbolje na otvorenom krstariti nekom brzinom od cca 100 kmh
Godinama vozim paralelno dizele i benzince i nemam dilemu da u smislu potrošnje benzinci daleko surovije kažnjavaju bržu i agresivniju vožnju, kao i da su kod benzinaca moguće daleko veće oscilacije u potrošnji zavisno od ritma i uslova vožnje.
Ne bih se slozio sa tim da potrosnja dizela zavisi samo od brzine. Govorim o onome sto stalno gledam u svojim kolima 1.5dci 75ks na pokazivacu trenutne potrosnje. Za ove okolnosti potrosnja zavisi od pritiskanja papucice gasa prvenstveno (sto jeste povezano sa brzinom ali jos vise sa ubrzavanjem) ali to nije sve. Za prvu brzinu skoro da nema podataka jer se tren. potrosnja iskazuje preko 30 km/sat. Druga trosi stalno oko 10 litara. Zato prebacujem sto pre u trecu, tamo opadne ali ako hocu da odrzim brzinu ili pojacam ubrzanje onda bude recimo 6-7 litara. Radim onda sledece, doteram ga do neke brzine koju zelim, onda za kratko popustim papucicu gasa, auto ima dovoljno inercije da za to vreme odrzi brzinu i kada nastavim pritiskati onda to budu u minimalnom iznosu. Tada potrosnja bude 3 ili 4 ili najvise 5 litara.
I tako iz brzine u brzinu. Mogu ovom forom cak (ponekad) da ga nateram sa manjim stepenom brzine da ide sa potrosnjom samo litar vecom iako je broj okretaja motora veci. Npr. idem trecom idem 60 do 70 a trosi oko 5 litara ili idem cetvrtom 80 do 90. Ipak tada lako poraste tren potrosnja uz samo mali veoma manji jaci pritisak.
Brzina na autoputu zahteva peti stepen i tu se moze koristiti privremeni prekid pritiska (tren potrosnja padne na 0, katof rezim) ali opada ubrzanje ubrzo. Ako hocu da vozim na 4 litra onda je to oko 100 km/sat petom
Nemam resenje sa veliku tren potrosnju uzbrdo, tu je uvek 8,9,10,..12. Ne pali fora otpustim pa nastavim minimalni pritisak, jer auto se zaustavlja brzo (valjda zbog tezine).
Dugotrajna prosecna potrosnja po putom racunaru je malo preko 4 litra uz voznju po magistralnim i regionalnim putevima, ravnim, bez cekanja u koloni, bez semafora, tako da je prosecna brzina izmedju 40 i 50 km/sat.
Sto se tice 1.4mpi 75ks meni je najveca razlika zimi leti u proseku 2 litra vise zimi. Nemam pokazivac potrosnje pa ne mogu ovako pratiti kao kod dizela. Ono sto jos primetim da ako ga bas gazim, a moram ponekad jer sporije ubrzava i moraju se drzati obrtaji visoko, onda crtice brze spadaju :place:
Kao sto ste verovatno upoznati auto sam uzeo pre 40 dana, Dacia Logan MCV 1,5dci 75KS. Nisam bas imao vremena da ga vozim iako ga svaki dan vozim, doduse do posla i nazad. Pokusavam da utvrdim prosecnu potrosnju na toj relaciji, za sada, jer nisam imao neku duzu voznju za proteklih 40 dana.
Relacija je cca 40Km, na posao i sa posla. Imam 26Km medjugradske voznje i 14Km gradske voznje, prosecna brzina medjugradska 70Km/h (4 brzina) i 35Km/h gradska voznja (3. brzina), 8 semafora, 1 pruzni prelaz (frekvencija 10% zastoja). Ukljucen start/stop i ECO, vozim kao baba, postujem stepene prenosa sa konzole (ono prebaci u visi stepen, smanji u nizi). Ne divljam, ne preticem, vozim se sam u kolima.
Auto sam uzeo sa skoro punim rezervoarom i kad sam dosao na rezervu dopunio sam ga do vrha. Znaci start merenja gledem rezervu, zato sam i pitao kolika je rezerva za taj model. Cilj mi je da sacekam da se rezerva oglasi i da br predjenih Km podelim sa tim brojem litara da vidim koliko, otprilike, trosi na toj relaciji uz napomenute uslove voznje, pomenutoj kilometrazi, uz faktore koje sam naveo.
Ne ocekujem da dobijem prosek na drugu decimalu al okvirno. Sad, dal je to 4,5 ili 4,7 ili 5,2 nije mi toliko ni bitno, samo bi da imam neku vrednost.
Turio sam OBD2 da gledam na mobu koliko trosi, al su vrednosti tamo nerealne, pokazuje 5-10-15L/Km verovatno sto cita trenutno iz racunara. Nemam BC pa da se ne zezam s ovim ovako. Nadam se da sam dovoljno pojasnio :dobro:
Imaš ELM 327 mogućnost " long average" - potrošnju na dionici puta koju sam odrediš.
Lampica za rezervu se ne pali uvek na istom nivou goriva u rezervoaru, pa ne vidim zašto, ako si već natočio do vrha, ne saslusas savete i prosečnu potrošnju ne meris kako je Loganovac objasnio. :ne: 70km/h mi zvuci kao vise nego dovoljna brzina za V stepen prenosa. :ne:
Doći ćeš do potrošnje od oko 5,5-6 litara diesela, to da ti ja kao iskusni 1,5 dci-jaš kažem :)
Više od toga ne bi valjalo, motor je neispravan, manje od toga, teško moguće.
Pogodovat će ti potrošnji to što imaš relativno duge relacije u komadu :)
Inače, 1,5 dci troši negdje oko 4 l ako je suha otvorena vožnja i do 6,7 l ako je baš gradska zimi, sve ostale potrošnje, su negdje između :)
@bsamadzija
Tvoj je 2017 i sigurno može da se aktivira na BC potrošnja goriva
Procunjaj po forumu, možeš i sam
Jednostavno je
Ako mi je proracun tacan prosecna potrosnja je oko 4.73L\Km ovo treba, naravno, uzeti s rezervom :to: