Ako je sve ok , razmisli koliko je pametno skidati doboše. Ležajevi su stari pa ne vole baš permutacije. Hoće kasnije da propjevaju...
Evo provericu sutra, ali ja sam tu zamenu uradio pre oko 500km.
Sto se tice sidanja dobosa i provere ja sam to radio i na prethodnom autu (Skoda Felicija), ali ako kazes da je bolje ne dirati dok stvarno ne dodje vreme, onda ne diram nista. Niko mi do sad nije skrenuo paznju na ovo pa sam se zato i upustao u ovaj posao.
Ako ti je auto presao 90 000km, trbalo bi da skines dobose i prekontrolises stanje istih i paknove.
Ne znam kako je riješeno kod Škode ali kod Pande 2000 god. se doboši mogu skidati a da se ležajevi ne diraju. Kod naših Dacija to nije slučaj ... Ako je na tehničkom kočenje dobro još jednom razmisli o skidanju.
Kako god, ali cini mi se da fabrika preporucuje ciscenje i kontrolu dobos kocnica na 60 000km.
Ja licno svoje dobose skidam svako prolece radi ciscenja-kontrole i podmazivanja sajle rucne kocnice. :ne:
Nemam za sada problema sa lezajevima zadnjih tockova iako sam do sada skidao dobose pet puta. :kava:
Auto presao 41 000 km.
Kod Skode se pri skidanju dobosa i lezaj rastavljao na pola, pretpostavljam da je i kod Dacije isti takav sistem. Kad budem imao malo vise vremena, mozda sledeci vikend, otvoricu to da proverim i postavicu slike i opis, al mozda na drugom postu jer ovde se prica o prednjim kocnicama. Svakako, hvala na savetima!
Ako se lazaj Skodi rastavljao na pola, znaci da je konusni valjcasti lezaj, kod Logana-Sandera je u pitanju dvoredi radi-aksialni lezaj sa jednim spoljasnjim i dva unutrasnja prstena. :wave:
Reci mi da li onda pri skidanju dobosa treba posebno oko necega voditi racuna i kako se kasnije radi stezanje navrtke koja drzi sve to?
Navrtka za pritezanje zadnjeg lezaja se steze dinamometarskim kljucem (kilo-kljuc) na silu od 175 Nm ili 17.5 daNm. :wave:
Pozdrav!
Juce sam konacno skinuo dobose i proveravao pakne. Evo prikaza skidanja i stanja dobosa i paknova na 92000km.Slike prikazuju redosled skidanja. Navrtka se odvrce kljucem 30. Nakon zavrsetka ciscenja navrtke sam priteago silom od 14daNm jer majstor od kojeg sam pozajmio kljuc nema drugi. Nadam se da je i ova sila zatezanja dovoljna? (Zac rece navrtka se priteze silom od 17,5 daNm). Pri skidanju desnog dobosa me je iznenadio prizor i korozija na osovini i lezaju. Dali je moguce da je tu nekad usla voda i napravila ovo.
Dovoljno je i 140 Nm, a ako hoces javi mi se na PP. pa da se dogovorimo da dodjes do mene, ako dolazis za Bgd, i to pritegnes, imam kljuc i do 300 Nm. :ne:
A sto se tice korozije...voda je cudo, verovatno da je usla, nekada, da li od puske na pranju ili si zagazio u neku dublju vodu, sve jedno je, al` ako je lezaj jos uvek ok. onda nema ni veze. Samo da te pitam, nisi valjda smirglao ovaj rukavac sa rdjom, posto vidim na donjoj slici da se sija ko pasija mu...a?
Steta je sto tu nema nikakvog semeringa, ili bar tako izgleda, koji bi sprecio prodor vode. :ces:
Jesam sa vodenom smirglom :conf:
Pa valjda nisi mnogo skidao, mislim nije bas dobro da se "tanji" rukavac na koji naleze lezaj, zbog tolerancija.
Ali ako si koristio vodenu neku od 1000-2000 nema problem. :D
Kud te i pitah, nisam hteo da te plasim. :ziveli:
Da, bila je 2000.
Nedavno, na tehnickom za registraciju vozila, receno mi je da zadnji tockovi dosta lose koce. Loganu je 81,900 km i nikada nisam otprasivao zadnje obloge kocnica niti mjenjao paknove...Na prednjim tockovima sila kocenja je dobra (jednom sam mjenjao plocice) i one su OK. Sad, posto su zadnje kocnice jedva prosle tehnicki za registraciju, ja bih da vidim o cemu je rijec...
Moram li za otprasivanje kocionih obloga ici u ovlasteni servis? Na kojoj kilometrazi se mjenjaju paknovi i trebam li i njih mjenjati? U knjizici odrzavanja i servisnoj knjizici ne pise nista....
Ako auto ima peti kocioni cilindar, probaj na tehnickom da opteretis zadnju osovinu.
Ako rucna radi kako treba a nozna ne radi, mozda je u peti cilindar blokirao/nije dobro podesen.
Hvala Keka.
Ima peti cilindar. Slicno (opteretiti zadnju osovinu) mi je rekao i covjek iz Dacijinog servisa.
Rucna na tehnickom radila k'o sat (i prednje kocnice) ali su zadnje jedva (ali bas jedva) prosle. Inace mi svake godine (auto ulazi u 7 godinu starosti) na tehnickom kazu da zadnje kocnice lose koce ali nikada to nije bilo izrazeno kao sad..
Moram provjeriti 5 cilindar (mislim da je on mrtav) i stanje paknova (mislim da su u dobrom stanju jer se Dacia uglavnom vozi prazna a i rucna hvata odlicno).
Ima li ko iskustva sa zamjenom paknova i 5 cilindra?
Moj nema 5. cilindar, a vozim vec 150.000 na fabrickim paknovima i jos nema potrebe za zamenom.
O 5. cilindru je bilo reci na forumu, obicno je potrebno malo stelovanje ili je zapekla poluga.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=905.msg11768#msg11768
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=395.msg24100#msg24100
P.S. Sledeci put koristi search pre nego sto otvoris novu temu :to:
Kod mene je bio sledeci slucaj, Na tehnickom utvredjeno da zadnji levi koci dosta slabije. Posle stelovanja zadnjih kocnica (paknova) i otprasivanja sve OK. To je bilo na oko 40.000. Stanje paknova na toj kilometrazi po recima majstora, kao novi.
Zna li neko da li ovi paknovi odgovaraju za logan dci 2006.g bez abs-a?
Trusting 088.222
Meni lice na ove, izgleda da moze. :ne:
http://www.dacia-delovi.com/?137,paknovi
To je izgleda isto....mada po katalogu ima dve vrste...
http://www.trustingparts.com/brake/index.php?page=catalogo&module=Prodotti&category=GANA
Pre neki dan radih mali servis na kojem su kontrolisane i zadnje kočnice posle pređenih 82.000 km.
Pakne su prva ugradnja (TRW) i u solidnom su stanju. Ali su kočni cilindri "propiškili" što se na prvi pogled ne vidi:
(http://www.dodaj.rs/t/2h/TC/43lILPAE/pa120091.jpg) (http://www.dodaj.rs/?2h/TC/43lILPAE/pa120091.jpg)
No čim se gumica malo "svuče" lako se dalo primetiti da je svaki počeo da kvasi na po ispod jedne svoje gumice:
(http://www.dodaj.rs/t/2P/ZH/18w5BQTh/pa120095.jpg) (http://www.dodaj.rs/?2P/ZH/18w5BQTh/pa120095.jpg)
Dakle - cilindrima sledi zamena. Nije hitno ali jeste bitno.
Lijepo izgledaju pakne ali rđa na rukavcu bi mogla da "nasluti" zamjenu ležaja :ne:.
Nije li ovo malo previše hrđava unutrašnjost doboša?
Ja sam na SN na cca 70.000km zadnji put provjerio stanje doboša, i bili su u odličnom stanju, ni trunke površinske hrđe (nakon ispuhivanja prašine od pakni), a kamoli ovakve hrđe kao sa slika od VaskeNS.
Kod mene je još i gore. Doboši nemaju "brazde" kojima se sprečava ulazak vode u unutrašnjost za vrijeme vožnje. Isto kao TAMić nekada...
Ako pustaju radne gumice, menjaj sto pre...ne cekaj da procuri vise...
Citat: DarioGTI poslato 14.10.2013. - 22:14
Nije li ovo malo previše hrđava unutrašnjost doboša?
Ja sam na SN na cca 70.000km zadnji put provjerio stanje doboša, i bili su u odličnom stanju, ni trunke površinske hrđe (nakon ispuhivanja prašine od pakni), a kamoli ovakve hrđe kao sa slika od VaskeNS.
NIKAKO NE ISPUHIVATI prašinu od kočnica!!! Čestice mogu biti kancerogene i otrovne ako se udišu, a to je vrlo vjerojatno kad se stvori oblak te prašine. Koristiti spray za čišćenje kočnica, puno bolje čisti, ispire i suši se za par sekundi. Cijena kod nas oko 3€. Poslije tretmana izgleda kao novo
Slazem se da je sa sprejem mnogo cistije i elegantnije, ali se ne slazem da je prasina kancerogena.
Upotreba azbesta u kocionim oblogama je odavno svugde zabranjena.
Hemm...šta uopšte dobijamo isprašivanjem unutrašnjosti doboša ? Lepše vidimo pakne, cilindre, opruge prilikom servisa ? Što se sve i inače ponovo zapraši posle prvih par kočenja. Doboši i onako nisu hermetički zatvoreni pa se višak prašine od sastruganih paknova prirodnim putem isprašuje sam od sebe (kada skinete doboš gomilica prašine je uvek u njegovom dnu), a posle prve vožnje po vlažnom kolovozu voda ulazi u doboš i iznova se stvara korozija (hrđa) na ostalim delovima unutrašnjosti doboša.
Sem davanja novaca majstorima za "lepe i čiste kočnice" i razna hemijska sredstva, ja ne vidim drugu poentu :ces:
Citat: VaskezNS poslato 17.10.2013. - 06:49
... a posle prve vožnje po vlažnom kolovozu voda ulazi u doboš i iznova se stvara korozija (hrđa) na ostalim delovima unutrašnjosti doboša.
Yeap! Baš zbog toga jutros samo što nisam razbio čelenku kad sam vrhom cipele dodirnuo pedalu kočnice. Opasno koči dok ima korozije na disku, isto važi i za doboše. Ne čistim, samo pri pranju isperem mlazom vode, grdno crnilo izađe.
:offtopic:
Vezi se pa neces razbiti celo :baeh:
Imam pređenih 164 500 pređenih kilometara, a još nisam mijenjao pakne kočnica zadnjih kotača jer još uredno koče i nožna i ručna. Morao bih to otvarati čisto da vidim kakvo je stanje, no nije mi baš jasan sistem pritezanja zadnjeg ležaja, odnosno zašto je to nužno pritezati kiloključem. Iz objavljenih slika na početku ovog posta vidim da su ležaji u kućištu doboša, ali ne razumijem da li su to konusni ležaji nasuprotno postavljeni ili je neki drugi sistem te na koji je način osigurana matica od otpuštanja. Ako netko zna ili ima slike iz kojih bi to bilo jasnije vidljivo puno bi mi pomoglo u odluci da li da taj zahvat izvedem u vlastitoj režiji.
Obično su to dva kuglična ležaja spojena u jedno kućište(kao na kecu na prednjem točku). Mada mogu biti i konusni valjci umjesto kuglica ali to se ne razaznaje sa spoljašnje strane. Tek kada rasturite crknuti ležaj vidite jeli bio sa valjcima ili kuglicama. Matica sama ima na sebi plastični umetak koji je osigurava od otpuštanja. Ja stavim kap farbe na navoj rukavca prije stezanja. Može i kap laka za nokte...Važno je da bude propisno stegnut, bar približno. Ja sam imao polugu od jedan metar. Pri stezanju prednjeg ležaja na tu polugu sam kačio punu plinsku bocu (cca 23 kg), za stezanje zadnjeg ležaja praznu plinsku bocu /cca 13 kg) , pa još malko dotegnem... To sam radio na R 5 dok nisam imao kilo ključ :wave:.
Nazad su dvoredi kuglicni lezajevi ne konusi...a pritezu se na odredjeni moment iz razloga sto svaki zavrtanj ima propisan moment pritezanja, pa tako i ova navrtka koja priteze dobos i lezaj..
Da su konusni lezajevi onda se ne bi pritezali na tako veliki moment, u suporotnom bi lezaj bio blokiran-pretegnut.
Konusni lezajevi se stezu na odradjen moment pa se otpuste za priblizno 1/3 kruga...a provera se vrsi rucno, lezaj se mora lako okretati bez otpora.
Žac, mogu biti konusnovaljkasti i da im se unutrašnje košuljice dodiruju isto kao na kugličnom ležaju. Rasturi stare ležajeve ako imaš možda nađeš neki sa valjcima a mislio si da su kuglice unutra...
Iz svega rečenog shvatio bih, ja kao laik, da u stvari maticu mogu stegnuti i bez kiloključa na osjećaj jer maticom se ne može pretegnuti ležaj u smislu da se ne bi okretao. Na Fordu, koji sam imao prije Dacie, ležaj zadnjeg kotača bio je sa dva konusna valjkasta ležaja i moralo se paziti da se ne pretegnu pa sam mislio pošto se tromla skida s ležajima da je sistem isti.
Moze se pretegnuti lezaj! Kosuljica se deformise pa se smanji tolerancija izmedju kuglica i kosuljica.
Sad videh u AD da ze zadnji lezajevi na Loganu i Sanderu pritezu na 175Nm, a na MCV-u 280 Nm !?
Zoki, kada sam letos skidao dobose, i krpio onaj polomljeni, podmazao sam lezajeve, tako sto sam skinuo plasticno gumene zastite...cini mi se da je dvoredi kuglicni... :ces:
Žac,može biti i jedan i drugi (pitaj u SKFu),kad neki otvoriš iznenadit ćeš se ako potrefiš na valjke. U mobitelu nemam tu neku karticu pa sam uskraćen za slikanje inače u radnji imam stari sa valjcima od renoa 5.
Ma ok...ne kazem da nema sa valjcima...Ranije Renoi su svi imali konusne lezajeve nazad..od 4-ke do 25-ce...ja kazem za Logana... :ne:
Reno 5 i Logan imaju skoro identičan ležaj na točku ...
... i tkaninu na sedištima :crazy:
Manite se, braćo, filozofije.
:c: :bonk:
U toku nabavka delova za veći servis kočnog sistema - danas u Euro 07 kupljeni kočni cilindri Metelli. Cena 900 RSD po komadu.
Na slici se nalaze u žutoj kutiji iznad i mogu priznati da je bio žešći surf po netu dok nisam ubo adekvatnu šifru dela, s obzirom da se razlikuje fabrički ugrađeni kočni sistem (TRW/Lucas/Girling ili Bosch) a u zavisnosti od godine proizvodnje vozila, nivoa opreme itd.
(http://www.dodaj.rs/t/3h/Ur/B2zfLqt/pa260047.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3h/Ur/B2zfLqt/pa260047.jpg)
Metelli je vodena pumpa kod mene koliko se sjećam :to:.
Da li ta vodena pumpa ima dobose ili paknove?
Citat: VaskezNS poslato 26.10.2013. - 13:06
Na slici se nalaze u žutoj kutiji iznad i mogu priznati da je bio žešći surf po netu dok nisam ubo adekvatnu šifru dela, s obzirom da se razlikuje fabrički ugrađeni kočni sistem (TRW/Lucas/Girling ili Bosch) a u zavisnosti od godine proizvodnje vozila, nivoa opreme itd.
Iz ovog razloga sam zamenu kocionih cilindara i paknova obavio u servisu, posto je najsigurnija metoda da se skinu postojeci delovi i vidi sta od zamenskih odgovara.
Igranka sa sistem TRW/Bosch sa ili bez ABS, pakne uzi ili siri tip (http://www.rexbo.eu/dacia/logan-ls-04/1-6-lsob-lsod-lsof-lsoh-14369/brake-lining-shoe-100031), sa manjim ili vecim cilindrima (http://www.rexbo.eu/dacia/logan-ls-04/1-6-lsob-lsod-lsof-lsoh-14369/wheel-cylinders-100028)....mogucnost kombinacija za glavobolju. Zato sam sve to obavio u ovlascenom servisu, nije bilo bas jeftino cak i za zamenski set za reparaciju (cilindri i paknovi).
Urađena zamena kočnih cilindara i kočnog ulja. Moram priznati da jesam bio "na iglama" dok nisam video da sam odabrao ispravne cilindre, mada ni to ne bi bio problem jer sam u Euro 07 mogao da ih zamenim (samo sam trebao da "ciljam" da radove izvodim u radno vreme za slučaj potrebne zamene).
Elem, na prošloj kontroli ustanovljeno je da oba cilindra "piškaju". Posle 8 godina i 80.000km nije ni čudo:
(http://www.dodaj.rs/t/3J/RN/2GznLd4L/pb020098.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3J/RN/2GznLd4L/pb020098.jpg)
Problem je bio - koje zamenske cilindre uzeti. Postojeći su toliko korodirali i zaprljani da se po njima ništa nije moglo razaznati. Preporuka je bila Metelli, ali opet - koji tip kočnog sistema je na mom Loganu - Bosch, TRW-Lucas, Girling...? Fabrika je 2005. izgleda sklapala sa delovima koji su joj trenutno bili "pri ruci". Na kočnim čeljustima sam našao oznaku Lucas a na paknama TRW - dakle, sistem je Lucas (sa ABS-om):
(http://www.dodaj.rs/t/1b/aW/25srXIK4/pb020106.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1b/aW/25srXIK4/pb020106.jpg)
Malo surfanja i sa šifrom 04-0703 sam otišao u prodavnicu i kupio cilindre.
Kako zamena cilindara podrazumeva i luftiranje kočnica, iskoristio sam to za zamenu ulja. Najpre špric i izvlačenje starog ulja iz posude:
(http://www.dodaj.rs/t/32/u3/2uWkfa6U/pb020094.jpg) (http://www.dodaj.rs/?32/u3/2uWkfa6U/pb020094.jpg)
Fina tamna boja valjda govori da je ulje dobro "odstajalo":
(http://www.dodaj.rs/t/27/zo/2rlEuS5Q/pb020100.jpg) (http://www.dodaj.rs/?27/zo/2rlEuS5Q/pb020100.jpg)
Dolivanje novog kristalno čistog (Ferodo) i stezanje creva radi pripreme luftiranja:
(http://www.dodaj.rs/t/y/v7/1gCOlP0J/pb020101.jpg) (http://www.dodaj.rs/?y/v7/1gCOlP0J/pb020101.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/2Y/8v/4kTTE2qp/pb020103.jpg) (http://www.dodaj.rs/?2Y/8v/4kTTE2qp/pb020103.jpg)
Stari cilindar ide dole i pokazuje sve znake istrošenosti i zamora materijala:
(http://www.dodaj.rs/t/t/n/lTpa9bT/pb020110.jpg) (http://www.dodaj.rs/?t/n/lTpa9bT/pb020110.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/T/Fw/3D4bUeUq/pb020108.jpg) (http://www.dodaj.rs/?T/Fw/3D4bUeUq/pb020108.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/S/Zt/2GatM1L6/pb020107.jpg) (http://www.dodaj.rs/?S/Zt/2GatM1L6/pb020107.jpg)
A onda sa njegove donje strane nakon skidanja prljavštine - potvrda dobre procene - sistem jeste Lucas:
(http://www.dodaj.rs/t/3P/or/TFfY7xw/pb020078.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3P/or/TFfY7xw/pb020078.jpg)
Poređenje sa novim cilindrom:
(http://www.dodaj.rs/t/33/Ol/42dRpkpM/pb020077.jpg) (http://www.dodaj.rs/?33/Ol/42dRpkpM/pb020077.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/3B/LU/21kqmROI/pb020084.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3B/LU/21kqmROI/pb020084.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/13/yv/1vSiFfxl/pb020080.jpg) (http://www.dodaj.rs/?13/yv/1vSiFfxl/pb020080.jpg)
I nakon montaže novog i luftiranja:
(http://www.dodaj.rs/t/43/109/4ewfXzpK/pb020089.jpg) (http://www.dodaj.rs/?43/109/4ewfXzpK/pb020089.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/3q/TS/1VLuOnn6/pb020088.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3q/TS/1VLuOnn6/pb020088.jpg)
Utisak - voalla, za 8€ po cilindru i manje od 10€ "za ruke" po točku, zadnje kočnice su remontovane uz zamenu ulja u sistemu (ono malo što je ostalo u crevima prednjih kočnica može da se toleriše) pa se nameće logičan zaključak - Logan je isplativo održavajuća mašina :to:
Svaka čast majstore na odrađenom poslu i odličnim fotkama! :dobro:
:to:. Jeli bilo problema oko odvrtanja cijevi sa cilindara?
U sistem na prednjim točkovima možeš "uvući" novo ulje na sledeći način. Isisaš ulje iz posude, skineš prednje točkove i demontiraš kliješta, papagajkama kliješta polako vratiš do kraja da ona vrate staro ulje u posudu. Isisaš staro ulje iz posude a naspeš novo, dalje i sam znaš :wave:.
Ne može tako, jesi ispraznio cilindre ali je opet ostalo u cevima. Postoji jednostavna procedura za zamenu ulja, isto kao i za prvo punjenje sistema.
Citat: Zoran poslato 03.11.2013. - 18:35
:to:. Jeli bilo problema oko odvrtanja cijevi sa cilindara?
U sistem na prednjim točkovima možeš "uvući" novo ulje na sledeći način. Isisaš ulje iz posude, skineš prednje točkove i demontiraš kliješta, papagajkama kliješta polako vratiš do kraja da ona vrate staro ulje u posudu. Isisaš staro ulje iz posude a naspeš novo, dalje i sam znaš :wave:.
Nije bilo problema sa odvrtanjem cevi :nami:
A kako sam u istom "cugu" menjao i diskove, tako i jeste rađeno delimično izbacivanje ulja i iz sistema prednjih kočnica, baš kako si i opisao - klip čeljusti je vraćen do kraja kako bi "izgurao" što više starog ulja. Špric je odradio ostalo. Tačno je da ceo sistem nije ispražnjen do kraja od starog ulja, ali i sa ovim sam zadovoljan :wink:
E da, Loganovac - to je pitanje koje me je uvek "bakćalo" - kako se fabrički puni sistem po prvi put - kamo tu luftiranja kočnica, kako to rade u fabrikama ? :ne:
Ja mislim da se u fabrici sistem puni odozdo nagore (kroz sisice za ispuštanje zraka) jer u toj varijanti bi moglo proći bez ispuštanja zraka :ne:.
Vaske...dobro odradjen posao!!! :to:
Bravo ti ga bate..... :aplause:
Nasem kolegi, forumasu @Dragan.vi sam radio servis sa zamenom prednjih plocica i kontrolom, oprasivanjem i pranjem zadnjih dobos kocnica sprejom za pranje i odmascivanje kocionog mehanizma.
U pitanju je Sandero 1.4 2009 godiste sa ABS-om. presao 36 000km.
Paknovi nisu bili za zamenu, tako da su samo odmasceni i osmirglani smirglom... Citac (senzor) i isperforirani prsten ABS-a je ociscen pregledan...takodje i na prednjim tockovima.
Eliminisano skripanje zadnjih paknova o anker-platnu pomocu silikonske masti koja je otporna na temperature od 300oC.
Dobos stegnut na moment od 175 N. Ispusti glavcina na dobosu ocisceni i podmazanim tankim slojem tov.masti... pre toga felne jedva spadale sa dobosa.. eto kako rade "nasi" bajni ovlasceni servisi.. :banghead:
Slike pre i posle ciscenja dobos kocnica...
Hocu da ocistim dobose. Koji mi kljuc treba za otvaranje?
Koliko me pamet služi 30 mm
Zamenjen zadnji levi cilindar, pa kome treba sifra ima na slici.
Zna li neko koji paknovi i koji kočioni cilindri idu za Logan 2007. 1,5 Dci bez ABS-a?
Treba to da promenim.
Ja kada sam bio da kupim rekose mi u radnji da ima 4 vrste i da je naj bolje da donesem uzorak jer to bas kod dacie ne ide po broju sasije .
:doh: Foliranti - nemaju pristup Renoovoj bazi pa pričaju priče. Ili prodaju aftermarket, bez kataloških oznaka pa moraju da uporede na licu mesta.
To mi malo komplikuje proceduru zamene... Mora da ima neka pravilnost, tj. obrazac po kome su ih ugrađivali. Baš da su ih bezveze zavrtali kad im je šta došlo pod ruku, čisto sumnjam.
Osim razlike sa i bez ABS-a, verovatno ima razlike izmedju dizela koji je teži i benzinca koji su lakši?!
Pre mesec dana sam u Reno Sava hteo da kupim brisače. Na spratu gore u njihovoj prodavnici, čovek uzeo VIN broj, nasao brisače i kada je hteo da montira :conf:
Ni ne liči na originalno kačenje :ne:
Kaže čovek...dešava se...prelazni model
Dobar savet je da odeš sa delom
Jok more. Za razliku od VAG i PSA grupe, koji za sva vozila proizvedena posle recimo 2001. (ili 2002.) po broju šasije daju tačan deo, ovi naši još lutaju u magli
@boki01:
Skini zadnji točak i premeri spoljašnji prečnik doboša.
Da li je 214mm (unutrašnji 203) ili 190mm (unutrašnji 180)?
Premerim pa javim. Pretpostavljam da je veći prečnik, zbog veće mase auta, ali ajde da vidimo.
Koji je prečnik?
214 mm spoljni prečnik doboša.
Dubina doboša oko 50 mm, a dubina sa sve konzolom približno 70 mmm.
Za kočioni cilindar znam od ranije (jednom menjan) da je:
- Unutrašnji prečnik klipa Fi 17,5 mm
- Prečnik kružnog dela Fi 48,5 mm
- Razmak šrafova 32 mm
Opet ima nekoliko podvarijanti u toj dimenziji: kocioni sistem Bosch ili Lucas/TRW
https://www.rexbo.eu/ate/brake-shoe-set-3013704232?c=100031&at=15894
https://www.rexbo.eu/ate/brake-shoe-set-3013703122?c=100031&at=15894
tek za cilindre je sareno:
https://www.rexbo.eu/dacia/logan-ls-04/1-5-dci-ls0k-15894/wheel-cylinders-102965?s=ate,bosch
Meni kaže Bendix ili Lucas :ne: U svakom slučaju, dok se ne skine doboš nisi nigde.
Razlika se jasno vidi na paknu bez poluge za ručnu (pokazano strelicom).
A za cilindar mi kaže da je bez ABSa klip 19,05mm !?
Za cilindar znam dimenzije pošto je pre 2 godine zadnji desni procureo. Sad bi želeo da promenim oba cilindra i komplet paknove jer je baš došlo vreme. Sve je fabrička ugradnja, malo fali od 200,000 km :wind:
Evo slika:
(https://s14.postimg.org/e7pjesv4t/Fotografija-0136.jpg) (https://postimg.org/image/e7pjesv4t/)
(https://s14.postimg.org/q9kx9a4gt/Fotografija-0137.jpg) (https://postimg.org/image/q9kx9a4gt/)
(https://s14.postimg.org/7u0gc0g3h/Fotografija-0133.jpg) (https://postimg.org/image/7u0gc0g3h/)
(https://s14.postimg.org/qnm98hbl9/Fotografija-0134.jpg) (https://postimg.org/image/qnm98hbl9/)
Širina pakne je 38 mm
Prečnik Doboša je 204 mm
Jesam li u pravu kad mislim da su to ovi (Bosch sistem):
https://www.rexbo.eu/ate/brake-shoe-set-3013703122?c=100031&at=15894
Jesi :dobro:
Hvala Hobbista ;)
Pretpostavljam da se doboš pojeo 1 mm u prečniku, što i nije tako strašno.
Ima li neko neku preporuku po pitanju proizvodjača paknova i cilindara ili da stavim "šta prvo nadjem" :c:
Evo da podelim sa vama moje iskustvo sa kocnicama i ovlascenim servisom...
U ovlascen servis sam odvezao auto jer mi se sajla od rucne kocnice otkacila, pre toga auto je odlicno kocio(uradjen tehnicki pre mesec dana). Posto je auto presao oko 170000km rekao sam da provere kompleto kocnice, jer paknovi nisu do sada menjani. Nakon defektaze serviser je rekao da je potrebna zamena cilindara i paknova,na sta sam ja i pristao. Nakon servisa povlacenjem rucne ona ide do kraja,napravim krug auto gotovo da ne koci, ulozim odmah primedbu i kazu mi da ce se samo nastelovati nakon malo voznje. Proslo je par dana i naravno nije se popravilo samo od sebe..
Ne mogu da verujem da ovlascen servis dopusta sebi da im auto nakon servisa kocnica izadje iz servisa ne ispravan.
Jel se može znati koji ovlašćeni servis je u pitanju :conf:
Citat: dekiv68 poslato 26.01.2020. - 10:41
Jel se može znati koji ovlašćeni servis je u pitanju :conf:
hit auto
Mislim da ti je (obzirom na prijavljenu lokaciju) bliži i bolji ovlašćeni servis na vršačkom putu
Jedno pitanjce, logan prva gen. sila kocenja malo jaca nega na biciklu, burazer ne moze da se seti dali su menjani dobosi kada i diskovi.
Stavio nove pakne i sajle, ni da ga dirne. Pakne su toliko rasirene da ne stoje u opste na cilindru nego ima lufte nekih 5mm.
Mene interesuje da li ima dobosa da su razlicite velicine(da ne kupim po uzorku pa opet veliki da budu) posto ovi nisu u opste ukopani niti imaju neka veca ostecenja ili da su jos fabricki i presli 200+ hiljada.
Citat: Bata83 poslato 12.01.2018. - 01:34
Ja kada sam bio da kupim rekose mi u radnji da ima 4 vrste...
Malo se zaboravilo... Naravno da ima. Nije dovoljno prva gen. Ima razlike sa ili bez ABS-a etc. Prelistaj malo temu.
Nego da pitam, pre zamene paknova, da li su i stari paknovi zinuli 5mm? Ne radi se to tako napamet. A posle 200.000km nema šanse da nema tragova na dobošima. Treba izmeriti istrošenost, postoji granica.
Ako je zapekao peti cilindar (ako ga ima), nece se pakne ni pomeriti sa pocetnog polozaja pa nece raditi ni automatsko podesavanje zazora.
Moguće da je tu crko šteler.
A prelazak sa doboša na diskove? :ces:
Skini doboše i proveri da li cilindri rade. Po opisu rekao bih da su malo zablokirali.
Jedan cilindar je bio blokiran,njega sam sredio i razradio. Mene muci kada nastelujem rucno pakne da melo cese dobos kada stavljam ima puno lufta izmenju cilindra i same pakne a sto se cilindra vrati se kada pustim kocnicu i ostane taj razmak. Ako otpustim na steleru da ima vise mesta izmedju pakne i dobosa a onda sajlu od rucne zategnem do kraja znaci rucnu povucem do kraja i guram auto po dvoristu. Zbog toga mi je palo na pamet da je dobos stavljen veci, prosto mi je nekako ne moguce da se toliko potrosi a da nije ukopan nekoliko mm.
Postoje dve velicine dobosa, 180x53mm (Bendix sistem, bez ABS) i 203x50mm (Lucas/TRW ili Bosch sistem, sa ABS).
Shodno tome postoje dve velicine pakni, 180x42mm i 203x38mm.
Postoje i dve velicine cilindara, sa razlicitim precnikom i razmakom klipova, 19.05x25mm i 17.46x31.7mm.
Sta je ko tu izmesao, a sta treba da ide...morace neko da pogleda u bazu podataka po broju sasije.
U svakom slucaju cilindri su zreli za zamenu. Nisu skupi i dzaba sav rad ako ce, a hoce, da procure.
https://web.tecalliance.net/ate/en/parts/cars/assigned?assemblyGroupId=100627&targetId=18389&typeNumber=18389&brands=3&page=0#@brc/brands:Car;targetType:cars/assem:DACIA%2520LOGAN%2520(LS_)%25201.4%2520(LSOA%252C%2520LSOC%252C%2520LSOE%252C%2520LSOG);targetType:cars;targetId:18389;typeNumber:18389/atree:Braking%2520System;targetType:cars;assemblyGroupId:100006;targetId:18389;typeNumber:18389;brands:/lnkparts:Drum%2520Brake;targetType:cars;assemblyGroupId:100627;targetId:18389;typeNumber:18389;brands:3;page:0
Ja sam mijenjao cilindar. Ispalo je više priče nego posla.
Hvala na odgovorima,trebao sam danas da skinem pa u ponedeljak da kupim ali nesto me ukocilo (ne tamo gde treba) pa ne mogu levom rukom.
Citat: Bata83 poslato 05.02.2022. - 21:53
Jedan cilindar je bio blokiran,njega sam sredio i razradio...
Ovo ne biva. To je kratkotrajno i loše rešenje. Zameni oba cilindra.
Citat: Bata83 poslato 06.02.2022. - 19:38
Hvala na odgovorima,trebao sam danas da skinem pa u ponedeljak da kupim
Ako budes kupovao po uzorku koji ne valja, opet ce da ne valja.
Citat: Keka poslato 06.02.2022. - 10:59
...morace neko da pogleda u bazu podataka po broju sasije.
Ja sam morao skinuti sa auta iako su u prodavnica imali kompjuter.
:suicide:
Zoki, ti znaš šta si skinuo, nije ista situacija. Ako čovek naiđe na takve tuljane neka ode u drugu prodavnicu.
Uzimam delove u Malkomu (ko je iz Ns zna o cemu je rec) i skroz su ljudi na mestu, njihova preporuka je da se donese skinut deo posto kazu da kod logana kako u kom je mesecu proizvedena tako su trpali i delove (drugim recima sta su imali na lageru) pa oce bukvar da pogresi
Opet da ponovim reči nekoliko kolega sa foruma
Ako dobiješ isti deo prema uzorku KOJI NIJE DOBAR...problem ostaje isti
Jedino ako samo uparujete prema tom delu pa uzmete pravi, odgovarajući a različit od uzorka
Molim da se pojasni zadnje dve recenice, jer ne mogu logiku da shvatim, ko, kako, sa cim...
Džaba gledanje u katalog. Ako ukucaš i broj šasije, pita da li su doboši od 7 ili 8 inča (180 ili 203 mm unutrašnjeg prečnika).
Najlakše ćeš proveriti bez skidanja bilo kog dela ako pogledaš cilindar sa zadnje strane u delu na koji se šrafi kočiono crevo (štrči sa zadnje strane nosača kočnica na glavčini) i premeriš prečnik doboša (ne mora da se meri šublerom, ipak je razlika 23 mm dovoljna da ne dodje do zabune, samo vodi računa da je unutrašnji prečnik. Spoljni prečnici na najširem delu su 207, odnosno, 234mm).
Cilindar za 7 inčne doboše ima sa strane ispuste kao krilca (Bendix sistem, broj dela 7701070668)
(https://digital-assets.tecalliance.services/images/800/98b8e6527e5e7f7e293917b0fc0a5ce2ecfe598a.jpg?ver=3.39.0.1a8ecb9014)
Kod cilindra od 8 inča nema tih krilaca, već je priključak za crevo okrugao (TRW sistem, broj dela 441006424R)
(https://digital-assets.tecalliance.services/images/800/9bdbf107c4969425d1795586e16ac7949aee5b84.jpg?ver=3.39.0.1a8ecb9014)
Nisam siguran, ali mislim da ne može da se naglavi veći doboš da pasuje jer je ovaj od 8 inča plići od onog od 7 inča (šire su pakne za 7 od onih za 8 inčni doboš). Takodje, ako i uspeš da ga naglaviš neće se uklapati u plekani nosač kočnica na glavčini. Kada se stavi doboš od 7 inča, ivica doboša ulazi ispod ivice nosača sa oko 1 mm zazora. Ako "turiš" veći doboš prelaziće preko ivice što je opet vidljivo kada pogledaš sa zadnje strane (ne mora ni točak da se skida).
:ziveli:
Moji dobošu su fi 203 mm i imaju drugačije cilindre. Napravljeni od aluminijuma i imaju samo po jedan šaraf za anker platu.
To je Bosch sistem, kompatibilan sa TRW. Takodje je okrugao priključak za kočioni crevo.
Zadnji točkovi ostanu blokirani 5-6 sek. prilikom spuštanja ručne, mehaničar mi je rekao da treba da se menjaju paknovi.
Gledao sam delove na internetu, nije mi jasno da li zadnji paknovi dolaze sa oprugama ili moraju da se kupe zasebno?
Opruge se kupuju zasebno .
A da li je mastor skidao dobose pa zna da su pakne za zamenu ili onako na prvu, ni na jednom autu nisam imao problem sa zaglavljivanjem nego jednostavno rucna jako slabo drzi koliko god zategao sajlu.
Zdravo svima,
Dacia Logan 2008. 1.4 mpi, presao 140.000 km, želeo sam da kupim pozadi paknove donose.
Prodavac delova nije siguran u dimenzije prečnik 180 ili 200?
Ako neko ima iskustva ili zna koji je prečnik dimenzija?
Unapred hvala, pozdrav svima Nebojsa
Ima nekoliko dimenzija i najbolje ti je skini pa traži po uzorku.
Ja sam danas mijenjao na svom Sanderu 1.4 mpi ima ABS. Otići ću u radnju izmjeriti pa ću ovde napisati
Prečnik fi 203 mm i širina pakne 38 mm
Dobro ti je prodavac rekao. Postoje dve dimenzije doboša za Logana i možeš biti siguran samo ako skineš točak i premeriš (ne moraš da skidaš doboš). To što ti je majstor rekao je unutrašnji prečnik doboša (180 i 203mm). Izmeri spoljni prečnik, pa uporedi sa dimenzijama ovde.
203mm
https://www.prodajadelova.rs/delphi-bf427
180mm
https://www.prodajadelova.rs/delphi-bf426
На техничком прегледу је утврђено да задњи десни точак слабије кочи, а кад се ауто подигне, точак неће потпуно слободно да се врти, као да је остао мало закочен, рецимо на други зуб.
Мајстор је скинуо точак, мало чукао по добошу и доста прашине је изашло. Затим је скинут добош, отпрашен и подмазане су вођице ручне кочнице (и још нешто, вероватно). Све то је поновљено и на левом точку и одмах се види боље кочење.
Убудуће нећу остављати подигнуту ручну кочницу кад је ауто дуже паркиран, нарочито у влажним условима, јер ми се дешавало да стоји тако по недељу-две зими.
Kod mene su početci problema bili isti, čak je i bila zapela poluga na pakni na koju se kači sajla ručne ali pravi uzrok su bili zapekli cilindri...
Moje iskustvo sa ručnom: od proŝlog leta preselio sam se na brdo, auto mi stoji na dobroj nizbrdici ispred garaže, sve vreme pod ručnom. Primetno bolje koči nego ranije. :ne:
Za svaki slučaj provjeri doboše jeli se griju.
Ko da proveri, ja? Pa auto se kotrlja ko biciklo, bez ikakvog otpora, baŝ kao prvog dana. Dole u gradu, na skoro vagres ravnom, dok čekam na semaforu moram blago da prikočim ručnom, sam ide de oće. Od čega onda da se greju?
Onda'k, je dobro...
Za dug život i dobro zdravlje doboša i paknova važno je redovno koristiti ručnu kočnicu.Zato što pun hod
paknovi imaju samo kad se dobro povuče ručna, normalnim kočenjem nožnom paknovi uglavnom samo blago koče.
Ručnom kočnicom se paknovi bolje "razrađuju" i čiste.Zato ručnu povlačim svaki put,čak i na semaforima.A dobro je i za sajlu.Ne znam šta se dešava u mojim dobošima,ali sam nedavno po 15. put prošao tehnički sa
fabričkim paknovima i dobošima i sa 177.000 km.
Interesantan podatak ovih 177.000 km... Međutim, hod samih paknova uvek je isti - tačno do doboša i nazad, bez obzira da li si povukao ručnu ili je odradio hidraulični cilindar. Možda je jedino fora u onim polugama ručne, možda one prave neki cirkus ako zapeknu od nekorišćenja... :ces:
Ono što ja znam iz brojnih iskustava, je da su doboši i pakne na oko 70 000 km, zreli za čišćenje, otprašivanje i podešavanje, a na cca 150 000 km, već se nekako predviđa zamjena ovih mehanizama.
Na nekokoliko auta do sada, koji su bili sa dobošima nazad, tako je bilo... na 150 000 km, bili su zreli za zamjenu ili obimnu reparaciju. Tako je bilo kod Forda Ka, Seat Cordobe, Golfa 2 itd.
Naš drug Zoki, koliko znam, redovno čišćenje i podmazivanje zadnjih kočnica radi svakih 100 000 km :) :wink:
Citat: saša61beograd poslato 12.04.2023. - 10:32Za dug život i dobro zdravlje doboša i paknova važno je redovno koristiti ručnu kočnicu.Zato što pun hod
paknovi imaju samo kad se dobro povuče ručna, normalnim kočenjem nožnom paknovi uglavnom samo blago koče.
Ručnom kočnicom se paknovi bolje "razrađuju" i čiste.Zato ručnu povlačim svaki put,čak i na semaforima.A dobro je i za sajlu.Ne znam šta se dešava u mojim dobošima,ali sam nedavno po 15. put prošao tehnički sa
fabričkim paknovima i dobošima i sa 177.000 km.
Tu školu sa korozijom sajli ručne sam prošao sa Ladom Nivom i Suzuki Vitarom, jer sam kod oba vozila pri parkiranju na bilo kakvom nagibu, umesto povlačanjem ručne, obezbedjivao prebacivanjem reduktora u sporohodni prenos, uz zakrenute prednje točkove ( pri čemu se tako Vitari istovremeno uključivala i blokada srednjeg diferencijala, pa i čak kada bi menjač i ubacio u ler, zbog razlike u rotaciji zadnjih i zakrivljenih prednjih točkova, šanse nije bilo da i na nagibu kola u leru predju više od metra (sem ako bi to bilo na klizavoj podlozi)).
A posledica nekorišćenje ručne su bile jednostavne. Korozija sajli ručne već posle par godina.
I od tada sam (posle zamene sajli ručne) počeo da povlačim ručnu "uvek" :) I više nikada problem sa korizijom sajli nisam imao.
Nisam u životu menjao nista sto se tice dobosa i paknova, a imali smo u kuci i automobile koji su imali više od 300000km. Rucnu kocnicu koristim prilikom svakog parkiranja i pri stajanju na svakom semaforu/uzbrdici/cekanju u koloni i sl.
Citat: Loganovac poslato 12.04.2023. - 12:20Interesantan podatak ovih 177.000 km... Međutim, hod samih paknova uvek je isti - tačno do doboša i nazad, bez obzira da li si povukao ručnu ili je odradio hidraulični cilindar. Možda je jedino fora u onim polugama ručne, možda one prave neki cirkus ako zapeknu od nekorišćenja... :ces:
Logično je da je hod paknova isti (ručna/nožna).Ali ipak nije.Kočenjem nožnom nikad ne blokiraju zadnji točkovi,
a povlačenjem ručne u vožnji blokiraju.Znači pritisak (hod) paknova na doboš nije isti,makar su mikroni u pitanju.
Sve ovo bez obzira da li je ABS ili peti cilindar pozadi.
Citat: saša61beograd poslato 12.04.2023. - 10:32Za dug život i dobro zdravlje doboša i paknova važno je redovno koristiti ručnu kočnicu.Zato što pun hod
paknovi imaju samo kad se dobro povuče ručna, normalnim kočenjem nožnom paknovi uglavnom samo blago koče.
Ručnom kočnicom se paknovi bolje "razrađuju" i čiste.Zato ručnu povlačim svaki put,čak i na semaforima.A dobro je i za sajlu.Ne znam šta se dešava u mojim dobošima,ali sam nedavno po 15. put prošao tehnički sa
fabričkim paknovima i dobošima i sa 177.000 km.
Потпуно се слажем, и користим је у вожњи редовно. Семафор, полазак на узбрдици, краће задржавање на паркингу, итд.
Одлучио сам да је не повлачим само приликом дугог стајања од неколико дана, нарочито у влажним условима.
Ja samo ovo i prekidam po tom pitanju: hod je isti, povećanjem sile kočenja ne menja se hod, pakne dođu do doboša i to je to. To što mehaničkim aktiviranjem poluge ručne kočne kočnice zadnji točkovi blokiraju a tokom normalnog kočenja ne isključivo je posledica toga što ručna ne koči prednje točkove i nikako ne značl da je sila kočenja veća ako povučeš ručnu nego kad pritisneš pedalu. Ende.
Meni na Tehničkom slabije kočio zadnji levi, kad su proveravali nožni kočnicu. Ručna kočila odlično. Rekli su mi da verovatno cilindar blokira i ne gura paknove dovoljno i da ja to ne mogu da osetim u vožnji. Promenjeni cilindri na oba točka. Na ponovljenoj proveri kočnica, sila kočenja idealna i 0% razlike između levog i desnog točka.
P.S. Ne umem da postavim fotografiju, nisam to dugo radio, a na ovom novom Forumu se ne snalazim...
Ajmo pomoc prijatelja...
200k km nikad otvarani.
Mislio sad zamijenim gurtne sam, medjutim dobos ni da mrdne...Da li radim nesto pogresno?
Makao sam onaj veliki saraf centralni, rucna spustena.
Dobos odma imao lufta milimetar-dva
Medjutim sile nema da ga skinem.
Radapciger sa 3 kraka, pukao.
Unior srafciger ravni najveci i pajser, srafciger pukao, malo je falilo bez oka da ostanem.
Cekic 300 grama ni da ga takne
Maca 2 kg, ostadoh bez drzala.
DIY napravio adapter, 2 ploce 2.5mm celicne i stavio "klip" da odgurava od osovine , savije se kao papir, odvoji dobos 1cm i stane...
Pretpostavljam da unutrasnja ivica kaci o gurtne...Lezao ispod auta, ja nemam nikakvu gumu, niti prozorcic da bih mogao da olabavim ono sto samo "siri" gurtne kako se trose...
Neka ideja?
(https://i.postimg.cc/6q570NrF/IMG-4106.jpg)
ovako stoji
(https://i.postimg.cc/7ZT5X9zP/IMG-4110.jpg)
ovoliko uspijevam da ga odbijem na max
(https://i.postimg.cc/v83xmcMy/IMG-4108.jpg)
Ništa njega ne sprečava da siđe osim rđe na glavčini ili paknova (dobro ga istrošili i napravili rame, a cilindri se ne vraćaju dovoljno nego paknovi ližu doboš). Dakle, glavčinu možeš da očistiš relativno lako, a u ovom drugom slučaju moraš da pronađeš način da vratiš paknove na silu nekim pomagalom, (pajserom, jačim šrafcigerom, ...), možda čak i malo krvi da mu pustiš (ulje na sisici odzrake).
Posle 200.000km neotvaranja nemoj ni da pomisliš da ne menjaš doboše. Preporučujem ti paket aranžman, sa sve cilindrima. E u tom slučaju, kad već sve menjaš, možeš da zabušiš dva naspramna otvora u dobošu, otvoriš sisice i silom po paknovima sve dok ga ne puste.
BTW, onaj flah je mala beba u odnosu na 2kg čekić, nije ni trebalo da pokušavaš.
Htio sam da vidim kakvo je stanje prvo, naravno da bih zamijenio sve sto bude potrebno ali sam izgubio dobra 3 sata pokusavajuci da skinem i na kraju odustao.Mnogo je dobro kad gledas na YT autodoc tutorijal gdje on skida dobos za 7.5 sekundi.
Strah me bilo da ne ostetim lezaj lupajuci...Jer ima dobos lufta, al nece ni makac da spane sa gurtni...Samo cujem drobljenje i pucanje opruga iza...
Nije mi palo na pamet ovo da odvrnem ozraku, logicno je da bi samim tim izgubio malo "pritiska" na cilindru, pa bi mozda popustile... Hvala na savjetu!
Pokusacu opet cim budem imao vremena
Ja imam polugu od 80 cm koja ima dva kraka sa dva oka koja se stegnu sa dva šarafa na doboš. Radapcigerom napneš pa onda doboš sa tim okreneš tamo - vani. Opet radapcigerom napneš... Tako 5- 6 puta i spane doboš. Pošalji mi viber broj pa ću ti poslati sliku. Siguran sam u uspjeh
Probaj ispustiti malo ulja da bi vratio cilindar,možda popusti
Očigledno nisi pratio na času! :palica:
Probao da ispustiš malo ulja da popuste cilindri? :kava: :crazy: :Smiley:
Šalim se malo, ali dobar savet.
Da li si otpustio sajle (na šrafu iza ručice u kabini) ili si samo spustio ručnu?
Ako ni posle ispuštanja ulja i otpuštanja sajli ručne ne ide, moraš da otpustiš mehanizam za samopodešavanje. On služi da širi pakne kako se troše (širi ih) tako da uvek budu blizu doboša. Problem nastaje kada se doboši potroše, pa dobiju venac po obodu koji je uži od raširenih pakni.
Da bi vratio mehanizam na "uže", moraš da ga okreneš pljosnatim šrafcigerom kroz rupu za šraf točka na dobošu.
To je ono što tip na snimku radi na 8:05.
https://youtu.be/7lxQqzqAsjY?si=3yOXFre_T4GqozuQ
Pošto se mehanizam pre stavljanja novih pakni/doboša mora "skratiti" zavrtnjem srafa, on po montaži širi isti zavrtnjem kroz rupu dok pakne ne dodirnu doboš.
Ti Isto to treba da uradiš, samo kontra.
U svakom slučaju, ako već sve menjaš, može i opcija "uzmi veći čekić" koju ti je objasnio Loganovac.