DACIA Forum Srbija

DACIA => Sistemi za TNG i alternativna goriva => Temu započeo: sibelius poslato 21.12.2011. - 13:12

Naslov: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: sibelius poslato 21.12.2011. - 13:12
Malo sam prošvrljao netom , gledao neke komentare,čak i kontaktirao neke od dilera u vezi ovih svećeca pa reših da pokrenem diskusiju na ovu temu
možda je neko već ugradio ove svećice pa nam može preneti svoja iskustva
lično veoma razmišljam u tom pravcu
do sad sam našao BRISK i NGK svećice namenjene motorima sa ugradjenim plinom
ako neko zna za jos nekog proizvodjača bilo bi lepo da to podeli sa nama
dakle,predlozi,zapažanja,zamerke...izvolite
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Keka poslato 21.12.2011. - 14:29
Pri radu na TNG uslovi u cilindru koji uticu na varnicu su drugaciji nego pri radu na benzin. Pri tome dolazi i do pojacanog trosenja elektroda svecica. Kod starijih motora zbog navedenih razloga je struja morala biti u besprekornom stanju, obavezno su stavljane svecice sa jednim pipkom, a zazor je blago smanjivan u odnosu na fabricke vrednosti. Trosenje elektroda je resavano kracim intervalom zamene ili primenom specijalnih legura.

Kod modernih motora, napon pri kome rade svecice je mnogo veci, fabricki zazor elektroda je mnogo veci, intervali zamene svecica su povecani (verovatno i zbog kvaliteta), pa se gubi potreba za posebnim svecicama i podesavanjima istih. Fabricke svecice ili odgovarajuce zamenske, ukoliko su ispravne, odlicno obavljaju svoj posao.

Koliko sam zapazio cena specijalnih LPG svecica (iridijum ili koje vec plemenito cudo) visestruko premasuje cenu obicnih svecica. Jeste deklarisano da se menjaju na 100.000 km, ali su vise nego 3 puta skuplje od standardnih.

Stoga mi sa ekonomskog aspekta uopste nisu interesantne.

http://www.ebay.co.uk/itm/NGK-Spark-Plug-x1-BKR6E-6962-ROVER-METRO-/110718946933?pt=UK_Car_Accessories_Car_Care_Cleaning&hash=item19c75d0e75

http://www.ebay.co.uk/itm/NGK-Iridium-Spark-plugs-LPG1-gas-conversion-upgrade-/110655429402?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19c393db1a
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: sibelius poslato 21.12.2011. - 15:24
preuzeto sa sajta www.brisk.rs

Specijalna svećica za motore koje pokreće tečni naftni gas.


Sagorevanje tečnog naftnog gasa (TNG) ima specifične karakteristike. Mnoge naučne studije pokazale su da korišćenje TNG-a kao alternativnog goriva za motore sa unutrašnjim sagorevanjem ima svoje prednosti. Najvažnija prednost je ta da motori koji koriste TNG proizvode gasove koji su mnogo pogodniji za okolinu nego gasovi koje proizvedu motori koji koriste benzin ili dizel kao gorivo. TNG sagorevanjem generisano je 10 – 25 % manje ugljen-monoksida nego pri benzinskom sagorevanju, što ima pozitivan uticaj na globalno zagrevanje (ugljen-monoksid doprinosi globalnom zagrevanju).
Silver LPG-CNG Svećica Međutim, sagorevanje TNG-a takođe ima i slabije strane. Jedna od njih je teže paljenje koje potiče od nehomogene smeše gasova u komori za sagorevanje. Kao posledica te nehomogene smeše povećana je potreba sistema za paljenje za naponom i mnogo je lošija startna sposobnost na niskim temperaturama. Svećica BRISK Silver koja je dizajnirana specijalno za paljenje gasa u motorima koje pokreće TNG pomaže da se ovi problemi otklone.

Svećica BRISK Silver ima specijalan oblik zazora koji omogućava lakši pristup gasa do flashover-a, srebrne centralne elektrode malog prečnika i samog zazora između centrane i bočne elektrode (0,55 mm, 0,7 mm, 0,9 mm).


Napon koji zavisi od svećice znatno je smanjen upotrebom centralne srebrne elektrode malog prečnika i smanjenom bočnom elektrodom.

Interval zamene:

max. 30.000 km - TNG

max. 45.000 km - benzin



- Tečni naftni gas


-Komprimovani prirodni gas



elem,kada sam poslednji put zvao rekose mi da je cena svecice oko 300 din sto po meni nije skupo
samo se postavlja pitanje kvaliteta i da li ona bas rsi to sto pise da radi
tng servisi ih uveliko prodaju
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Keka poslato 21.12.2011. - 15:38
Citat: slavko_bgdDa ste napisali koji auto vozite i sa kojim motorom i uređajem mogli bi nešto konkretnije da odgovorimo, al' ajde, idemo ovako, "na suvo":
-ispravna svećica, sa pravilno podešenim zazorom i odgovarajućom toplotnom vrednosti je odgovarajuća za svaki motor
-svećice namenjene za TNG daju rezultate u pojedinim slučajevima kada fabričke ne rade kako treba. Razloga je milion a da ne bi širili priču u nedogled, najbolje je osloniti se na iskustvo servisera koji ugrađuju gas
-postoje raznorazne teorije o jednokrakim, dvokrakim i "polikrakatim" svećicama a praksa je pokazala da različiti motori različito rade na gas sa različitim tipovim svećica a neki, opet, rade bez ikakve razlike. Znači da nema generalnog pravila nego se uglavnom sve svodi na opit i iskustvo;
-mnogo puta mi se u praksi desilo da klijent stavi kataloške, fabrički propisane svećice na motor i da odmah nakon toga motor radi bolje ili identično dobro na benzin a lošije ili čak mnogo loše na gas. Razlog? Nemam objašnjenje...
-sistemi za paljenje na savremenim vozilima ne zahtevaju nikakvo održavanje sem povremene kontrole stanja svećica. Prilikom rada motora na gas, zbog specifičnosti gasa kao goriva, potrebna je "jača" varnica da bi se smeša upalila. Ukoliko je npr prevelik zazor između elektroda a generisani visoki napon se ne "ispuca" gde treba-on se ispuca gde ne treba i to najčešće u upravljačku elektroniku sistema za paljenje. I onda vozači kažu:" J.b.m ti plin, rikn'o mi modul za paljenje od plina!" A on mučenik rikn'o od tuge za pokojnim svećicama;
-najveća potreba za jakom varnicom je u režimima naglih ubrzavanja ili naglog "davanja gasa". "Cimanje" u ovim režimima je prvi siguran znak problema u sistemu za paljenje, čak i kada motor radi dobro na benzin. I opet, prvi korak je provera i po potrebi zamena svećica. Malo košta a puno znači!
-Ako te Vaše svećice rade savršeno na Vašem motoru-moje mišljenje je da ih ne menjate dokle god tako rade.


Kažete na "višim temperaturama sagorevanja gasa"? Mislim skromno da je to još jedna od poluistinitih zabluda. Kažem poluistinitih jer koliko moje ograničeno kefalo zna i koliko su ove matore oči videle i uši čule objašnjenje je sledeće:

*kod SUS motora samo SIROMAŠNA smeša izaziva nekontrolisano povećanje temperature u kompresionom prostoru bez obzira na gorivo koje se koristi (izuzetak TSI,TFSI,JTS, itd ). To su potvrdila brojna merenja, eksperimenti i iskustva iz realne prakse. Nepravilno izabran, ugrađen, podešen ili neodržavan gasni uređaj će napraviti problem pre ili kasnije. Prva 3 atributa se vide odmah nakon ugradnje i za njih je odgovoran plinadžija. Za neodržavanje uređaja i kasnije posledice po motor kriv je samo vlasnik vozila.

Isto tako, svi mogući uzroci siromašne smeše koji se pojave na benzinskom delu sistema za napajanje gorivom neminovno vode ka istoj posledici: GORENJE (al' ne Velenje) nego klipani, ventili, sicevi i sve što tu spada.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: drlogan poslato 21.12.2011. - 17:57
prvo bi da se nadovezem na ovu temu oko svecica
za ovih 230.000 nisam mnogo birao svecice
prvo su bile njegove original fabricki ugradjene
pa NGK sa jednim krakom pa sa dva pa neke koje se preporucuju za plin pa sad neke sa tri kraka--i nisam imao vidljivih problema ni u jednom slucaju
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Zoran poslato 21.12.2011. - 18:23
Kod svjećica toplotna vrijednost mora biti odgovarajuća (kao broj cipela za čovjeka), gabariti se podrazumijevaju jer se golim okom daju provjeriti. Sve ostalo je samo dužina radnog vijeka.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Loganovac poslato 21.12.2011. - 22:06
Citat: sibelius poslato 21.12.2011. - 15:24
preuzeto sa sajta www.brisk.rs

TNG sagorevanjem generisano je 10 – 25 % manje ugljen-monoksida nego pri benzinskom sagorevanju, što ima pozitivan uticaj na globalno zagrevanje (ugljen-monoksid doprinosi globalnom zagrevanju).


Pravi link je http://www.brisk.rs/proizvodi/svecice/auto/silver/

Dobar primer nepoznavanja problematike o kojoj se piše. Ugljen monoksid jeste štetan produkt sagorevanja, ali je ugljen dioksid merodavan u oceni doprinosa globalnom zagrevanju. Koga zanima, može da pogleda Kjoto protokol (http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%9F%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB_%D0%B8%D0%B7_%D0%9A%D1%98%D0%BE%D1%82%D0%B0). Ako su već hteli da se pozovu na aspekte zaštite životne sredine, mogli su bar malo da se informišu o tome.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: slavko_bgd poslato 22.12.2011. - 12:23
@Keka:

Hvala za citat  :to:

Pozdrav
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 23.10.2012. - 09:53
NGK Laser Line (LPG) košta oko 22eur/kom, pa opet nije mnogo jer je izrađena od iridijuma i traje oko 80.000km na plinu. A ona od 2eur, koja se pravi od bakra ili itrijuma, na plinu će lepo raditi prvih 6-7.000km, a posle toga će probojni napon porasti do te mere da će ugroziti sistem za paljenje. Tanka svećica na Alfi je takođe skupa zbog svoje specifičnosti. Platina ne može da se nađe ispod 6-7eur.

Što ne kupite svećice bez rezistora i izrađene od nikla ili bakra? One isto proizvode varnicu, a koštaju 1eur. Ne kupujete ih jer svećica bez rezistora može naškoditi elektronici, pa zbog kvarova koji su skupi plaćate svećicu 2eur, ili više, kako ne bi do istog kvara došlo.

Jel znate da neke firme u Srbiji više ne daju garanciju na bobine ukoliko se koriste na vozilu koje koristi plin kao alternatvrno gorivo? Jel se neko zapitao zašto crkavaju bobine kada se voze na pomenutom gorivu? To nije zbog rezistora koji ste već platili 1eur više, već je zbog materijala od kojeg je izrađena svećica. U zavisnosti od materijala se povećava ili smanjuje probojni napon na svećici, a koji se kreće u rasponu od 15.000 - 35.000 volti i više. Neke bobine nisu projektovane za napon veći od 25.000 volti i kada probojni napon na svećici dostigne tih 25.000 volti, ili više, auto počinje da trza, ima "knedle" i slično. Posle nekog vremena crkne bobina i naravno niko ne zna zašto se to desilo...

Slična je priča i na benzinu. Interval zamene neke svećice je recimo 20.000km, ali pošto ona "lepo" radi i posle te kilometraže, vozači se odluče da uštede još koji evro. Pošto centralna elektroda erodira i postaje sve lošiji provodnik, probojni napon se opet povećava. I opet dođe do crkavanja svećice ili bobine.

(http://stag.rs/wp-content/uploads/2012/09/napon-na-gasu.jpg)

Jel zna neko zašto je bitna toplotna vrednost i šta je to uopšte? Šta se dešava ukoliko se stavi toplija svećica ili obrnuto...?

Ali bitno je da se vozač naučio da ulje treba menjati na svakih 10.000km, a ne na 20.000 kao što navodi proizvođač (npr. selenia 20k). Vozač u Srbiji se naučio da nema pare za generalnu popravku motora usled njegovog crkavanja zbog neadekvatnog ili nepromenjenog ulja.

Vremenom će vozači naučiti i da su im bobine skupa investicija (a sve su skuplje bobine na novijim vozilima) pa će i svećice početi da menjaju pre intervala zamene za koji garantuje proizvođač. Takođe će naučiti da pročitaju deklaraciju i raspitaju se u čemu je razlika između platine, iridijuma, srebra, bakra, itrijuma i nikla (kao što su naučili koja je razlika između sintetičkog i mineralnog ulja).

Znajući kuda vode ovakve rasprave (off topic) potrudiću se da se ne mešam. Ukoliko imate neko stručno pitanje, ili vas zanima nešto konkretno po pitanju svećica, stojim vam svima na usluzi.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Veterinar poslato 23.10.2012. - 16:52
Citat: daliborbrisk poslato 23.10.2012. - 09:53
Ukoliko imate neko stručno pitanje, ili vas zanima nešto konkretno po pitanju svećica, stojim vam svima na usluzi.

Podrzavam ovo.  :to:
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Raja poslato 23.10.2012. - 17:01
I ja.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 23.10.2012. - 17:02
Niko se nije uvredio, daleko bilo! :)
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Zoran poslato 23.10.2012. - 18:34
Ja sam na plinu sa BOSNA SUPER F65p i FE65p prešao oko 417 000 km, mijenjane su na oko 30 000 km. Ne sjećam se da mi je bobina i jedna crkla ali e slažem sa tobom da ona trpi u tom slučaju. Samo te molim napiši u koju kategoriju po tvojoj klasifikaciji spadaju ove svjećice.
Što se tiče toplotne vrijednosti, ima na forumu kolega koji to dobro znaju ali mudro ćute...
   Pozz za Daliborbrisk.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 24.10.2012. - 14:44
To su klasične svećice i pravljene su za starije automobile. Nemaju rezistor, a probojni napon nije bio bitan kada su dizajnirane (možda se nije ni znalo toliko o tome tada). BRISK proizvodi iste pa zato znam.

Kod novijih automobila, kontrolisanih od strane kompjutera, vrlo je bitan probojni napon. Bobine su u većini slučajeva osetljive i lako crkavaju ako nešto nije kako treba sa strujom. Ukoliko je bobina dovoljno jaka da istrpi tj. proizvede veliki napon, u 90% slučajeva dolazi do crkavanja svećice ili nekog drugog dela sistema za paljenje.

Naravno, postoje i noviji (a i stariji) automobili čije su bobine i sistem za paljenje dizajnirani za visok napod, iridijumske ili platinske svećice. Kod takvih vozila dolazi do crkavanja svećica, bez opasnosti po sistem za paljenje (skraćuje mu se životni vek svakako). Pre crkavanja svećica, iste prvo moraju da erodiraju što ima kao posledicu loše paljenje smeše, a samim tim i veću potrošnju goriva. Na plinu one erodiraju mnogo brže nego na benzinu, a negativni efekti su mnogo izraženiji nego na benzinu.

Takođe, u momentu crkavanja svećice ili bobine, ako vozilo radi na plin, može doći do detonacije i većih oštećenja na samom motoru.

Postoje naravno i automobili kod kojih nema pravila. Nekome zakuca motor na 150.000km, a neko pređe preko 300.000km i ne fali mu ništa. Zapale se novi automobili zbog felera u instalaciji, a buba će napuniti 100god i dalje će ići... Sve je moguće :)
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Zoran poslato 24.10.2012. - 15:24
Vlio bi nešto naučiti pa sam slobodan pitati dalje: Možeš li objasniti pojavu detonacija usljed crkavanja bobine ili svjećice?  :wave:
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 25.10.2012. - 08:56
Citat: Zoran poslato 24.10.2012. - 15:24
Vlio bi nešto naučiti pa sam slobodan pitati dalje: Možeš li objasniti pojavu detonacija usljed crkavanja bobine ili svjećice?  :wave:

Usled crkavanja sistema za paljenje, dolazi do poremećenog paljenja, varnica ne pali smešu kada treba već kasni i dolazi do eksplozije u trenutku kada ventili nisu u položaju u kojem treba da budu.

Kod sekvent sistema ova pojava je ređa i ne bi trebalo da dodje do detonacije, ali ipak se dešava.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Loganovac poslato 25.10.2012. - 13:10
Paa, nije baš jasno objašnjeno...  :ces:

Logika kaže da u slučaju povećanog napona potrebnog za stvaranje električnog luka na svećici može doći do oštećenja izolacije (proboja) u namotajima bobine. Naravno. Ali do oštećenja neće doći u trenutku kad nema indukovanog napona u sekundaru bobine, već u momentu prevođenja upravljačkog tranzistora u izlazu ECU-a u neprovodno stanje, odnosno upravo onda kad je varnica potrebna. Zbog tog proboja najverovatnije neće doći do stvaranja varnice, dakle nema uopšte paljenja smeše. Zbog čega bi varnica kasnila?
Drugo pitanje, kakve veze ima sekvent sistem sa sistemom za paljenje da bi ova pojava bila ređa?
Treće pitanje, da li imamo na umu da svi plinaši na Forumu voze sekvent sistem?
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 25.10.2012. - 13:43
Dešava se da bobina crkne, ali da radi i ima kašnjenje u nekom trenutku (nekoj milisekundi koja se vidi samo na osciloskopu). Ne mora svako crkavanje da bude totalni prestanak rada, ako se ne varam?

Plinski sistemi, poznati kod nas kao sekvent sistemi, ubrizgavaju plin u zavisnosti od benzinskog tipa ubrizgavanja na automobilu (što ne znači da plinski uređaj radi sekvencijalno). Prethodnik sekventa je uređaj koji kompjuterski kontroliše protok ubrizgavanja gasa u jednoj tački, a sa razdelnikom deli se na svaki cilindar zasebno. Ovakav tip ubrizgavanja nastao je zbog velikih problema kod venturi sistema. Zbog već napravljene smeše (TNG/vazduh), pre ulaska u usisnu granu, dešavalo se da dođe do detonacije zbog paljenje iste u grani. Kod sekvent sistema mi nemamo smešu goriva u usisnoj grani, već se ona direktno ubacuje pomoću dizni ispred usisnog ventila i tako je smanjena šansa za jače detonacije koje mogu naštetiti automobilu (npr. protokomeru, map senzoru ili drugim delovima usisnog sistema i sistema za ubrizgavanje).

Treće pitanje nisam baš najjasnije razumeo?



@ daliborbrisk:
Strogo je zabranjeno citiranje prethodnog posta u celini.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Loganovac poslato 25.10.2012. - 22:40
Citat: daliborbrisk poslato 25.10.2012. - 13:43
Dešava se da bobina crkne, ali da radi...

:ces:
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 25.10.2012. - 23:16
Lepo sam napisao da bobina crkne i da nastavi da radi, ali sa određenim problemima. Na benzinu ta bobina radi bez primetnih problema, koji se vide samo na osciloskopu i koji na plinu prave trzaje, detonacije, pa čak i blokiranje plinskog računara... Sasvim slučajno, na sreću ili žalost, naša firma tj. servis poseduje osciloskop za merenje primarnog i sekundarnog napona, pa znamo o čemu pričamo i koji su problemi.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Loganovac poslato 25.10.2012. - 23:35
Nema potrebe da budeš neprijatan, jednostavno pokušaj da ne pišeš ovakve nebuloze. Takva maglovita objašnjenja iz zone sumraka i ne ostavljaju mesta za dalju diskusiju, možemo samo da ti verujemo ili ne verujemo.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: zac poslato 25.10.2012. - 23:36
Ne drzim niciju stranu, ali sam svedok kvara  bobine "na momente", elem, na JUgu mi se desio kvar primarnog kalema bobine...a manifestovao se tako da mi je auto trokirao kada se zagreje....najpre sam posumnjao u svecice, kablove, elektronsko palenje (komutator), razvodnik palenja, ..... ali nikako nisam sumnjao u bobinu, posto je auto kada je hladan normalno radio....sve sam izmenjao a problem je ostao. Merenjem unimerom omske vrednosti primara i sekundara bobine, uvek sam dobijao ispravne otpore...... tek kada sam pozajmio bobinu od prijatelja i zamenio, problem je nestao. Kako do tada nisam imao takav slucaj, staru bobinu sam odneo kuci i zagrevanjem na ringli ustanovio da kada se zagreje na neku temperaturu primarni kalem izgubi negde spoj-kontakt...kada se ohladi unimer pokaze otklon...  :bonk:
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: glavonja3 poslato 26.10.2012. - 07:37
Vidim da se uglavnom spominju svecice za pogon na plin. Ja ga nemam, pa me interesuje koja je svecica deklarisana za najduze trajanje, koliko je to trajanje i koliko kosta ta svecica?
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Loganovac poslato 26.10.2012. - 12:22
Žac, kvar koji si opisao (gubi kontakt u primaru bobine) najverovatnije izaziva povremeni izostanak varnice, možda može da dovede do pojavljivanja varnice i kad ne treba (ponavljam da se varnica stvara u momentu prekidanja struje kroz primarni namotaj), dakle možda i do paljenja smeše u usisnoj grani. Međutim, nismo ovde o tome pričali jer loša ili istrošena svećica ni na koji način ne može da izazove tu vrstu kvara.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: zac poslato 26.10.2012. - 16:29
Da, da, samo sam naveo primer svog iskustva sa bobinom....slazem se da istrosena svecica ne moze uzrokovati takav kvar...bar mi se to nikada nije  desilo za skoro milion predjenih kilometara.   :dobro:
I samo da dodam, dok sam imao problem sa bobinom, nikada se nije desilo da sevne varnica kada ne treba, vec je nije bilo kada treba.  :wave:
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Zoran poslato 26.10.2012. - 17:26
Baš to sam  želio čuti - svjećica može raditi ili ne raditi. Svjećica koja ne radi ne može praviti detonacije - tako govori i moje iskustvo i zdrav razum  :ne:.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 29.10.2012. - 11:05
Citat: glavonja3 poslato 26.10.2012. - 07:37
Vidim da se uglavnom spominju svecice za pogon na plin. Ja ga nemam, pa me interesuje koja je svecica deklarisana za najduze trajanje, koliko je to trajanje i koliko kosta ta svecica?

Morate mi reći za koji auto Vam treba svećica. Ukoliko je to Logan, onda je najbolje staviti svećicu koja odgovara po toplotnoj vrednosti, zazoru i materijalu izrade fabričkoj.

To su verovatno svećice koje traju od 30.000 do 45.000km. Platina i iridijum traju od 90.000 do 100.000km, ali nisu preporuka jer im je radni napon preko 25.000v i mogu oštetiti bobine.

U BRISK-u, ove svećice se kreću od 240din po komadu pa na više.

Silver takođe mogu na taj auto i cena je 450din po komadu, a interval zamene je 45.000km.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: glavonja3 poslato 29.10.2012. - 13:09
U pitanju je auto iz profila. Kako se zovu (broj, sifra i sl.) te svecice koje mogu izdrzati 45000 km?
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 29.10.2012. - 13:23
Citat: glavonja3 poslato 29.10.2012. - 13:09
U pitanju je auto iz profila. Kako se zovu (broj, sifra i sl.) te svecice koje mogu izdrzati 45000 km?

BRISK Silver - DR15YS (srebrna elektroda, najbolji provodnik...prva preporuka) - 450din/kom
http://brisk.rs/proizvodi/svecice/auto/silver/

BRISK A-Line - 12 (svećica od itrijuma, druga preporuka) - 260din/kom
http://brisk.rs/proizvodi/svecice/auto/aline/

*svećice će verovatno poskupljivati u narednom periodu jer još uvek držimo cene od prošle godine
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: slavko_bgd poslato 01.11.2012. - 15:30
Citat: Loganovac poslato 25.10.2012. - 13:10
Paa, nije baš jasno objašnjeno...  :ces:

Logika kaže da u slučaju povećanog napona potrebnog za stvaranje električnog luka na svećici može doći do oštećenja izolacije (proboja) u namotajima bobine. Naravno. Ali do oštećenja neće doći u trenutku kad nema indukovanog napona u sekundaru bobine, već u momentu prevođenja upravljačkog tranzistora u izlazu ECU-a u neprovodno stanje, odnosno upravo onda kad je varnica potrebna. Zbog tog proboja najverovatnije neće doći do stvaranja varnice, dakle nema uopšte paljenja smeše. Zbog čega bi varnica kasnila?
Drugo pitanje, kakve veze ima sekvent sistem sa sistemom za paljenje da bi ova pojava bila ređa?
Treće pitanje, da li imamo na umu da svi plinaši na Forumu voze sekvent sistem?

Ja bih ovde pokušao da odgovorim na pitanja kolege Loganovca, na osnovu skromnog iskustva koje imam u vezi vozila sa TNG-om:

1. Ne kasni varnica, ona je uvek tu na vreme ali se zbog loše varnice (nizak ili nedovoljan probojni napon, prevelik ili premali zazor svećica, itd) smeša pali kasnije ili se loše upali pa sporije sagoreva. Ako sagorevanje nije u potpunosti završeno do momenta tzv preklapanja otvorenosti ventila (overlapping), zapaljeni gasovi iz cilindra preko "odškrinutog" usisnog ventila pale smešu gasa i vazduha u usisu i onda se desi detonacija. Ako se to dešava, prvo se menjaju svećice, zatim kablovi pa redom dalje. Mnogo slučajeva detonacija smo rešili zamenom svećica i/ili ostalih delova sistema za paljenje, bez obzira što pri radu na benzin nije bilo niti problema niti poboljšanja;

Slučaj a) NEMA VARNICE: Ako se zbog greške u upravljanju desi da se varnica ne generiše- ok, mislimo "nema veze", motor malo štucne, "progune" i teraj dalje. Nije tako: nesagorelo ("živo") gorivo završava kroz izduv u katalizatoru i urniše ga. Direktna posledica ovakve greške je pregrevanje katalizatora (čak i kod kod sistema upravljanja koji isključuju ubrizgavanje u slučaju greške P030x Misfire ). Da ne dužim: nepotpuno sagorelo ili uopšte ne opaljeno (mislim zapaljeno) gorivo vremenom razara katalizator.
Slučaj b) Ako generisana struja visokog napona ne preskoči između elektroda svećice - mora da opali negde drugde. Ne bi ste verovali kad bi vam neko pričao kakve smo kolege i ja "zone sumraka" i "X"-fajlove preživljavali samo zbog svećica i struje. Najlakše se rešava kad crkne bobina, a verujte na reč da su to bili najmanji troškovi u poređenju sa nekim sr...njima koje su naši klijenti pretrpeli i debelo platili. Aj' da ne bude sve crno, to je kao ono u crtanom filmu kad Duško Dugouško turi prst u cev od puške a Elmer opali (stariji će znati o čemu pričam);

2. Kod sekvent uređaja su dve osnovne razlike u odnosu na prethodne "venturi" uređaje u kada govorimo o paljenju smeše: mesto uvoda gasa u motor i tačnost u formiranju smeše. Slično kao kad bi poredili karburator i elektronsko ubrizgavanje benzina. Samo da podsetim da čak i karburatorski motor kad radi na benzin zna da "drekne" ako postoji greška u sistemu za paljenje ili u razvodnom mehanizmu.
Kod sekvencijalnih plinskih uređaja ako dođe do pojave opisane iznad, jednostavno nema dovoljno zapaljive smeše da bi detonacija nešto oštetila. I drugo, zahvaljujući daleko preciznijem i kontrolisanom ubrizgavanju goriva granica upaljivosti smeše u cilindru je mnogo šira tako da se značajno smanjuje mogućnost pogrešnog ili nepotpunog sagorevanja smeše;

3. S obzirom da svi vozimo vozila sa sekvent plinovima, samo da potsetim nešto: svi Dacia motori imaju tzv "waste spark" sistem bacanja varnice (1-4 i 2-3 cilindar rade istovremeno). Da ne teoretišem kako, zašto, prednosti i slično samo želim da dam savet: redovno kontrolišite i redovno menjajte svećice. Budite spremni da probate različite tipove svećica ali kad nađete one sa kojima po Vama motor najbolje radi- držite se toga i napišite svoja iskustva (i dobra i loša).

I još malo iskustava, jedan slučaj od pre godinu dana: Fiat Punto 1,2_8V, 2001 god, uvežen iz SR NJemačke, prešao 200kkm i ima fabričke svećice, s kojima je otiš'o iz Italije (imam slike, čuvam ih za buduće majstore). Ugradim plin (sekvent) -motor na benzin radi, plin radi loše. Vlasnik donese nove svećice (ne znam gde ih je našao) -počnu da probijaju kablovi , auto i dalje na benzin radi a na plin trza. Ode čovek u radnju, donese nove kablove (kablovi budibog s nama), ja zamenim, auto na benzin malko trzucka a na plin puca (?!) .Znači, čuju se sitne detonacije iz usisne grane kad radi na plin, na benzin samo trza i motor se treska (samo?).

E onda meni padne roletna, odem u AP Sport i kupim najskuplje kablove za 40e, Dalibor donese svećice BRISK Silver i smrdlj...ivi Punto proradi, samo prži. Auto je bio kod mene nekoliko dana, ja sam ga slatko vozio dok se vlasnik nije razdužio.

Pozdrav i izvinjavam se zbog dužine posta.


Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Loganovac poslato 02.11.2012. - 09:33
Zbog dužine posta nikad se ne treba izvinjavati dok god sadrži obilje korisnih informacija, zahvaljujem na tome!  :hall:

Samo par komentara:

- Živeo sam u ubeđenju da TNG ima dovoljno veliki oktanski broj da u atmosferskom benzinskom motoru neće doći do samopaljenja smeše čak i u slučaju izostanka varnice. Naime, trebalo bi da porast temperature vazduha usled kompresije nije dovoljan da incira paljenje smeše gasa i vazduha.
- Takođe, živeo sam u ubeđenju da na mom K4M motoru koji je opremljen sa četiri bobine ne postoji waste spark sistem, već da ECU upravlja radom svake bobine posebnim signalom.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: slavko_bgd poslato 02.11.2012. - 13:58


-u odnosu na izo-oktan sa oktanskim brojem 100, smeša propan-butan (zavisno od sastava) ima okvirno veći RON za 5-15%. S druge strane, brzina sagorevanja smeše je manja, ne znam sad napamet tačne podatke, morao bih to da prokopam, ali se odnosi na ono opisano pod 1). Kod metana je situacija još drastičnija (veći RON od TNG-a a još manja brzina sagorevanja). Samodetonacija, odn. nekontrolisano paljenje smeše i kod gasovitih goriva nije nemoguće i dešava se pod nekim uslovima. Znači, može da se desi ali se na normalno ispravnom motoru to ne dešava, kao što svi znamo;


bez obzira što K4M ima bobinu po cilindru, one rade 2+2 . Isto ko i na mom Scenicu.

Evo dva slučaja na kojima sam pekao zanat:

-pre 7-8 godina Golf3 , VR6 (2,8L, 6cil, 172KS) sa venturi (LCS) uređajem je preživeo manji požar u motorskom prostoru. Sistem paljenja je bio sa bobinom bez razvodnika (DIS) i "waste-spark" strategijom. Da skratim priču, veštaci su ustanovili da je zbog prskotina na kućištu bobine između terminala VN kablova ,prevelikog zazora svećica  i velike vlažnosti vazduha (tih dana je vlažnost vazduha bila nenormalno visoka) došlo do preskakanja varnice na cilindru koji je bio u taktu usisavanja. Od zapaljenja smeše u usisnoj grani puklo je crevce ventilacije bloka (iberlauf) i zapalila su se uljna isparenja, a taj palmeni front je zahvatio zauljenu zvučnu izolaciju na pregradnom zidu i tu je počeo požar.
-u decembru 2003, u servisu gde sam tada radio, ugradio sam venturi plin (LCS) u A6 2,8 V6 na zahtev vlasnika (nije hteo da plati sekvent, bilo mu skupo). Taj motor ima protokomer i sa zadnje strane ima rezonatorsku kutiju zapremine kao kutija prve pomoći, koja se sa venturijem svakako puni smešom. Zbog sitnih trzuckanja na benzinu sam pre ugradnje stavio klauzulu u r.n. da motor ne radi dobro i da servis nema odgovornost za bilo kakve posledice po motor, što je lik potpisao. Elem, završena ugradnja, sipan plin, prvo prebacivanje na gas i KABUUUM!!!. Usis se razleteo u 3pm! Nakon krpljenja usisa, zamene protokomera i odvoženja u ovlašćen servis(na benzin, razume se) ustanovljeno da je jedna remenica bila pogrešno uzupčena. Nakon uzupčenja auto je na oba goriva radio kao besan.

Tako sam shvatio da struja i razvod itekako imaju neke veze sa za*bancijama na plinu...
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 02.11.2012. - 20:24
Evo primera kako svećice utiču na korekciju ubrizgavanja gasa (mapu), samim tim i potrošnju i rad motora.

U ovlašćenom servisu, na Logan-a, stavljene su nove svećice Eyquem (po katalogu fabričke, od bakra ili itrijuma) na 27.215km.
Ubrzo posle zamene (29.000km), auto je imao probleme na plinu i zato je došao kod nas jer smo mu mi ugradili isti.

Ustanovili smo da su svećice uzrok, promenili smo ih i mapa je bila bolja.

U prilogu su dokazi.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Raja poslato 04.11.2012. - 10:06
U kojim objektima mogu da se kupe navedene vrste svećica? Ne moraju se navoditi svi ovjekti, makar nekoliko "najudarnijih".
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 05.11.2012. - 10:02
Lista prodajnih mesta http://www.brisk.rs/prodajna_mesta/ (http://www.brisk.rs/prodajna_mesta/)

Naravno, možete poručiti i od nas :)
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Keka poslato 12.11.2012. - 21:17
Posle negativnog iskustva sa jednim od bivsih distributera za Brisk za Novi Sad, dobio sam lep poklon od kompanije. Veoma profesionalno.

Na redovnom servisu, pored zamene ulja, svih filtera i stelovanja ventila, stavljene su Brisk LPG svecice.

Auto lepse radi na leru, a u voznji je otprilike isto. Nemam primedbe na svecice.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: ppejic poslato 12.11.2012. - 21:31
Stelovao si ventile...
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Keka poslato 12.11.2012. - 21:35
Jeste. Ali svecice ne zaostaju za fabrickim. Ako su prilagodjene gasu kao sto proizvodjac navodi, onda, kao sto rekoh, nemam primedbe.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: jasho poslato 14.11.2012. - 10:37
@Daliborbrisk
Ja koristim u sanderu 1.4 sa ugrađenim gasom Eyquem sa dve elektrode i za sada je sve ok, ali me zanima koja bi bila Briskova za moj kola?
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Keka poslato 14.11.2012. - 13:46
Citat: daliborbrisk poslato 29.10.2012. - 13:23
BRISK Silver - DR15YS (srebrna elektroda, najbolji provodnik...prva preporuka) - 450din/kom
http://brisk.rs/proizvodi/svecice/auto/silver/

BRISK A-Line - 12 (svećica od itrijuma, druga preporuka) - 260din/kom
http://brisk.rs/proizvodi/svecice/auto/aline/

*svećice će verovatno poskupljivati u narednom periodu jer još uvek držimo cene od prošle godine
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Bendiks poslato 14.11.2012. - 14:18
BRISK Silver - DR15YS - cena 500 dinara - nbgd  :bonk:
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: drzarkod poslato 23.04.2013. - 11:15
Koja svecica za MCV 1.6 8 V  dr15ys ili dr 17 ys... :whistling:
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: slavko_bgd poslato 23.04.2013. - 11:44
http://www.brisk.biz/catalogue/spark-plugs-cars

DR15YS.  :whistling:
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: drzarkod poslato 23.04.2013. - 13:59
Vec kupio....cena 390 dinkića kom. Hvala za savet. Danas stavljam i javljam utiske...
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Veterinar poslato 23.04.2013. - 21:25
DR15YS za 390 dinara? Ako je tako - gde?
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: drzarkod poslato 28.04.2013. - 18:02
Na novom naselju u NS, ima na sajtu Briska.....lepo radi, ne secka na leru,  ne trza pri ubrzanju. Preporuka.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Dragan poslato 12.07.2013. - 17:27
Pre 6 meseci ugradjene Brisk DR15YS      1334    SILVER svecice. Ovih dana posle 4kkm poceli problemi. Zadnjih nekoliko dana, pri ubrzanju dok je auto hladan pojavili se trzaji koji su nestajali kada se motor zagreje da bi od juce trzaji i neravnomeran rad motora bili i na leru . Sve se ovo desavalo i na benzinu i na plinu stim sto je na plinu bilo izraženije. Zamenio sam svecice starim prethodno koriscenim i problem se resio. Jedna od skinutih svecica je spolja vidno promenila boju. Postala je tamnija. Da li je jos neko imao slicno iskustvo?
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: sibelius poslato 12.07.2013. - 17:44
moj matori se sprema da ovih dana ubaci ove brisk u sandera posto tera na plin
kad budu na mestu javicu (njegove) utiske
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: pjovan poslato 24.12.2013. - 22:49
ima li neko iskustva sa Brisk    P4   1622   PREMIUM+ svecice
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: slavko_bgd poslato 25.12.2013. - 10:30
Citat: Dragan poslato 12.07.2013. - 17:27
Pre 6 meseci ugradjene Brisk DR15YS      1334    SILVER svecice. Ovih dana posle 4kkm poceli problemi. Zadnjih nekoliko dana, pri ubrzanju dok je auto hladan pojavili se trzaji koji su nestajali kada se motor zagreje da bi od juce trzaji i neravnomeran rad motora bili i na leru . Sve se ovo desavalo i na benzinu i na plinu stim sto je na plinu bilo izraženije. Zamenio sam svecice starim prethodno koriscenim i problem se resio. Jedna od skinutih svecica je spolja vidno promenila boju. Postala je tamnija. Da li je jos neko imao slicno iskustvo?

Meni se takav problem javio sa Briskom ali tek na nekih 16kkm. Dok su radile-radile su dobro. Kada sam ih skinuo, jedino što sam primetio je da se centralna elektroda poprilično potrošila i da se uvećao zazor. Mogao sam da ih podesim ali nisam hteo, rešio sam da ih zamenim.
Zamenio sam ih sa dvokrakim Eyquem svećicama (ne znam napamet oznaku) i nisam primetio da motor radi drugačije u poređenju sa Briskom dok su radile kako treba. Jedino što očekujem je da (možda) pređem više sa Eyquem-om. Cena po komadu bila je 460,00 dinara. Videćemo.

Kod tebe, možda ta svećica za koju si napisao da je mnogo potamnela nije bila dobra od starta, znači moguća je fabrička greška.
Pisali smo već, u nekim slučajevima Brisk Silver svećice mogu da budu dobro rešenje kada se jave problemi u radu motora na gas. Neki prosek km koji te svećice pređu je oko 20kkm, ako se uzmu u obzir izjave vlasnika koji su ih koristili, ali nisam čuo da je iko imao neki problem sa svećicama na tako maloj kilometraži...
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: bmiillan poslato 25.12.2013. - 14:10
bio sam svedok više u slučajeva da su brisk svećice otkazivale na maloj kilometraži. od njih ne treba očekivati
čuda ali da otkažu pre pređenih 5000 km je u najmanju ruku problematično, ako su bobine ispravne. imao
sam i priliku da vidim brisk svećicu kojoj je otpala centralna elektroda na pređenih manje od 10000 km.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 24.04.2015. - 09:18
Citat: slavko_bgd poslato 25.12.2013. - 10:30
Meni se takav problem javio sa Briskom ali tek na nekih 16kkm. Dok su radile-radile su dobro. Kada sam ih skinuo, jedino što sam primetio je da se centralna elektroda poprilično potrošila i da se uvećao zazor. Mogao sam da ih podesim ali nisam hteo, rešio sam da ih zamenim.
Zamenio sam ih sa dvokrakim Eyquem svećicama (ne znam napamet oznaku) i nisam primetio da motor radi drugačije u poređenju sa Briskom dok su radile kako treba. Jedino što očekujem je da (možda) pređem više sa Eyquem-om. Cena po komadu bila je 460,00 dinara. Videćemo.

Kod tebe, možda ta svećica za koju si napisao da je mnogo potamnela nije bila dobra od starta, znači moguća je fabrička greška.
Pisali smo već, u nekim slučajevima Brisk Silver svećice mogu da budu dobro rešenje kada se jave problemi u radu motora na gas. Neki prosek km koji te svećice pređu je oko 20kkm, ako se uzmu u obzir izjave vlasnika koji su ih koristili, ali nisam čuo da je iko imao neki problem sa svećicama na tako maloj kilometraži...

Postovani,
da li mozete da mi kazete koliko ste do sad presli sa Eyquem svecicama i kako su se pokazale?

Takodje sam hteo da napomenem jednu stvar koja je dosta bitna...
BRISK Silver po fabrickim specifikacijama imaju interval zamene od 30 hiljada kilometara, ali...
Na prvom mestu, ta testiranja su vrsena na gasu koji se vozi u EU,
a svi znamo (ko vozi na plin, mada ni sa benzinom nije drugacije) da je gorivu u EU daleko kvalitetnije od naseg,
pa samim tim, zbog loseg kvaliteta goriva i svecica vise trpi...
Takodje, to isto podrazumeva da je auto u potpuno ispravnom stanju, i da se redovno odrzava,
sto nazalost, zahvaljujuci "sjajnoj" ekonomskoj situaciji u nasoj zemlji, nije tako cest slucaj...
Postoje naravno i fabricke greske, to je glupo osporavati, ali je procenat prilicno mali...

U svakom slucaju, za sva pitanja, sugestije, nedoumice, slobodno pitajte,
trudicemo se da odgovorimo u sto kracem mogucem roku!

Hvala unapred!
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Loganovac poslato 24.04.2015. - 09:25
Dok se Slavko ne javi, da ja kažem: 1.6 16V K4M-690 motor sa BRC Sequent 24 uređajem, Eyquem svećice menjam na 30.000km - do sada (pu,pu...) ni najmanji problem, ali ni da štucne!  :cool:

Da, ni bobine nisam menjao...
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: kiconix poslato 24.04.2015. - 09:36
1.6 8v K7M.
Menjane na 30k, NGK sa jednim krakom.
Nikad stucnule nisu i uvek mi bilo zao sto ih menjam.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Ivan poslato 24.04.2015. - 15:30
1.6 mpi 8v, tng uređaj Landirenco, uvek koristim svećice Eyquem, menjam ih na 30.000km. Nikakvih problema nema. Svećice odlične.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: slavko_bgd poslato 25.04.2015. - 20:36
Citat: daliborbrisk poslato 24.04.2015. - 09:18
Postovani,
da li mozete da mi kazete koliko ste do sad presli sa Eyquem svecicama i kako su se pokazale?

Sa Eyquem svećicama na tom motoru sam prešao oko 17000km nakon zamene Brisk Silver svećica.
Onda je auto pretrpeo udes, proglašena je totalka i taj auto je prodat otpadu u Mojsinju. No, kako bilo da bilo ponavljam: nikakve razlike u radu motora nije bilo nakon zamene Briska sa Eyquem-om dok su Brisk svećice radile kako treba. I još jednu činjenicu ponavljam: dok sam se bavio auto-gasom, sa Brisk svećicama smo u nekim slučajevima rešavali probleme u radu motora na tng i metan, kada drugih rešenja više nije bilo. Isto kao kada smo NGK menjali sa Beru-om, Bosch sa Champion-om, itd,itd,itd.

Što se tiče servisnog intervala za Brisk Silver od 30.000 km mislim da je realan i u skladu sa cenovnim ranom i namenom. Treba znati da Silver ima najmekšu centralnu elektrodu (srebro).
Isto tako mislim da vek trajanja svećice ne zavisi toliko od samog tng-a kao goriva koliko od motora, njegovog sistema za paljenje,načina vožnje, uređaja za tng i podešenosti uređaja... To što su meni na K4M trajale 16000km uopšte ne znači da na nekom drugom motoru ne mogu da traju mnogo više ili da rade bolje. I suprotno. Sve je stvar probe i iskustva.

Uostalom, svako "zašto?" u moto-tehnici ima svoje " 'bem li ga...", zar ne?  :)
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: daliborbrisk poslato 27.04.2015. - 13:56
naravno, uvek ima nekoliko faktora koji uticu na stanje automobila da ne kazem motora,
isto kao sto se kod dva razlicita coveka isti auto drugacije ponasa, jer oni drugacije voze...

inace, slazem se sa poslednjom konstatacijom...
i bas je tako a zasto...bem li ga!?! ;)
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: krdzan poslato 12.02.2016. - 17:43
Evo i ja da prijavim otkaz brisk 15 na cca 4000 km. Srecom nisam bacio stare svecice (isto brisk) koje sam uredno zamenio na 30kkm. Simptomi su bili lagani povremeni trzaji u leru i trzanje na niskim obrtajima. Sa starim svecicama sve OK.
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Aleksabgd poslato 12.02.2016. - 18:02
Koristio sam equiem Sa jednim i dva kraka. Poslednji put pre 20000km stavio beru z 15 ,neka nikakve razlike u ponasanju automobila
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: Keka poslato 12.02.2016. - 18:33
Da li su Z15 za LPG ili Z340?  :ces:
Naslov: Re: Ugradnja svećica namenjenih za motore sa plinom
Poruka od: naca24 poslato 21.09.2022. - 05:44
Citat: kiconix poslato 24.04.2015. - 09:36
1.6 8v K7M.
Menjane na 30k, NGK sa jednim krakom.
Nikad stucnule nisu i uvek mi bilo zao sto ih menjam.

0.9 ...nisam znala da se menjaju na 4ooookm kako pise
Promenjene iste NGK, ali na 6o oookm.... ni jednom nije bilo problema sa njima a evo prosli smo 7oookm, i sve je ok