DACIA Forum Srbija

DACIA => Tuning => Temu započeo: DrJekyll poslato 16.09.2011. - 00:31

Naslov: Sportski izduvni sistem
Poruka od: DrJekyll poslato 16.09.2011. - 00:31
Danas sam nešto razmišljao i gledao po servisima za auspuhe sportske izduvne sisteme. Gledam koliko bi me otprilike koštalo da promenim ceo izduvni sistem, od izduvne grane do zadnjeg lonca i malo sam  :ha: sa cenama, ali opet to je cena mangupisanja :hihi1:

Dakle mislio sam za početak da vidim da li može da se nađe onaj razdelnik za izduvnu granu 2 u 1...ono 1. i 4. u jednu cev i 2. i 3. u drugu i sve to posle da se spoji kod srednjeg lonca. Otprilike nešto ovako:
(http://www.dodaj.rs/f/2K/8i/cs2eNFW/dsc00277.jpg)

To za početak, a posle zadnji lonac itd...


Zanima me jel neko možda zna ko bi mogao da odradi to za Dacia program i kolika bi cena bila?
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Aleks poslato 16.09.2011. - 02:54
Mozda "Kiler auto" u Zemunu?
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Sale poslato 16.09.2011. - 08:45
doktore praviš mi zdravu konkurenciju u budženju makine  :aplause: javljaj šta si uradio i cene

ja sad mogu samo da ti iz ličnog iskustva preporučim http://www.auspuhpirke.co.rs/index.php (http://www.auspuhpirke.co.rs/index.php)
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: nikola034 poslato 16.09.2011. - 21:50
kod nas u kg-u to kosta nekih 150e
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: ppejic poslato 16.09.2011. - 23:27
Osim zvuka, koji su jos benefiti?
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: DrJekyll poslato 17.09.2011. - 11:17
Za zvuk i ne znam...ali dobija se više konja i bolje auto vuče. Rasterećeniji je. To ti je kao da ti uzmeš i izbacuješ vazduh kroz slamčicu i onda bez nje pa je razlika velika.
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: saša61beograd poslato 17.09.2011. - 11:27
Odnos usis/izduv je vrlo,vrlo promišljen.Sumnjam da "Pirke" iz M.M.Luga može tu nešto popraviti.Auspuh (fabrički) je nauka,a tek izduvna grana!
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: staracstol poslato 17.09.2011. - 11:51
Boga mi, žešća nauka. Pogotovo kod turbo motora. Zvuk se definitivno dobija, dobija se i kad probušiš lonac. Al opet ista priča ko i sa filterom, ko voli nek stavlja, subjektivni utisak može biti jak, realno, uglavnom, gubitak snage na malim obrtajima i sl. Ali englezi imaju termin "go faster stripes" za one "rally" nalepnice raznih vrsta, mislim da to najbolje opisuje celu zezu. Ja sam lično uvek za neki tuning ali moraš biti svestan da ne završava sve povećanjem snage, većina je zapravo samo "tricks of the mind" zbog kojih veruješ da je auto brži. Kako god, ko voli nek izvoli al nemojte se previše nadati, jer će te se razočarati, ja znam da ja jesam još u doba z101 i Y55.
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: hobbista poslato 17.09.2011. - 22:02
DrJekyll:  kada bi bilo samo tako, kao taj primer sa slamcicom, bilo bi super... ali nije sve bas tako  :ne:
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: zac poslato 17.09.2011. - 22:20
Naravno, ima to malo veze i sa "cugom". Dimnjak ne valja ni da je preuzak a ni presirok, previsok a ni prenizak, sa devijacijom ili ne... svi izduvni sistemi, pa i kod automobila se proracunavaju i uglavnom su fabricki najbolje izbalansirani, sto se tice "disanja" motora.
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: DrJekyll poslato 17.09.2011. - 23:34
Mene sada samo zanima jedna stvar, ako je sve to tako kao što kažete, zašto je onda isti profil cevi, a i ceo auspuh kod 1.4, 1.6 motora. Nemoguće je da su to "isti" motori.

BTW
Vozio sam Jugića 55 sa celim tuning izduvnim sistemom bez dorada na motoru, a tada sam i ja imao istu 55icu i definitivno je bila razlika jer smo se trkali stalno. Samo što je bio mnooogo bučan, ali je išao k'o đavo. Tako da sa tim pričama autosugestija i "go faster stripes" ovde niste u pravu. To govorim iz mog iskustva i ako grešim onda me je neko varao svih 10ak puta koliko sam isprobavao te auspuhe.
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: alen poslato 05.12.2011. - 14:13
evo kako je kod mene na solenzi sprtski lonac zadnji http://imageshack.us/photo/my-images/842/261020110221.jpg/ . imam katalizator di treba bit , srednji lonac je iznutra supalj pa ko da je protoci na zadnji sportski, evo zvuka bez zadnjeg lonca sa supljim srednjim http://www.youtube.com/watch?v=jcewj4onkyQ&feature=channel_video_title
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Aleks poslato 06.12.2011. - 16:59
Lep zvuk, svaka cast!  :too: Nego, kako je u kabini pri npr. 120km/h?  :ces:
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: alen poslato 07.12.2011. - 00:00
to na snimci je bez zadnjeg lonca i vjeruj na 60 je glasno kabina vibrira a sa zadnjim loncem ovim sa slike onako pristojno rezi i pucketa
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Kr1st14n poslato 04.01.2012. - 14:38
Meni kod Logana 1.4 tek pri 100 km/h ima prodorniji zvuk ali ko voli sportski zvuk na kolima to mu nista nece smetati :) inace ovako nesto sam ja stavio (http://img713.imageshack.us/img713/7564/izduvz.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/713/izduvz.jpg/)
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Aleks poslato 05.01.2012. - 19:29
 :aplause: Kr1st14n
Cena? Gde si kupio (ugradio)?  :wave:
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Kr1st14n poslato 06.01.2012. - 19:49
Cena 30e kupio na bubanj potoku :) ugradio mi je jedan prijatelj :) kada sam stavljao taj zadnji lonac video sam da je i srednji pri kraju tj. samo sto ne propusti takodje planiram uzeti ovako nesto http://img.alibaba.com/photo/50266448/Exhaust_Flexible_Pipe.jpg cena je odprilike oko 25e xD
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: staracstol poslato 07.01.2012. - 10:55
To ne menja lonac, taj deo sluzi da pije vibravije izmedju grane i ostatka sistema koji visi pod vozilom. Buka ce biti ista kao da i nemas srednji lonac vec samo parce cevi.
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Kr1st14n poslato 07.01.2012. - 11:45
Hvala sto si mi rekao sada cu razmisliti o ovome jel mi se sa ovim zadnjim dosta jako cuje ne bi mi trebalo jace xD
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: staracstol poslato 07.01.2012. - 14:44
Ako imaš priliku, pogledaj pod npr Focus il neka novija kola.
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: DrJekyll poslato 07.01.2012. - 16:53
Lepo izgleda, a jel prohrom ili običan metal?
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: staracstol poslato 07.01.2012. - 16:56
To je pletivo od nerđajućeg čelika, ali unutra je neki materijal koji ne znam šta je.
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Zare82 poslato 01.07.2013. - 21:59
Ljudi ne bih mnogo da se mesam u ,,nauku,, posto se ne razumem mnogo...al ja kupim onaj ukrasni kraj za cevi na buvljaku,jes da brzo propadne pa ti trebaju jedno dva tri za godinu dana...al se lako montiraju i ako uzmete one duze,supljikave...oni i lepo izgledaju a i dobije se malo zaeban zvuk,ali zaista...verovatno samo od toga sto vazduh malo prelazi preko tog kraja...al nista vise...u kabini tiho kao i inace i sve je ok...al kad ga sprzis,onda se bas cool cuje...pa probajte prvo ovu jeftinu varijantu...inace ugaradio sam kuku,pa sad ne mogu vise da mecem taj jeftini nastavak...i em je auto (meni) malo ruznjikaviji odpozadi...em se cuje ko obicna dacija :)))
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: nemanja46 poslato 28.07.2013. - 01:53
Evo i ja danas stavio nastavak na auspuh  :) Nije nista preterano ,a mislim da mu je lepo cucnuo  :ziveli: :c:
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: trajce poslato 15.04.2014. - 19:56
Za vikend sam resio da malo sredim kraj auspuha umesto da kupujem onaj niklovani nastavak. Malo smirgle grube i vodene, spoljai iznutra i posle sprej bezbojni lak, pa recite valja li...
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: VaskezNS poslato 15.04.2014. - 22:39
Ki nov  :too:
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Loganovac poslato 15.04.2014. - 22:58
 :dobro: Super je, samo da ne izgori ili ispuca taj lak...
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Logan_Freak poslato 02.05.2014. - 12:36
https://www.youtube.com/watch?v=lrTaFWqnDJ4&feature=youtu.be ovako je kod mene....Rapid Junior zadnji lonac
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: zac poslato 02.05.2014. - 17:07
Jel sad bolje ide?  :kava:
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Logan_Freak poslato 02.05.2014. - 21:46
nazalost ne   :(
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: staracstol poslato 02.05.2014. - 23:27
Pa jel zvuci bolje?
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: DrJekyll poslato 03.05.2014. - 01:58
Pa zvuci kao da moze 250  :njanja:
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: staracstol poslato 03.05.2014. - 02:39
 :Smiley:
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Aleks poslato 03.05.2014. - 07:14
Kako je u kabini na 100+km/h?
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: slavko_bgd poslato 03.05.2014. - 20:39
Isto kao na 250km/h  :lol1:
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Logan_Freak poslato 04.05.2014. - 13:39
tek na 110 pocinje da bruji unutra...na 170 ne moze da se sedi ali pojacas muziku do kraja i teras dalje ;)
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Loganovac poslato 04.05.2014. - 14:09
170  :hihi1:
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: Logan_Freak poslato 04.05.2014. - 22:38
170 na 165/70 14 i fabrickoj visini :D sa ovim gumama cu tek da probam kada krenem za cacak
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: YUgisa poslato 09.07.2015. - 13:11
Nadam se da se urednici nece buniti sto pisem nakon duzeg vremena u temi. Sto se tice izduvnih sistema na automobilima za siroke narodne mase, kod atmosferskih motora, najveci dobitci su u samoj izduvnoj grani, tu proizvodjaci najvise stede pri izradi i taj deo je najmanje optimizovan, ostatak izduva cak i kad utrosite puno vremena u dizajn i projektivanje i eksperimentisanje necete dobiti ni pola kao kod dobre izduvne grane, a lako mozete napraviti samo visak buke i rezonanciju. Naravno ima nekih vozila koji imaju lose resen ceo izduv ili neki koji imaju dobro resene izduvne grane, ali to su vise neki specificni izuzetci.

Sto se tice same izduvne grane, par nekih osnovnih pravila ce dati neka merljiva poboljsanja, naravno za pun potencijal bi trebalo raditi posebno projektovanje i testiranje, ali da se zadrzimo u domenu realnosti za amatere. Prva i najbitnija stavka je da se pravi 4-2-1 grana koja daje bolji kompromis snage kroz veci raspon obrtaja dok 4-1 grana je vise orjentisana piku maksimalne snage sto sem ako ne vozite stalno na nekim brzim stazama i auto putu maksimalno koliko moze, nece vam dati mnogo. Druga stvar je da kad se izradjuje takva grana, prva stvar je da svaki kanal tj cev bude jednake duzine, tako da prve 4 cevi trebaju da budu jedanke duzine sto nije lako izvesti, zato kod fabrickih vozila cesto su unutrasnja 2 kanala kraca u odnosu na 2 spoljna (ako govorimo sa motorima sa 4 cilindra naravno). Sledece je da krivine budu sto manjeg ugla tj radiusa jer nagle promene pravca smanjuju protocnost.

Sledeci problem je odredjivanje precnika cevi i duzine, tu dosta tajni lezi. Usustini, vecina se slaze u ideji da unutrasnji precnik cevi kod prve 4 cevi treba da bude otprilike kao i precnik izduvnog ventila. Drugo kad se zna precnik, moze se izracunati duzina te cevi jer zapremina jedne cevi od te 4 treba da bude slicna zapremini jednog cilindra. Problem nastaje nakon toga, kako izracunati kolike trebaju da budu cevi nakon to se te 4 spoje u 2. Tu postoji dosta teorija koje se medjusobno pobijaju, mada neki zakljucak koji sam ja izveo je usustini da duzina cevi treba da bude 20-30% duza od prvih cevi, zapremina cevi treba da bude kao za 2 cilindra pa se iz toga moze izracunati precnik. Sto se tice glavne cevi, ne treba preterivati u povecanju, mozda 10-20% veci poprecni presek cevi i naglasavam poprecni presek, ne precnik.

Oko samih lonca najcesce se ide na to da ne budu skroz protocni jer sem velike buke mozete napraviti i problem sa premalim pritiskom u izduvu koji ce da izvuce nesagorenu smesu iz cilindra sto naravno nije povoljno za snagu. Naravno moze da se optimizuje sve to softverski i hardverski ali da se zadrzimo u domenu amatera. Pored toga problem cesto moze da nastane rezonancija. Postoji jedna caka kod sistema sa jednim izduvnim loncem koji je ne protocan tj poluprotocan. To je da recimo ako vam je glavna cev fi 50, da izlazna cev bude recimo fi 60 ili 70 i slicno... Stvar je u tome da se tako stvara razlika u pritiscima pre i posle lonca i normalno od viseg pritiska ispred lonca pokusava da pobegne ka nizem pritisku posle lonca i samim tim se povecava protocnost samog lonca.

Ovde usustini imate primer zasto je bitna jednaka duzina cevi u izduvnoj grani:
https://www.youtube.com/watch?v=NekTRPx68zs&feature=youtu.be


Kod turbo motora su stvari nesto jednostavnije ali i komplikovanije. Izduvne grane je obicno tesko napraviti zvog malog prostora, pogotovo je problem napraviti da budu jednakih duzina cevi pa se vecina ljudi odluci i da ih ne menja. Ali zato ostatak izduva je mnogo lakse napraviti jer nema puno filozofije. Sav pritisak u izduvu se pravi ispred turba pa je jedina stvar kou treba gledati je da ima sto manje pritiska posle turba, razlog je kao i kod gore pomenutog lonca, sto vecu razliku napravite pre i posle turba, to ce se brze kretati izduvni gasovi i samim tim ce brze zavrteti turbo. Idealna stvar bi bila kad bi se izduv nakon turba konusno prosirio na veci precnik cevi da se optimizuje kretanje izduvnih gasova i onda tako odveo do kraja, iako bi mozda bez lonca bila preterana buka, postoji opcija koriscenja protocnog lonca koji bi smanjio buku i eventualno rezonanciju jer kod turbo motora nije tako velik problem buka posto dobar deo buke ponistava sama turbina. Zato se i svi bune za danasnje F1 bolide...

Naravno ostaje prica i oko katalizatora on je jedan od vecih prigusenja u izduvu mada moderni katalizatori ne prave veliku redukciju ako su odgovarajuceg precnika na ulazu i izlazu, to je vise bio problem sa prvim generacijama, svakako da postoji problem kod motora sa EURO 3 i visim ekoloskim nivoom, jer takvi sistemi imaju 2 sonde tj pre i posle katalizatora koje rade na principu merenja razlika pre i posle katalizatora pa ako ocitavaju isti podatak, izbacice vam gresku, kod stariji sistema sa jednom sondom to nije problem jer je sonda ispred katalizatora i nema nikakvu kontrolu posle nje pa ne moze da ustanovi da li katalizator radi nesto ili ne i da li uopste postoji.
Naslov: Re: Sportski izduvni sistem
Poruka od: hobbista poslato 09.07.2015. - 21:45
Projektovanje izduva je nauka za sebe. Sa većim delom se slažem.

Ovo oko dužine cevi
Citat: YUgisa poslato 09.07.2015. - 13:11
...Problem nastaje nakon toga, kako izracunati kolike trebaju da budu cevi nakon to se te 4 spoje u 2. Tu postoji dosta teorija koje se medjusobno pobijaju, mada neki zakljucak koji sam ja izveo je usustini da duzina cevi treba da bude 20-30% duza od prvih cevi, zapremina cevi treba da bude kao za 2 cilindra pa se iz toga moze izracunati precnik. Sto se tice glavne cevi, ne treba preterivati u povecanju, mozda 10-20% veci poprecni presek cevi i naglasavam poprecni presek, ne precnik.
Kod jugića (1116ccm) je bio kolektor 4 u 2, pa se na njega kačila cev 2 u 1 pri čemu je dužina duplog voda (pre nego što se spoji u 1)bila 10-tak cm. Primetno poboljšanje se dobijalo stavljanjem 2 u 1 grane od keca specijala, koja je vukla dve cevi do ispod patosa, pa se blizu hebla spajala u 1. Odnosno dužina duple grane je preko 60-70cm!?


I ovo:
Citat: YUgisa poslato 09.07.2015. - 13:11
Oko samih lonca najcesce se ide na to da ne budu skroz protocni jer sem velike buke mozete napraviti i problem sa premalim pritiskom u izduvu koji ce da izvuce nesagorenu smesu iz cilindra sto naravno nije povoljno za snagu. Naravno moze da se optimizuje sve to softverski i hardverski ali da se zadrzimo u domenu amatera.
Nije mi jasan premali pritisak u izduvu? Kod dvotaktnih da, ali kod četvorotaktnih se teži što manjem pritisku. Teži se tome da pri WOT (punom gasu) ne prelazi 2-2,5psi (0,14-0,18 bara). I, izduv i treba da izvuče sve iz cilindra - sagorelo ili nesagorelo. Nije povoljno za snagu ako ostane nešto u cilindru jer će zauzeti zapreminu koju bi inače popunio svež vazduh.


EDIT:

Sad videh na Wiki (https://en.wikipedia.org/wiki/Back_pressure) strani:
CitatBack pressure in two-stroke engine exhaust
...
However, since the exhaust port necessarily remains open for a time after scavenging is completed, unburned mixture can follow the exhaust out of the cylinder, wasting fuel and increasing pollution, and this can only be prevented if the pressure at the exhaust port is greater than that in the cylinder.