Reših da pokrenem novu temu jer ima previše poboljšanja.
Styling-auto izgleda mnogo lepše i dinamičnije,robusnije a u isto vreme i elegantnije.
Udobnost-stavljanjem distancera auto je postao tvrđi jedno 20%,taman toliko koliko sam želeo,ali postao je u isto vreme udobniji jer nema više prevelikog naginjanja u krivinama,ljuljanje karoserije je znatno manje,nema više onog pumpanja amortizera na rupama,ogibljenje ih mnogo bolje upija,samo
se čuje tap-tap,rekao bih da je samo ogibljenje postalo tiše,sama vožnja je daleko opuštenija.
Upravljivost-auto je sada mnogo upravljiviji,pravac drži bezprekorno na maksimalnim brzinama kao i u ubrzanjima,prosto se oseća širina trapa koja uliva
osećaj sigurnosti i znatno je povećava,prolazak kroz krivine je daleko brži i precizniji rekao bih jedno 50%,što sam iskusio vožnjom na preko
Venca i nazad,zadnji kraj ne beži pri naglom skretanju,kolotrazi gotovo da se i ne osećaju pogotovo na kočenju,uticaj bočnog vetra kao da
više ne postoji,baš danas sam malo brže vozio a duvao je porilično jak vetar,očekivao sam da se auto bar malo zanese ali to se nije dogodilo.
Sigurnost-ponašanje auta je daleko sigurnije u svakom smislu uz osećaj da auto može da pruži mnogo žustriju vožnju i da se sa njim lako upravlja,do sada sam uvek nekako bio primoran da držim jednu ruku na volanu,sada se taj osećaj izgubio.
Trajnost trapa-vozim tek oko 1000 km i nisam ništa primetio da ne valja,u AK Sekulić su mi rekli da nemam šta da brinem zbog toga,promena je mala,
osnovni parametri trapa su ostali i da se neće ništa desiti u smislu brzog propadanja spona,amortizera,ležaja itd.,samo je bitno da ne kači
karoseriju što se ne dešava a provereno na jednom veoma lošem putu.
Toliko o prvim utiscima,mogu samo da kažem da nisam nadao ovolikom količinom promena,sada sam mnogo zadovoljniji u vožnji što jedan 1.6 16v i treba da pruži.
Napiši nekoliko brojeva - Koliko su debeli i sl?
Distanceri su marke PILOT 20mm,kupljeni u GANG-LAND-u u Beogradu,cijena 11000 din.
Nisam neki sportista ali ovih 20 mm čini mi se kao prava mjera - hobbista će sigurno dati svoj komentar jasan i objektivan :wave:.
"jašio" sam sa "brankovs" na ono okupljanje na Navaku. Uz venac smo baš peglali i u par krivina u kojima sam klizao on je prošao bez problema. Felne su nam iste, gume čak imam bolje ali sam morao da smirujem i da ga vatam na obrtni momenat. Vozimo isti auto, imamo iste točkove ali je gore ležao mnogo bolje od mog. Vidim ja, čim se uzmogne, eto i mene na distancerima pa se vidimo uzbrdo bato :zloca:. Kontao sam da će me benzinac ispeglati na ravnom al da će me uzbrdo, i to na izlasku iz krivine :respect:
Što se "mere" tiče, ja sam u razgovorima sa sedim glavama trka u ns posle mnogo merenja i još više piva takođe stigao do te cifre. Takođe su mi preporučili da se felna drži na brezonima umesto šrafovima ali s obzirom da su to "sede glave" kontam da nisu to isti šrafovi i brezoni ko nekad. Kontam da to radi i na šrafove.
Izazov prihvaćen :gun:,a posle ko preživi ide na :ziveli:
Citat: staracstol poslato 25.06.2011. - 22:07
Takođe su mi preporučili da se felna drži na brezonima umesto šrafovima...
Ajde ovo neko da razjasni... Koliko je meni poznato, nijedna felna se ne pričvršćuje brezonom nego vijkom (šrafom). Samo šoferi imaju običaj (valjda da bi izgledali učenije) da ove vijke nazivaju brezonima. :ne:
Nijedna felna se ne pričvršćuje brezonom, već šrafom ili navrtkom :D
Neki automobili imaju fabrički postavljene brezone (Mazda mi je prva na pameti). Ima jedan mali roblem sa brezonima. Kada se postavljaju naknadno (ne fabrički), najpametnije je da se po uvrtanju u glavčinu zavare sa zadnje strane. Ali, kada se zavare, to stvara mali debalans, i najčešće dovodi do podrhtvanja volana u vožnji (kao kada je točak neizbalansiran).
Napretkom tehnologije u poslednjih 100 godina razvijeni su razni lepkovi (LockTite i ostali) :D ali to nisam probao. Kažu da to završava posao :ne: Ja sam malo skeptik po pitanju lepka, obzirom da taj spoj trpi razne vremenske uslove, kao i visoke temperature (koje se prenose od kočnica).
Distancerima je nemoguće dobiti "tvrđi" auto. To je privid, jer se dobija bolja upravljivost i "ležanje" vozila.
Iako poštujem kolege "sede glave", prava računica za distancere ne postoji u ovim okolnostima. Širi trap može se dobiti i felnama sa promenjenim ET.
Nekada smo to radili ovako: prvo spustimo auto na željenu visinu, pa ga onda natovarimo. Zatim izmerimo koliko ima lufta na zadnjem trapu (koji je problematičniji) od gume do ruba. odbijemo oko 1cm, i za dobijenu meru pravimo distancere. Ili napravimo na meru do ruba, pa rubove savijemo ka unutra (odnosno ka gore) :D
Mere se uzimaju pozadi, jer napred neće doći do kačenja gume o rub (osim ako auto nije mnogo spušten).
Nemoj da prozivaš "Sojuz Sedih Staraca", poslaće ti Pinkija na gajbu. Do mere su došli sa autom ispred sebe a koji opet ima iste točkove. Naravno da je moguće promeniti felne i staviti neke sa 20 manjim ET-om ali pošto su postojeće 1K eur projekat nešto mi je ova priča sa distancerima bliža srcu, ako me razumeš. Promena bilo koje dimenzije je deo velike slike trapa. Dakle, felne su te koje su, da li su distanceri doneli napredak? Definitivno jesu. Da li će to uticati na životni vek komponenti ogibljenja i upravljanja? Ne znam, možda, ja sam sa postavljanjem ovih felni osetio da i ako prepolovi radni vek komponenti, vredi svaki milimetar širine i prečnika. Ajde da se skoncentrišemo na distancere i na prednosti i probleme koje donose.
Citat: staracstol poslato 26.06.2011. - 11:08
...poslaće ti Pinkija na gajbu.
Taman da ispremeštamo neke ormane :D
Moja priča i jeste o distancerima (i o širini trapa). Ne znam kojom su metodom došli do 20mm, a ne do 25 ili 28... na to se odnosio moj komentar.
Ja uvek stavljam što šire distancere (na brezone). Veće opterećenje za trap prave šire gume. Nisam imao problema sa bržim habanjem delova trapa zbog distancera, ali su široke gume znale pristojno da razvale sve kugle (ramena, spone).
Konkretno, disancere bih preporučio da stavljate prema dužini šrafa koji možete da nabavite.
Distancere smo ranije pravili na sledeći način: nosili kod livca stare glave da pretopi, i parče PVC cevi za kanalizaciju ( čini mi se prečnika 150mm) za kalup. Tako dobijeni Al cilindar smo nosili kod strugara da napravi distancere. Koliko se sećam, sve zajedno je koštalo oko 20 DM (nekada).
Ovako izgledaju,na moje felne idu šrafovi 45mm,kvaliteta 10.9,vulkanizer kod koga idem kada ustreba kaže da su sasvim ok i da su kvalitetni,a sa trapom se neće ništa posebno desiti jer distanceri do 20mm nisu neko posebno opterećenje,uz napomenu da šira guma ne šteti trapu,jer se od fabričke varijante uvek može odstupiti dva broja što se kaže,a preširoka da.
Lepo... toga nekada nije bilo. Odnosno, bili su nepristojno skupi :ne:
Koje si šrafove stavio?
Ja u međuvremenu malo izmenio predhodni post pa da ponovim da na moje felne idu šrafovi 45mm,kvaliteta 10.9.
Meni se ovo mnogo sviđa i nažalost sam zaboravio da distanceri postoje, a sigurno bih i ja odradio ovako nešto.
Imam neko pitanjce za sve prisutne. Naime pošto znam da Gang land drži dosta leeeepih stvari za kola, a isto znam i da su nenormalno skupi, e sad da li neko zna gde bi još mogli da se kupe ti distanceri, a da je neka normalnija cena? Mislim to su mi bukvalno alu felne za te pare.
Što se cene tiče kreće se oko 100 eura,a to je malo više od jedne alu-felne,ali ako ih staviš onda će i set zimskih guma biti malo izbačen,što sam ja i hteo.
Da li neko zna gde mogu da nabavim sigurnosne šrafove za felne dužine 45mm kvaliteta 10.9,ja ne mogu da nađem duže od 32mm :ljut:
Ja sam moje napravio kod strugara.Napraviti čovek kakve hoćeš i to samo za tebe.Meni je konkretno radio drugar pa ništa nisam platio ali nebi trebalo to puno ni da košta.
A što se tiče čvrstine nije ti toliko ni bitna jer su ostala tri dovoljno stegnuta a ovaj je kao što si i rekao sigurnosni.Dovoljno stegnut da drži točak a nemože niko drugi da ga odvije. :too:
P.S. Meni je napravio sa ekcentrom i rekao mi da čuvam nastavak za odvijanje ili će morati da pravi druge šrafove ako ga izgubim jer ni on neće moći ponovo da napravi isti.
Ako si zadovoljan,daj neki kontakt telefon.
Brankovs, ja bi sačetko još koji dan, naći će se, samo mani se sečenog navoja i felni koje "dovoljno" drže i na tri šrafa. Primeti kako su sve felne sveta na svim kolima sveta zašrafljene šrafovima sa valjanim navojem. Nije da samo pljujem, radim nešto po ovom pitanju.
Brankovs, ti si pored distancera promenio i felne i stavio sire gume. Koliko su na sve sto si napisao uticali distanceri a koliko i felne i gume.
Ovo mi zvuci dovoljno zanimljivo da bih probao ali mi se gume npr. ne menjaju. Kupio sam prosle godine i zimske i letnje :banghead:
Osim toga moje su fabricki 185, neznam kako bi se 1.6 8v ponasao sa sirim gumama. Tvoj motor je mnogo zivlji od ovog sa 2 ventila po cilindru.
p.s. gde si kupio srafove ?
Prvo sam promenio gume i felne,koje su najviše uticale na držanje pravca,vozne karakteristike su se popravile jedno 30%,kada sam stavio distancere to je postao drugi auto,dakle veoma značajno poboljšanje,nisam merio ali mislim da sam ukupno dobio proširenje trapa oko 10cm,to jednostavno mora da se oseti.Šrafove sam kupio kod mog vulkanizera.
Našao sam lika koji radi brezone i distancere. Lik je iz NS-a i sutra ću da ga pozovem i da ga pitam za cenu.
Evo linka za oglas:
http://www.mojauto.rs/polovni-delovi/727948_Brezoni-i-distanceri
A sad, herr Doctor!
Citiram mail od ovog lika iz NS-a:
"Cena distancera po komadu je 2100 dinara,a cena brezona po komadu je 250 dinara.Ako se odlucis javi se pa ce mo se dogovoriti za tacne mere."
Tako da obrni okreni ispada oko 100 jevreja. Jbga
Branko, video sam ti auto uživo u NS, izgleda odlično, vrhunski. :too:
Proverio cenu distancera u AP Sportu i ona iznosi: 3995 din PAR....znaci dodjemu 1 komad po 2000.
Razmisljam se sad da odem da ih uzmem, a za srafove da se snadjem kod nekog vulkanizera.....ili ako neko ima bolji predlog.
Zavisno o debljini distancera, možda ti i ne trebaju duži šarafi. Ako gurneš šaraf kroz felgu i distancu, i ostane bar 1cm navoja - to je u redu.
Ima li neko sliku kako auto izgleda pre i posle postavljanja distancera?
Citat: DarioGTI poslato 17.06.2012. - 12:02
Zavisno o debljini distancera, možda ti i ne trebaju duži šarafi. Ako gurneš šaraf kroz felgu i distancu, i ostane bar 1cm navoja - to je u redu.
Ne bi se slozio, zavrtanj mora biti duzi od fabrickog za onoliko koliko su siroki distanceri, i naravno u odgovarajucem kvalitetu!
A sto se tice konusa na zavrtnju i razlike kod celicne i al-u felne, konus na zavrtnju
mora odgovarati konusu na felni samo tako se ostvaruje dovoljno trenje da ne dodje do samoodvrtanja zavrtnja.
Evo i slike zavrtnja sa dobrim i losim konusom :
Slikaću ja kada budem sutra uzeo šrafove....ceo postupak.
@žac: ne verujem da je u pitanju samoodvijanje, problem je mala kontaktna površina između vijka i felne jer sila pritezanja na tako maloj površini ostvaruje toliko veliki pritisak da dolazi do deformacije aluminijuma na mestu dodira - čelični vijak prosto "utone" u telo felne pa ga je potrebno ponovo pritegnuti. Na prvi pogled ovo zaista izgleda kao da je došlo do samoodvijanja...
Danas sam namestio distancere. Evo slika skoro celog postupka i pre i posle, a slikao sam koliko sam mogao da bauljam oko majstora.
Svi troškovi su:
-distanceri 4kom 8000din AP Sport
-šrafovi 7x350din i 1 gratis polovan :) AP Sport
-šrafovi 8x400din Neki servis na batajničkom drumu na D
Ukupno 13.650 din
Ovaj u AP-u nije imao sve šrafove, samo 7 i onaj jedan polovan, pa mi je preporučio da odem tamo da dokupim za prednje troškove. Inače su mi u AP Sportu (kod Laste na auto putu) gratis ugradili zadnje distancere, a ovog u Zemunu sam ubedio da mi stavi napred jer mi je očistio "paučinu" iza ušiju za te njegove "skoro" nove šrafove od 400 din, pa je i tamo bilo "gratis" ugradnja.
Vrlo sam zadovoljan performansama i odmah sam uleteo u lakat krivinu sa skoro 90 i nije se makao auto :dance:
Evo i slika:
(http://www.dodaj.rs/t/3n/lL/3sSNbYT0/resize-of-20120618142039.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3n/lL/3sSNbYT0/resize-of-20120618142039.jpg) (http://www.dodaj.rs/t/2h/hD/LZi0GU9/resize-of-20120618142058.jpg) (http://www.dodaj.rs/?2h/hD/LZi0GU9/resize-of-20120618142058.jpg) (http://www.dodaj.rs/t/3E/11H/4mUO0n44/resize-of-20120618121830.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3E/11H/4mUO0n44/resize-of-20120618121830.jpg) (http://www.dodaj.rs/t/14/vB/TbrUE09/resize-of-20120618121835.jpg) (http://www.dodaj.rs/?14/vB/TbrUE09/resize-of-20120618121835.jpg)
pre:
(http://www.dodaj.rs/t/1r/pY/1UddkCKG/resize-of-20120618122541.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1r/pY/1UddkCKG/resize-of-20120618122541.jpg) (http://www.dodaj.rs/t/m/Uo/BO19Pca/resize-of-20120618122603.jpg) (http://www.dodaj.rs/?m/Uo/BO19Pca/resize-of-20120618122603.jpg)
posle:
(http://www.dodaj.rs/t/3k/YT/1tog7EpH/resize-of-20120618123854.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3k/YT/1tog7EpH/resize-of-20120618123854.jpg) (http://www.dodaj.rs/t/q/10V/2mYE3Fre/resize-of-20120618123905.jpg) (http://www.dodaj.rs/?q/10V/2mYE3Fre/resize-of-20120618123905.jpg) (http://www.dodaj.rs/t/3w/sM/kw3IfAF/resize-of-20120618123910.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3w/sM/kw3IfAF/resize-of-20120618123910.jpg) (http://www.dodaj.rs/t/I/Dr/1MIV7BXw/resize-of-20120618122256.jpg) (http://www.dodaj.rs/?I/Dr/1MIV7BXw/resize-of-20120618122256.jpg) (http://www.dodaj.rs/t/3o/bU/2pUdY0p6/resize-of-20120618110356.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3o/bU/2pUdY0p6/resize-of-20120618110356.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/E/tD/2Yq98ICF/resize-of-20120618110244.jpg) (http://www.dodaj.rs/?E/tD/2Yq98ICF/resize-of-20120618110244.jpg) (http://www.dodaj.rs/t/1J/eM/2BftyTRD/resize-of-20120618105654.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1J/eM/2BftyTRD/resize-of-20120618105654.jpg)
Malo nam se vrat ukocio ali ... lepo, lepo :aplause:
Jbga, zaboravio sam da rotiram slike....takav je telefon, šta da radim.
Inače moram da primetim da je izgled auta "uživo" mnogo lepši nego bez ovoga. Mada se na zadnjim točkovima i ne primećuje mnogo promena, na prednjim se baš vidi, pogotovo kada se gleda donji deo branika.
Ja vid'o uživo i izgleda ko pravi auto :lau:.Šalim se malo,super izgleda baš onako moćno i sporstki :aplause: :to:
Odlično! :aplause: :dobro:
:aplause: Lepo izgleda. Samo slike..... morao sam ceo monitor da okrecem. :Smiley:
Morao si da ga sredis pred Nis, cice i ostalo... :hihi1: joj kad ti zena cuje, vidi, procita... :crazy:
Jesi vodio racuna da je na zavrtnjima isti konus kao kod starih ? :ziveli:
@Loganovac :to: , upravo tako, kod aluminijumskih se zavrtanj utisne (deformise mesto naleganja), ako ne odgovara konus i prakticno se kasnije olabavi.... a kod celicnih felni se bukvalno moze desiti da se vremenom otpuste posto je celik i jedno i drugo, tvrdo o tvrdo, i nalezuca povrsina na konisu je u vidu tankog prstena.... Zato i kazem da treba povesti racuna o izboru zavrtnjeva. :ziveli:
Gledao sam pola sata te šrafove baš iz tih razloga. Potpuno su identični...samo što su ovi niklovani ili tako nešto i vrlo su visokog kvaliteta.
Svejedno ću ja za koji dan pred put proveriti sve šrafove i naravno sve ostalo.
Lepo. Ja bih stavio na rubove blatobrana plasticne lajsne kakve idu na logana ili slicne. :ne:
Auto će sada biti tvrđi,ima da jede krivine :too:
Lepo.
Ali, staro zakeralo mora malo da filozofira... :bonk:
Dakle, 13.650,00 RSD da bi izbacio stare čelične felne za po 20mm napolje :ces: Ako se setimo za koju kintu možeš da nabaviš alu felne, pri čemu isti efekat možeš da dobiješ izborom ET parametra, ispada skupo, da ne kažem polovina investicije. Kol'ko beše Hobby platio felne? :ces:
Ja sam svoje platila 100 jevreja (nisam ja, tata je :whistling: ). Doduše meganove, ali poklonu se u zube ne gleda...
Citat: Loganovac poslato 19.06.2012. - 07:52
Lepo.
Ali, staro zakeralo mora malo da filozofira... :bonk:
Dakle, 13.650,00 RSD da bi izbacio stare čelične felne za po 20mm napolje :ces: Ako se setimo za koju kintu možeš da nabaviš alu felne, pri čemu isti efekat možeš da dobiješ izborom ET parametra, ispada skupo, da ne kažem polovina investicije. Kol'ko beše Hobby platio felne? :ces:
:respect: Ali tako će i letnje gume na alu-felnama i zimske na čeličnim imati izbačene,veruj mi mnogo se oseti razlika u ponašanju auta.
Da nisam toliko mator, pa i da pamtim cene. Cini mi se da su felne bile oko 300€ :ne:
Citat: brankovs poslato 18.06.2012. - 23:29
Auto će sada biti tvrđi,ima da jede krivine :too:
Automobil ne moze nikako da postane tvrdji postavkom distancera na tockove sem ako distanceri nisu od olova i par desetina kg pa da vesanje ne moze da umiri oscilacije tocka zbog dodatne mase pa amortizer pocne da "stosuje" odnosno da se sabija do kraja i to naravno nije poboljsanje performansi. Malo stabliniji da, ali tvrdji ne... Glavne stavke koje uticu na tvrdocu su amortizeri pa onda opruge, gume na tockovima i jako malo ostali gumeni delovi u sklopu oslanjanja...
Inace pri odabiru distancera, ako ste u mogucnosti da birate, uvek se odlucite za sto lakse, jer dodatna masa na vesanju stvara vecu inerciju a takodje, posto je rotirajuci element utice i na kocenje...
Ogibljenje naravno nece postati tvrdje dodavanjem distancera ali auto oce. Ovde se prica o feel-u tokom voznje.
:hm:
Pa jedino ako tvrdoca znaci veca stabilnost... Drugacije mi bas se ne cini da pije vodu :dobro:
Citat: staracstol poslato 19.06.2012. - 17:20
Ogibljenje naravno nece postati tvrdje dodavanjem distancera ali auto oce. Ovde se prica o feel-u tokom voznje.
I ja sam rekao auto,a ne vešanje :friends:
Citat: YUgisa poslato 19.06.2012. - 12:10
Inace pri odabiru distancera, ako ste u mogucnosti da birate, uvek se odlucite za sto lakse, jer dodatna masa na vesanju stvara vecu inerciju a takodje, posto je rotirajuci element utice i na kocenje...
Kako može na kočenje da utiče disk prečnika stotinak milimetara, taman da je od Uranijuma? :hihi:
Naravno da ne valja povećavati masu oscilujućeg sklopa jer tada amortizer ne može da smiri oscilovanje dovoljno efikasno, pa odziv sistema iz aperiodičnog prelazi u prigušeno-periodični, dakle javljaju se oscilacije koje onemogućavaju dobar kontakt između pneumatika i podloge. Inače, moment inercije tog diska je apsolutno zanemarljiv u odnosu na moment kočenja pa u tom smislu nikako ne može da predstavlja neki problem štop se kočenja tiče.
Pa mozda pri nekim manjim brzinama ne, ali pri nekim vecim brzinama verujem da bi dodatna masa mogla da utice na kocenje, barem u nekoj merljivoj distanci makar bila par desetina cm. No neka je i zanemarljiva, ipak postoji. Vidjao sam da ljudi prave od celika distancere sto je totalo bespotrebno za distancere od 10-20mm, sem ako nemaju ulogu adaptera na drugi raspon rupa felni... A razlika izmedju celika i aluminijuma je drasticna po pitanju mase...
:-)1
Lepo si rekao "verujem"... :to:
:cool:
Citao sam na netu da 10kg dodatne mase na rotirajucim elementima je kao dodatnih 80kg na autu, naravno pitanje je da li je to tacna informacija... Predpostavljam da to nije nesto osetno kada vozite auto od 2t, ali za vozila sa manje od 1000kg to dodje skoro pa 10% veca tezina... A 10kg se bez problema skupiti na neka 4 distancera od celika sa nekih 25mm debljine. Ali kazem, ne znam da li je to istina, ali znam da veca masa utice na kocenje... Jos kad se uzme u obzir da vecina ljudi ostaje na fabrickim kocnicama a da ne vozimo neke sportske modele sa dobrim kocnicama i da jedva izdrze i 10 uzastopnih zaustavljanja...
Kao sto rece Veterinar, od svega navedenog ja bih se zabrinuo samo za prednje i zadnje rubove.
Bice izresetani i oguljeni kao smajserom.
Na vreme stavi one zastite za rubove. :to:
Vi's to mi uopste nije palo na pamet :ces: Logicno je da ce sa krampona sad da lete kamencici....pozabavicu se posle okupljanja...
P.S.
@Loganovac
Znam sta si hteo da kazes za alu felne i upravu si potpuno (da mogu da biram ili distancere ili alu felne), ali moras da znas jos jednu stvar, da sam uzeo alu felne moja zena bi ih primetila sigurno i pitala me odakle mi pare, a ovako nema ni pojma da je nesto promenjeno na tockovima, a ja to platio iz privatnog steka :whistling:
Ona razmislja kao i vecina ovde, a i sire...." :ranting: sta sad ti tu kao sredjujes auto, bio je dobar i onako....samo bacas pare na nepotrebne stvari.... :ljut: "...itd
Sta cu kad sam jos uvek nalozen da mi auto lepo izgleda i najbitnije mi je da se razlikuje od drugih kola.... :dirol:
P.S.S.S.S.
Joooj pa ja zaboravio da pitam najbitniju stvar....Onaj majstor u servisu Danko (sad se setih imena), mi nije stavio one srafcice na prednje diskove....jel to pravi neki problem ili je nepotrebno? Razlog je bio taj sto sam u paketu dobio fi6, a moji su fi8 valjda.
Ti srafici fiksiraju disk da ne klapara kada je tocak skinut a i da sa ne okrene prilikom montaze tocka.... u principu su nepotrebni, sem u ovim slucajevima. Mozda ce ti montiranje tocka praviti mali ptoblem, ali .... :dobro:
Brzina vrtnje distancera je tako mala (odokativno oko 1000 rpm) a masa im je skoncentrisana oko same glavčine tako da sumljam u mjerljivost uticaja na kočenje a kamoli neki veći efekat. Zamisli samo koliko se razlikuje moment inercije za Al i Fe felnu pa nigdje nisam našao podatak koliko se razlikuje zaustavni put među njima ... Realno gledano razlike sigurno ima ali samo u tragovima (mislim da hemičari koriste ovaj izraz) :wave:.
Citat: žac poslato 20.06.2012. - 16:19
Mozda ce ti montiranje tocka praviti mali ptoblem...
Nisam pomenuo samo da je ostavio onaj mali originalnisrafcic i preko njega stavio distancer....tako da problema i nema :too:
Realno, najvise cega trebas da se bojis da ti zena ne provali da imas 'privatni stek' :lau: a ne kamencici koji udaraju u farbu :lazy:
I to sto kazes :bonk:
Da li mozda neko zna koji servis u Beogradu pravi distancere?