DACIA Forum Srbija

DACIA => Tuning => Temu započeo: omron poslato 31.01.2011. - 19:30

Naslov: K&N filteri
Poruka od: omron poslato 31.01.2011. - 19:30
jel ima tko kakvu informaciju o K&N Cold Air Intake Kit 2004-09 08 07 06 05 DACIA LOGAN filterima i to daje malo snage
Naslov: KN filteri
Poruka od: DarioGTI poslato 31.01.2011. - 20:58
Ovo bi moglo i u zasebnu temu...  :to:

Ali da nastavim, sa K&N gljivom, panel filterom, ili Green stuff filterom, ili sa bilo kojim drugim filterom/gljivom, NECES podici snagu/moment svog auta. Jedino ces dobiti malo bolji odziv na gas, tj onaj trenutak kad stisnes gas pa dok motor ne odradi svoje, taj trenutak je kraci. Ako ne mislis raskopavati po motornom prostoru, preporucujem ti da stavis panelni filter, dakle da se stavi na mjesto orginalnog filtera. Ako ces stavljati "gljivu" (aka pečurku  :D ) onda ju nekako sprovedi sto dalje od ispusne grane, da hvata sto hladniji zrak.

Ako te još šta zanima, slobodno pitaj.

:dobro:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Branislav-NIŠ poslato 01.02.2011. - 22:18
Drugari,

I ja bih takođe voleo da namestim neki sportski filter za vazduh(K&N ili bilo koji drugi),međutim uzaludno tražim radnju u kojoj se tako nešto može kupiti.
Kad već odvajam novce za tako nešto voleo bi da bude originalni proizvod.Molim vas za pomoć oko pronalaženja.Ako iko od vas zna za neki model koji nam odgovara ili radnju sa takvim filterima objavite ili šaljite mail.

Unapred hvala !   :wink:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Keka poslato 01.02.2011. - 23:45
http://www.knfilters.com/search/dealersearch.aspx
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: dovla poslato 03.02.2011. - 21:33
Citat: Branislav-NIŠ poslato 01.02.2011. - 22:18
uzaludno tražim radnju
http://www.deltad.rs/v3/index.php?option=com_contact&view=category&catid=6
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Branislav-NIŠ poslato 03.02.2011. - 22:38
Za vašu informaciju:Našo,Zvao,pitao
Uložak panelni zamenski-66€
Ceo kit sa oznakom 57-0356 -158€ -ovo je extra
Sve naravno original K&N
Trenutno nemaju,stiže im za oko 2.nedelje
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Keka poslato 04.02.2011. - 00:17
Probaj pa javi utiske.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: MajorSoul poslato 04.02.2011. - 07:57
i mene bas zanima ovo. Aj obavezno javi utiske.  :to:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: bmiillan poslato 04.02.2011. - 08:35
dzabe bacas pare, bolje ih upotrebi za nesto drugo
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Sale poslato 14.07.2011. - 23:00
e pa danas sam stavio Sprint Filter
(http://s1.postimage.org/sovtxmo4/kd1_80_1001.jpg) (http://postimage.org/image/sovtxmo4/)

moji utisci...auto je dobio mnogo na odzivu gasa,a samim tim i na ubrzanju :) ipak sam ga skinuo jer sam taj filter uzeo
prvenstveno zbog zvuka koji daje,a na mom autu ga nije bilo...sve u svemu nastavljam potragu za K&N pecurkom koja ce dati i zvuk i odziv na gasu :)
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: DrJekyll poslato 15.07.2011. - 02:52
E baš sam se ponadao da ću naći nekog ko je stavio taj filter i mislio sam da će utisci biti mnogo bolji. Ja isto planiram tako nešto ali me zanima kakve prepravke se trebaju raditi na poklopcu filtera vazduha ako se uzima pečurka.
Ako neko ima ideju neka javi.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Sale poslato 15.07.2011. - 07:58
generalno postoje dva načina stavljanja pečurke na daciu...prvi bih nazvao vikend vožnja jer je se sa tim ne postiže pun potencijal koji daje filter.
Izvadi se fabrički filter iz kutije na motoru i na crevo se nakači pečurka.
(http://s2.postimage.org/ywjyyrdw/image.jpg) (http://postimage.org/image/ywjyyrdw/)
(http://s2.postimage.org/yx25vktg/Poze_097_1.jpg) (http://postimage.org/image/yx25vktg/)
Kažem da je to vikend vožnja između ostalog jer ne preporučujem duga korišćenja pečurke sa ovakvom istalacijom jer vazduh koji kroz pečurku ulazi nije usmeren
sa cevkom direktno u motor već ide u veliku kutiju fabričkog filtera.
Drugo i najbolje rešenje je skidanje kutije fabričkog filtera i pravljenje adaptera za postavljenje direktno na motor.
(http://s2.postimage.org/yws8nhus/02112007.jpg) (http://postimage.org/image/yws8nhus/)
(http://s2.postimage.org/ywvjq6uc/02112007_001.jpg) (http://postimage.org/image/ywvjq6uc/)
(http://s2.postimage.org/ywx79jc4/02112007_002.jpg) (http://postimage.org/image/ywx79jc4/)
(http://s2.postimage.org/ywyusvtw/02112007_003.jpg) (http://postimage.org/image/ywyusvtw/)
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: DrJekyll poslato 15.07.2011. - 15:09
Ja sam rekao da mi je ona reklama za pežo najjača sa onim likom iz indije. Tako i ja malo hoću da napravim od Dacie nešto malo jače :) naravno za neke male pare...eh da sam imao malo mnogo više para ne bih ja uzeo Sandera nego Audi S nešto...al nema se.
Ovaj filter ako mi bar malo pomogne pri kretanju i preticanju ja ću biti prezadovoljan. Te pare i nisu nešto mnogo za onaj duševni mir....pogotovo kada upalim klimu pa kad treba da krenem sa semafora, a ubrzanje....0,1 :D


Sale hvala puno za slike...sad već imam ideju :)
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Aleks poslato 15.07.2011. - 15:53
Moje misljenje je da je prilikom montaze K&N filtera jako bitno mesto u motornom prostoru gde ce se on postaviti. Treba ga postaviti sto dalje od motora na mesto sa kog bi uvlacio sto hladniji vazduh. Usisavanje toplog vazduha moze imati kontra efekat na performanse motora (negde sam cuo ili procitao). Burazer pre 10-ak godina stavio takav filter na Golf 2 Gti 150ks i sto se tice snage i obrtnog momenta-nista posebno. Subjektivni osecaj je da auto bolje ubrzavavao zbog zesceg zvuka motora i nista vise, samo sto je mozda bio za nijansu bolji odziv na gas. U svakom slucaju, pozdravljam svaku modifikaciju na autu, pogotovo kada se radi u sopstvevoj reziji, ali mislim da treba prvo konsultovati ljude iz "te price" cisto da ne bi doslo do bacanja para uzalud.  :ziveli:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Keka poslato 16.07.2011. - 12:55
Zaboravili ste trecu varijantu, a to je K&N ulozak koji se stavi u kutiju umesto kartonskog uloska. 

http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=E-1150
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Loganovac poslato 16.07.2011. - 13:30
Izgleda da je ovo najbolja varijanta, jer je aktivna površina filtra daleko veća nego kod pečurke, pod uslovom da je kvalitet materijala filtra isti.
Smisao ugradnje ovih filtera (informacija sa sajta proizvođača) je manji otpor na usisu uz kvalitetniju filtraciju vazduha jer se time donekle povećava maksimalna količina vazduha za sagorevanje smeše pa motor lakše "diše". U tom smslu sam i izveo gornji zaključak. Što se tiče temperature usisanog vazduha, i fabrički filtar uzima svež vazduh, odmah pored hladnjaka, tako da praktično ne postoji bolje mesto usisa.
Ne treba izgubiti iz vida da je podjednako važno, ako ne i važnije, optimizovati izduv motora, jer ako tu postoje prekomerni otpori ili dođe do neželjenih rezonancija - džaba i da nema filtera na usisu, motor će biti prigušen.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Sale poslato 16.07.2011. - 20:26
CitatZaboravili ste trecu varijantu, a to je K&N ulozak koji se stavi u kutiju umesto kartonskog uloska.
nisam zaboravio samo sam govorio o ugradnji pecurke :)
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Keka poslato 16.07.2011. - 20:32
Citat: Loganovac poslato 16.07.2011. - 13:30
Izgleda da je ovo najbolja varijanta, jer je aktivna površina filtra daleko veća nego kod pečurke, pod uslovom da je kvalitet materijala filtra isti.

Proizvodjac na sajtu kaze da se kod filtera za kutiju dobija minimum 3 KS, a kod pecurki 5 KS. Mozda nisu isti, bez obzira na povrsinu.

Jako me zanima cena ove igracke i iskustva sa istim.

http://www.deltad.rs/v3/index.php?option=com_contact&view=category&catid=6
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Loganovac poslato 16.07.2011. - 22:44
Citat: Keka poslato 16.07.2011. - 20:32
Proizvodjac na sajtu kaze da se kod filtera za kutiju dobija minimum 3 KS, a kod pecurki 5 KS.

Ovo je, ovako kako stoji, smešno, jer 3KS nije ista stvar na motoru od 30KS i na motoru od 300KS.  :fiju:

Sve više mi ova priča liči na azot u gumama...  :Smiley:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Keka poslato 17.07.2011. - 10:15
Minimum, a kod nekih motora i preko 20 KS. Ima na njihovom sajtu, ali informaciju treba uzeti sa rezervom, marketing je cudo.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: bmiillan poslato 17.07.2011. - 18:17
a jel mogu ja da stavim dve pecurke pa da dobije 10 ks?   :Smiley:  :fiju:
manite se corava posla, na snazi se ne dobija NISTA mereno na dynojetu
razlika bila na automobilu od 180 KS 0,8 sto je pre greska merenja nego dobitak

bolje da na vreme radite servis, menjate svecice, kablove, filtere, sipate kvalitetno
ulje, nego da bacate pare na K&N, sprint i slicno.

"e sad uopste ne znam sto sam ovo ispricao, ali vazno da ne steti a cim ne steti onda
koristi, i ako sam nekoga mozda ovim uvredio, a ne bi trebalo unapred se izvinjavam"

(lane gutovic)
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: staracstol poslato 18.07.2011. - 13:52
@ Dr Jekyll: Upravo tako tebra, nek stavlja ko šta oće. Ja sam imao taj filter na Focusu i jako mi se svideo zvuk i odziv na pedali. Da li je auto imao više snage?, neznam niti me interesuje. Ko veruje da on donosi neku veliku snagu, verovatno veruje i u deda mraza, al to je već njegov problem. Jedino su mi rekli majstori čiji su se automobili trkali na šampionatima da se "ne snalazi" sa vlažnim vazduhom, šta god to značilo. Što se tiče felni, lupetaš al ću to da pripišem afektu. Meni lično je to hobi, ne skupljam salvete, sličice i sl a ni nevolim baš sve što vole mladi, ja budžim auto. Filter ću staviti, onaj što ide u kućište namesto standardnog pa kud puklo. Znam ja da bez ostalih promena on neznači mnogo ali to nije poenta, pa kupujete i Adidas patike pa ne idete na olimpijadu zar ne? Bitno je da se tebi sviđa, da tebe ispunjava a šta drugi misle o tome, boli te. I ja slušam dušebrižnike akonto čipovanog motora i velikih točkova pa se samo nasmejem. Proricali su mi razletanje motora na 20k km i dezintegraciju trapa na 30k, evo opako se približilo 100k i ništa, nit dimi, nit je pojo karike, nit je eksplodiro turbo i zabio mi lopaticu u čelo, ništa, a i sve da jeste to je moj auto i ako budem hteo da na haubu zašrafim kravlji bubreg, to je moja stvar.
PS: Jel zna neko koja je original tečnost za pranje stakala  :njanja:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: bmiillan poslato 18.07.2011. - 16:30
ponovo proctajte treci deo poruke, zaista mi nije bila namera da nikoga
vredjam ili omalovazavam. naravno da je svaciji izbor da radi sa svojim automobilom
sta on misli da treba. poenta price je da K&N filter ne donosi poboljsanje u snazi i
odzivu na gas. to je cinjenica i u tom smislu je i napisano. ne pricamo o ukusima u
izgledu automobila pa da svako ima svoje misljenje o lepoti, pricamo o cinjenicama
i dobijanju snage. a ako neko veruje da ce dobiti snagu tako sto ce staviti kataklinger
i zvojznicu (ali onu plavu ne sivu) naravno da ce to uraditi bez obzira na misljenje i
iskustva ostalih clanova.

P.S. remapiranjem racunara se moze dobiti snaga i bez K&N pogotovu na automobilima
koji imaju turbinu

da ne citiram opet laneta

pozdrav svim clanovima foruma
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: DrJekyll poslato 19.07.2011. - 02:09
@bmiillan
procitao sam treci deo posta, ali ipak mislim da si mozda malo preterao za zakljuckom da se manemo corava posla i da ne trosimo pare... ja bar to nisam shvatio kao salu u odnosu na prvi deo poruke i saam sam se i nasmejao jer je super fora. Samo mislim da ne treba iznositi takve stavove ko sta treba da kupi ili ne kupi.


Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: krle poslato 19.07.2011. - 22:35
Stvar je jednostavna, omogućiti motoru da lakše "udahne"  i on će biti "živahniji". Još kada bi mu se omogućilo da još lakše "izdahne" efekat se mora osetiti.

Po mom mišljenju nebitan je procenat dobijene snage i diskusija oko toga,   bitan je subjektivan osećaj "startnijeg motora" .   


Osvrnuo bih se i na prilog iz emisije  "Trgovci automobilima" (pod ovim imenom se kod nas emituje Wheeler Dealers). Normalno je da se ECU morao mapirati. Merač protoka (ili pritiska) vazduha je registrovao drugačije parametre (  van deklarisanih) pa ECU nije mogao da adekvatno "odgovori" .



Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Loganovac poslato 14.08.2011. - 13:47
Evo vam K&N filtra, pa ko voli nek izvoli: http://www.limundo.com/kupovina/Auto-i-Moto/Tuning/KiN-FITER-ZA-SVE-TIPOVE-VOZILA/3266161
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: staracstol poslato 14.08.2011. - 15:10
Postoje i oni što menjaju oriđiđi filter, tj KN pravi i filtere za standardni box, ja se nesto oblizujem na taj.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Keka poslato 14.08.2011. - 21:19
Citat: Loganovac poslato 14.08.2011. - 13:47
Evo vam K&N filtra, pa ko voli nek izvoli: http://www.limundo.com/kupovina/Auto-i-Moto/Tuning/KiN-FITER-ZA-SVE-TIPOVE-VOZILA/3266161

Ovo ne lici na pravi KN.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: DrJekyll poslato 13.10.2011. - 15:40
Zvao danas Miloša u Zemunu (Užička 6) čiji sam telefon našao na sajtu gen.uvoznika Delta D iz NS-a.
Cene za Sandera 2010.god:

K&N Kit za pečurku sa pečurkom
šifra: 57-0356
cena: 238 evra (prava sitnica)
(čak mi je i on rekao preko telefona da je to dranje i da je bolje sam da napravim sve)



K&N običan okrugli:
šifra: E-1150
cena: 69 evra
(rečeno mi je da taj filter paše i za neka američka kola i džipove)



K&N pečurke:
ø75 75e
ø65 65e
ø60 60e
(za ø nisam siguran, ali su cene te...znači možda je ø70 75 evra...itd)


E sad, moj kum radi auspuhe i mislio sam samo da uzmem pečurku i sam da napravim cevku za dovod. Samo još treba da izmerim ø na usisu ispod plastičnog poklopca filtera vazduha. Ako neko već zna koji je to ø bio bih mu vrlo zahvalan da to podeli samnom.
Znači za sve nedoumice oko zvuka koje svi imaju, ja ću da napravim nekoliko snimaka pre, za vreme i posle stavljanja pečurke...kako ne bi posle bilo zabune :whistling:


Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Keka poslato 14.10.2011. - 22:46
Jos kad bi uradio i Dyno test pre i posle....
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: DrJekyll poslato 14.10.2011. - 22:57
Samo da javim da ništa nema od filtera :cry:
Dacia ima neki sjebani sistem za to kućište filtera i bio bi problem raskačiti sva vakuum creva i ona usisna plastična grana...itd. Ima rešenje da se promeni usisna grana i da se stavi sportska i onda K&N i onda bi auto čak dobio i na konjaži, ali to mi je malo hevi i nisam baš planirao toliko da se cimam, bez obzira na garanciju.

E sad, nešto sam pričao sa ovim likom i pokazao mi je kako se čuje auto sa otvorenim poklopcem i ja sam lepo došao kući i podigao samo malo zadnji deo kućišta filtera za vazduh...tj poklopca, i pogledao sam lepo i video da filter i dalje stoji u onom delu koji je "ograđen" u kućištu i ne može da prolazi "nefiltrirani" vazduh u usisnu granu. Znači samo sam napravio gap na gornjem delu poklopca i time ukinuo vakuum funkciju ili šta već..... Zvuk je NEVEROVATAN, znatno bolji čak od K&N-a.

Sada sam mislio da vidim šta svi vi kažete koliko bi to moglo da šteti motoru i šta bi sve moglo da pođe naopako kada bi se ostavilo tako ili mu uopšte ne smeta.

Evo i par sličica kako sam to odradio....značu samo sam raskačio one žabice, a šrafove nisam dirao, i podigao sam malo gornji deo poklopca i zavukao te žabice ispod da bi se napravio gap.

(http://www.dodaj.rs/f/0/cm/1RjfYuKD/resize-of-photo0212.jpg)

(http://www.dodaj.rs/f/c/oA/2mdSKH8M/resize-of-photo0213.jpg)

(http://www.dodaj.rs/f/1N/PZ/3lIZsaZS/resize-of-photo0217.jpg)



Ja sam sve to lepo vratio na mesto, ali bih stvarno voleo da saznam šta bi bilo da ostavim ovako.
Ko zna nek komentariše.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Keka poslato 14.10.2011. - 23:00
Filter stoji na mestu zato sto ima falc koji ga drzi. Da li filter dihtuje i da li sav vazduh ide preko filtera, ili provlaci negde fals vazduh....to je druga stvar. Ako provlaci nije zdravo za motor. Ja tu nista ne bih dirao , ako hoces da se igras, pokusaj sa promenom polozaja/duzine plasticne cevke koja ide od kucista filtera do fara, mozda se nesto dobije.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: zac poslato 14.10.2011. - 23:07
DrJekyll, ma ne valja..., pa sad kao da nemas filter...  :fiju:  Podigao si poklopac i sad fals vazduh direktno ide preko filtera u usisno grlo, sta mislis cemu sluzi onaj gumeni deo na filteru? Pa sluzi da zadihtuje izmedju donjeg dela kucista i poklopca. Ne igraj se sa tim ako hoces zvuk bolje probusi rupu negde na auspuhu.   :cekicem:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: DrJekyll poslato 14.10.2011. - 23:09
Probao sam i nema nikakve razlike. Samo se ovako dobija dubok zvuk. Znam šta bi većina rekla, da sam budala, ali ja stvarno volim dobar zvuk motora i nije mi bitno kako ide sve dok se dobro čuje..... Ranije smo na starijim kolima i bušili zadnje lonce zbog toga, ali tad smo bili klinci i nismo znali za bolje :laugh1:


Dodato:
Ima dosta razlike u sportskom zadnjem loncu i zvuku motora dok ubrzava....rešio bih ja to odavno da je samo auspuh u pitanju.


I još me zanima, šta se dešava ako "nemam" filter? Ja sam ranije vozio juga bez filtera zimi, a leti zbog prašine itd sam ga stavljao i ništa nije smetalo. Ne znam šta se dešava, tj. šta može da se sjebe ako nema neko filter za vazduh?
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: zac poslato 14.10.2011. - 23:12
Radi kako hoces  :ne: to ne valja za motor.

Doktore, desava se to da prasinom "brusis" hilzne, karike, ventile... pa to je ravno...  :electro:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: DarioGTI poslato 15.10.2011. - 00:18
Evo jedan primjer: kolega je prije dvije godine kupio novu kosilicu koju nije malo platio, pošto mu se u obitelji ama baš nitko ne razumije u mehaniku niti išta vezano za to, oni su skinuli filter zraka, ja sam došao 2-3 dana kasnije da pogledam novi stroj, te su mi tada i rekli za to, ja sam lijepo objasnio i kolegi i njegovom ocu što će se dogoditi bez filtera, ali me nisu doživili ni 2%, par mjeseci kasnije je mašina otišla u qurac te ju je dao meni da je probam popravit (jer inaće i servisiram kosilice pored ostalog). Ajd nekako sam i uspio, mada je i ostala bez ulja na kratko vrijeme. Ja sam mu tada (bez njegovog znanja) stavio komad spužve na mjesto filtera zraka, međutim oni su to s vremenom skinuli, a i dosuo sam novo ulje. Ove godine (proljetos) opet je dovezao kosilicu, bez filtera ulja, bez I JEDNE JEDINE KAPI ULJA, ali joj ovaj put nije bilo spasa, jer su zaribali ležajevi i ostatak motora.

Kratko rečeno: vožnja bez filtera je kao namjerno, uporno i besmisleno kidanje motora. Ako već hoćeš samo zvuk, stavi makar i neku pijačarsku "pečurku", samo da ne uljeće prašina i bube i ko zna šta još u motor...

:to: :to:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: DrJekyll poslato 15.10.2011. - 01:12
Slažem se i ja sa tim, razumeo sam savete i neću ostaviti nefiltrirani vazduh da ulazi u motor.

Imam samo još jedno pitanje.
Da li bi moglo da se izvede da se stavi neki filter sa metalnom mrežicom na već postojeći filter i da se napravi ovakav gap kao što sam ja to uradio. Videću sutra da slikam malo i da bolje objasnim šta sam imao na umu.

Sve jedno, bilo kako bilo, ja ću voziti sa "normalno" stavljenim filterom sve dok ne iskrsne neka bolja varijanta koja je bezbedna za motor, a čuje se dobro :dance:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Branislav-NIŠ poslato 15.10.2011. - 14:23
Ja sam letos probao ono što je Keka spomenuo nekoliko postova ranije.Skinuo sam plastičnu rebrastu cev koja vodi vazduh od iza fara do plastičnog kućišta filtera za vazduh.Filter nisam dirao.Utisci su sledeći:
-Motor lakše pali
-Olakšano mu je disanje
-Dobio sam rezak zvuk motora prilikom ubrzavanja,naravno pojačala se buka u kabini
-Preticanje ide ko od šale
-Ali,povećala se i potrošnja,na nekih otprilike 8,9lit. plina na 100 km.(auto je bio max.opterećen,pun gepek + 5 putnika)
-Bilo mi je zadovoljstvo voziti ga tako,dok god stiskaš gas on ubrzava

Ko god želi neka proba,mislim da nije štetno za motor jer se filter za vazduh nedira,samo se potrošnja plina povećava.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: zac poslato 15.10.2011. - 15:36
Citat: Branislav-NIŠ poslato 15.10.2011. - 14:23
-Motor lakše pali
-Olakšano mu je disanje
-Preticanje ide ko od šale
-Ali,povećala se i potrošnja,na nekih otprilike 8,9lit. plina na 100 km.(auto je bio max.opterećen,pun gepek + 5 putnika)
-Bilo mi je zadovoljstvo voziti ga tako,dok god stiskaš gas on ubrzava


:ces: Iskren da budem, iznenadjen sam da motor toliko dobije na performansama skidanjem cevi usmerivaca vazduha, kutije filtera.
Da promeni zvuk, to je normalno, ta cev i sluzi da smanji buku.
A potrosnja... ne vidim razlog za povecanje potrosnje.  :ne:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Aleks poslato 15.10.2011. - 15:52
Sto se tice performansi-mislim da je to subjektivni osecaj zbog zesceg zvuka motora. Smatram da je lose skidati rebrastu cev jer je njena funkcija da dovede sto hladniji vazduh do usisnika. Usisavanje toplog vazduha iz motornog prostora nikako ne odgovara motoru, sto se najcesce odrazava na potrosnju i performanse.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: zac poslato 15.10.2011. - 15:56
 :aplause: Aleks, tacno to je uzrok povecane potrosnje, a slazem se i sa konstatacijom da je to ipak subjektivan osecaj.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Keka poslato 15.10.2011. - 19:26
Naprotiv, vruc vazduh treba da smanji potrosnju (i performanse) zbog pada gustine (i mase) usisanog vazduha.

http://en.wikipedia.org/wiki/Density_of_air

Rebrasta cev pored dovodjenja sto hladnijeg vazduha sto je moguce, verovatno utice i na zvuk, ali ima i odredjeni otpor strujanju vazduha, koji se moze izracunati (ko ume). Onda bi videli da li je taj otpor znacajan ili nije.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Boka poslato 15.10.2011. - 20:29
 :offtopic:
A sto ne vidis varijantu sa originalnim Remus zadnjim loncem. Dobices taj zesci zvuk koji zelis da imas, neces cuti buku motora koju reskiras da dobijes tim filterom (osim ako volis da ti se pojaca buka motora). Ne govorim nista napamet, moj drug je stavio Remus na pezou 205 , zvuk otkida, cak se i na ler gasu cuje kako rezi u mestu, a opet kad vozis auto ne cuje se buka motora vec samo iza sebe cujes izduv. Razmisli i o tome. :wave:
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: DrJekyll poslato 15.10.2011. - 20:48
Problem sa izduvima je što se čuju i prilikom spore i brze vožnje. Filter ti daje zvuk motora tek kada je papučica do kraja pritisnuta, a u normalnim uslovima vožnje se ne čuje.
Samo da dodam da kada sam podizao poklopac filtera imao sam baš dosta vibracija u kabini i pored tog vrh extra do j*ja zvuka :cool: tako da sam sada siguran da to definitivno nije dobro za motor, a i našao sam lepo objašnjenje i na netu na engleskom:

Small dust particles that enter the combustion chamber of an engine cause wear. Running any vehicle without an air filter will wear out the engine and void any warranty.

You may however see some small performace gain and an increase in induction noise,

but this performance will soon be countered by the damage caused to your engine by not running an air filter

Also fuel consumption may increase.




BTW
Slažem se sa konstatacijom za topli vazduh i bilo mi je ranije logičnije da on pomaže u sagorevanju (kad je toplije bolje su eksplozije), a probao sam da skinem ono rebrasto crevo i kod mene se nije ništa desilo....bar ja nisam u tom trenutku ništa čuo drugačije (možda jer sam pre toga slušao onaj zvuk).
U svakom slučaju, ja ću ostaviti kako je fabrika propisala, a možda ću da kupim neku 65icu EFI da se malo zezam sa njim, a do tad....ćuti i trpi.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: Keka poslato 15.10.2011. - 21:45
Citat: DrJekyll poslato 15.10.2011. - 20:48
BTW
Slažem se sa konstatacijom za topli vazduh i bilo mi je ranije logičnije da on pomaže u sagorevanju (kad je toplije bolje su eksplozije),

:nono:
Toplije->manja gustina->manje kiseonika u jedinici zapremine->manje goriva moze da sagori->ECU smanjuje kolicinu ubrizganog goriva->pad potrosnje i pad performansi.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: alen poslato 05.12.2011. - 14:07
Evo moje k&n pecurke na solenzi  i video http://imageshack.us/photo/my-images/571/141020110061.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/810/141020110073.jpg/ video  http://www.youtube.com/watch?v=H907aX3CZvo 
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: DrJekyll poslato 05.12.2011. - 14:59
Relativno :offtopic:

http://www.youtube.com/watch?v=jO8yQinWeJw&feature=related

Primetite zadršku gasa...tj kada stisne papučicu čuje se prvo psss pa tek onda posle nekog vremena krenu obrtaji. E zbog toga se meni gasi na semaforu i mislim da je to zbog lošeg goriva kao što smo i konstatovali.
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: alen poslato 05.12.2011. - 15:14
da se moja dacia bar cuje ovako http://www.youtube.com/watch?v=bYL9mqTce1c&feature=related
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: YUgisa poslato 09.07.2015. - 13:53
Nadam se da se urednici nece buniti sto podizem jos jednu cemu nakon dugo vremena, ova je poslednja ;) Barem u Tuningu :D Sto se tice sportskih filtera, probao sam razne kombinacije i samo jedna je bila zaista uspesna.

Prvo, moram reci da mi je zao sto je kod nas K&N filter sinonim za sportske filtere, mislim prvo i da razjasnimo, K&N je samo jedan proizvodjac, nije opsti naziv za sportske filtere posto to mnoge buni. Drugo kao jedan od proizvodjaca, jedan je i od najgorih po mnogim testiranjima, iako ima najcesce najslabiju protocnost uz to ima i cesto najgoru filtraciju (iako bi svako ocekivao da je jedno kompromis drugom). Na mnogim testiranjima, dva proizvodjaca se najcesce isticu, a to su BMC i APEXi, mada pored K&N, jedino je koliko toliko taj BMC zastupljen kod nas, mada u mnogo manjem procentu iako totalno neopravdano jer pored dobre filtracije moze se pohvaliti i cesto sa nekim boljim performansama sto vecinom je zasluga njegovog dizajna pecurke koja je smestena u posebnom kucistu.

Drugo, sam filter je retko kad restrikcija motoru, ima nekih motora ali to su vise neki specificni izuzetci nego pravilo. Najveca restrikcija motoru u usisu je ceo sistem do usisine grane tj leptira. Razlog za to je sto vecina prosecnih vozaca nece preteranu buku motora iz usisa pa postoje razlicite restrikcije po pitanju precnika, oblika, rezonatori, te cevi krivudaju sve u nadi da se poniste rezonancije i umanji buka. Pored toga oni moraju da racunaju da postoje svakakve budale, tako da usisi moraju biti postavljeni visoko kako bi se izbegao hidroudar (plus posto su papirni filteri, ne pogoduje im cak ni mala kolicina vode tj vlage) usled voznje kroz neku baru, zbog toga ih ne mogu postaviti na neko bolje mesto sme kod hladnjaka gde obicno nema ni prostora pa sem sto je mali dotok vazduha, cesto je zagrejan od same radijacije hladnjaka, pogotovo kad se vozite po gradu i manjim brzinama.

Samim tim, jasno je da od panelnih filtera koji zamenjuju fabricki nema puno dobitaka, jedini dobitak moze biti to da redovnim ciscenjem (cescim nego zamena papirnog filtera) mozete odrzati konstantau snagu umesto da opadne sa zaprljanoscu filtera.

Sto nas vraca na popularne pecurke koje retko kad daju neka poboljsanja zato sto ih ljudi postave najcesce u kontaktu sa visim temperaturama... Odvodjenje 20-30cm od motora nece puno znaciti, dok god je u motornom prostoru u dodiru sa temperaturom motora.

Jer glavna stvar kod tih filtera je uklanjanje drugih restrikcija u usisu i snizavanje temperature usisanog vazduha. Ne vredi nista to sto je 30% protocniji filter jer to ne znaci da ce motor uvuci 30% vise vazduha, on ce i dalje uvuci koliko moze da provuce kroz leptir i usisinu granu. Tako da jedino ako postoji neka restrikcija ispred toga (a ponovo kazem, retko kad je sam filter problem), jedino tako se moze postici povecanje snage pored nize temperature usisanog vazduha. Takodje nas ovo vraca na one pametne prodavce koji vam tvrde kako je neki filter prevelik za neki motor, tako nesto ne postoji, filter moze biti samo premali za motor, nikako prevelik jer kao sto kazem, motor ce uvuci koliko moze ne koliko filter moze da pruzi. Naravno ako je premali, dzabe on ima 30% vecu protocnost kroz filtracioni materijal ako je 50% manja povrsina od fabrickog pa mu bude i 20% manja protocnost. Mada cesto motori imaju i filter puno vece povrzine i protocnosti nego sto motor zahteva.

Tako da sto se tice restrikcija, najbolje je da filter ako je pecurka i cev koja ide od pecurke do usisine grane bude veceg precnika nego sto je ulaz u uzisinu granu tj leptir. Uz to je bitno da nema neke ostre krivine koji bi umanili protocnost i to je cela filozofija. Ali nas ovo vraca nazad na pricu o nizim temperaturama usisanog vazduha kao jedan od glavnih nacina povecanja snage na usisu.

Sto je hladniji vazduh, to je gusci sto znaci da ga motor moze sagoreti vise a takodje manja je sansa od detonacija i slicno. Ono sto se meni licno pokazalo kao idealno resenje, to je izrada hermeticki zatvorene kutije u koju ce se postaviti pecurka ili panelni filter, ovo naravno nece mnoge obradovati jer kao prvo, iako je buka veca nego sa fabrickim filterom, ipak je redukuje a takodje necete biti frajeri kad otvorite haubu pa umesto neke fensi pecurke vi imate kutiju. Pored toga napravljen je ogroman usis direktno do maske, umesto fabrickog 40mm, napravljen je 110mm.
(http://s4.postimg.org/ueywnrg9l/Slika0497.jpg) (http://postimg.org/image/ueywnrg9l/)

Kutija je totalno hermeticki zatvorena, na spoju dve polutke kucista je stavljena diht traka, sve je zavareno na spojevima tako da jedini vazduh koji moze da udje je onaj iz maske. Ono sto je jos bitno reci je i ram air efekat.

E sad ja znam kako svi zamisljaju ram air efekat i da price idu da se on moze javiti tek pri brzinama vecim od 160-200+km/h ali treba sagledati prvo cinjenice. Ja ne sporim tu cinjenicu, ali efekat koji se javlja pri tim brzinama podrazumeva da ukoliko imate atmosferski motor, pritisak u usisu ce biti toliki da nece biti vakum, nego ce preci preko 1bar odnosno preko atmosferskog pritiska. To je pravi ram air efekat koji se javlja pri tim brzinama. Ipak, ne treba iskljuciti cinjenicu, da cak i pri manjim brzinama, javlja se pritisak u ovako izradjenom usisiu, samo on nije veci od samog atmosferskog pritiska, ali ipak je delimicno sabijen vazduh i samim tim gusci.


Ono sto mogu da potvrdim sa ovakvim resenjem je da je sigurno funkcionalan, nisam imao na zalost da izmerim na dyno ali taj podatak nije dati ni subjketivnim osecajm u voznji. Taj podatak potice iz cinjenice da mereci A/F odnos motora, sa ovakvim usisom se drasticno osiromasi smesa sto se moglo videti i po samim svecicama koje dobiju vrlo bledu boju (za one koji ne znaju, bela boja na svecicama znaci siromasnu smesu, svetlo braon (boja nes kafe) je optimalna, crna i garava oznaca prebogatu) i da sam ja sa stelujucim regulatorom pritiska goriva morao da podignem protok goriva do motora za oko 5-6% kako bih komepnzovao visak vazduha koji fabricko ubrizgavanje nije uspevalo da kompenzuje. Naravno, to je na kraju i dalo neko osetnije poboljsanje u performansama koje ja verujem da bi bilo merljivo i na dyno. Naravno ne bih ocekivao cuda, 3% mozda u savrsenom svetu 5%... Naravno znam za neke primere gde su motori dobijali cak i sa losijim resenjima po 10% ali su ti motori imali neke zaista retardirane restrikcije u usisu.

Jos bih dodao da poboljsanje ne mora uvek da bude u piku maksimalnih performansi motora...  Ovo kazem jer sam gledao dyno test za neki auto, ako se dobro secam bio je Pezo 205, 1.9GTI, on je tamo na piku maksimalne snage dobio ja mislim 3-4ks, ali na nekim nizim obrtajima je imao cak 11ks vise u odnosu na fabricki sistem, inace je bio test BMC kompletnog sistema do leptira (tj filter i ceo usis sa cevima).
Naslov: Re: K&N filteri
Poruka od: hobbista poslato 09.07.2015. - 21:23
Moram da dodam par stvari, pa i po cenu da pomisliš da imam nešto protiv tebe  :ne:

Dugo sam i ja bio u tom svetu (tuning) i ni sam ne znam šta je mit a šta istina. Verujem da se promenom filtera, pa čak i promenom usisa do protokomera/leptira ne može dobiti na snazi. Jedini dobitak se može ostvariti ukoliko se pozicionira na mesto odakle može da usisava hladniji vazduh, odnosno ram air kada je postavljen kako treba i kada se ispune uslovi. I ovde je pitanje koliki je taj dobitak.
Da prenesemo u stvarni svet, svaki proizvođač bi stavio usisno crevo većeg prečnika i malo veći filter kada bi tako mogli da dobiju par konja.

Za siromašnu smešu nešto nije kako treba. Protokomer/MAF+IAT daju podatak o količini (masi) usisanog vazduha, tako da se količina goriva daje prema tome, pa se onda koriguje u zavisnosti od čitanja lambde.
Na Daciama (kod ove sirotinje sa 8V) nemna MAF-a, tako da ostaju MAP i IAT, ali opet korekcija ide preko lambde. Ne bi smela smeša da bude siromašna.

Ram air bi kod nas mogao da se desi kada je WOT, a u tom režimu računar uvek gura bogatu smešu, odnosno drži lambdu u režimu bogate smeše.

E sada, cela ova priča je za "obične" motore. Ukoliko si radio "nešto" na glavi, onda je moguće da dizne ne mogu da napoje motor koliko mu treba, pa ostaje ili da dižeš pritisak u railu ili da menjaš dizne.


Jedno je sigurno - stavljanjem "sportskih" filtera promeniće se zvuk koji dolazi ispod haube, što će stvoriti placebo efekat -
"auuuuu koliko sam brz sada" (i ja sam bio takav) :D