Posle 8 godina vožnje dizela, voleo bih da saznam koliki je broj obrtaja pri maksimalnom obrtnom momentu.
Sećam se da je na Zastavama oko 3000 ako me sećanje dobro služi.
To sam zaboravio da pitam prodavce u Hit-Autu, ljudi su toliko teški za davanje informacija,
na moje pitanje "Šta se dobija od opreme", prodavac mi je odgovorio "Uh, svašta" :ha:
Lijepo pitanje, vozim Sandero 1.4 mpi i najveći ob. moment je na 3000 rpm a mislim da je tako i za motor 1.6 8V.
slike govore vise od 1000 rijeci... :to:
(http://img692.imageshack.us/img692/7052/krivuljak7m.png)
(http://img707.imageshack.us/img707/2129/krivuljak7j.png)
Hvala na odgovorima.
Za sada mi ostaje samo da razradim auto.
Dario GTI ovaj diagram ima značaj kao i EKG za čovjeka :( :to:.
Kako je moguce da motor 1.6 MPI 90 ostane kao opcija nakon izbacivanja 1.4 MPI 75 zbog Euro 5 standarda kada mu je emisija CO2 veca (170 g/km prema 165 g/km). Videti na http://www.dacia.rs/modeli-dacia/sandero/karakteristike.html
Ne mislim da je ekologija njihov primarni motiv...
1.6 MPI ce za E5 standard biti dodatno ugusen na 85 KS, pa ce i emisija biti manja.
Izgleda da su ovaj motor vec eliminisali iz Sandera u verziji za srpsko trziste izuzev kod Stepway varijante. Ili je u pitanju aljkavost na odrzavanju sajta:
http://www.dacia.rs/download/cenovnik_dacia_sandero_rs.pdf
Nemojte se slijepo drzati podataka na webu, oni jesu azurirani, ali su ne potpuni. Najbolje je otici osobno do ovlastenog prodavaca i tamo pitati sta koga zanima. :ziveli:
Logan 1.6 MPI sa E4 motorom trosi vise od E5 motora. Tacka.
(http://s2.postimage.org/5n2dd99g/Dacia_Modeli_Logan_Tehni_ke_karakteristike_20.jpg) (http://postimage.org/image/5n2dd99g/)
(http://s2.postimage.org/5n40wlr8/Tot_ce_nu_tiai_despre_noua_Dacia_Logan_2011_2_1.jpg) (http://postimage.org/image/5n40wlr8/)
Prva mera za smanjenje emisije produkata sagorevanja je smanjenje potrošnje putem optimizacije sagorevanja, znači potpunijeg iskorišćenja energetskog potencijala goriva. Da li misliš da su ljudi uvodili kompjutere i lambda sonde da bi smanjili emisiju ili da bi iz goriva i motora izvukli najoptimalnije performanse? Znači, ove majmunarije imaju zadatak da održe uvek optimalni odnos goriva i vazduha. Ostatak priče odvija se u katalizatoru gde se na keramičkoj mrežici presvučenom tankim slojem Platine, Rodijuma i Paladijuma vrše hemijski procesi oksidacije štetnih produkata CO, HC i NOx koji se prevode u CO2, H2O i N2. Optimalno funkcionisanje katalizatora se odvija u oblasti tačno određenog viška vazduha, odnosno kada je lambda faktor jednak jedinici.
Da rezimiram, smanjenje potrošnje "praistorijskih" krševa od kamiona i vozila postiže se upravo kompjuterskom optimizacijom procesa sagorevanja, čime se smanjuje, a ne povećava, emisija štetnih produkata sagorevanja.