Broj obrtaja na leru

prethodna tema - sledeća tema

chelik

Interesuje me na koliko vam radi motor na ler gasu kad je zagrejan? Kod mene je motor 1.4 MPI i kad je zagrejan radi na 500 o/min. Dali je to u redu posto znam za neke druge benzince koji rade na 700 ili 800 o/min?

hobbista

Da je broj cilindara 6 ili 8 pa OK. Broj obrtaja bi trebao biti oko 750.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

petar313

pogledaj ovde.

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=544.45

Dacia obrtomeri imaju jednu "optičku" varku.


krle

Pema uputstvu ler gas kod 1.4 i 1. 6 8v motora podešen je na  752 o/min  +/- 40  o/min.
Treba imati na umu i to da u zavisnosti od trenutnog opterećenja ( klima, servo, itd)  elektronika sama povećava  ler gas do +150 o/min.Ovim se ne dozvoljava da napon sa alternatora padne ispod 12.8 V. Kazaljka počinje  na 500 o/min , a svaka naredna crtica je +125 o/min , a kod Prestige   svaka naredna crtica je +250 o/min.

Citat: krle poslato 07.10.2009. - 22:04
 
Na fotografiji  sam podeok označio plavom tačkom.



Veterinar

Laicki gledano, onda kod Prestige covek moze lakse da pogresi u nekoliko desetina obrtaja, zavisno od visine vozaca za upravljacem.  :nami:

Loganovac

... a to bi bilo pogubno po motor...  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

chelik

Ok, onda je kod mene tacno 750 o/min. Nisam znao da je prva crtica 500 o/min i da samim tim svaka sledeca "nosi" 125 o/min.

Veterinar

Sada mi je na leru oko 800 obrtaja, a ako u leru kocim cini mi se da obrtaji porastu za oko 40-50, sto ranije nisam primecivao. Ne znam... Sve je kako treba,ravnomerno  radi...

hobbista

Pa nemoj da kočiš na leru. Volim kada su rešenja ovako jednostavna  :hihi:

Prvo vidi da li ti se stvarno menjaju obrtaji ili ti se to samo čini. Ako varira mož` biti svašta. Prvo treba pregledati crevo od servo uređaja (kao najjednostavnije) pa onda ići dalje (ako treba).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Veterinar

Uvek kocim motorom, danas sam to slucajno video... Ulje za servo je na max, gledao sam jutros pre ovih desavanja.

hobbista

Ne, ne, ne, ne, servo za kočnice. Vazduh je u pitanju. Proveri do nedelje šta se dešava sa obrtajima (u mestu). Da li se i koliko menjaju obrtaji kada pritisneš, odnosno kada pustiš kočnicu! Pa ćemo u nedelju (kada se skupi konzilijum) da vidimo hoće li pacijent preživeti ili ne (zadržavamo pravo na lekarsku grašku do 30% )  :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

krle

 

-Mislim da je sve to u redu.


-Moguće je da je "oslabio" akumulator pa je normalno  da se povećaju obrtaji kako bi  alternator obezbedio potreban napon za tri potrošača u vidu sijalica štop svetla.
 
Već sam rekao da ler gas može ići i do +150 o/min, zavisno od uključenih potrošača.
 

Veterinar

Praticu sutra, pa cu napisati utiske...

Loganovac

A servo za kočnicu? Odakle njemu energija? I on opterećuje motor, ljudi!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Dragan.vi

Kod mene kad upalim auto, znaci kad je potpuno hladan, skazaljka je u pocetku na 1.200 obrtaja, da bi kad temperatura motora dostigne 4 crtice padne na 750 obrtaja, bas onako kako treba.Nego primetio sam a dosada nisam nikoga pitao, zasto kada saltam iz manje u vecu brzinu i podignem nakratko nogu sa gasa skoci malo broj obrtaja i kao da sam dao medjugas a nisam.Znaci ako saltam na 2.500 obrtaja, motor sam podigne broj obrtaja za jos 200-250.Neki moj komsija mi rece da to tako treba, da bi se postigao bolji obrtni momenat.D li je to bas tako?