Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Citat: Veterinar poslato 03.06.2010. - 11:15
... 4300 obrtaja. To nije malo...

Na to sam mislio zapravo. Ne poricem da je 16v sportska makina.  :wave:

Loganovac

Ja poričem  :Smiley:

Kupio sam porodični auto, koji je pravo zadovoljstvo upravo serbez voziti. Kad počneš da jurcaš, to nije to...

Ali, nije da ne može :cool:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

 Nagdje sam pročitao da je i specifična potrošnja goriva kod motora koji imaju 4 ventila po cilindru nešto mamja (gr/KS). Ako neko ima diagram uporedni baš bi mi bio od koristi.

                                                                                                                                                                                                Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

krle

#78
To nemam. S obzirom da si već izabrao motor to ti i nije od neke koristi.

K7J ; D4F




K9K 790; K9K 792; K9K 796





Keka

Dok sam putovao u Kanjizu na kafu sa Vihorom, obratio sam paznju na saltanje i dosao sam do zakljucka da pri promeni brzine na 3000 rpm, u sledecoj brzini obrtaji budu 2000-2200 rpm, sto je taman za opustenu voznju.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

 Pa krle imam ja i zeta kojem sa u zadnje vrijeme Golf ogadio kako ponekad provoza Sandera. Imam i sina koji će u vozače za par godina. Imam i šuraka u Slankamenu kome se Dacija gadi ali nikada se nezna. Dok se naplaća servisa za Corsu 1.3 CDTI pa neka malo upoređuje.Nije sve završeno time što sam ja kupioauto. Kupio sam za keš i uvijek mogu prodati  pa kupiti neku drugu daciju ako postoji povoljnija varijanta.

                                                    Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

krle

Izvini, nisam znao da u tvojoj porodici ima zainteresovanih za Daciu.

Moja preporuka za benzince je 1.6 16V motor. Prvenstveno što se radi o savremenijoj koncepciji motora, a poznato je i da motori sa 4 ventila po cilindru "lakše dišu". Već sam pisao na forumu kako ne mogu prežaliti to što nije bio u ponudi 2005.g.

Zoran

 Potpuno se slažem sa tobom što se tiče četveroventilske tehnologije. Moj brat ima Opel Astru 1.6 16 v, jako je zadovoljan i ja sam je vozio lijepo ide i ne troši puno . Za moju penzionersku vožnju (80 km/h) bio bi sasvim dovoljan i Sandero 1.2 16v.

                                                                                     Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

ppejic

Po gradu kada menjam u viši stepen uvek se trudi mda po prebacivanju broj obrtaja ne bude ispod 2000rpm, znači da ne prelazim 2700rpm
Na autoputu držim na 3000rpm.

Peja

Zoran

Dali je moguće da R9 ili R11 motor 1.4 ima zeleno polje na obrtomjeru 1200 - 2500 ob/min. Kao da sam to nekada vidio. Ima li neko komentar?

                                                                                                                                                                             Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Csaba

Malo bih "razradio" temu!
Uglavnom vozim između 2000-3000 obrtaja tj, do 110kmh. Vozim na plin i godišnji prosek potrošnje mi je oko 7,5l. što je po meni OK! Pitanje moje glasi: do koliko obrtaja ima smisla da se "vrti" a da mi potrošnja ne skoči abnormalno, iliti koja je optimalna krstareća brzina? Da ne zaboravim, motor je 1,4 mpi.

Keka

Sto je veci broj obrtaja, odnosno sto je veca brzina, bice i veca potrosnja. Koliko je za tebe abnormalno....to ti najbolje znas, pa se prilagodi.

Posto vozis na TNG i stedis u startu 50%, malo je  :fiju: cincariti za jos koji dinar gore ili dole. Sedi, vozi kako ti odgovara i ne razmisljaj o potrosnji.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


miroleca

Mislim da ne možeš bitno da smanjiš dosadašnju potrošnju, jer je ona već sada OK. Ako voziš na ravnom/blagoj nizbrdici konstantnom brzinom i ne planiraš ozbiljnija ubrzavanja, 2.000rpm u 4. ili 5. brzini na vrhu gasa je sasvim OK. Ako vas je petoro u kolima + klima + prtljak a uslovi vožnje isti, vozi u malo višim obrtajima, 2.300-2.400rpm. Ako motor mora dodatno da se napreže, recimo voziš uz blagu uzbrdicu - 2.700rpm onda. Ako je veće brdo u pitanju, gledaj da si na 3.000rpm, kada motor ima max. obrtni moment.
Druga stvar, obrati više pažnje na saobraćaj ispred tebe, 4-5 automobila recimo. Ako onaj prvi u koloni krene da koči, pusti gas... Ako kolona krene ponovo da ubrzava, velika je verovatnoća da nećeš morati pipnuti kočnicu (bacanje para kroz prozor), a kočenje motorom je samo ušteda. Ne zaleći se na semaforima, ne ubrzavaj sa preko 30% otklona gasa itd...

Vozi tako sledećih 1.000km, pa javi jel ima promene u potrošnji.

Pozdrav !!

Zoran

Svaka t i je na mjestu. Upravo tako vozim i često imam potrošnju 5,2 - 5,5 l/100 km benzina.Samo bih dodao da kod mene mnogi putevi vode pored rijeka i na tim putovanjima znam voziti 5. brzini sa 2 mm gasa sa 1500 - 2000 ob/min kada se krećem nizvodno ( Bugojno - Banja Luka i sl.). Moj zet vozi ponekad mog Sandera i uvijek ima veću potrošnju od moje za par dl. Ponekad prikoči i to je to.

                                        Zoran
  P.S. Sutra vozim za Livno prikolicu sa 450 kg tereta plus 150 kg u Sanderu preko 3 prevoja ( Komar -900 m.n.m. , Kupres  - 1384 m.n.m. i Borova Glava oko 1100 m.n.m.) oko 350 km. Napisat ću potrošnju kad se vratim.
Sam svoj gazda - vazda.

david

Ja sam na AP vozio 120-130km i obrtaji su od 3500 i vise, po lokalnim putevima tu sam bio max tolerantan. Bilo je kad sam i dao gas u odredjenim momentima ali tada negledam obrtaje. Na kraju kad sam sve presao nakon 2102km potrosnja je bila 7.3L sto je OK...