Interesuje me na koliko vam radi motor na ler gasu kad je zagrejan? Kod mene je motor 1.4 MPI i kad je zagrejan radi na 500 o/min. Dali je to u redu posto znam za neke druge benzince koji rade na 700 ili 800 o/min?
Da je broj cilindara 6 ili 8 pa OK. Broj obrtaja bi trebao biti oko 750.
pogledaj ovde.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=544.45 (http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=544.45)
Dacia obrtomeri imaju jednu "optičku" varku.
Pema uputstvu ler gas kod 1.4 i 1. 6 8v motora podešen je na 752 o/min +/- 40 o/min.
Treba imati na umu i to da u zavisnosti od trenutnog opterećenja ( klima, servo, itd) elektronika sama povećava ler gas do +150 o/min.Ovim se ne dozvoljava da napon sa alternatora padne ispod 12.8 V. Kazaljka počinje na 500 o/min , a svaka naredna crtica je +125 o/min , a kod Prestige svaka naredna crtica je +250 o/min.
Citat: krle poslato 07.10.2009. - 23:04
Na fotografiji sam podeok označio plavom tačkom.
(http://img11.imageshack.us/img11/9334/750.th.png) (http://img11.imageshack.us/i/750.png/)
Laicki gledano, onda kod Prestige covek moze lakse da pogresi u nekoliko desetina obrtaja, zavisno od visine vozaca za upravljacem. :nami:
... a to bi bilo pogubno po motor... :Smiley:
Ok, onda je kod mene tacno 750 o/min. Nisam znao da je prva crtica 500 o/min i da samim tim svaka sledeca "nosi" 125 o/min.
Sada mi je na leru oko 800 obrtaja, a ako u leru kocim cini mi se da obrtaji porastu za oko 40-50, sto ranije nisam primecivao. Ne znam... Sve je kako treba,ravnomerno radi...
Pa nemoj da kočiš na leru. Volim kada su rešenja ovako jednostavna :hihi:
Prvo vidi da li ti se stvarno menjaju obrtaji ili ti se to samo čini. Ako varira mož` biti svašta. Prvo treba pregledati crevo od servo uređaja (kao najjednostavnije) pa onda ići dalje (ako treba).
Uvek kocim motorom, danas sam to slucajno video... Ulje za servo je na max, gledao sam jutros pre ovih desavanja.
Ne, ne, ne, ne, servo za kočnice. Vazduh je u pitanju. Proveri do nedelje šta se dešava sa obrtajima (u mestu). Da li se i koliko menjaju obrtaji kada pritisneš, odnosno kada pustiš kočnicu! Pa ćemo u nedelju (kada se skupi konzilijum) da vidimo hoće li pacijent preživeti ili ne (zadržavamo pravo na lekarsku grašku do 30% ) :D
-Mislim da je sve to u redu.
-Moguće je da je "oslabio" akumulator pa je normalno da se povećaju obrtaji kako bi alternator obezbedio potreban napon za tri potrošača u vidu sijalica štop svetla.
Već sam rekao da ler gas može ići i do +150 o/min, zavisno od uključenih potrošača.
Praticu sutra, pa cu napisati utiske...
A servo za kočnicu? Odakle njemu energija? I on opterećuje motor, ljudi!
Kod mene kad upalim auto, znaci kad je potpuno hladan, skazaljka je u pocetku na 1.200 obrtaja, da bi kad temperatura motora dostigne 4 crtice padne na 750 obrtaja, bas onako kako treba.Nego primetio sam a dosada nisam nikoga pitao, zasto kada saltam iz manje u vecu brzinu i podignem nakratko nogu sa gasa skoci malo broj obrtaja i kao da sam dao medjugas a nisam.Znaci ako saltam na 2.500 obrtaja, motor sam podigne broj obrtaja za jos 200-250.Neki moj komsija mi rece da to tako treba, da bi se postigao bolji obrtni momenat.D li je to bas tako?
Citat: Loganovac poslato 28.10.2009. - 07:43
A servo za kočnicu? Odakle njemu energija? I on opterećuje motor, ljudi!
Da u pravu si, zaboravio sam da veterinar ima dizelaša. Razlika u odnosu na benzince je ta što dizelaši imaju vakum pumpu koja u izvesnoj meri opterećuje motor.
Pratio sam danas desavanja. Motor od pocetka, do kraja (sat vremena voznje) radi na 850 obrtaja. Apsurd - kad sam upalio svetla, obrtaji su u leru PALI za 30-40. Pokusao sam da vidim obrtaje pri kocenju i sad mi se cini da je to vise do sporog pada obrtaja nego do porasta pri kocenju u leru. Ako stanem na kocnicu u mestu kad tek upalim auto (danasnja temp. oko 15 stepeni) i u isto vreme upalim neke potrosace (svetla, ventilaciju na IV, muziku), ne skacu obrtaji. Nemam obicaj da kocim bez motora, pa mi je tesko da otpratim to na pravi nacin. Sve u svemu, nista cudno se ne desava u osecaju pri voznji i sl...
500 kad je ugrejan, kad ga upalim na hladno 1000, neznam jel to ok ili kod dizelasa mora biti malo vise...
500 ili 750 kad je ugrejan? Proveri ranija pisanija.