Svecice - prva ugradnja i njihova zamena

prethodna tema - sledeća tema

LoganBoy

Prvi put sam promenio fabričke svećice kada sam prešao 68.000 km i to prilikom velikog servisa (bile su skroz ispravne). Vozim po gradu 90%. Stavio sam neke RC koje su bile skuplje od BOSNE i sada sam na 115.000 km i sve je u redu.

Zoran

Odavno nisam vidio ovako čađave svjećice. Ako je stvarno sve ispravno na motoru, trebaš staviti neke toplije svjećice.
Sam svoj gazda - vazda.

miki-bgd

Cisto da se vidi, evo i mojih fabrickih svecica, zamenjene posle 62 kkm i oko 5 godina.
Slika je od pre 2 godine sa velikog servisa.

mali.alen

Citat: Zoran poslato 03.08.2019. - 21:07
Odavno nisam vidio ovako čađave svjećice. Ako je stvarno sve ispravno na motoru, trebaš staviti neke toplije svjećice.

Pa nema nikakvih drugih problema zasad... Jedino je problem što je 99% gradska vožnja a to znamo svi da nije zdravo za motor...

Keka

NGK, iako renomirana firma, ne lezi K7 motorima. Svojevremeno sam ih stavio, skinuo posle nekoliko dana.

Najbolje su se pokazale Eyquem RFC 58 LZ2E.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


mali.alen

Sutra cu vidjet sta se nudi kod nas u dućanima pa se odlučim... U mom sanderu (LPG) su Motrio s 2 elektrode i zasad
izgledaju u redu

Keka

#336
Opet gledam izvadjene svecice, ona jedna me posebno buni...lici na ovu sa fotke ispod. Da li je pozutela zbog struje ili ima neki veci problem?

Proveriti ili jos bolje zameniti kablove.

Proveriti i davac temperature na glavi...tj prikljuciti na dijagnostiku pa ocitati vrednosti, ako je neispravan, motor ce raditi sa prebogatom smesom.

Filter vazduha motora je jeftin, zameni ga bez razmisljanja, usput pogledaj koliko je masno usisno grlo.

Neki aditiv za ciscenje dizni je dobrodosao.

Montiranje svecica OBAVEZNO sa kilo kljucem, po specifikaciji, na hladan motor.

Posle toga jedno ozbiljno produvavanje na otvorenom, pod uslovom da je sve ispravno.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


mali.alen

Zaboravio sam da je kod nas danas praznik pa danas nista od svjećica, ali onda sutra obavezno. I filter naravno kupujem drugi.. I da, u vezi zatezanja sam zaboravio napisat da su bile jako nejednako zategnute svjećice. Jednu sam skoro bez ključa odvrnuo a neke su bas bile dobro zategnute... A majstor zatezao...

saša61beograd

Problem sa momentom uvrtanja svećica je sledeći:propisni moment se odnosi na uvrtanje novih svećica u savršeno čist (nov) navoj u glavi motora.U praksi,svi znamo da taj navoj nije nikad čist.Ta nečistoća pravi otpor i teško je pogoditi koliko ih zapravo treba stegnuti (sa i bez moment ključa).
Poslednji put kad sam menjao svećice,očistio sam navoj koliko je moglo,a nije moglo skroz.Koristio sam vlažne pamučne krpice stavljene na letvicu kvadratnog preseka.Posle mnogo potrošenih krpica,navoj i dalje nije bio potpuno čist (ali je bio čistiji nego pre),pa kad su me leđa kritično zabolela,odlučio sam da je dosta.Da sam upotrebio neki rastvarač možda bi bilo bolje,ali koji rastvarač kad na na navoju nije masnoća nego ko zna šta.
Svaki put kad sam menjao svećice na Loganu,zategao sam koliko je moglo dvokrakim ključem i svaki put kod odvrtanja činilo mi se da nisu bile dovoljno stegnute.Ovog puta sam pokušao da ih dotegnem (razumno i umereno !) cevastim ključem sa malo dužim krakom ali nisu ni mrdnule.Kako su ovog puta stegnute,videću za 3-4 godine,jedino sam siguran da nisu pretegnute.
Nejednako stegnute svećice pomenute u prethodnom postu su upravo (čini mi se) zbog prljavog navoja u glavi i moment ključ tu ne pomaže.

mali.alen

Hvala na savjetu. Pokušat ću očistiti navoj kolko se bude dalo, škodit neće a ako pomogne dobro...

mali.alen

Stavljene nove svjećice Bosch sa dvije elektrode.  Jedino njih imaju koje idu po katalogu za ovaj motor a da su sa 2 elektrode. Zamjenjen i zračni filter i očišćeno usisno grlo pa ćemo vidjet. Sutra idem na autoput nekih 100tinjak km pa ću ić s njegovim da ga malo ispušem...

Raja


mali.alen

Provozao ga danas nekih pola sata 4000 i više obrtaja. E sad se pojavio drugi problemčić, ali o tome u prikladnoj temi...

Keka

Znaci nije do svecica nego do davaca temperature, auto je radio "pod saugom" i kad ne treba.

Citat: Keka poslato 05.08.2019. - 06:52


Proveriti i davac temperature na glavi...tj prikljuciti na dijagnostiku pa ocitati vrednosti, ako je neispravan, motor ce raditi sa prebogatom smesom.


Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

Zar se to ne primeti stalnim povećanim brojem obrtaja u "leru" ? Treba da je 750 rpm, a pod saugom je oko 1.000 rpm.
Ovo je mesto za sLogan ;-)