Tehnike korišćenja i odrzavanja klima uređaja

prethodna tema - sledeća tema

bocca

imam mali termometar koji prvenstveno sluzi za merenje temperature zemljista ali kad nije u zemlji vrlo precizno meri i temperaturu vazduha. kada tu cevcicu gurnem u ventilacioni otvor, i upali klimu, pokazuje izmedju 6 i 8 stepeni. kada iskljucim klimu redovna ventilacija uduvava i do 35 stepeni kad je napolju vrelo.

VaskezNS

@Keka - ja sam pre nekog vremena merio ali nisam fotografisao. Uradiću to kada budem imao priliku, nego samo jedna stvar, kako bi uslovi merenja bili sto približniji - posle koliko vremena nakon uključivanja klime se obavlja merenje ? Vidim da se u tabeli spominju i neki minuti...
I naravno, pretpostavljam da se merenje vrši u vozilu koje nije stajalo na suncu, znači čiji enterijer je na što približnijoj spoljnjoj temperaturi.

P.S. Corsa koju spominjah u postovima, čini mi se, brže i bolje ohladi kabinu nego moj Logan  :ces:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

kiconix

Kada sam bio kod Zive (zbog onog ROAR), posle ponovnog punjenja, termometar je pokazivao 7 stepeni.
Mislim da je to neki marker.

nik

Citat: VaskezNS poslato 10.07.2012. - 18:56
P.S. Corsa koju spominjah u postovima, čini mi se, brže i bolje ohladi kabinu nego moj Logan  :ces:
:offtopic:
Ih Korsa. Logan je limuzina, bre, a Korsa, verovatno, nema cirkulaciju kroz hladnjak kabine.  :zloca:

zac

U mnogome zavisi i boja automobila, beli auto sa lakse ohladi od tamnih.

Koliko znam ispravan kompresor i adekvatno napunjen sistem trebalo bi u hladovini i sa rashladjenim enterijerom, na izduvu da ima od 5 - 7 oC

trajce

A da li se vama desava da kad iskljucite klimu vazduh postane nepodnosljivo vlazan i oseca se ne bas prijatan miris? Kod mene je to jako izrazeno.

zac

To je normalna pojava kod svih klima uredjaja.

VaskezNS

Citat: trajce poslato 10.07.2012. - 21:28
A da li se vama desava da kad iskljucite klimu vazduh postane nepodnosljivo vlazan i oseca se ne bas prijatan miris? Kod mene je to jako izrazeno.

Pokušaj da očistiš odlivni kanal kondenza pa vidi kako se onda oseća. Ja sam ga očistio pre neki dan i u njemu je bilo kojekakvog taloga i blata, očigledno truleža od biološkog materijala (lišća i sl.) koje je vremenom završilo zaglavljeno u njemu. Em što mi se kondenz prelivao kod nogu suvozača em što je i to sigurno fino vonjalo (kao kod ustajalalih bara i mulja). Kanal se nalazi iznad katalizatora i izgleda kao gumeni čep sa malom klapnom. Kada zadigneš klapnu videćeš da je kanal dovoljno širok da kažiprst može da se gurne u njega i lepo očisti. Naravno, ako nemaš filter klime i njega obavezno ugradi a što je već opisano kako se radi. I u tom prostoru gde on treba da bude (ispred isparivača klime) se nakupi kojekakvog bilološkog đubreta ako nemaš filter.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

trajce

#38
Imam filter klime, sve ventilacione kanale sam cistio vec dva puta. Kod suvozaca je sve cini mi se suvo. Probacu da sutra nadjem tu klapnu i gumeni cep. A miris je bas kao ustajala bara.  :conf:

Keka

Citat: kiconix poslato 10.07.2012. - 19:08
Kada sam bio kod Zive (zbog onog ROAR), posle ponovnog punjenja, termometar je pokazivao 7 stepeni.
Mislim da je to neki marker.

Zavisi od spoljne temperature.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Max28

Pozdrav svima.
S obzirom da ova tema nije dugo otvarana, a ja nisam siguran gde drugde da postavim pitanje; trebaju mi neki odgovori od iskusnijih korisnika.
Posto nisam neki strucnjak za automehaniku i kako auto klima radi, a dolazi nam zima, imam par pitanja:
- dali zimi treba ukljucivati klimu (ono AC dugme) ili je dovoljno grejati kabinu samo preko ventilatora ?
- ako klima moze/sme da se ukljucuje, dali postoji neka donja granica spoljne temperature do kad sme da se ukljucuje, ii ne. Koliko znam, kod kucnih klima uredjaja, kazu da kad je temperature ispod 0, ne treba ukljucivati klimu. Dali to isto vazi i za kola ?
- dali, kad radi samo ventilator, toplota dolazi od motora ili ima i neki grejaci ?
- kako je zimi najbolje odmagliti (osusiti stakla u kolima) stakla prilikom startovanja auta ? Dali ukljuciti ventilator i klimu ili samo ventilator ? Na koju temperaturu postaviti regulator ? Na maximum ili negde na sredinu ?
- koliko rad klima uredjaja (zimi ili leti) utice na portosnju ? Dali leti trosi vise goriva nego zimi ?
Jos jednom, nemojte mi zameriti ako neka pitanja zvuce pocetnicki i mozda malo naivno, ali ja sam laik sto se tice ove teme, pa pokusavam da naucim ponesto.
Hvala svima, unapred na savetima i pomoci.
Pozdrav.

ivan-bgd

Klimu je preporučljivo paliti i zimi da bi freon radio u sistemu ,a i da ne bi došlo do zaribavanja kompresora,odmagljivanje je najbolje ako uključiš klimu i dugme za zatvaranje ulaza spoljašnjeg vazduha tj dugme za recirkulaciju.A što se spoljašnje temperature tiče kadje neki jak minus ne moraš ni daje pališ.Potrošnja goriva se penje od 0,5 do 1 l na pređenih 100km.Što opet zavisi iod stila vožnje.

zac

Ivan je sve lepo rekao, ali da ne bude zabune, sto se tice zaribavanja kompresora...ne znaci da kompresor mora raditi svakodnevno u zimskom a i u letnjem periodu (u toku svake voznje), dovoljno ga je ukljuciti dva-tri puta mesecno na par minuta...tek da se ostvari cirkulacija freona i ulja kroz sistem (da se podmaze kompresor)..isto vazi i za kucne kompresore..  :wave:

Max28


silent

Ja nisam razumeo, da li se kompresor klime pali i kada se uključi grejanje? Da li klima pritom greje?
Šta se dešava ako je napolju veliki minus, da li paliti i onda?