Tehnike korišćenja i odrzavanja klima uređaja

prethodna tema - sledeća tema

momo

Zanimaju me tehnike korišćenja manuelnog klima uređaja.

Po pokretanju automobila - uključiti klimu, ventilator na maksimum... Tokom vožnje da li samnjujete temeraturu rashlađivanja (preko tastera za grejanje) ili povremeno uključujete i isključujete klimu.

Interesuje me da li je potrošnja goriva veća ako je vetilator na većem broju obrtaja, ili je to konstantno s obzirom da remen vrti kompresor konstantnom brzinom. Imam (subjektivni) utisak da je najhladnija ulazna rashladna temperatura kada je ventilator na 1.

Biću zahvalan na komentarima i vašim iskusvima.
Pozdrav - Momo

Jovunalola

Meni je ventilator na početku vožnje na 3 a onda u toku vožnje na 2 jer na 1 duva tek toliko da se oseti da nije zagušljivo. Temperaturu regulišem okretanjem točkića na hladnije ili toplije. Kada je na crvenim tačkicama nema nikakvog efekta hlađenja (barem ja ne osećam) ali sve dok je na plavim se oseća razlika u hlađenju. Što se tiče potrošnje, nisam stručno potkovana da bih mogla da komentarešem a i nemam BC da bih mogla da proverim. Ali mi nekako dođe logično da veći broj obrtaja venitlatora samo brže ubacuje vazduh u kabinu (jer bi onda i zimi značilo da grejanje na većem broju obrtaja ventilatora povećava potrošnju) ali to će već potvrditi ili negirati oni koji se u to razumeju. Isto tako, otkrila sam da mi najviše odgovara (nabolje hladi) kada je smer duvanja okrenut na kombinaciju noge i šoferka.

Toliko o mojim utiscima.  :ziveli:
There is always an exception to the rule: I before E except after C... so we come to the "seize", like in SEIZE THE DAY!  :)

saša61beograd

Dobro bi bilo:
-uključivati i isključivati klimu na najnižim obrtajima motora (na leru).
-isključiti klimu 5-10 min pre gašenja motora i za to vreme produvati (osušiti) sistem.Ventilator na 1 ili 2.
-klima opterećuje motor mehanički i toplotno;"hladnjak" klime je ispred hladnjaka motora i sva toplota iz klime dodatno greje motor.Ne mislim da se treba odreći klime kad je ekstremno toplo,samo da se zna.

Sir Oliver

Čim pokrenem motor palim i klimu, na 4. Smer izduvavanja samo na instrument tabli, tako najbrže rashladi kabinu. Pravila nema, što duže putujem prekidač ide na stepen niže. Na kraju ostane na 1 da bi kompresor mogao da radi. Prekidač temperature nisam nikada dirao.
Kao što rekoh, pravila nema, svako rashladi kabinu kako mu odgovara.   :wave:
I drink to make other people more interesting.

Keka

Izbor temperature treba da bude skroz na hladno a ventilatorom regulisati hladjenje. U pitanju je mehanicka klima, kompresor radi i hladi uvek istom snagom.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


speedo

Podešavanje temperature ne diram, stoji na maksimalno plavom dok ne zahladni napolju.
Sam rad klima uređaja regulišem brzinama ventilatora (obično stoji na 2, po dolasku u vruć auto 3 ili rijeđe 4, 1 samo kad dobro ohladi). Podešavanje smjera puhanja obično kombinujem noge/tijelo i šajba/noge.

Slobodan čovek

Znači niko ne podešava temperaturu "prekidačem" za podešavanje temperature, osim mene? Stvarno ne razumem...

alexv011

Prvo otvorim sve prozore i dobro izluftiram kabinu pa tek posle kilometar dva ukljucim klimu.
Tokic za regulaciju temp. uvek drzim do kraja na hladno. U pocetku ventilator drzim na 2 a kasnije kada se rashladi spustim na 1 pa opet po potrebi vratim na 2-ku.
Kada je mnogo vruce pa klima ne postizava ( :crazy:), zatvorim dovod vazduha spolja tako se vrti samo vazuduh u kabini. Medjutim tada treba povremeno provetravati kako bi obnovili kiseonik u kabini.
Ventilator na 3-ci i 4-ci koristim samo zimi za odmagljivanje ...

Jedne godine, na putu za Grcku, sam na Renou koristio automatsku klimu. Namestio sam temp. na 23C stepena sto je u ponoc kada sam krenuo bilo sasvim OK a posto je padala kisa dobro je doslo i za odmagljivanje. Dok nisam stigao na destinaciju nista nisam menjao, potpuno sam zaboravio na klimu. Kada sam sa 23C izasao iz kola na 39C umalo me slog nije strefio  :bonk:

O takvim stvarima treba voditi racuna.

Inace ja klimu palim samo na otvorenom putu kada nemogu da drzim prozore otvorene. U gradu, na kratkim relacijama je uopste ne koristim. Vise volim vetar u kosi  :hihi1:

Saša

Citat: Keka poslato 04.07.2012. - 13:06
Izbor temperature treba da bude skroz na hladno a ventilatorom regulisati hladjenje. U pitanju je mehanicka klima, kompresor radi i hladi uvek istom snagom.
Kratko i jasno.
+1

Aleks

Zar se ukljucivanje klime ne preporucuje tek kada motor postigne radnu temperaturu, ili bar bude blizu?  :ces:

DrJekyll

#10
Klimu palim odmah, na 4 duvanje, samo duvaljke na gore i ponekad onaj između nivo duvaljke/noge (na pola puta između toga) zatvaram vrata i otvaram gepek i stojim pored kola minut da se izbaci vreo vazduh iz kola....logično mi je da napred ubacuje vazduh i da najlakše onaj vreli izlazi kroz 5a vrata. Posle kretanja stavim da vrti vazduh u kabini i obavezno mora da bude podešeno da duva i na noge jer sam primetio da se brže ohladi (kao da uzima vazduh odozdo) i kada se ohladi kabina stavim na 2ku i namestim da se ubacuje spolja vazduh, tako nije previše ledeno i sasvim je prijatno.
Inače sam primetio da klima na početku brže ohladi ako je malo veći br obrtaja....tj držim ga na leru na oko 2500 dok ne krenem za minut i posle šaltam na 3000.
Kada sam na nekom dužem putu namestim da duva na šoferku samo i na 1, jer kad vozim preko 130 vazduh se skoro sam ubacuje u kabinu i dovoljno je na 1cu i ne boli glava posle.
Ako je previše hladno otvorim za 4-5cm prozor i tako izjednaćim temperaturu i dobijem malo i provetravanje i ne moram da diram prekidač za regulaciju temperature.
Klimu obavezno gasim pre gašenja motora (čuo nekad od nekoga da ne valja).
Filter čistim na svakih nedelju dana, a menjam ga na 6 meseci...zima leto. Isto tako u filter ubacim malo osveživača (gumena jelkica) i to uradim tako što iseckam na sitne komade od po 1-2cm i uglavim između nabora filtera celom dužinom.
Provetravanje posle gašenja klime radim samo kad je ugasim, a nastavljam putovanje.


@Aleks
Nisam to čuo i nešto mi nema logike, motor se nesme samo turirati kada je hladan, a malo opterećenje ne bi trebalo da mu smeta kada nije zagrejan....isto tako kada se pali klima motor je već na nekoj "dozvoljenoj" temperaturi jer je napolju pakao od 60ak stepeni na asfaltu. Tako da mislim da ne smeta.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Andrix

Od servisera sam dobio savet jedino da se pali na sto manjim obrtajima i da se pre parkiranja nesto ranije ugasi i pusti da osusi isparivac zbog bakterija. Mnogi grese kada pre preticanja ugase klimu ne bi li motor bolje povukao, a kad zavrse pod punim gasom je ponovo upale...Desavalo mi se da u gradu, na kreni/stani,  se poveca temp.motora, tada samo vratim duvanje na 1 i ubrzo se sve regulise
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

Sve su te to dobro savetovali.Jedino što temp.motora nema veze sa brzinom ventilatora kabine.Kad digne na šestu crticu temp. motora i uključi drugu brzinu ventilatora hladnjaka,prava stvar je da povećaš obrtaje motora da vodena pumpa brže proradi.

DrJekyll

Citat: hibernacija poslato 04.07.2012. - 18:52
....Mnogi grese kada pre preticanja ugase klimu ne bi li motor bolje povukao, a kad zavrse pod punim gasom je ponovo upale..

Da li ima neko ko zna da li to stvarno smeta kompresoru? Meni je tu nešto nelogično, a jedino ako nema neke veeelike razlike u konstrukciji kompresora (osim kvačila) automatske klime i manuelne, ne pije mi vodu. Kako onda automatska klima može da se pali i gasi stalno kada se stavi da održava neku određenu temperaturu? Jedino što mi pada na pamet da je možda zbog kaiša...

P.S.
Meni je gori ovaj moj slučaj....kada upalim auto ponovo posle kraćeg stajanja (zagrejan motor) dešava se da tri puta gasi i pali kompresor jer padaju obrtaji i zato nekad palim klimu na 2000 obrtaja. Mislim da stalno gašenje i paljenje više smeta kompresoru nego obrtaji.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Ayrton

Citat: DrJekyll poslato 05.07.2012. - 05:22
Da li ima neko ko zna da li to stvarno smeta kompresoru?
Trči sprint i zamisli da ti u punoj brzini neko odjednom stavi ranac od 20-25 kg na leđa, odma' će kolena da ti "klecnu"!
E tako je motoru kad ti na višim obrtajima ili pri većoj brzini (mislim pod malo opterećenijim motorom) uključiš klimu.
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!