Antifriz

prethodna tema - sledeća tema

zac

Mislim da je procedura promene antifriza, kao sto je Boban opisao, sasvim dovoljna.

Citat: PPejic poslato 06.01.2012. - 11:36
Nemam pojma, ovo sam pitanje postavio jer su veliki radijator i radijator u kabini spojeni, ali pri "vrhu".

Ako je ovo istina, verujem da je Peja u pravu, onda je najsigurniji nacin prilikom ispiranja sistema, vratiti crevo na hladnjak, naliti cistu vodu do max, upaliti motor na kratko, tek toliko da vodena pumpa provrti cistu vodu kroz grejac kabine, i onda ponovo ispustiti. Na taj nacin se eliminise zaostajanje starog koncentrisanog antifriza.

ppejic

Ali ti ostane nesto ciste vode :)

zac

Jeste, ali ne i starog izrabljenog antifriza, a to malo vode kad se izmesa sa 100-kom, nece skoditi, pogotovo sto kod nas zime nisu preostre.

ppejic

Onda bi samo trebalo u crevo za toplu vodu sipati destilovanu vodu, da potera antifriz napolje.

kiconix

A mogli bi da pazarimo nove automobile taman kad je zamena antifriza, nema ovolike muke.

zac

Moze, ali ja imam jedan mali problemcic, ne mogu nigde usitniti novcanicu od  1 000 000  evara.    :crazy:

Gagi1/2

Pregledao sam ceo snimak zamene antifriza (Boban66 :respect:), ali nešto mi nije jasno - ako se menja na hladan motor, zar neće onda termostat (koji je zatvoren) sprečiti da antifriz istekne iz bloka motora?
Sećam se, davno, kad sam menjao antifriz na Stojadinu, postojao je jedan šraf na bloku predviđen baš za to - da se ispusti preostala tečnost iz bloka.
Kako je to kod Dačije :ne: - ako neko može da objasni...

zac

Dobro pitanje.  :ces: ,ja jos nisam menjao, pa nisam ni zagledao....blok motora

VaskezNS

U ovom topicu je Krle dotakao razliku u odzračivanju benzinaca i dizela (poslednja fotka) ali se nešto ne sećam da je ta razlika do detalja "razrađena". Kod dizela spominje se "kućište izlazne vode glave motora". Da je drugo doba dana, baš bih pogledao da li nešto slično ima na mom 1.6  :ces:
Citat: krle poslato 23.09.2009. - 22:41





Obratiti pažnju na razlike u postupcima između 1.4/1.6 8v i 1.5dci motora.

Ovo je mesto za sLogan ;-)

Veterinar

Kod mene je samo ispusten stari i sipan novi antifriz. Ako je ostalo starog ne marim, jer verovatno nije ostalo mnogo. Bolje da je ostao stari u tragovima nego obicna voda.

boban66

Opet malo pojašnjenje. U pitanju je Logan 1.4 za druge ne znam?! Ako bolje pogledate odzračni ventil se nalazi na izlaznom crevu iz radijatora kabine, kada nalivate vodu ona principom spojenih sudova protiče kroz blok motora,kada ga ispuni počinje da preliva u crevo radijatora potiskujući vazduh. Tek kada proteče kroz radijator pop.unjava crevo na kome se nalazi odzračni venti. Kao što vidite ventil je okranut na gore, deo tečnosti sklizne ispod otvora i popuni ostatak creva do samog termostata, tek kada nema više gde da se smesti ,voda ili antifriz počnu da izlaze na ventil za odzraku. Zato se i u proceduri naglašava da sipate tečnost sve dok na ventilu ne procuri u kontunuiranom mlazu. Glavni hladnjak se također popunjava preko motora. Kada ugasite motor i pustite da se ohladi ako odvijete ventil odzrake na njemu neće isticati antifriz, to crevo je prazno sve dok ne proradi pumpa u to sam se lično uverio a nivo antifriza mi je i dalje bio na Max u posudi.
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Keka

Citat: boban66 poslato 06.01.2012. - 20:14
Kada ugasite motor i pustite da se ohladi ako odvijete ventil odzrake na njemu neće isticati antifriz, to crevo je prazno sve dok ne proradi pumpa u to sam se lično uverio a nivo antifriza mi je i dalje bio na Max u posudi.

Ako je posuda bila otvorena, na ventil za luftiranje mora da curi ako je dovoljno odvrnut. U protivnom nesto ne valja.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


boban66

posuda je bila zatvorena
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

Keka

Ako je posuda zatvorena nema cug. Probaj sa otvorenom posudom pa ces da vidis  :hihi1:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


boban66

Meni nije cilj da mi iscuri antifriz već sam ovo napisao da bi ljudi znali kako se ponaša tečnost u sistemu. Kad odvijete ventil u crevu je podpritisak i mala količina vazduha uđe a iako je nivo tečnosti u posudi na višem nivoa od samog ventila, zbog toga što je poklopac posude zatvoren i na njega ne ulazi vazduh tečnost iz posude krene da popunjava sisten ali se vrlo brzo stvori podpritisak u posudi antifriza koji zaustavi antifriz da teče na dole.Ako bi odvili poklopac podpritiska ne bi bilo i antifriz bi slobodnim padom isticao sve dok   nivo antifriza ne bude u visini otvora ventila za odzraku.
Rezime: kada sipate vodu za ispiranje sistema ona sigurno potisne i deo antifriza zaostalog u radijatoru, a na kraju kada izduvate sistem komprimiranim vazduhom i to malo vode izduvate. :cool:
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.