Treće stop svetlo

prethodna tema - sledeća tema

trajce

Znaci moze sa ABS-a?

Loganovac

Može, zašto da ne, osim što nema baš puno smisla. Zamislite auto sa nekim sotona točkovima 18-20" i ganc novim gumama usred avgusta meseca na čistom, usijanom asfaltu. Kad njegova stop svetla počnu da trepću vaši airbag-ovi su odavno ispaljeni!

P.S. Možda je dovoljno i 15"...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

trajce

Odustajem. Svakako hvala na savetima  :ziveli:

Keka

Loganovac je u pravu, ali sa druge strane akcelerometar po ledu ili snegu ne bi nikad aktivirao treptanje.

Onda treba naci drugi nacin za detekciju naglog kocenja, sto jako zavisi od podloge i trakcije.

U opstem karabudz sistemu ABS nije bio tako losa prirucna ideja.  :Smiley:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

Citat: Keka poslato 11.01.2013. - 09:30
Loganovac je u pravu, ali sa druge strane akcelerometar po ledu ili snegu ne bi nikad aktivirao treptanje.

Ako je pretpostavka da vozilo zbog snega i leda ne može da ostvari usporenje koje je potrebno da bi se trećuće svetlo uključilo, u tom slučaju treptanje i nije potrebno. Smisao trepćućeg svetla je da vozača iza vozila koje naglo usporava obavesti o takvom naglom usporavanju vozila ispred, a ne da li je vozač ispred "stis'o kočnicu ko volina"  :wink:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Keka

Cekaj komsija, i na snegu i ledu, bez obzira na nedostatak trakcije, moguce je kociti jace ili slabije.

Upravo u takvim situacijama zbog lose trakcije dolazi do izrazaja smisao signaliziranja vozilu iza da li se koci lagano ili kao volina.

U svakom slucaju ovaj karabudz u moja kola ne ulazi.

LED sijalice mozda, ako nadjem po prihvatljivoj ceni  :whistling:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Keka, pa naši auti imaju pomoć pri naglom kočemju. Može li se odatle uzeti neki signal ?
Sam svoj gazda - vazda.

zac


Keka

#24
AFU, ali to je mehanicki uredjaj u servu kocnica i ABS-u. Ako se naglo pritisne kocnica, cak i ovlas, hoce da zabode nos i aktivira ABS.

Vozila bez ABS nemaju AFU.

Google translate sa francuskog:

CitatBrzina kojom vozač pritiska papučicu
kočnica je otkrivena: čak i ako nema dovoljnog pritiska, pod uticajem njenog kretanja je iznenađenje
brzo. Takvo ponašanje omogućuje sistem za pomoć
pri hitnom kočenju. Dakle, to
pravi nadpritisak u hidrauličkom krugu kočenja i ABS.
Sposobnost kočenja automobila su na taj način u potpunosti
dobivene od prvih metara. Osim toga, maksimalni pritisak
u hidrauličkom krugu održava se sve dok vozač ne pusti
papučica kočnice.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

Komšo, možda nas zbunjuje definicija "jačeg ili slabijeg" kočenja. Mislim da, moguće je i na klizavoj podlozi ostvariti "jače" kočenje, ali verujem da je u presudno kojom brzinom vozilo usporava da bi došlo do aktiviranja "trep-stopa", a ne sila kojom vozač deluje na pedalu kočnice. Razmotrimo dva slučaja, kočenje pri 100km/h na idealno suvoj i potpuno klizavoj podlozi i pri max sili na pedali kočnice, sa vozilom koje ima ugrađen ABS sistem:
1. Aktivira se ABS, vozilo naglo usporava i zaustavni put vozila je oko 25-30m - trep-svetlo je aktivirano od početka momenta kočenja do zaustavljana vozila
2. Aktivira se ABS, vozilo usporava i zaustavni put je preko 100m - trep-svetlo se ni u jednom momentu nije aktiviralo.

Ja mislim da bi sokoćalo tako "odradilo" posao...voleo bih da imam neki neki noviji Audi pri ruci ili slično traktorče da to i probam pa ako neko ima na pozajmicu, odma mu vraćam...  :D
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Keka

Sve se ja slazem, ali u oba slucaja radi se o maksimalnom (mogucem) kocenju i onaj vozac iza takodje treba da zaustavi vozilo: ako ovom ispred treba 100 metara, onda ovom iza treba manje-vise isto i za oba vozila je to maksimalna sila usporavanja bez obzira koliko mala bila; ako ovom ispred treba 25 metara, i onom iza treba manje vise isto, a sama sila g koja se javlja pri tome je prilicno razlicita, stoga bi trebalo da trepce u oba slucaja.

Takodje, pritisak na pedalu nije dovoljno informativan, to niko nije ni rekao.

Malo smo skrenuli sa teme  :40:

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

Ajde i ja malo da se umešam u diskusiju, mada je već sve rečeno što ima da se kaže, samo se izgleda sagovornici ne razumeju u potpunosti.

Iznosim moje lično mišljenje bez namere da bilo kome protivurečim, odvraćam ga od namere ili vršim uticaj da promeni mišljenja o (ne)ugradjivanju navedenog uredjaja.
Svrha navedenog uredjaja na serijskim vozilima je da signalizira vozačima iza vozila da vozač vozila koje koči ima nameru da se zaustavi na najkraćem mogućem rastojanju i da oni treba da postupe u skladu sa situacijom, odnosno, da "nagaze" pošteno na kočnicu ukoliko ne žele da završe u njegovom repu (nezavisno od vrste i klizavosti podloge jer je ista za sva vozila i zaustavni put je, naravno uslovno rečeno, isti za sva vozila i ako vozilo iza  i na suvoj i na klizavoj podlozi ne počne agresivno da koči trebaće mu duži zaustavni put za zaustavljanje, a onda može da bude kasno).
Signaliziranje se izvodi treptanjem trećeg stop-svetla i aktiviranjem svih migavaca za upozorenje (ni u kom slučaju ne trepću sva stop-svetla, isto se, doduše malo teže, razaznaje na Kekinom snimku Audija). Aktiviranje treptanja je vezano najčešće za aktiviranja ABS-a (kod nekih vozila i u zavisnosti od siline pritiska na pedalu) nezavisno od brzine kretanja vozila (bio svedokom, odnosno, vozio iza kada je Megan III na semaforu u gradskoj gužvi pri oko 20 km/h ukopao vozilo u mestu zbog "iskakanja" pešaka na kolovoz).

Imajući ovo u vidu mislim da je postavljanje ovakvog uređaja na vozilo, bez regulacije da se aktivira samo pri naglom kočenju, u najmanju ruku neozbiljno i potencijalno opasno po ostale učesnike u saobraćaju jer postoji velika verovatnoća da se pogrešno protumači signal i počne naglo da koči, a i da ne pominjemo zakonsku regulativu koja decidno brani bilo kakvo treptanje ukoliko nije vezano za naglo kočenje.

Po pitanju moguće izvedbe uredjaja mislim da je razmišljanje u smeru akcelerometra nepotpuno iz razloga koje je već objasnio Keka

Citat: Keka poslato 11.01.2013. - 09:30
Loganovac je u pravu, ali sa druge strane akcelerometar po ledu ili snegu ne bi nikad aktivirao treptanje.

U svakom slučaju pri konstrukciji uredjaja treba ići u smeru koji je naveo Keka

Citat: Keka poslato 11.01.2013. - 09:30
U opstem karabudz sistemu ABS nije bio tako losa prirucna ideja.

jer je tako najčešće izvedeno i na serijskim automobilima sa ovom opcijom.
Nemam ABS pa bi mi, za rasvetljavanje ove materije, trebao podatak da li se pri aktivaciji ABS-a pali signalna lampica na ins. tabli (kao npr i lampica ESP-a na vozilima sa istim kada se aktivira). Bez tog podatka ne mogu da pominjem konkretne pinove sa kojih bi se uzimao signal za aktiviranje uredjaja.

S obzirom da nemam ABS moje razmišljanje u proteklom periodu je išlo u smeru dopunskog prekidača koji bi davao signal da je papučica kočnice u maksimalnom pritisnutom položaju (smatram kao veoma neprecizan sistem jer je put papučice kočnice promenljiva veličina koja zavisi od mnogo faktora-brzina pritiska na istu, potrošenost frikcionih elemenata itd) ili bolje postavljanju, tako da ga nazovem,akcelerometra, na samu papučicu (ne može biti izveden klasičnim akcelerometrom koji se koristi kod uredjaja za naknadnu ugradnju i koji meri usporenje vozila u celini, već npr merenjem ugaone brzine papučice) koji će potrebnom uredjaju signalizirati da je prekoračena predefinisana ugaona brzina i da "isprekida" signal trećeg stop-svetla i uradi ko zna šta još.

Još jednom se izvinjavam svima čije sam dosadašnje komentare ponovio, kao što rekoh na početku, uglavnom je već sve rečeno.

Jbg, preteče me Keka   :banghead:

Keka

Lampica ABS se ne pali na tabli pri aktiviranju istog, ali mu sigurno centrala daje komandnu struju preko nekog pina.

Evo sheme, ja se u ovo zdravo mlogo ne razumem. Koliko vidim po shemi, iz kontrolne jedinice ABS ne izlazi signal prema modulu u motornom prostoru, iako znam da isti dobija neke zicice.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

#29
Ako imaš fabrički broj ABS-a (jbg ne radi mi Dialogys) da malo proguglam, ima tu dosta praznih pinova na konektoru, neki sigurno daje signal pri aktiviranju.


Ovo što je povezano na fabrički konektor, s obzirom da ne pali lampicu na ins. tabli pri aktiviranju, je, ovako letimično pogledano, neupotrebljivo u ove svrhe

Mala dopuna i objašnjenje.
Kontrolna jedinica i modul (da ga nazovem hidro-elektromehanički deo sistema) pod 118 su jedan sklop koji se nalazi pod haubom u motornom prostoru.


a popis pinova konektora su sledeći: