Tecnost za stakla

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Citat: Veterinar poslato 11.01.2017. - 10:29
  Otvori ventilacije koji su usmereni ka vetrobranskom staklu su postavljeni suviše visoko u odnosu na brisače. To je loše projektovano, danas sam morao 4-5 puta da stanem i izgrecam led sa stakla oko brisača, ali metlice definitivno neće potrajati dugo.

Pre neki dan, kada je bilo oko -10°C, imao sam priliku joše jednom da se uverim da se o priličnom nedostatku radi. Sneg je padao slabo, pa sam brisače uključivao jednom u nekoliko minuta, jer su u protivnom radili na suvo. Međutim, prilikom dva takva pokretanja, iako je auto već dva sata konstantno vožen, brisači su pokrenuti sa mukom, uz teško odvajanje od leda koji ih je prikovao za staklo (zbog vode koja se sa stakla sliva na brisač, a onda se zaledi, jer ventilacioni otvori greju vetrobransko staklo značajno iznad nulte pozicije brisača). Bio me strah da ne stradaju brisači (motorići, za metlicama bih manje žalio) i nakon toga sam držao brisače konstantno uključene, iako prema količini padavina nije bilo potrebe za tim. Mnogo loše izvedeno. Tazmišljao sam kakvo bi bilo fabričko rešenje i mislim, mada nisam majstor, da bi moglo da se napravi da kada su temperature ispod nule (tada se ni S&S ne aktivira, dakle "elektronika" ima tu informaciju) da se aktivira grejač stakla u nivou brisača poput grejača stakla na zadnjim vratima. Verujem da to ne bi bilo preskupo, a dobro bi radilo posao.  :ne:


bugi

Takvo resenje postoji na drugim vozilima, ali te male grejace naplacuju ko bubreg, kad se kupuje nov auto, konkretno znam da subaru nudi to vec 10-tak godina.

bocca

Možda svega toga ne bi ni bilo kada bi zimske tečnosti za šoferku, na kojima piše do -20, to i bile. Na -5 ja špricnem, brisač prođe jednom, tečnost se smrzne za par sekundi!

Loganovac

 :ces:   Ne mora da znači. Možda se mrzne vodeni mikronski film koji ostane posle prolaska metlice. Da bi proverio tečnost stavi je na par sati u zamrzivač.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Erazmo

I sam primetio taj problem sa brisačima. Mislio sam da će ih motor grejati kad dostigne radnu temperaturu - al šipak. Morao sam pre polaska da ih potpuno očistim i odledim, i za to sam koristio ove tečne odleđivače sa prskalicama. Od zimskih tečnosti za šoferke, kupujem OMV Carystal, ponekad MOL-ovu. S njima nemam problema sa ledjenjem tečnosti u vožnji. A ima i testova naših tečnosti po časopisima, gde se vidi da su neke čista prevara 🤐

kiconix

Sta da vam kazem, Fluence ili 3 generacija Megana isti problem.
Na Octaviji A5,  isti problem.
Cini mi se da o tome vise niko ne razmislja, veca je fora da se brisaci ne vide. 

dragan383

Ovi "aerodinamicni" brisaci sakriveni u koritu su jedan od vecih promasaja na novim automobilima. Na starim kolima sneg sklizne niz haubu. Meni se na i30, u mecavi, desilo da se sneg sve vise gomilao u tom koritu, pri konstantno ukljucenim brisacima koji su se sve teze vracali dole, da bi na kraju krenulo proklizavanje mehanizma. A nisam mogao da ih iskljucim, jer u momentu nista ne bih video. Na srecu, mehanizam brisaca je sa el. motorom povezan nekakvim frikcionim plocicama koje se stezu srafom - pa se nista ne slomi, nego "kvacilo" brisaca krene da proklizava, omogucavajuci brisacima da I dalje rade, ali sa manjim hodom. Sutradan sam ovo otkrio, malim krivljenjem plasticnog pokrivaca iznad mehanizma brisaca sam kljucem pritegao ovaj sraf i sve kao novo.

Sto se tice tecnosti za sofersajbnu, ne radi se tu uvek o prevari. Protiv zamrzavanja se "bori" neki, kao i svi, lakoisparljivi alkohol. Zato se najbolje tecnosti prodaju u kesi, a NE cvrstoj flashi. Nakon dolivanja, kesu zatvarate tako da nema u njoj vazduha. Kada iz flashe dosipate u rezervoar, u njoj polupraznoj, alkohol isparava dok npr stoji u gepeku i trese se u voznji. Generalno, zimske tecnosti treba sto brze istrositi a sledece zime krenuti sa novom.

Raja

A da se svremena na vreme doda malo alkohola u posudu?  :ces:

Loganovac

Ma aj'te molim vas, kakvi alkoholi, kakvo isparavanje...
Glikoli su u pitanju. A što se isparavanja alkohola iz hermetički zatvorene flaše tiče... jao kolega...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dragan383

Za hemicare postoji mnogo vrsta alkohola, vecina su otrovni, a onaj "jestivi" vecina ljudi zove prosto alkohol. Svi alkoholi imaju nizu tacku mrznjenja nego voda.

Glikol (etilen glikol, etilen alkohol) je I u antifrizu, dodavanjem antifriza u tecnost za sofersajbnu nema mrznjenja, samo se jako ruzno razmazuje po sofersajbni.

Moguce je dodavati alkohol u posudu, ali je to skuplje nego onaj industrijski koji je u tecnosti za pranje sofersajbne.

Iz poluprazne hermeticke flase ce itekako alkohol da ispari u vazduh u gornjem delu flase, zato se bolje varijante prodaju u kesi koju zatvarate tako da nema vazduha iznad tecnosti, ako niste sve potrosili odjednom. A cak i kada istrosite celu flasu, isparavanje postoji u posudi u vasem autu, pa je zato najbolje svaku zimu docekivati sa novom tecnosti.

kiconix

A kako ne isparava u posudi koja je plasticna i stalno bucka?

Loganovac

Dobro, ako u flaši od litra imamo pola litra tečnosti, koliko će alkohola moći da ispari u onih pola litra vazduha za beskonačno dugo vreme u hermetički zatvorenoj flaši? Odnosno dok ne dođe do zasićenja? 1ml? Odnosno koliko bismo alkohola mogli izvući iz tih pola litra vazduha njegovim sušenjem (kondezacijom)? Naravno da mnogo zavisi od temperature. Staviš flašu u frižider i vratiš to malo alkohola u tečno stanje kondenzacijom. Pomenute tečnosti ionako se koriste u zimskom periodu, a imajući u vidu da ovde nema memorijskog efekta, odnosno da nije bitno na kojoj temperaturi je flaša letos stajala u garaži već samo na kojoj temperaturi je otvorena, gubitak je minoran.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dragan383

Pitanja su vam dobra, I da sam hemicar verovatno bi vam objasnio bolje. I sam sam se pitao kako me stalno varaju pri kupovini, I onda uporedim istu tecnost, jednu iz tek otvorene flase, sve po propisu, ne mrzne.  Nije me mrzelo da crevom izvucem svu tecnost iz posude i nalijem potpuno novu. Razlog: pre toga dolivena tecnost iz poluprazne flase  iste marke mrznula i kada odmrzne po cevima i ispalim je na soferku. Znaci, nisu me prevarili pri prodaji, samo po otvaranju flase pocinje da degradira, I to brzo, pogotovu u gepeku auta.

I onda shvatim zasto se skupe, kvalitetne tecnosti prodaju u kesama sa cepom na vrhu. A jeftine se prodaju u flasama od 5 litara na krovu kola pored Ibarske...

Na mom starom pezo je posuda za pranje kod motora i zbog grejanja je isparavanje jos vece, sa tim sto motor na kraju odmrzne sve oko sebe. Na novijim kolima je posuda u blatobranu ispred tocka, upravo da bi je motor sto manje grejao i isparavao glikol, kroz odusku gore.

A zasicenje pare I povrsinski napon isparavanja na tecnosti  - ako ima neko strucan neka se javi. A znate i sami, rakija koja duze stoji u polupraznoj flasi, samo je za pranje prozora. Jeste li probali pivo od juce u PET ambalazi od 2 litra, a ostane vam manje od pola, pa niste bacili?

Ko zeli da mu brisaci ne brisu kada su mu najpotrebniji neka i dalje.... A ostali neka koriste svezu tecnost. Moje iskustvo je da I jeftina tecnost kada je sveza ima dovoljno glikola u vodi da ne mrzne. Razlike u ceni poticu od kvaliteta deterzenta kojim staklo postaje providnije ili manje providno posle jednog takta brisaca. A I skupa tecnost, ako se dovoljno buckala po autu ce da mrzne.


kiconix

Po toj logici treba da nosim kesu pod ruku i kad mi zatreba dignem haubu i sipam tecnost.
Parkiram, izvucem ono sto nisam potrosio pa sutra opet.

dragan383

Kiconix, pa to bi bilo suvise naporno, a I smejali bi nam se komsije I prijatelji. Praksa pokazuje da je dovoljno kesu sa isteranim vazduhom drzati u gepeku, I doliti po potrebi u toku zime. Ako kupite kao ja na pocetku ove zime na ... da ne reklamiram kojoj  .... pumpi jeftino flasu od pet litara, naspete u auto, a ostatak pretocite u manje flase tako da nema vazduha u njima. Provereno ne zamrzava.