Kočenje motorom

prethodna tema - sledeća tema

zlatko23

Citat: veterinar poslato 29.10.2009. - 00:18
Nemam obicaj da kocim bez motora

Spomenuto u ovom postu: da li je bolje kočiti motorom ili kočnicama? Ja kako nešto to kapiram, po meni je bolje kočiti kočnicom, jer su paknovi jeftiniji od lamele kvačila. Da li sam u pravu ili ne?  :ne:

Loganovac

Pod kočenjem motorom pre svega se podrazumeva skidanje noge sa gasa. Motorom ionako ne može da se baš koči već se "prikočuje". A kad je šaltovanje u pitanju, u principu se slažem sa tobom, nije samo lamela u pitanju već i sinhroni u menjaču.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

mladja73

Bitno je ZAKOCITI... Ako se to ne uradi onda nastaje problem...
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

Keka

Citat: zlatko23 poslato 18.11.2009. - 08:43
Spomenuto u ovom postu: da li je bolje kočiti motorom ili kočnicama? Ja kako nešto to kapiram, po meni je bolje kočiti kočnicom, jer su paknovi jeftiniji od lamele kvačila. Da li sam u pravu ili ne?  :ne:

Nisi u pravu.

Pri kocenju motorom, kao sto rece Loganovac, podrazumeva se da je noga skinuta sa gasa, menjac ubacen u neki stepen prenosa, ECU je iskljucio dovod goriva u cilindre, pa motor radi kao kompresor. Zbog veceg stepena kompresije, dizeli jace koce motorom nego benzinci.

U stanju kada je noga skinuta sa pedale kvacila, lamela ne proklizava i u funkciji je cvrste veze sa zamajcem, tako da nema trosenja. Trosi se samo pri promeni brzine, a najvise pri kretanju iz mesta.

Iskusni vozaci kazu da treba kociti motorom, a po potrebi dodavati noznom kocnicom, narocito po klizavoj podlozi (sneg, led).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


DarioGTI

ja u velikoj vecini voznje kocim motorom, odnosno u gradu, a najvise pred semafor... nekako mi je bolje kociti motorom sa 70-80 na sat, nego drzati stisnuto kvacilo i sa 80 doci na 0 sa kocnicom....

a i kocenje motorm uopce nije komplicirano, evo ja bez obrtaljke to odlicno izvodim, jest da imam vozacku tek par mjeseci, ali mislim da je to stvar navike...  :to:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

kiconix

Kocim motorom od kad znam za volan, fala Bogu pa nikad nisam imao nus pojave :to:

Svarog

Savki iole iskusniji vozač će reći da je kočenje motorom sasvim normalna stvar. Ja se toga pridržavam bilo da kočim samo motorom kod blažih usporavanja, bilo da kombinujem motor i kočnicu. Ako je saobraćajna situacija pregledna (npr. vidim u daljini crveno, a nema gužve na ulici) onda najpre pustim gas, pa prebacim u stepen niže, pa tek onda kočnica, i ako sam počeo usporavanje u četvrtoj brzini onda i dok kočim kočnicom ja ga prebacim u drugu i pustim kvačilo. Na žalost, saobraćajna situacija u Beogradu je takva da čovek često mora nekako usiljeno da vozi i onda više koristim kočnicu.

VeDuS

Otprilike kao i svarog ...
Pre bih rekao da kocnicom bas kocim a motorom vise usporavam kad je situacija laganica ili kad cu verovatno nastaviti voznju sa vecom ili manjom brzinom od trenutne.
Mislim da ako nema naglih shaltanja (npr. iz 4. u 2.) da lagano usporavanje ili cak "kocenje" do razumno niskog broja obrtaja ne moze da skodi motoru a i lamela je bez shaltanja stalno zalepljena pa nema proklizavanja.
Sve ovo je naravno mnogo lakse izvodljiv na otvorenom nego u nekoj gradsko-seoskoj "stani-kreni" voznji.

david

Sve je ovo dobro a tko je umeren u voznji nece imati problema sa kocenjem jer ce na vreme reagovati smanjiti u nizi stepen malo prikociti ako treba i slicno, tko moze na sve da gleda ali treba voditi racuna pogotovo tko je iskusan vozac njemu netreba mnogo pricati o tome...

zlatko23

Ljudi, hvala na odgovorima i razmišljanjima na ovu temu.  :hall:

Ne znam, ja već dugo razmišljam šta je bolje, a do sada sam radio ovako: kada treba da kočim, pritisnem kvačilo do kraja, počnem da kočim samo kočnicom i onda u zavisnosti od razvoja situacije prebacim u određeni niži prenos i polako puštam kvačilo i dodajem gas ili ako je potrebno da se zaustavim - prebacim u ler i zaustavim se samo kočnicom. Po nekoj mojoj logici, ja time samo trošim paknove koji i nisu neka investicija, a motorom kočim, kao što su neki već rekli - samo onda kada imam baš dosta prostora ispred sebe (znači: ne u gradu), mada i to retko. Prosto, tako sam naučio, ali sam spreman da menjam navike ako kažete da je OK kočiti motorom, tj. polako puštati kvačilo nakon što se prebaci u niži stepen prenosa.

Molim vas za još neko razmišljanje na ovu temu. Hvala.   :respect:

david

Bilo bih dobro da ima papucu za motorno kocenje kao u kamionu to je lakse za manevrisanje i ondah sve lakse i brze odradis, vozio sam Tama 110 i 150...

Raja

Zlatko23 traži od instruktora vožnje, onoga što te je obučavao vožnji, da ti vrati pare!!!

krle

Tačno. Kada se drži pritisnuto kvačilo i onda kada nije to potrebno utiče na trošenje lamele.

zlatko23

Citat: krle poslato 19.11.2009. - 11:06
Tačno. Kada se drži pritisnuto kvačilo i onda kada nije to potrebno utiče na trošenje lamele.

Ne razumem najbolje? Možeš li da mi malo bolje pojasniš.

Ljudi, sada ste me načisto zbunili.   :conf:

slavko_bgd

@ZLATKO23:

Pod hitno menjaj naviku.
Lamela se normalno troši samo pri promeni stepena prenosa a nenormalno se troši u drugim slučajevima;
Tako kako ti voziš, pre ćeš izlizati i lamelu i paknove.
Kočenjem motorom, svaki moderan motor se "provetrava"(da ne davim sad o tome), štedi se gorivo i poboljšava efekat kočenja (vakuum serva i pumpni efekat motora koji je objasnio KEKA). Kada je menjač u brzini,odn. kada su točkovi "u zahvatu", diferencijal dodatno kompenzuje razliku u otporima na pogonskim točkovima, odnosno kompenzuje razlike u kočionoj sili na levom i desnom točku.Ovo je izuzetno dobro na klizavoj podlozi i u krivinama.
ABS,ASR  i ESP danas preuzimaju ulogu diferencijala,korektora kočenja i dr ali nisu svemoćni.
Najbolje rezultate daju upravo ako se auto koči "starinski",dakle motorom, a pripomaže kočnicom.
Probaj sledeće: na nekom pogodnom mestu nacrtaj liniju na asvaltu(*).
Zaleti se i koči od linije do zaustavljanja vozila sa stisnutim kvačilom i zabeleži gde je vozilo stalo(prednji tockovi).
Zatim to isto uradi ali bez stiskanja kvačila.
Zapanjićeš se rezultatom,veruj mi!

(*) 1 do 2 metra od nekog pogodnog zida! :Smiley:

@DAVID:
Jesi li probao da kočiš motornom sa 110-kom na 80 km/h, na primer?
Da li znaš koja je ukupna masa 150-ke?
Ako je bio samo fazon, može da prođe, ako si ozbiljno mislio-nemoj...

@VeDus;@Svarog
Slažem se sa vama kolege, i ja vozim baš tako kako ste opisali.

Pozdrav