Dacia obara rekorde u Evropi

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

To sam i napisao.
Marza ubija.
Moj Captur iz fabrike izasao za 12500e, maloprodajna cena u Srbiji bila 19400e.

saša61beograd

#16
Trenutno stvari nisu normalne jer se ne poklapaju ponuda i potražnja.Ali bode oči da Dačija (Sandero,Logan,Daster) čini samo oko 4,5% prodatih automobila na našem tržištu ove godine!To je taj "rekord" na koji sam mislio.To znači da kupci ovde više ne prepoznaju Dačiju kao dobru kupovinu.Prokockano je 17 godina rada na afirmaciji brenda.
Kakvi su prodavci i kakve su marže,to me ne zanima.Moram da žderem tri puta dnevno,a nov auto ne moram da kupim.Odnosno,kupiću ga kad mi se svide cene.Čekam (i sve nešto zagledam Fiat Pandu,svašta je moguće za godinu-dve).

kiconix

Mi smo njima usputna stanica za evropu.
Sve sto ostave ovde na putu za zapad je cist benefit.
Zanimljivo je da se trudite da sagledate samo Daciju a ne Daciju u kompletnoj ponudi trzista.
Da je skupa, jeste.
Da ima nesto jeftinije u tom segmentu, tesko.
Da novinarima ne verujem poodavno, i to je tacno.
Al zato verujem svojim ocima.
Ne znam samo zasto vam je tesko da poverujete onome sto pisem.
Pre 20-tak dana u salonu u kompresoru bio Duster comfort, Logan bez plina i Stepway.
Danas, dva Dustera prestige i nista vise od Dacije.
Kad sam peuzimao Captura, 7 Juna u 17h, predati su dva Captura i dva Stepway-a.
To je ono sto sam video svojim ocima.
:ne:

Veterinar

Stoji. Takodje stoji da su pre 15 godina imali po tri automobila u salonu, ali su sa parkinga iza salona prodavali 15 novih automobila dnevno. To je puno redovnih srrvisa u garanciji u natedne dve godine bilo. Sada toga neće biti toliko.
  Znam šta si video danas, znam da se ponašaju kao da ih zabole zuluf, znam da je Evropa cilj. U istoj toj Evropi je kriza, prodaju se jeftiniji automobili. Marza kod nas jeste velika, ali pitanje je kolika je zarada samog proizvodjaca. Proizvođaču bi trebalo da je bitno da moze 3000 primeraka dodatno da proda. Neka imaju zaradu od samo 1000 evra po primerku, to je tri miliona evra. Zarada je veća. Sitan novac za fabriku? Ne verujem, jer bi nova generacija Sandera i dalje imala amortizer ispod haube.
Videćemo kakva će biti situacija na tržištima za dve godine, pa ćemo da komentarisemo ovde.
Skoda se prodaje četiri puta više od Dacije. Ozbiljno fula komercijala.

Zoran

Oni su se ufurali kao hrvatsko gospodarstvo, sve uvoze a ljudi im ljetuju vani.
Sam svoj gazda - vazda.

glavonja3

Citat: kiconix poslato 15.10.2021. - 19:14
Moj Captur iz fabrike izasao za 12500e, maloprodajna cena u Srbiji bila 19400e.

Моze li neka potvrda ovoga? Kolika je izlazna cena kola iz fabrike.

saša61beograd

Citat: kiconix poslato 15.10.2021. - 21:24
Mi smo njima usputna stanica za evropu.
:ne:
Dačija nije samo za Evropu.Dačija je prvenstveno za Srbiju,Rusiju,Kolumbiju,Moldaviju,Indiju,Brazil...Za tržišta gde su plate 3-10 puta niže nego u Evropi i za takva tržišta je ceo prijekat Dačija i smišljen.Ako su tu promašili,a jesu,onda ih neće spasiti to što prodaju par hiljada u Francuskoj.
Zatim,stalno pominješ Kompresor.Oni rade više brendova,zabole njih za Dačiju,komotno mogu i bez nje.

kiconix

Citat: glavonja3 poslato 16.10.2021. - 07:45
Моze li neka potvrda ovoga? Kolika je izlazna cena kola iz fabrike.
Posto sam uzeo nov auto i dobio papire za isti a imao vremena da prelistam tu hrpu papira, nasao sam i to. Lepo pise 12500e.
Ne mogu da se setim kako se zove sam dokument ali lepo pise sve.
@sasa61
Od tolike zelje da Dacia kao brand propadne ne citas ono sto sam napisao.
Spominjem Kompresor jer sam sedeo u tom trenutku tamo i video svojim ocima sta se desava. Glupo bi bilo da pisem o necemu iz prvog lica sto nisam doziveo.
Da si procitao sta sam napisao ne bi sada diskutovali o ovome.
A napisao sam da dok sam sedeo i cekao da moj auto zavrse mogao sam da prodam RENAULT I DACIU.
Isto tako mogu da napisem i iskustvo od prosle godine iz HIT auta koje je identicno.
A ako bas hoces u sitna crevca, jedan od izbora je bio i SKODA Kamiq pa sam i tamo proveo malo vremena.
Za razliku od Reona u Skodi sam dobio kljuc od probnog vozila odmah i to bez potpisivanja bilo cega.
Probao i rekao nije za mene.
U Renou sam morao da zakazem test voznju, dam vozacku, potpisem neki djavo i tek onda provozam auto.
Zajednicko im je da se ne trude da prodaju vozila, ni u Skodi ni u Renou.
Filozofija im je, kupac je sam odabrao ja sam tu da zavrsim papire.
I na kraju, mozda im je kao cilj pre 15-16 godina bio da pokore zemlje treceg sveta, danas to sigurno nije.
Isti put je prosla i Skoda.
Nama ostaje da sa takvom filozofijom cekamo narednog proizvodjaca koji ce se pojaviti u buducnosti.

Loganovac

Nije kome rečeno nego kome je suđeno. U prevodu, nebitno je kome je X90 projekat bio "namenjen", situacija se od 2004. naovamo drastično promenila u svetskim razmerama. Za razliku od tih godina, Dačija se danas upravo na zapadnom tržištu najviše prodaje: Nemačka, Francuska, Italija... Oni su pametni i neće u ovim uslovima, što ekonomskim, što energetskim (mislim na cenu goriva i sve strože zakone o očuvanju životne sredine) da ulažu pare u skupe ale koje loču skupo gorivo i kojima će uskoro, ako već nije  biti zabranjen ulazak u gradove. Mi nismo toliko pametni, em to  em što smo neiživljeni i iskomleksirani, pa kupujemo od glupih zapadnjaka budzašto te ale da bismo se provozalu štraftom i parkiralu pred kafić. Međutim, i kod nas se situacija nenja, smaraju me po Fejsu oglasima gde za par hiljada evropejaca možeš da kupiš takvu sotonu za izložbu, Gospodara prstenova ili Bemve, a za cenu nove Dačije divlju Mečku pet-šest godina staru, da ti pamet stane kad je vidiš, a mani kad treba da je natankaš sa njenih 4-5 normalnih motora pod haubom. Pitam se da li će to uopšte i po kojoj ceni moći da se registruje dogodine.

P.S. Kića me malo pretekao, šta je tu je.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ljuba82

Pričali smo o ovome na više tema. Mi jesmo statistički beznačajno tržište, ali Evropa nije! Relativno brend jeste u porastu, ali u apsolutnom broju je u debelom padu, a to je jedino bitno jer direktno utiče na rentabilnost firme. Ono što me još više brine je da su drugi u apsolutnim brojkama još gori (što objašnjava relativan porast Dačie), to će se pre ili kasnije odraziti u zaposlenosti, a kako je sve povezano, kad krene ta spirala na dole, teško je zaustaviti!

Ovo što gledamo sada je upravo makroekonomski reset, smanjenje aktivnosti, uz veće cene, stagflacija. Celu ovu zezanciju neko mora da plati, a to ćemo biti mi kroz inflacioni porez. Jednostavno svakoj državi se isplati da obezvredi realne transfere ka stanovništvu, ali i svoje dugove, kao i dugove firmi koje su prevelike da bi propale! Takođe joj se isplati i da kroz statističke marifetluke potceni inflaciju, tako što menja metodologiju računjanja iste, pondere i sl. Lakše narod proguta kad mu kažeš da je inflacija 3%, a ne realnih 10%, a i politički je bezbolnije, znaju oni da 90% ljudi ne kapira šta ja ovde pišem (da se raziumemo, ovo nije politički post, univerzalno je za svaku vlast). Svaki dan slušamo o nekom rastu, ali to je sve nominalno, gledajući kao baznu prošlu godinu, kad ništa nije radilo. Da, jesu plate malo veće, ali troškovi života su progresivnije porasli, najviše energija i hrana.

Konkretno za sam brend, jeste Dačia izgubila prepoznatljivost definitivno! Uopšte se tu ne radi o maržama, skuplji output, ali skuplji i inputi! Radi se o tome da kad smo gledali da uzmemo Stepwaya, on je bio 10K, a konkurencija u klasi 13, a sada je Stepway srednje opreme 13K, a konkurencija u istom segmentu i sličnoj opremi 15-16K. To je ozbiljan gubitak konkurentnosti, u relativnom smislu užasan gubitak (sa nekih 30-ak% na pola okvirno), ali i u apsolutnom smislu mali gubitak (ista ili čak manja razlika u kešu)!

Dakle samo egzaktne brojke, a ne priče ko je video primopredaju 2 ključa ili ko je u kakvoj košulji!



kiconix

Bojim se da se nismo bas razumeli.
Ta dva kljuca ne govore nista ali i govore sve.
Odnos prodavca u auto kucama govori mnogo vise.
Ovo pisem iz iskustva, ne lupetam.
Juce dolazi porodica da gleda Megan Conquest, prodavac prilazi i stoji sa strane. Kaze pogledajte slobodno.
Ljudi gledaju, merkaju, jel moze gepek da se otvori da pogledamo, prodavac kaze, aku se ispraznio pa ne moze.
Da napomenem da su kupci usli u salon i direktno otisli do izlozbenog modela.
Napolju stoji test vozilo, prodavcu ne pada na pamet da ih odvede i pokaze sve sto ih interesuje.
Ljudi se okrecu i ocima im vidis da odlaze razocarani.

Ljuba82

Ne sporim ja to. Više se pitam da li uopšte imaju i koliko prostora da spuste cene. Mogu oni da dube na glavi, ako mesta za sniženje prosto nema (što ne opravdava pristup poslu), jer znaju da ni drugi ne mogu da im spuste mnogo, osim ako nisu akcije! Primera radi, mi smo auto uzeli u Vrnjačkoj Banji, mesto boravka mog oca do studija. Malo mesto, sve se brzo sazna, marže su bile minimalne, ponuda odlična (eksponat), a Vladica, čovek koji nam je prodao auto se presamitio koliko je bio predusretljiv i ljubazan (da ne reklamiram firmu, nego zaposlenog, jer zaslužuje). Čak mislim da oni svi više žive od tog aftersale-a, servisi, održavanje, znam da mi je govorio da mi se više isplati da kad god dolazim na vikend ili odmor u Banju, uradim tamo i servis, što jeste tačno, ispadne put za DŽ.  :Smiley:

Da se nadovežem oko cena, video sam info da je cena iz fabrike bila 12.5 K, a prodajna 19.5 K. Ljudi zaboravljaju da ima poreza od 20% koji ulazi u tu prodajnu cenu, to znači da je porez preko 3k. Hajde da kažemo da ostane razlika od nekih 3500 eur u koju mora da uđe transport, špedicija, carina koja je tada bila veća i naravno marža prodavca. Od početnog iznenađenja i iritiranosti bezobrazlukom (moja prva reakcija), dođemo do toga da se marža vrti oko 5-10% max, kojom opet mora da se plaća radni prostor, radnik i drugi troškovi. Prilog više tezi da se ne živi od prodaje, nego od onoga posle!

Trenutna tražnja i nije toliko generisana realnim potrebama, koliko okruženjem stalno rastućuh cena (isto važi i za nekretnine) i problema sa isporukom inputa. A i takva maksimalno stimulisana tražnja je manja nego svih prethodnih godina, lepo se vidi po prodaji! Jednostavno, ko je imao neki ozbiljniji keš, a nije investirao od 2016. npr, izgubio je baš mnogo i ljudi generalno beže iz keša u drugu imovinu.

Dačia se, kao i svi ostali brendovi, našla u trenutnom makroekonomskom okruženju stagflacije  i takmiči se po datim pravilima i uslovima! Po meni trenutno gubi tu svoju prepoznatljivost, jer u tom cenovnom rangu zbog smanjenja relativne cenovne prednosti u kojoj je bila bez premca pre 10 godina, dolaze u obzir i drugi brendovi! Ne treba tu biti sentimentalan za materijalne stvari, samo racio, to je samo metal,  lim i plastika. Druga stvar je što ja sa dosta ljubavi i pažnje pristupam servisiranju. Kome je to status i nešto više od tačke A do B, njemu Dačia i nije zanimljiva. A to što je Dačia uprkos ozbiljnom smanjenju prodaje, zabeležila relativan rast u Evropi, više govori o opadajućem standardu!

Zoran

Moj auto je težak 975 kg i platio sam ga 6300 Eura a sada za 1075 kg lima traže skoro duplo Eura? Pametnom dosta.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleksabgd

Jeste ,ali taj auto od 6000e je imao dodatnu opremu u vidu volana i grejaca zadnjeg stakla.
Tako gledano jugo je kostao 4000eura za 830-900kg.Situacija se promenila,pre svega na nivou sistema koji su obavezni u novom automobilu.
AK žive od privrede i flotnih prodaja(čitaj Škoda,Renault) tako da se ne sekiraju kada fizičko lice ne kupi autobobil u njihovom salonu.

kiconix

Citat: Zoran poslato 16.10.2021. - 12:02
Moj auto je težak 975 kg i platio sam ga 6300 Eura a sada za 1075 kg lima traže skoro duplo Eura? Pametnom dosta.
Priznajem, ja sam glup.
Moj auto nisu terali na vagu kad sam kupovao.