Bezbednost prilikom sudara

prethodna tema - sledeća tema

VaskezNS

Naravno komšo, razumeli smo se   :dobro:

Što se pak prethodno rečenog tiče, imao bih par stvari za polemiku:

1. Programirane zone deformacija apsorbuju deo energije sudara, no pri čeonim sudarima i pri većim brzinama (> 50 km/h) mislim da su "uštede" veoma minorne, odnosno da se bezbednost putnika ne povećava značajno. Inercijalne sile ostaju i dalje ogromne a koje su izuzetan faktor nastanka unutrašnjih povreda. Išao sam na SAT crash-test i bogme sam imao osećaj da se "preslažem" nedelju dana posle njega. No svakako ostaje funkcija zaštitne ćelije protiv "gužvanja putnika" (ovo grozno zvuči ali tako je)

2. Priznajem da ne znam gde se tačno senzor airbaga nalazi ali i dalje mislim da nije nigde van računara airbaga zbog navedenih opasnosti po senzor (i kompletnu instalaciju provodnika koji nose signal do računara airbaga) u trenutku sudara. No, tu nam je google, pa ako neko nađe nešto konkretniju informaciju rad sam da je čujem  :nami:

3. Verujem da je snimak "bakica protivu mercedesa" nameštaljka iz prostog razloga - da se na taj način može ispaliti airbag mercedes (i bilo koji drugi auto čiji airbag se može aktivirati takvim udarcem) bi bio jedna tempirana bomba - zamislite da pri brzini od 100 km/h uletite u jato vrabaca... Ovo je još jedan razlog zbog kojeg mislim da airbag sistem ne dobija signale preko externih senzora bilo koje vrste (vraćam se na tačku 2)  :ces:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

vujanovgoran

Hvala kolege na objasnjenju  :aplause:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

saša61beograd

Citat: VaskezNS poslato 26.12.2013. - 00:29


Što se pak prethodno rečenog tiče, imao bih par stvari za polemiku:

1. Programirane zone deformacija apsorbuju deo energije sudara, no pri čeonim sudarima i pri većim brzinama (> 50 km/h) mislim da su "uštede" veoma minorne, odnosno da se bezbednost putnika ne povećava značajno. Inercijalne sile ostaju i dalje ogromne a koje su izuzetan faktor nastanka unutrašnjih povreda.
Tačno.Zapravo,sve EuroNcap zvezdice i ostalo oko čega se konstruktori trude ima smisla do neke brzine,50-60 ili malo više.Posle je sve u božijim rukama i zavisi od slučaja do slučaja.Tada prestaje tehnika i počinje biologija,odnosno sposobnost tela da izdrži veliko  usporenje,tačnije udarac.Toga mnogi nisu svesni i luduju u iluziji da je auto koji voze apsolutno siguran (nije,takav ne postoji).
Neke okolnosti posebno smanjuju verovatnoću preživljavanja:direktan sudar,udarac u stub ili podvlačenje pod kamion (giljotina!).
Izvinjavam se što sam morbidan,ali koliko god da uživam u vožnji mislim po malo i na ovo.

Zoran

Da to su surove činjenice. Skoro da bi mogli pojaseve otkopčati preko 100 km/h...
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Ma nemoj? A jesi li čuo za ono kad se Mujo i Haso pijani zakucali u zid sa preko 100 na sat, pandur vrši uviđaj i kaže: "Vidiš nisu ludi ovi što traže da pojasevi budu vezani! Evo Muje, nije se vezao i razbio se kao dulek, a gle Hase vezanog, ništa mu nije,  k'o živ JBT!"

:Smiley: :Smiley: :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Citat: saša61beograd poslato 26.12.2013. - 22:23
Izvinjavam se što sam morbidan,ali koliko god da uživam u vožnji mislim po malo i na ovo.

Uopšte nemoj da se izvinjavaš zbog toga. Onaj ko bar u podsvesti ima sliku o tome šta može da se desi ljudskom telu pri sudaru voziće pažljivo i kao što kažeš uživaće u vožnji. One koji nemaju mozga da uskladište takve slike u isti viđam svakodnevno na ulicama...


drzarkod

 :offtopic: Pre 7 dana vozim Bul. Oslobodjenja...50 na sat, pogledam u retrovizor a covek u sluzbenom kediju kao  tane kidise na mene, predjem u levu traku, a ovaj iako je kocio zakuca se u BUS GSP/a, ode u desnu traku gde ga zakuca auto koji je u njoj isao. Pozadi sam vozio troje dece, mi napred smo imali pojas ali oni nazad ne....Mogu misliti sta bi se desilo da nisam sekundu ranije uletio u levu traku videvsi da u njoj nema nikoga. Lik je isao minimalno 80 na sat... :agr:
Od tada deca vezuju pojas pozadi. Kakvo crno iskljucivanje signalizacije pojasa. :c0:...zivot se gubi ili sacuva u trenutku

vujanovgoran

Pojas treba vezivati uvek, kako napred, tako i putnici koji sede pozadi. Niko nikada ne moze da predvidi sta ce se i kada desiti.Ja imam jednu parolu "ja znam koja b.dala sedi ovde za volanom, ali ne znam koja b.dala sedi za onim volanom". Nemojte gasiti sijalicu, zvuk, vec vezujte pojas.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

drzarkod


astmario

Konektor na sedistima je tu radi grejanja ili aktiviranja airbag-a ugradjenog u sediste?
Iz poda izlazi kablic koji vodi do zelenog konektora na dnu sedista, ali kako je sediste prekriveno presvlakom koja se bas ne skida lako, interesuje me cemu sluzi?

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

goxy

i senzor pritiska za signal zakopcanog pojasa (ko ima)

astmario

Pa jel jastucii uopste mogu da se aktiviraju kroz presvlake? Znaci posto je konektor tu, bocni jastuci definiivno postoje?

Andrix

Ma jastuk cepa sve kad se aktivira, a iz prof.iskustva ljudi najvise stradaju ne od samog udarca vozila, nego najcesce prilikom prizemljenja, udar glavom o put...Tako dok ne naprave vaz.jastuk koji ce da uhvati pesaka i mu neda da se odbije od kola....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

zac

#44
Citat: astmario poslato 19.04.2014. - 19:20
Pa jel jastucii uopste mogu da se aktiviraju kroz presvlake? Znaci posto je konektor tu, bocni jastuci definiivno postoje?

Naravno, vozila koja imaju bocni jastuk u naslonu sedista imaju i posebnu presvlaku. Na tom mestu je presvlaka oslabljena, tako da se minimalna energija trosi na cepanje iste.
Na takvim presvlakama uvek postoji natpis "AIR BAG" na mestu jastuka. U upustvu takvih vozila ima upozorenje da se na takva sedista ne smeju stavljati dodatne presvlake.  :wave:

PS: To sto je dovodni konektor, koji ide ispod tepiha, prisutan, ne znaci da sediste poseduje vazdusni  jastuk....samo oznaka na samom naslonu sedista potvrdjuje postojanje jastuka....
na primer, moj Logan ima taj konektor, ali je on van upotrebe, posto kabal ne nastavlja u sediste..