Koji radio/mp3

prethodna tema - sledeća tema

zac

Moj Pioneer, kojeg sam sam ugradjivao, gasi se na vadjenje kljuca iz kontakt brave. Ako zelim da ga slusam sa ugasenim motorom, kontakt kljuc postavim u polozaj 1. i on radi do ponovnog vracanja kljuca na 0.

trajce

Hvala vam svima na odgovorima  :too: :friends:
Danas cu ga opet zakaciti bez izmene zica pa cu proveriti i opciju samogasenja posle nekog vremena jer i to imam kao opciju prema uputstvu za upotrebu. Inace imam sve papire koji dolaze uz CDl Radio trenutno ne mogu da upalim ako kljuc nije u bravi i ako nije okrenut u polozaju 1, sto mi i nece biti problem ako drugacije ne moze. Stanice ostanu upamcene nakon gasenja ali cini mi se, pokvare se podesavanja za niske, srednje i visoke tonove. Hvala jos jednom pa javim ako bude nekih novosti.

Keka

Da li si slucajno bacio pogled na osigurace? Da nije izgoreo koji?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Povezivanje je dakle u redu.
E sad dolazimo do problema (koji nije problem), svaki proizvođač pa čak i model mogu da se razlikuju po funkcijama.
Ja sam promenio dosta HUB-ova i nijedan nije bio isti.
Original Blaupunkt je imao opciju da radi samo sa ključem u bravi, naredni koji sam stavio je radio i kad je ključ bio van brave ali nije pamtio gde je stao sa čitanjem USB-a ili SD-a.
Da napomenem da je originalna instalacija bila netaknuta, samo uboden džek.
Sada imam Sony koji sam vezao na jedan plus (crvena i narandžasta), radi i kad je ključ van brave i pamti sve.
Da remiziram, stvar je u samom HUB-u.
Veži mu glavno i memo napajanje na plus i rešio si problem.

Veterinar

U Loganu (Amb.pack, 2006) sam morao dati kontakt da bi radio radio (tada sam gasio ventilaciju u kabini, da ne bi i ona vukla struju). Radio se sam gasio nakon pola sata (kao i svetlo u prtljazniku ako je isti otvoren) uz cudan zvuk (kao pijukanje :) ) koji je pratio gasenje.
U Stepwayu (2009) muzika može da se pusti i bez ključa u bravi, ne ugasi se sama nakon pola sata.

kiconix

Upravo to i kažem.
To su dva različita uređaja.
Instalacija je ok, razlika je samo u uređajima.

nik

#261
Da malo upotpunim odgovor na pitanje (mada je Kiconix već rekao suštinu),
Citat: kiconix poslato 16.07.2013. - 17:35
Veži mu glavno i memo napajanje na plus i rešio si problem.
a verovatno će to pomoći nekom i ubuduće ko se bude sreo sa sličnim problemom.

Izgled fabričke instalacije na Loganu I (i Sanderu I)


Na slici, u centralnom delu, je prikazana blok šema fabričke instalacije radio-aparata (sa 2 zvučnika u prednjim vratima, za 4 zvučnika šema je ista, samo dodajte još dva koja se povezuju na donji konektor).
Ispod blok šeme je data legenda obeležavanja boja provodnika i mesto odakle se "čita" sa šeme.

Na desnoj strani šeme su prikazani osigurači sa kojih radio dobija napajanje sa prikazom pozicije na tabli osigurača (F28 Stalni +, F38 +posle kontakta i F19 + pozicionog svetla.

Na levoj strani slike se nalazi izgled i popis kontakata konektora fabričke instalacije. S obzirom da sam konsultovao VISU iz oktobra 2008. godine u kojem nijedna verzija instalacije nema zeleni provodnik na poziciji A1 (a koji se vidi na tvojim slikama), pretpostavčjam, sem ako nisi sam budžio nešto, da su isti kasnije ubacili. Isti na radio dovodi signal brzine vozila (za uredjaje koji imaju opciju automatskog pojačavanja u skladu sa povećanjem brzine, nažalost, tvoj ovo nema).

Plavi konektor na A6 dovodi napon na radio pri paljenju pozicionih svetala i, u zavisnosti od izvedbe radija, dimuje displej ili pali osvetljenje (sudeći po uputstvu (http://pdf.crse.com/manuals/4279414111.pdf) tvoj uredjaj nema ovu opciju, odnosno, može da se dimuje displej, ali samo ručno izborom u meniju, ne postoji opcija automatskog dimovanja).

Dolazimo do zbunjujućeg dela.
U zavisnosti koji način rada želimo, vršimo i povezivanje crvenog i žutog konektora. Pozicijama kao na fabričkoj instalaciji imamo situaciju da radio radi samo kada je dat kontakt (stalni plus na A4 održava memoriju uredjaja, ali ne može da "radi" dok ne dobije napon na A7). Ukoliko želimo da uredjaj bude nezavisan od kontakta potrebno je i na konektor A7 dovesti stalni plus, ali onda postoji opasnost da uredjaj isprazni akumulator ako ostane uključen (svi noviji uredjaji imaju opciju ograničenja vremena rada bez kontakta na najviše 60 minuta).

E tu je pozitivna strana Sonija jer njihovi uredjaji (bar oni sa kojima sam dolazio u kontakt) imaju medjuinstalacioni snop provodnika kojim premošćava vezu izmedju standardnog tzv eurodžeka i uredjaja, koji omogućava da se njegovim "pakovanjem" dovodi stalni plus na koji želimo kontakt bez potrebe za kasapljenjem instalacije.
Ono što je zbunjujuće kod Sonija (ne znam za ostale proizvodjače) jeste, po meni, nebulozno obeležavanje provodnika, odnosno, na medjusnopu stalni plus je žute, a plus po kontaktu crvene boje (kontra u odnosu na fabričku instalaciju)

Sudeći po uputstvu za montažu (http://pdf.crse.com/manuals/4279420111.pdf) situacija kod "naponskog" dela eurodžeka na medjusnopu tvog uredjaja je sledeća

Po šemi se vidi da sa pina A4 (ovde samo 4) ide žuti, a sa pina A7 crveni provodnik. Kada spojiš fabrički konektor i konektor na medjusnopu treba da imaš ovu promenu boja (da se na A7 "gadjaju" žuta fabrička i crvena medjusnopa i obratno na A4).
Donji konektor sa kontaktima za zvučnike treba da odgovara u potpunosti fabričkoj instalaciji.

Odredjivanje načina rada uredjaja:
Na medjusnopu na žutom provodniku (sada stalni plus) se nalazi račvasti dupli ženski konektor koji služi za preusmeravanje napona, dok je na crvenom samo jednostruki konektor(vidi se na prethodnoj slici)

Ako želiš da ti uredjaj radi samo kada se da kontakt treba da spojiš konektore ovako:


Ako želiš da funkcioniše i bez kontakta onda ovako:

Na šemama je desno konektor, a levu uredjaj, ali to ćeš videti po usmerenju račvastor konektora.

Pre postavljanja uredjaja u kućište sve "neiskorišćene" krajeve provodnika dobro izoluj da ne udare negde na masu.

Standardne kontakte Eurodžeka imaš u Kekinom postu
  http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=5580.msg118596#msg118596

Zee


Keka

CitatS obzirom da sam konsultovao VISU iz oktobra 2008. godine u kojem nijedna verzija instalacije nema zeleni provodnik na poziciji A1 (a koji se vidi na tvojim slikama), pretpostavčjam, sem ako nisi sam budžio nešto, da su isti kasnije ubacili. Isti na radio dovodi signal brzine vozila

Moj iz 2004. godine ima ovu opciju. Koliko se secam, signal sa pinjona brzinomera ide prvo na konektor na radiu, a odatle ide na instrument tablu, tako da bi svi trebali da ga imaju.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

#264
'bem li ga.
Nisam proveravao kod mene.

U VISU-u je predstavljeno petnaestak različitih nivoa opreme/vozila za različita tržišta i ni jedan nema ništa više sem ona četiri osnovna provodnika u gornjem delu konektora. Jedina razlika je donji konektor za zvučnike koji varira sa brojem konektora u zavisnosti od nivoa opreme (2 ili 4 zvučnika) i kod nekih je crveni provodnik dupliran.

:ziveli:

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


trajce

CitatU Loganu (Amb.pack, 2006) sam morao dati kontakt da bi radio radio (tada sam gasio ventilaciju u kabini, da ne bi i ona vukla struju). Radio se sam gasio nakon pola sata (kao i svetlo u prtljazniku ako je isti otvoren) uz cudan zvuk (kao pijukanje :) ) koji je pratio gasenje.
U Stepwayu (2009) muzika može da se pusti i bez ključa u bravi, ne ugasi se sama nakon pola sata
Moj fabricki CD  Laureate pack 2005. je mogao da se upali i bez kljuca. Kad sam gasio auto i vadio kljuc gasio se i radio, ali sam mogao da ga opet upalim. Gasio se sam nakon oko 20 minuta uz znak piu piu :). Imao je i opciju da se zvuk pojacava i utisava pri promeni brzine. E sad Sony sam probao i po semi "a" i po semi "c" koju je Kiconix prikazao. Kad je na "a" CD se gasi pri vadjenju kljuca i ne moze da se upali. Pri vadjenju kljuca nakon par sekundi cuje se opet znak piu piu. Kad ga povezem na "c" onda se CD ne gasi uopste vec samo na dugme. E sad jos kalkulisem kako da ga ostavim. Nemam vise ni automatsko dimovanje ni regulaciju jacine zvuka sa brzinom, ali je CD sa mnogo drugih opcija i sve ostalo.
Hvala vam svima na sugestijama i savetima  :ziveli: imate po pivo kad se sretnemo, a i ja sa vama. :friends:

nik

Taj piu-piu zvuk kada je povezan po šemi a te upozorava da skineš pločicu.

trajce


trajce

Pozdrav, opet ja u ovoj temi...
Drug je prodao auto i iz njega ima Pioneer DEH2200UB. Cini mi se da je dobar i daje dobar zvuk. Ima li neko ovako nesto i iskustva sa njim. CD je star skoro 4 godine. Sad bih da ubacim taj umesto Sony CDX-GT26 http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=362.240
A taj Pioneer izgleda ovako:

Hvala  :friends: