Razrađivanje motora

prethodna tema - sledeća tema

glavonja3

Evo mog primera: svoje pazim bas, a sluzbeno gazim koliko god moze. Pri tome, ne mislim da sam divljak i neizivljen, nego uzrok mog jaceg gazenja i vece nepaznje naspram sluzbenih jer da nema razlike za sluzbena kola jer ih inace tako u firmi svi voze i firma ih cesto menja. Sluzbena koristim samo ponekad, inace posle nekoliko godina vidi se da su razdrnadana iako se u ovlascenom servisu odrzavaju.

Mare

Kako vozim privatno, tako vozim i službeno. Isto se odnosi i na način korišćenja vozila.

Nađoh u Uputstvu kako koristiti vozilo u prvih par hiljada km. Prvih hiljadu km voziti do 3-3.5k, ali ne prelaziti 130km/h, a puna snaga motora osetiće se posle 3000km. Možda sam ga 2-3 puta stisnuo do 4k, al zbog preticanja. U suštini, toeto.  :dobro:
Razrada ili ne, do pomenutih 3000 obrtaja, auto se odlično ponaša, performanse su sjajne i nema potrebe forsirati preko 3.5k.

Loganovac

Citat: Mare poslato 31.10.2021. - 18:53
I uputstvo sam gledao - ništa ne piše oko razrade.

:gun:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

Moj Sandero 1.5 je imao upozorenje prvih 1000km kada predjem 2000 ili 2500rpm (ne mogu da se setim tačno)
:ne:
4 Toyote sam kupio nove
Kod njih to nema pa opet nikada nisam čuo da je neko imao problem sa motorom na Toyotama

Pre će biti da je do kvaliteta materijala, tolerancija i finalne obrade (čitaj cene) nego do vožnje
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Loganovac

Razumem, ti si navikao na turboelisne motore...   :D
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Citat: szs poslato 03.11.2021. - 09:49
Moj Sandero 1.5 je imao upozorenje prvih 1000km kada predjem 2000 ili 2500rpm (ne mogu da se setim tačno)
:ne:
4 Toyote sam kupio nove
Kod njih to nema pa opet nikada nisam čuo da je neko imao problem sa motorom na Toyotama

Pre će biti da je do kvaliteta materijala, tolerancija i finalne obrade (čitaj cene) nego do vožnje

Eto, meni je na službenom yarisu 1,5 VVTi (iz 2019.) otišao EGR na veoma malim kilometrima. A u servisu su se na reklamacije dosta dugo pravili totalno ludi, pri čemu je sa tim yarisom maltene bilo nemoguće krenuti kada EGR počne da štekće ( motor se pri kretanju prosto odjednom uguši i samo se ugasi, veoma opasna situacija, glavu da izgubiš kada ti se to desi u nekoj raskrsnici u nezgodnom trenutku). A posle njihovog inicijalnog objašnjenja da je sve u redu taman da se upitaš da li je moguće da posle tri decenije vozačkog iskustva odjednom ne znaš čak ni da krećeš sa kolima. Slično je prošao i jedan sa yarisom tog godišta kome je kvačilo bilo tvrdo kao kamen. Najpre ga oduvali sa reklamacijom, a tek posle su prihvatili da naknadno sve rasturaju, da bi utvrdili gde je problem.

szs

Oba problema teško da imaju veze sa razradom  :ne:
EGR pre sa gorivom ili baš fabrička greška a kvačilo...
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

MitarMrgulic

#67
Heh, nekad su prvi servisi bili na 4-5 hiljada KM, a stariji se sjećaju i da se vršilo dotezanje glave :)

Inače, poznavao sam čovjeka, koji je dugo godina radio u Prodajno -servisnom centru PSC, nekadašnjeg auto-giganta TAS Sarajevo, koji je bio tada ovlašteni servis za vw vozila, kojih je u Sarajevu i tada i danas, stvarno bilo jako puno...

Pričao mi je da sredinom '80-ih, u jeku popularnosti Golfova 2 i Jetta 2, nije bilo rijetko da dođe auto na servis, sa nekih 5-10 hiljada km pređenih, a da se desila neka veća havarija motora, koja se sanirala, eh sad je li kvar rezultat lošeg sklapanja ili nekog falša još u fabrici ili nešto drugo...ne znam.

Inače, lik je bio legenda i jedan od glavnih majstora tamo, pričao mi je anegdote, vezane za jako slabe ručne kočnice kod Fiata, Pezejaca, Tristaća i sl.

Kada bi išli na tehnički, došli bi kod majstora da im to podesi, pa bi dobili instrukciju da se nigdje ne švrćkaju, već odmah na tehnički, dok nije popustilo :)

Ne znam je li istina, ali kaže da ti stari Fiati, nikad nisu imali ručnu kočnicu kako treba, pa čak i kada bi bili prilično novi :)

Loganovac

Malo smo se udaljili od razrađivanja motora.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Mare

Citat: Loganovac poslato 03.11.2021. - 09:47
:gun:

NISAM čitao mala slova, a diskusija ovde me je naterala da još jednom pročitam ta mala slova.  :)

Capriolo

Citat: Loganovac poslato 03.11.2021. - 15:24
Malo smo se udaljili od razrađivanja motora.
Moja greška i izvinjenje. Jer sam otišao na pogrešnu stranu u odgovoru na deo komentara koji je prethodio ( "nikada nisam čuo da je neko imao problem sa motorom na Toyotama" ). Meni je Yaris imao problem sa EGR-om praktično od prvog dana, ali, to očito nije imalo veze sa pitanjem razrade motora.

Loganovac

Ma sve je OK. Nego, toliko nam je lako da se nadovežemo i raširimo u drugu stranu da je to čudo jedno.  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.