Motori 1.5 dCi 70 slicnosti , razlike 1.5 dCi 90 FAP

prethodna tema - sledeća tema

bind

                                                

        1.5 dCi 70                                               1.5 dCi 90 FAP
  Tip motora  K9K 792                                 Tip motora K9K 892

EURO4   CO2: 140 g/km                        EURO5  CO2: 130 g/km                    prva razlika .
70 konja (50 kW)                                  90 konja  (65 kW)                            druga razlika.
Maksimalna brzina km/h 150                 Maksimalna brzinakm/h 162            treca razlika.
Prosečna potrošnja l/100 km 5,3          Prosečna potrošnja l/100 km 5,0     cetvrta razlika.
Ubrzanje 0-100 km/h, s 16,7                Ubrzanje 0-100 km/h, s 13,3            peta razlika.
Maksimalni broj obrtaja  4000               Maksimalni broj obrtaja  3750          sesta razlika.

Radna zapremina ccm 1461                  Radna zapremina ccm 1461             isto.
Kompresia  17,6                                    Kompresia  17,6                               isto.
Ukupan broj ventila  8                          Ukupan broj ventila  8                       isto.

Ukratko sam pobrojao neke razlike i slicnosti ova dva motora .
Ovi podaci gore se odnose na stepway-a.

Zanima me vase misljenje u vezi ova dva motora  i koji je po vama bolji, dugotrajniji, prednosti i mane i jednog i drugog.Citao sam malo na stranim forumima i misljenja su podeljena .Jedni tvrde da je stari motor 1.5 dCi 70 stabilniji da ce biti dugotrajniji  ,mana mu je malo veca potrosnja i da je malo sporiji  a da su mu sve drugo prednosti .

Za  1.5 dCi 90 FAP kazu da je startniji ,manje trosi ,ali da ima FAP filter koji se menja i to mu zameraju (kazu  to kosta i mora redovno da se menja) i kazu ako sam dobro shvatio  da ce tom motoru da se raduju majstori  Dacie i Renoa jer ce biti potrebno cesce da se ide u servise. Eto ja  pokrenuh temu jer me stvarno zanima vase misljenje u vezi ova dva motora.
Zbog prelaska na EURO5 u zemljam Evropske unije  sada moze da se naruci samo 1.5 dCi 90 FAP .Kod nas jos uvek to nije slucaj.

Kad sam video to   FAP asociralo me ma znate vec ...Medjutim ...

FAP = DPF = filter krutih cestica, smanjuje zagadjivanje.

I ljudi preporucuju zbog tog filtera da se mora auto jednom nedeljno izvesti na otvoreni put  i voziti malo brze da bi se taj filter ocistio u suprotnom ako se to neuradi,kazu imaju neke sonde pre i posle tog filtera koje mere pritisak i kad se on (taj filter) zapusi  auto nece da predje 2500 obrtaja ili 3000 obrtaja.
U principu nije problem do Dacie, Renaulta, već svi proizvođači muku muče sa FAP/DPF-om.
U Engleskoj  svojevremeno zamalo da FIAT nastrada zbog nezadovoljnih kupaca kojim nije skrenuta pažnja da se auto mora povremeno izvesti i na otvoreni put, a ne samo koristiti po gradu.

Dajte svoje misljenje po pitanju ova dva motora a ja ako na nesto interesantno jos naletim odma stavljam ovde u temu.






kiconix

Pocinjemo iz pocetka, od prvog posta smo krenuli u  :offtopic:.
Molim clanove foruma da se drze teme, covek je postavio pitanje u vezi dva DCI motora, istog proizvodjaca.

Veterinar

Da li je kompresija 17,6 ili je kompresioni odnos 1 : 17,6?
Dci od 70 ks ima bolje ubrzanje i maksimalnu brzinu nego sto je navedeno. Pozeleo bih i dci FAP, ali on bi se morao poterati cesto autoputem. Ukoliko se ne vozi tako, cesto se sugerise voznja u nizem stepenu prenosa, sto dovodi u besmisao kupovinu dizelasa. Dci od 70 ks bi bio moj konacni izbor s obzirom na moj stil i potrebe.

bind

#3
Citat: Veterinar poslato 12.02.2011. - 00:36
Dci od 70 ks ima bolje ubrzanje i maksimalnu brzinu nego sto je navedeno.
Navedeni podaci gore su tacni i  odnose  se na stepway-a , zato si pomislio da nisu ispravni .
Kod sandera sa tim motorima ti podaci bi bili malo drukciji .
Auto bi  imao vecu maksimalnu brzinu,bio  bi malo startniji ,a bila bi i manja potrosnja goriva.

Loganovac

Compression ratio, iliti stepen kompresije (odnos zapremina).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleksandar NS

Ja bi licno radije vozio jacu verziju motora. Performanse su bolje, a potrosnja je manja. Te price o cestim posetama servisa kod jace verzije, mozes slobodno da pustis niz vodu. Pa ne pravi Reno taj motor od juce. A, FAP(DPF) filter koliko znam ima funkciju "samociscenja", koju nadgleda ECU, i koja se desava nezavisno od toga da li se vozi na auto-putu ili vozilo radi na leru. Uostalom zamislite kakve su guzve recimo u Parizu? Pa da li njima tamo masovno otkazuju FAP filteri? Na kraju krajeva i katalizator kod benziskog motora ima vek trajanja, a koliko vidimo kod taxiste je izdrzao preko 500.000km, i jos sljaka.
Samo mala ispravka. U prvom postu je napisano da je max snaga ta i ta, i zatim max. broj obrtaja. A, treba da je max. snaga pri tom broju obrtaja. Max. broj obrtaja je veci.
Dakle, jaca verzija  :to:

Zoran

Aleksandar NS max. broj obrtaja jeste veći od broja obrtaja na kojima motor postiže max. snagu.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

joex

Mislim da je najpametnija kupovina motora od 90 konja sa
FAP-om. Jer dok radi svoj posao FAP nema razloga za zabrinutost.

A kada ode u vecna lovista posle X kilometara jednostavno ga
treba izbacit iz sistema. Nebi se ni trudio da ga cistim ili remontujem.

Trenutna cena je sada oko 200 evra da ti ga majstor skine i
preko dijagnostike u ECU motora ga disaebluje - iskljuci ga.

Drugar je imao na FAP na pugovom vozilu i posle 130 hiljada kilometara
upalio mu je lampicu. Nakon toga je otisao u servis i oni su mu kao
nesto ispirali , prali FAP ali opet se problem javio posle 5 hiljada kilometara.

Na kraju je popizdio i skinuo ga sa vozila. Ali nije dovoljno fizicki ga samo
skinuti nego treba i elektronski preko ECU. Od tada auto mnoga bolje ide
i nema vise knedlu pri dodavanju gasa.

Remont je bio oko 15 hiljada dinara a za 100 evra ga je izvadio,
takodje ga je posle prodao jer navodno postoji trziste za
te polovne stvari, jer se reciklira u fabrici i opet stavlja u vozila.

Zakljucak je;
Ako mozes da finansiski kupis motor od 90 konja definitivno
ga uzmi a nemoj slusati price o strasnom FAP-u jer ni to nije
neki neresiv problem. 

Zoran

Joex, ako sam razumio bez FAPa bolje ide a više zagađuje a možda čak i manje troši jer nije prigušen?
Sam svoj gazda - vazda.

joex

Ako je FAP ispravan i nafta evro kvaliteta
vozilo ce isto da ide kao i da normalno trosi.

Ali posle dosta predjenih kilometara kao i
djubra od evro dizela sto se kod nas prodaje
nastaju problemi.

Sigurno da vise zagadjuje okolinu , ali to
u Srbiji je tako nevazna stvar , pa pogledaj
sta je sve na putu od voznog parka.

Trabanti , Varburzi , Zastave a o kamijonima i autobusima
GSP nevredi ni pricati. Jednostavno nepostoji nikakav podsticaj
za vozila evro 3, 4 , 5 prilikom registracije ili placanja poreza.

Tako da sam ja sa vozilom Evro 5 izjednacen sa dvotaktnim masinama...

dekson

Sto se tice FAP-a nije uopste preporucljivo za SAMO gradsku voznju, jer treba da se dugo vozi (autoput) da bi FAP zagoreo necistocu. TAXISTI u FR ga izbegavaju.

Pozdrav' svima