Nakon 4 meseci čekanja, došao je i taj dan - da se jedan Logan izveze iz salona. :to:
(https://i.postimg.cc/K14W1H83/IMG-20211023-100341.jpg) (https://postimg.cc/K14W1H83)
(https://i.postimg.cc/yJZrP39V/IMG-20211023-100454.jpg) (https://postimg.cc/yJZrP39V)
(https://i.postimg.cc/G4N5Gx47/IMG-20211023-102115.jpg) (https://postimg.cc/G4N5Gx47)
U pitanju je Logan treće generacije. U comfort nivou opreme, sa dodatim paketom "Vozač" (keyless, električna ručna) i "Zima" (automatska klima, grejanje sedišta).
Motor 1.0 sa fabričkim plinom je ono što me je oduševilo. Nisam primetio da oseti brdo, ali gubi dah preko 120 km/h, što mi nije toliko bitno jer 90% km napravim na magistrali. U suštini, nema nekakvo impresivno ubrzanje (oko 12 sec do 100km/h), ali su međuubrzanja odlična. Pre Logana, da ne kažem - Dačije, vozio sam Cromu sa 150 ks, očekivao sam daleko manje perfomanse, ali nije baš tako. Zvarte se iova tri cilindra baš baš ozbiljno. Oseti se manja snaga u ECO modu, ali nije strašno.
(https://i.postimg.cc/JD8K56Mq/IMG-20211023-121501.jpg) (https://postimg.cc/JD8K56Mq)
Enterijer je odličan. Kvalitet je na vrlo-dobrom nivou. Sedišta su komforna. Oblik sedišta je odličan. Nedostatak je nepostojanje plastičnih pragova, nema osvetljanja kasete :bullshit:....i tako, vidi se štednja na nekim detaljima, za koje sam znao kada sam uplaćivao avans i koje mi ne smetaju, ali trebalo bi napomenuti.
Potrošnja - sa Fruškom Gorom i malo oštrijom vožnjom - 6,9 litara plina na 100. Ili 5 litara benzina. Mislim da je to ipak sjajno. To je bilo prvo punjenje, videćemo u narednom periodu.
(https://i.postimg.cc/sGvWY7Qm/IMG-20211024-192524.jpg) (https://postimg.cc/sGvWY7Qm)
(https://i.postimg.cc/fkrmw2pr/IMG-20211024-192555.jpg) (https://postimg.cc/fkrmw2pr)
(https://i.postimg.cc/jC5yY0gf/IMG-20211024-192714.jpg) (https://postimg.cc/jC5yY0gf)
(https://i.postimg.cc/0KDk1yLx/IMG-20211023-123233.jpg) (https://postimg.cc/0KDk1yLx)
(https://i.postimg.cc/JGC7cjkh/IMG-20211023-175254.jpg) (https://postimg.cc/JGC7cjkh)
Čestitam, baš lijepe novosti.
:aplause: :aplause: :aplause:
Čestitam, uživaj
:aplause: :ziveli:
Gubi dah preko 120... sa malo oštrijom vožnjom... :c0:
Polako bre sa novim autom bar prvih 3-4 hiljade kilometara, kako ga razradiš tako će i da te služi.
Neka je sa srećom! :aplause:
:aplause:
:aplause: :jea:
Citat: Loganovac poslato 31.10.2021. - 09:28
Gubi dah preko 120... sa malo oštrijom vožnjom... :c0:
Polako bre sa novim autom bar prvih 3-4 hiljade kilometara, kako ga razradiš tako će i da te služi.
Raspitao sam se po preuzimanju da li je potrebna neka razrada, rečeno mi je da nije potrebno razrađivati motor.
Jedino je menjač teže prolazio kroz 4-5-6 stepen, ali se svakim kilometrom sve više razrađuje.
Pa njima je naravno bolje ako ga ne razradiš kako treba, nadaju se da ćeš češće da svraćaš...
Ono što znam iz iskustva je da nepravilno razrađen motor u principu ume više da troši i kraće traje. Izbor je tvoj.
Ćestitam.
Sa srećom da se navozaš.
Čestitam i ako nije problem par pitanja.
Koliko te je izašao, da li se čuje buka od vazduha na 120 kao kod stepway - a? Ne bi trebalo zbog bolje aerodinamike?
Da li se čuju brisači kao na onom domaćem testu?
Upravljivost generalno, i kako "pegla" rupe i izbočine?
Sve najbolje i uživaj
Citat: Loganovac poslato 31.10.2021. - 10:32
Ono što znam iz iskustva je da nepravilno razrađen motor u principu ume više da troši i kraće traje. Izbor je tvoj.
Hvala na savetu, uzeću u obzir. :dobro:
Citat: sokoll poslato 31.10.2021. - 11:29
Čestitam i ako nije problem par pitanja.
Koliko te je izašao, da li se čuje buka od vazduha na 120 kao kod stepway - a? Ne bi trebalo zbog bolje aerodinamike?
Da li se čuju brisači kao na onom domaćem testu?
Upravljivost generalno, i kako "pegla" rupe i izbočine?
Cena - 13990.
Ima buke, ali ne nešto mnogo. Nisam još nijednom izašao na autoput, pa ne znam.
Brisači su nečujni.
Odlično je upravljiv. Lepo pegla rupe i neravnine. Gume su 195/55/16 i nema problema. Udoban je.
Citat: Mare poslato 31.10.2021. - 12:21
Nisam još nijednom izašao na autoput
:ha: Pa gde si ga terao preko 120?
:aplause: :ziveli:
U zdravlju da ga potrošiš. Srećan ti bio. :ziveli:
Kako sam vozio 0.9tce, ne bi trebalo da gubi dah tako rano. S druge strane, kao sto Loganovac reče, čemu žurba? Sta piše u uputstvu vezano za razradu? Ako nisi bio na autoputu, bas si ga brzo poterao...
U zdravlju neka vas služi. :ziveli:
Sretno drugar!
Baš je lijep auto :)
Čuvaj ga do negdje 3-4 hiljade km, nemoj tjerati preko 3500 obrtaja, bit će to dobar autić :):)
Ja svog još razrađujem.
Šalu na stranu, razrada je jako važna.
I uputstvo sam gledao - ništa ne piše oko razrade.
Ono što bih uradio, zamenio bih ulje u motoru nakon par hiljada km. Mislim da je to idealno, kako bi se otklonila "strana tela". ALI, nije predviđeno planom održavanja.
Motor je zaista odličan. Razrada ili ne - nema potrebe ga terati preko 3500 obrtaja. U viši stepen prebacujem na oko 2000 obrtaja. Auto se lagano vozi, lepo ubrzava, ne muči se. Te neke brzine dostiže bez problema, pa čak i 120. A i to je oko 2500 obrtaja. :dobro:
To je sve prihvatljivo. 6.- ta brzina je dugačka .
Čestitke !
Da te dobro i dugo služi !
Citat: Mare poslato 31.10.2021. - 18:53
I uputstvo sam gledao - ništa ne piše oko razrade.
Motor je zaista odličan. Razrada ili ne - nema potrebe ga terati preko 3500 obrtaja. U viši stepen prebacujem na oko 2000 obrtaja. Auto se lagano vozi, lepo ubrzava, ne muči se. Te neke brzine dostiže bez problema, pa čak i 120. A i to je oko 2500 obrtaja. :dobro:
Nova generacija niskofrikcionih motora se raradjuje jaaaaako dugo. U prevodu na svakodnevnu upotrebu, nije potrebno neko posebno postupanje, osim teranja u crveno prvih par hiljada, sto inace samo po sebi nema svrhe, jer turbina gubi dah pre crvenog.
Po tehnickim podacima, maksimalni obrtni moment za te trocilindricne motore je (pri pogonu na tng) u rasponu 2000-3500 obrtaja, na benzin nesto vise, i treba tako menjati brzine da se uvek drzi u tom rasponu. Promena brzine na 2000 obrtaja je previse rano, motor se posle muci, sto je gore nego teranje u crveno, bez obzira na indikator promene brzine, oni su vrlo konzervativno programirani. Trocilindricne masine, cak i sa turbom, moraju da se vrte.
Mare, nek je sa srećom novi Logan i da ga voziš sa što manje troškova.
Mislim da je TCe 100 sa LPG i 6-stepenim menjačem dobitna kombinacija.
U uputstvu za Captura sa tim motorom pise razrada 3000 km. Ne preporucuje se preko 3500 obrtaja u minuti.
Otkad pamtim, a to je baš davno, ta se preporuka uglavnom nije menjala. Do 3500 rpm, 3-5 hiljada kilometara. Lepo je Keka dodao, u prilagođenom stepenu prenosa.
Citat: dekiv68 poslato 31.10.2021. - 22:03
Mare, nek je sa srećom novi Logan i da ga voziš sa što manje troškova.
Mislim da je TCe 100 sa LPG i 6-stepenim menjačem dobitna kombinacija.
Hvala. :too:
Apsolutno dobitna kombinacija. :hall:
Što se tiče performansi i potrošnje.
Prvih hiljadu km. Za deset dana.
(https://i.postimg.cc/jwTcM2SF/IMG-20211103-133521.jpg) (https://postimg.cc/jwTcM2SF)
Čestitam
Jeli ima temperatura motora na ovom displeju?
Ima.
čestitke i od mene, učinite da budete veoma srećni!
Na displeju, tamo gde pise lpg, pa vrtis po bordu.
Citat: Zoran poslato 03.11.2021. - 21:57
Čestitam
Jeli ima temperatura motora na ovom displeju?
Ima, ali mora se odabrati u bordu. Ima više opcija. U toku vožnje, sve je ok. Stoji na sredini skale. 😉
Mesec dana od kupovine i prvih 3000 km.
(https://i.postimg.cc/VdL2cH01/IMG-20211123-160703.jpg) (https://postimg.cc/VdL2cH01)
Prezadovoljan sam autom. Odličan 5. :dobro:
Ovih dana bilo dva meseca od kupovine i 5700 pređenih km.
(https://i.postimg.cc/PL0rkKhM/IMG-20211223-150743.jpg) (https://postimg.cc/PL0rkKhM)
(https://i.postimg.cc/dhxJ8n7K/IMG-20211223-151506.jpg) (https://postimg.cc/dhxJ8n7K)
(https://i.postimg.cc/XGw36bsV/IMG-20211223-151532.jpg) (https://postimg.cc/XGw36bsV)
Posetio sam ovlašćeni servis zbog neke čudne pojave. Na niskim temperaturama, pri ubrzanju, na oko 2500 obrtaja prebacivao je sa plina na benzin, u toku vožnje. Nakon par trenutaka bi se vratio na plin, pa opet prilikom jačeg ubrzanja, na ok 2500 obrtaja opet prebaci na benzin.
U ECO modu na plin nije bilo problema i na benzin je sve bilo u redu.
Primetio sam da je i rashladna tečnost bila ispod MIN pa sam dolio ok 2 dl. U servisu kažu da je sve ok sa autom i da nisu našli neku nepravilnost. Savetovali su me da promenim pumpu. A proteklih 5500 sipam na istoj pumpi (NIS). Juče sam ispraznio TNG u potpunosti pa ću sipati na Molu. Videćemo.... :whistling:
(https://i.postimg.cc/zVNwrFG5/IMG-20211225-195528.jpg) (https://postimg.cc/zVNwrFG5)
Inače, sa autom sam prezadovoljan. Furija iz Miovenija. :jea:
Slavko je detaljno pisao o tim novim sistemima na plin. Mislim da je to normalno šaranje plin - benzin u različitim režimima
Da, imamo teme o tome.
Da to nije auto opcija da pri jacem gasu prebaci na benz zbog bolje vuce-tako sam i ja na mom prvom loganu, kada treba da preticem, ugasim klimu, prebacim na benz pa po gasu..... :Smiley:
Nije. :Smiley:
Izgleda da je bio loš plin. Na plin se kuva. I prži Dačija. :cool:
Ti motori oduvek imaju problema sa plinom. Mislio sam da su oni to rešili. Strasno! Popnite im se na glavu! Ja vozim Sandera tce 90 sa pogonom na plin, fabrickim naravno, redovno idem na popravke, ciscenje dizni, otklanjanja greski na računaru... Usao sam na forum bas da vidim Vasa iskustva...
Veliki broj kupaca novih Dacia vozila sa fabričkim plinom su imali probleme te zime 2016/2017. Isto kao kupci Fiat i Opel novih vozila sa fabričkim plinom. I ti problemi su te zime bili samo u Srbiji. To je podatak koji govori više od svih analiza plina iz rezervoara različitih vozila koje su urađene u tom periodu. Razlika je samo u tome što su kupcima Dacia vozila tokom cele 2017 godine kvarovi uzrokovani gorivom popravljani o trošku proizvođača samo iz razloga što kupci vozila nisu bili krivi za to stanje a ekonomski su daleko inferiorniji nego što je proizvođač ili zastupnik proizvođača. Tema prežvakana po ko zna koliko puta, tako da je više degutantno vraćati se na nešto što je bilo. I standardna garancija je bila 3 godine uz mogućnost doplate produžene garancije.
Ako imaš problema sa svojim autom odvezi ga negde i popravi ga pa više nećeš imati problema.
Ako nisi zadovoljan sa autom, prodaj ga pa kupi nešto drugo čime ćeš biti zadovoljan.
Tako je prosto.
Kad smo već kod toga, kao što sam napisao, pre mesec dana sam primetio učestalo prebacivanje sa plina na benzin, u toku vožnje. Ponovilo se to i juče, pri baš niskim temperaturama.Pratim rumunske FB grupe Dacia Logan 3 i ne žale se na učestalo prebacivanje sa plina na benzin u toku vožnje, ali je dosta Logana otišlo u servis zbog zamene MAP senzora koji je uzrokovao nepravilnosti rada TNG uređaja. I to je sve praćeno greškama na tabli i nemogućnošću korišćenje TNGa.
U mom uputstvu sam našao sledeće:
https://postimg.cc/30YYLfnH
https://postimg.cc/qgJ7xgY6
https://postimg.cc/phtJ6K8H
Da li je ovo normalno ponašanje za turbo benzinac sa TNG ili samo ograđivanje proizvođača od mogućnosti pojave TNGa lošijeg kvaliteta?
:ne:
Tako se ponašao i 0.9tCe sa plinom, samo što nije bilo takvih smernica u uputstvu. Treću fotografiju ne mogu dobro da vidim, videcu večeras na većem ekranu. Prebacivanje sa plina na benzin i obrnuto se desavalo neosetno, pri hladnom vremenu, gotovo uvek pri ubrzavanju. Cak smo pisali kako bi bilo dobro da boca za TNG ima neki sistem grejanja. :ne:
Pre par dana, mali jubilej. Tri ipo meseca od kupovine. Kidalica. :respect:
(https://i.postimg.cc/tsMthP5x/IMG-20220215-122359.jpg) (https://postimg.cc/tsMthP5x)
:to:
Pravi obrtaji i brzina za krstarenje.
to je to, moj scenic 2 1,6 je samo na 100 km/h kod 3000 o/min
Treba da poručim Logana pa sam ga malo razgledao u salonu.
Uz sve već poznate stvari meni su zasmetale neke bizarne sitnice pa me zanima da li grešim ili preterujem:
-unutra uopšte ne miriše na nov auto :glare:
-kvalitet zvuka iz radija ispod proseka, a ne vidim da ima podešavanja tona?
-ono plastično sr*nje pozadi što glumi stočiće ajd' što je ružno i slabašno nego zauzima mesto za kolena. Nadam se da se lako može skinuti?
Za plastiku i povećanu cenu sam znao pa na to neću da kukam.
Tim pre što sve ostalo uglavnom ostavlja dobar utisak, a glavnog konkurenta Fiat Tipa više nema za poručivanje...
Taj miris podseća na recikliranu plastiku i kod mene je i dalje kao prvog dana (nakon 12k km i oko 4.5 meseca).
Da, zvuk audio sistema nije nešto posebno, lično ne smeta mi.
Nije se niko žalio da smetaju plastični poslužavnici, ne smetaju i ne znam kako se skidaju. :wave:
Na novom Sanderu, a verovatno i na Loganu, može da se podešava zvuk (EQ i pan).
Da, naravno da može.
Citat: sokoll poslato 12.03.2022. - 02:35
Treba da poručim Logana pa sam ga malo razgledao u salonu.
Uz sve već poznate stvari meni su zasmetale neke bizarne sitnice pa me zanima da li grešim ili preterujem:
-unutra uopšte ne miriše na nov auto :glare:
-kvalitet zvuka iz radija ispod proseka, a ne vidim da ima podešavanja tona?
-ono plastično sr*nje pozadi što glumi stočiće ajd' što je ružno i slabašno nego zauzima mesto za kolena. Nadam se da se lako može skinuti?
Za plastiku i povećanu cenu sam znao pa na to neću da kukam.
Tim pre što sve ostalo uglavnom ostavlja dobar utisak, a glavnog konkurenta Fiat Tipa više nema za poručivanje...
Mislim da gresis, a malo i preterujes. :)
Licno sam odusevljen automobilom. Za 13 dana sam presao 800 km. Nije nesto, ali dovoljno da imam sta da podelim sa vama.
Automobil mirise bas kako treba. Da udjem zatvorenih ociju, znao bih da je u pitanju novi auto. Zvuk iz radija je mozda slabiji, ali sasvim zadovoljava potrebe. Mislim da je najveci nedestatak slabiji bas, a razlog su verovatno zadnji zvucnici u vratima, a ne na zadnjoj polici.
Stocici nisu sr..nje ako ih koristis da na njih spustis ono za sta su namenjeni. Ukoliko planiras na njima da sedis, onda definitivno jesu slabi i sr..nje. Mesta pozadi je toliko puno, da je nemoguce da smetaju za noge.
Tu jeftinu plastiku svi komentarisu, a na gomili znatno skupljih automobila takodje gomila tvrde plastike, ali to nikome ne smeta...
I jos jedna stvar, mislim da je Logan za klasu bolji od Tipa. Vozio sam oba i Logan me bas odusevio, a Tipo nije ostavio bas nikakav utisak na mene.
Naravno to je moje misljenje.
Kako god auto je super i posle mnogo peripetija poručen je na moje ime, pa ćemo videti. Kaže do septembra bi trebalo da stigne...
Posle 12000 km prisutno je krckanje plastike na A stubovima (verovatno zbog instalacija i vazdušne zavese). Po kakvim putevima prelazima najveću km, nisam se iznenadio.
Zadnji trap mi se čini malo čudnim. U vožnji, kroz krivine i u bilo kojem režimu vožnje, sve je besprekorno. Bez ljuljanja, naginjanja, zaista izuzetno stabilan auto. Ali prelazak preko ležećih policajaca, ne sme biti brži od 20 km/h. Nadam se da opruge sa Sandera nisu završile i u modelu Joggera.
Ovako izgleda sa 300kg peleta. :)
(https://i.postimg.cc/yWXMrkVG/IMG-20220305-111852.jpg) (https://postimg.cc/yWXMrkVG)
U gepek staje samo 17 džakova, ostalo je moralo pod noge.
(https://i.postimg.cc/8jXnqvxZ/IMG-20220305-112459.jpg) (https://postimg.cc/8jXnqvxZ)
A kada ne vozim Dačiju, vozim Nonijusa. :nami:
(https://i.postimg.cc/TLhKNZb7/IMG-20220316-112948.jpg) (https://postimg.cc/TLhKNZb7)
Samo 17 dzakova. :lau:
:)
Veterinar da te poduči kako može da stane još 7.
Moze svasta da stane, ali... nikad ne stavim sve u prtljaznik, nego i "kod nogu svih putnika" (navodnici su tu, jer pisem o voznji bez putnika, samo sa teretom) i na sedišta. Uvek teret rasporedim po celom autu. :wave:
Veterinar, nisi jedini... :ziveli:
Uh mnogo je rano za krckanje plastike moj logan 1 preko 300k ne krcka.
Ali dobro i onako ćemo uskoro svi da vozimo nonijuse :)
Evo dovezoh i ja Logana eco-g comfort... Prvi utisci su bili da je težak krš, što se srećom ispostavilo moja greška. Naime, tek sam kući provalio da je uključen eco mod😁 u kome se auto jedva vuče, a turbo rupa još izraženija pa bogami hoće malo i da cima.
Sada je naravno druga priča iako će mi i dalje trebati malo navikavanja na drugačiji odziv na papučici gasa nego što sam navikao na starom Loganu 1.6mpi.
Lepo ide i na plin i na benzin, nisam primetio da ima razlike uopšte.
Nadam se da će biti slično i sa potrošnjom u litrama 😁
Ostalo sve manje više poznato, boja bela koju smo već videli...
Eto ono što je novo i mene je obradovalo je da su izbacili plastične stočiće pozadi i sada je prostor pozadi nekako "prodisao"
Na žalost izbacili su i zaštitne crne nalepnice na vratima koje čak više ne mogu ni da se poruče. Ako neko ima ideju za nabavku istih molim da javi.
Uh tek sada primetih da su izbacili i držač za mobilni a to mi je neophodno 😭
Nisam primetio da je tvrd na rupama kao što reče neko ovde? Taman je kako treba.
Audio kvalitet je ok ali tek kada se pojačaju basovi i malo smanje dominatni srednji, mada je moguće da će se to sve vremenom dodatno "usvirati". Barem je tako sa kućnim audio uređajima čiji sam ja fan inače.
Infoteiment ekran je pregledan i dovoljno brzog odziva.
Android auto aplikaciju nisam stigao da probam.
Eto toliko za sada, samo ostaje da se nadam da će me poslužiti barem upola kao što je stari...
Čestitam. Dobro da nisi ostao na eco mod, stvarno se jedva vuče tako. Android auto je odličan, moraš povezati kablom, ali se bar telefon neće isprazniti
Citat: sokoll poslato 02.06.2022. - 15:52
Nadam se da će biti slično i sa potrošnjom u litrama 😁
Neće.
Puno bezbrižnih kilometra! :ziveli:
Citat: maestral5747 poslato 02.06.2022. - 17:03Android auto je odličan, moraš povezati kablom, ali se bar telefon neće isprazniti
Probao android auto. Ja mislio da može wireless kad ono samo sa media nav, jbg.
Zar nije ranije moglo i na media display?
Šteta super stvar rade mi omiljeni Tidal, Radio Paradise, google maps...
Yandex navigator k*nja traži premium nalog, VLC player za sada samo zvuk i thumbnail fotka ali videću sa drugim formatima.
U glavnom šteta za wireless ali nije mnogo strašno ni sa kablom.
U zdravlju da ga vozis. Dobar je to auto. :ziveli:
Hvala lepo iako se još privikavam za sada sam baš zadovoljan, napredak je vidljiv na mnogo polja. (mada ne na svim)
Ali ostaje da se testira pouzdanost, ipak je malo rizik novi model...
Citat: sokoll poslato 03.06.2022. - 01:17
Probao android auto. Ja mislio da može wireless kad ono samo sa media nav, jbg.
Zar nije ranije moglo i na media display?
Šteta super stvar rade mi omiljeni Tidal, Radio Paradise, google maps...
Yandex navigator k*nja traži premium nalog, VLC player za sada samo zvuk i thumbnail fotka ali videću sa drugim formatima.
U glavnom šteta za wireless ali nije mnogo strašno ni sa kablom.
može bežično samo ako imaš nadoplatu za navigaciju i zadnju kameru, dakle najjaču opremu. Onda dobiješ i onaj nosač mobitela što se kači na media nav ekran. Po meni je on potrebniji nama koji se moramo kablom povezati, a i nema ga za kupiti posebno. Meni npr Spotify radi odlično. A smiješno je kad želiš izdiktirati poruku na whatsapp, ako nije na engleski napiše buljuke bezveznih riječi u poruku. A čita još i gore :D
Potrošnja na autoputu, brzine 110-120, uz izlete do 140, sa klimom i 4-5 ljudi.
(https://dodaj.rs/images/Screenshot_2022-06-05-12-00-24-423_de.spritmonitor.smapp_mp.th.jpg)
Ovog meseca pao još jedan jubilej, sledeći ide u servis :to:
(https://i.postimg.cc/7bQLmt6p/IMG-20220610-183317.jpg) (https://postimg.cc/7bQLmt6p)
A pre toga, moraćemo da menjamo, ni manje ni više nego šiferku. Požega, grad koji je trajao pola sata i epilog...
(https://i.postimg.cc/vcRJY5S4/IMG-20220615-184851.jpg) (https://postimg.cc/vcRJY5S4)
(https://i.postimg.cc/CBk4mnC2/IMG-20220614-212912.jpg) (https://postimg.cc/CBk4mnC2)
Aktiviraću kasko, na šoferku se čeka oko 20 dana.
Izolovao sam gepek. Malo manje zveči od pozadi.
(https://i.postimg.cc/xJ53wD7G/IMG-20220618-111355.jpg) (https://postimg.cc/xJ53wD7G)
Tuga za šoferku. Kako su hauba i krov prošli?
To zvečanje u gepeku još uvek nemam ali mi se pojavio omanji cvrčak napred u levom stubu. Javi se uglavnom na kaldrmi ali nije ništa strašno. Auto je generalno vrlo tih, mada ove Continental gume znaju da bruje na određenim površinama.
Inače malo su tvrde sa defoltnim pritiskom pa sam malo popustio na 2.2b napred i nazad.
Potrošnja me je prijatno iznenadila, u ovom sipanju je prosek čak malo pao sa 8.3 na 8.1l. plina. U pitanju je noćno taksiranje u Beogradu.
:ha: A koliki je onda "defoltni" pritisak?
Ostatak limarije nema oštećenja, ali najverovatnije da je poretka već primila neki udarac pa je grad doveo do stresa koji je doprineo oštećenju. Nema veze, šta da se radi, poretka je potrošni deo na autu, kao zamajac, set kvačila...jedino što se čeka duuuugo. Valjda i stigne, kriza je. :D
Pritisak u gumama je napred 2.4 a nazad 2.3, a conti koji je došao sa Loganom i nije nešto.
Meni je na sličan način ( tu dole, na crnom delu šoferke ) na jednom vozilu pukla šoferka posle 6 godina. A nigde se nije video početni udarac. U glas servisu rekoše da nije udarena, već da je bila greška u fabrikaciji, koja se pokazala tek posle toliko godina (imala je neki glup "zarez" i nedoradjenost na samom rubu šoferke (nevidljivo kada je ugradjeno na vozilu), od koga je krenula pukotina). Tako da ne mora da znači ni da je tu šoferku zaista razbio grad. Možda jeste.
Inače, privatno sam promenio dve šoferke tokom cele vozačke karijere (preko 30 godina), a na poslovnim vozilima 3 komada za poslednje oko 3 godine i uvek sam uzimao zamenske (pa i za vozila pod kaskom), jer se u glas servisima uopšte ne čeka, a ne gubi se vreme i živci sa kaskom, a relativno sitna je razlika u ceni zamenske šoferke sa zamenom u odnosu na učešće.
Inače, i danas kod novog vlasnika povremeno gledam svoje prethodno vozilo iz 2009 (prodao ga pre oko 2,5 godine), na kome je šoferka zamenjena 2010, a i danas ta šoferka izgleda "kao nova".
Što se tiče Conti guma, imao sam Conti Eco Contact 6. Eko guma kao i svaka druga. Verovatno lošijih dinamičkih osobina, a ja lično nisam sa njom uočio manju potrošnju (mada bi to objektivno moralo tako da bude) ili duži životni vek.
Negde na Jadranskoj magistrali u Hrvatskoj. :dobro:
(https://i.postimg.cc/2qkjhbRv/IMG-2430668ebf9c154507ce3f46dbb68169-V.jpg) (https://postimg.cc/2qkjhbRv) (https://i.postimg.cc/w1cT15Pg/IMG-6df2d310bb98ec0ebd164fb4ba7b5339-V.jpg) (https://postimg.cc/w1cT15Pg)
Brojač km polako vrti 25000 km. Auto se vozi svaki dan, autoput, sa 4-5 ljudi unutra.
Stigla nova šoferka, nema curenja. :to:
Stigle i folije. Napred do 30%, nazad oko 90%. Atest u toku.
(https://i.postimg.cc/nj1vTQCJ/IMG-20220809-151820.jpg) (https://postimg.cc/nj1vTQCJ)
(https://i.postimg.cc/z3jjF4gg/IMG-20220809-151826.jpg) (https://postimg.cc/z3jjF4gg)
(https://i.postimg.cc/B8LHWVbM/IMG-20220810-193153.jpg) (https://postimg.cc/B8LHWVbM)
(https://i.postimg.cc/grqMBnfr/IMG-20220810-193133.jpg) (https://postimg.cc/grqMBnfr)
zar se može homologirati prednja stakla?
Može, do 30% zatamljenja (fabrički procenat od 5% + oko 20% folija).
kod nas ne može ni malo, ali za zadnja, tj. sve iza vozača ne treba nikakva homologacija
Citat: Mare poslato 10.08.2022. - 20:35
Može, do 30% zatamljenja (fabrički procenat od 5% + oko 20% folija).
Koliko te ukupno dodju sve te folije sa postavljanjem i da sve to potpuno ozakoniš kroz te ateste ?
Folije - 110€
Potvrda proizvođača - 4000rsd
Atest - oko 9000rsd
Tehnički (može uz registraciju, tek dogodine)...
Maltene 150 evra za "ozakonjenje" folija? Totalno smo luda zemlja. Bog dragi da nam pomogne.
Ali, velika je to stvar. Osim ako su putnici razmaženi. Ja imam pozadi fabrički zatamnjena stakla na jednim kolima, krenuli na more i supruga mi kaže: "Pa, dobro, a gde su ti suncobrani? Ovo sunce ubija"
:glare:
Fabrički zatamljenja stakla su ok, ali bolje su folije.
Skupo - jeste. Ali sve osim folija je teeeeežak kompromis. I to je tako.
Naknadno zalepljene folije imaju samo jednu prednost, a to je da na parkingu lopov ne može da "saspe" bilo koje bočno staklo.
A bočna stakla se već decenijama unazad homologuju iz bezbednosnih razloga da se u slučaju udesa rasprskavaju i da komadi ne smeju da budu, ako ne grešim, veći od 1cm2.
Sa svoja dva vozila kupljena sa zatamnjenim staklima sam skidao folije iz razloga užasno loše vidljivosti kroz njih. Razmišljao sam, kad već ne vozim pik-ap i imam stakla, lepo je videti kroz ta stakla.
Citat: Capriolo poslato 11.08.2022. - 09:10
Totalno smo luda zemlja. Bog dragi da nam pomogne.
Ovde je Bog odavno rekao laku noć, al' ne bih na tu temu dalje.
Pa valjda je bolje da to sitno staklo ostane na foliji nego da se raspe po enterijeru i da nanese eventuane povrede po putnicima??? :)
Al nebitno, ne želim da osporavam blagodeti kvalitenih folija na staklima, naročito u toku sunčanih dana.
U autu je daleko prijatnije nego pre - klima radi normalno, ali prženje sunca nije više prisutno kao pre. A naročito se razlika oseti kada se uđe u auto koji je stajao na suncu. Klima krene odmah da hladi, jer je sistem nov, ali daleko lakše se rashladi nego pre.
Ja sam letos na moru koristio poluceradu, više da bih potpuno zaštitio enterijer od sunčevih zraka.
Ali, kada bih negde kolima išao u toku dana, pa skinuo poluceradu i potom ušao u kola, u njima je bilo svakako iznad 50 stepeni ( znam da je bilo iznad 50, jer iznad 50 stepeni digitalni termometar koji imam u kolima (na mestu inače potpuno zaštićenom od sunca) prestaje da mi pokazuje temperaturu i pojave se samo "crtice", a brojevi tek kada se temparatura spusti na 50 stepeni ili niže ).
Drugim rečima, bilo je isto kao i bez cerade. Verovatno do oko 60 stepeni.
Nekada sam, naime, u kolima imao klasični (bimetalni ) termometar. I temperatira se oubičajeno dizala do 60 stepeni. Isaprobano hiljadu puta. Sa raznim bimetalnim termometrima.
Tako da mislim da je uticaj folija na stvarno sniženje temperature minoran (ali jeste zaštita od samog zračenja i to jeste odlična stvar, bitna stvar). Imao sam ih na jednim kolima. Llumar folije, na zadnjim bočnim staklima, zadnjim vratima ( ona stakla izmedju C i D stuba, kao i zadnja šoferka su mi na tim kolima fabrički bili zatamnjeni ). Ali sam ih skinuo jer nisam hteo da radim atest (a i nervirala me slaba vidljivost noću, posebno kada pada kiša, ništa nisam video tada i uvek bih pri vožnji unazad ili parkiranju otvarao zadnje prozore do kraja, da bih video eventualnu bočnu prepreku). Davno bilo.
Danas, kao vozač, leti, kao zaštitu od uticaja zračenja, koristim tanke majice dugih rukava sa UV zaštitom. Kao i duge nogavice. U dužu vožnju nikada ne idem kratkih rukava i nogavica.Pa ni kada bajs vozim.
https://youtu.be/1GIJy37K0WA
Citat: Capriolo poslato 11.08.2022. - 09:10
Maltene 150 evra za "ozakonjenje" folija? Totalno smo luda zemlja. Bog dragi da nam pomogne.
150 evra i nije neka para. 6 meseci po onih 25 evra uštede vožnjom na gas. Ali ugođaj je nemerljiv, za onoga kome znači. PRC!
Imam blesavu ideju, da se vratimo na temu, ako dozvoljavate.
Slažem se. 150 evra za "ozakonjenje" folija je "ništa" ako za ta kola ne postoji opcija zatamnjenih stakala (ili paket opreme sa zatamnjenim staklima). Ja sam te davne 2009. poslušao prodavca koji mi je rekao da je glupo da doplatim 110 evra za tu opciju kada za 40 evra mogu posle i sam da stavim folije ( za koje tada nisu tražili atestiranje). Naravno, ni on ni ja nismo tada znali da će nakon toga biti promenjeni propisi, kao što ja tada nisam znao da će folije da mi prave problem maltene potpunog slepila noću unazad ukoso u uslovima gradske vožnje ( a posebno u uslovima gradskog parkiranja ) kada pada kiša. A ovaj drugi problem nije moglo da reši atestiranje folija.
Citat: kiconix poslato 11.08.2022. - 21:52
Imam blesavu ideju, da se vratimo na temu, ako dozvoljavate.
Ma nema potrebe, super je ovo. :D
A vrlo je jednostavno da bude bas super.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=526.msg203399#msg203399
Ima načina da se bude u redu - reaguješ odmah čim se napiše off, ili naknadno sve prebaciš tamo gde treba. Ima nešto i do nas.
Ima.
Uvek.
Al onda ispadnem gestapo.
A kad lepo zamolim, ne jebe niko.
I tako.
:Smiley: :to:
Za 2021 Dacia Logan 1.0 Tce ECO-G Comfort ja bih kupio roletne za sva stakla iza B-stuba, kao što sam imao na Alfi i kao što imam na Zvečki.
Kad sija Sunce, kad vozim po danu i kad parkiram leti na otvorenom roletne su dignute. Kad mi ne trebaju ili smetaju su ili spuštene ili su u garaži.
Nema problema sa vidljivošću, nema atesta, košta smešno a radi odličan posao.
Inače, 2021 Dacia Logan 1.0 Tce ECO-G Comfort odličan auto. :to:
Taj atest je porez na budale, da budem prost. Kako onda voze auti tipa Dacia Dokker gdje se ništa ne vidi iza B stupa? Ili kombi vozila, kamioni? Samo deranje raje na najjače
Khm, hvala na komplimentu. :laugh1:
ma gledaj, ima i kod nas glupih zakona, niko nije pošteđen birokracije ovako ili onako. Ljudi koji moraju plaćati su najmanje krivi
(https://i.postimg.cc/7C9LYQxN/IMG-20220924-115724.jpg) (https://postimg.cc/7C9LYQxN)
:to:
102 ks na slici - Dačija, Wilma i ja. :)
:Smiley:
Odrađen danas prvi servis, na 28200km. Prijavljen je "metalni zvuk" iz motornog prostora. A taj metalni zvuk dolazi od električnog aktuatora turbine. Nisam optimističan da će reklamacija biti kako treba. Za sada, jedini nedostatak. Sve ostalo je ok.
(https://i.postimg.cc/SnbDqG9v/IMG-20221007-131725.jpg) (https://postimg.cc/SnbDqG9v)
(https://i.postimg.cc/sBy6PJDh/IMG-20221007-140450.jpg) (https://postimg.cc/sBy6PJDh)
Kako prvi servis na 30000? Ja ubeđen da su meni rekli na 20000km da su servisi. I to baš kod Vukovića.
Fabrika propisala servise na 30k km.
Mada ja bih to skratio na 15k km.
30.000 km ili godinu dana, sta pre nastupi.
A cene kao u Porscheu, ako ne i vece.
OK, hvala na odgovoru, moram proveriti. Za neke druge marke su kod nas skratili to pa sam pomislio i da je ovde taj slučaj. Mada ne verujem ni da ću doći do te kilometraže u vremenskom intervalu.
Vidim sada i Kekin odgovor. Izgleda skupo. Dosta skuplje nego za škodu. Mada su menjane svećice, sa tim je slična cena, ali na škodi se menja na 60000km, ne znam da li je ovde tako zbog gasa ili se menja svakako. Na 1.4mpi sa gasom su mi menjali na 40000km.
To motorno ulje mi deluje jeftino po litri. U Toyoti je 2.907 dinara za 5W-30.
Mada, zar 1,0 TCe ne koristi 0W-20 ili 0W-16, kao većina savremenih motora za koje znam ?
To što je u Toyotinom servisu litar ulja 2.907 dinara je zbog toga što je su Toyota servisi bezobrazni preko svake mere,a kupci i vozači Toyote takvi kakvi su.Nikakvo motorno ulje ne košta i ne vredi toliko (osim u Toyota servisu,verovatno je osveštano i sa blagoslovom patrijarha).
Tce motori su fleksibilni po pitanju gradacije,koliko vidim moguće je i 0W20,a i 5W40.
Ono što je meni neverovatno je da se svećice menjaju na 30.000 km.Hajde da to progutam.Ali nije mi jasno da koštaju ovoliko,a to je 10 puta više od solidnih standardnih svećice za starije Reno motore.Deset puta više,a duplo kraće traju!Dobro je što ih je samo tri.Tri svećice kao 60 litara benzina ili 100 litara plina.
Cena RN17 ulja je kao i po prodavnicama i to je OK
https://lavauto.rs/product/motorno-ulje-5w30-castrol-gtx-rn17-1-l/40893/
Toyota u Srbiji dere kozu sa ledja, na zapadu OEM ulje 5W30 je oko 10e a 0W20 je oko 18e litar.
https://www.ato24.de/en/toyota-engine-oil-sae-5w-30-premium-fuel-economy.html
https://www.ato24.de/en/toyota-engine-oil-sae-0w-20-afe.html
Svećice nisu jeftine, zbog TNG uređaja idu kvalitetnije svećice i ne mogu se montirati svećke od 500 kinti. Interval je do 30k km.
I van ovlašćenog su skupe - NGK su oko 5000 3 komada, a oko 9600 Bosch.
Jedino filteri i ruke izuvaju.
Ja sam za Yarisa 1,5 iz 2019. pre par dana ( na 105 kkm ) platio redovan servis ( bez zamene filtera vazduha ) oko 19.800 dinara u ovl. servisu ( Auto Turing Stanojević ).
Tako da ne kolje Toyota baš mnogo više od ovih cena Dačije ovl. servisa.
Skuplje je od Dačije. Jer jeftiniji je servis za modele bez plina (nema filtera TNG, svećice idu na 60k km). Pa od onih 31k oduzmi 14k. :dobro:
Ako ćemo tako ( i kada bi redovan servis za TCe 90 ili 110 koštao koliko kažeš ), onda valja reći i da se kod Toyote svećice ne menjaju već na 60 kkm. Ja sam ih menjao na 90 kkm ( kod nekih se menja na 120 kkm ). Kao i da će ti servisiranje u ovl. mreži Toyote omogućiti produženje i trajanje garancije do 10 godina ( formalno, bez doplate, ali, to je u ceni servisa ). Nisam fan, ni rob Toyote ( a i zameram joj dosta stvari načelno ), ali, to kao eventualnu pogodnost ( onome ko to želi i na to pristaje) ne nudi ni jedan drugi brend. A da upitaš kod nekih (pa i nepremium) brendova koliko košta doplata za produženje garancije ( pri čemu je ni u teoriji ne možeš doplatiti za 10 godina ), može da se desi da padneš sa stolice. :lau:
Mali servis na 60000 sa zamenom tri svecice, Škoda Fabia 1.0 60ks u Alprosu - 24000 dinara. Sta god da stavite na papir zaključak će biti isti - garancija košta.
E, sad, ako nastavimo o cenama servisa Skode i Toyote udaljicemo se od naslova.
Mare, kako se ponasa motor ovih dana, kada je hladno?Jutros sam na pet stepeni Celzijusa pokrenuo motor i odmah je prebacio na plin (u smislu za do pet sekundi), sto mi se jako sviđa kod tih motora.
ENKER Tešanj, proizvede godišnje 15 miliona svjećica za desetak svjetskih brendova. Lako je moguće da su te svjećice iz Tešnja sa dvostrukom elektrodom i deseterostruko cijenom?
Citat: Capriolo poslato 07.10.2022. - 22:13
A da upitaš kod nekih (pa i nepremium) brendova koliko košta doplata za produženje garancije ( pri čemu je ni u teoriji ne možeš doplatiti za 10 godina ), može da se desi da padneš sa stolice. :lau:
Znam sve, bio sam u toku. Cena servisa koju sam platio ista je kao ona za koju su mi rekli u junu prošle godine, kada sam dao kaparu. Očekivao sam malo jeftinije, ali bio spreman i ovoliko da platim. Nije dimam para na bacanje, nego garancija košta. :ziveli:
Nadam se da pored aktuatora turbine, neće biti više problema.
Citat: Veterinar poslato 08.10.2022. - 00:19
Mare, kako se ponasa motor ovih dana, kada je hladno?Jutros sam na pet stepeni Celzijusa pokrenuo motor i odmah je prebacio na plin (u smislu za do pet sekundi), sto mi se jako sviđa kod tih motora.
Isto je i kod mene, pisao sam već o tome. :to:
Ali dok se ne zagreje, pritisak na papučicu gasa treba da je što laganiji jer onda trza 1-2 km.
Logan se kotrlja lagano.... :respect:
Auto se najnormalnije ponaša, odlično ide, malo troši (potrošnja TNG oko 6.75 na 100km). Udoban, stabilan. Jedina mana jeste malo slabija izolacija, jer zimske gume. Ostalo je sve ok.
(https://i.postimg.cc/RJWZ6SYc/IMG-20221127-160013-1.jpg) (https://postimg.cc/RJWZ6SYc)
(https://i.postimg.cc/JtsrQhTX/IMG-20221127-160049-1.jpg) (https://postimg.cc/JtsrQhTX)
(https://i.postimg.cc/fVcT0g8g/IMG-20221127-160121.jpg) (https://postimg.cc/fVcT0g8g)
(https://i.postimg.cc/bDBzhXvd/IMG-20221127-161740.jpg) (https://postimg.cc/bDBzhXvd)
Međuubrzanja, naročito kad je pun, i dalje oduševljavaju. Motor i menjač kidaju. :to:
:to:
:ziveli:
:to:
Čestitam. Možeš li napisati u odgovarajućoj temi, koja ti je najmanja izmjerena potrošnja ( brzina i relacija).
Najmanje je bilo letos, oko 5,85 litara TNG, od Sremske Mitrovice do Makarske preko Sarajeva, Jablanice i Blidinja.
Hvala i sretna vožnja
Odličan auto, odličan motor :ziveli:
Weekend vibes. Iliti, izlet na Fruškoj Gori. 👍😉
(https://i.postimg.cc/grKQR4Tz/IMG-20230305-111753.jpg) (https://postimg.cc/grKQR4Tz)
Bliži se zima, pa valja spremiti ogrev na vreme.
Na 58000 urađen i drugi servis,koji je koštao oko 31000 rsd.
Povremeno se pali greška SOS, ne nervira al videći, možda bude neki update.
Reprogram turbine odrađen na 50k km i za sada, skoro 10k km nakon intervencije, nema zveketanja.
Danas na 60000 urađena reglaža. Auto već duže vreme vuče u desno i došlo je do trošenja spoljne ivice prednje leve gume. Odrađena reglaža, gume sam zarotirao pa ću videti šta se dešava.
Kočnice su ok, ali sumnjam da su diskovi malo krivi.
Elem, generalno, autom sam zadovoljan. :dobro:
Nabavio sam neke felnice i gumice 205/55/16.
(https://i.postimg.cc/cv1xNTCK/IMG-20230902-103153.jpg) (https://postimg.cc/cv1xNTCK)
(https://i.postimg.cc/gLvzGT3h/IMG-20230916-181237.jpg) (https://postimg.cc/gLvzGT3h)
Víkendom malo sređujemo plac na Fruškoj Gori.
(https://i.postimg.cc/2qhrQtXK/IMG-20230902-175001.jpg) (https://postimg.cc/2qhrQtXK)
Nastavljamo da uživamo u vožnji i da putujemo lagano.
:friends:
Kad je trap loš (i "zatvoren"), zar se ne troše obe prednje gume spolja? Kako može samo jedna?
U kom delu FG ti je plac ? Ako nije tajna :)
Malo je dobila i desna, naravno.
Iznad Ležimira. Vazdušna banja.
Moguće da si "odvalio" neku rupu kada se trap već malo poremetio. Mada, pravila tu nema. Koje si ono gume uzeo ?
A što misliš da su diskovi krivi? Trese pri forsiranom kočenju ?
Lep je meni taj deo FG. Mislim, lep mi je svaki deo. Bio sam danas na FG, a i sutra ću :)
Pa moguće, bila neka neravnina u Slovačkoj, znam da su mi bili otpali dugmići na centralnoj konzoli. :zubo:
Trese pri laganom kočenju i ne uvek. Možda je i do gume. Ove ContiEcocontact5 još jedna sezona i Kanta. Sad već imaju oko 35k km.
Super je FG. I zna da bude baš zahtevna, ako ideš biciklom. Ovaj deo mi je baš blizu kuće, nepunih 20km.
Pa, dobro ti i točkovi nisu otpali :)
Užas. :Smiley:
Prošle su prve dve godine od kupovine i ukupno 67000 km.
(https://i.postimg.cc/4YHG5Xx3/IMG-20231104-145705.jpg) (https://postimg.cc/4YHG5Xx3)
Auto se vozi svaki dan, bez ikakvih problema. :to:
Prošle nedelje sam primetio da je keder na zadnjim desnim vratima oštećen i isti je reklamiran. Deo je naručen i čekam poziv kad stigne u servis.
(https://i.postimg.cc/w3pF6zys/IMG-20231028-095304.jpg) (https://postimg.cc/w3pF6zys)
Mnogo mi se sviđaju felne.
Solidna kilometraža (skoro pa kao rabadžijska)
Super je ovaj Logan, ima ih sada na akciji u BiH, za nekih 16 hiljada eura, ide benzin+plin, sa setom zimskih guma gratis...
Baš sam ga gledao uživo, izgleda baš kao ozbiljan auto.
Dobra je stvar kada ljudi prelaze dobru kilometražu u smislu da u većoj mjeri dobijaju nazad, to što su dali za auto.
Ja sa autima imam kilometražu od 10-12 hiljada godišnje, na Loganu MCV čak i manje, pa mi bude žao, a opet drago mi, jer će auto sa 20 godina, imati tek oko 150 hiljada km na satu...
Što kaže jedan šef servisa u SA, neka se auto vozi i sluša onoliko koliko je potreba i to je to :)
Ispunio Logan sva moguća očekivanja za ove dve godine vožnje. :too:
Citat: MitarMrgulic poslato 04.11.2023. - 18:38Baš sam ga gledao uživo, izgleda baš kao ozbiljan auto.
Ajde? Ono, nije baŝ Opel, jel da...
Čak i bolje od Opela!!! :D
Pošten auto za korektne novce...sad je li bolji od Opela ili je tu negdje, ne znam...nisam vozio.
Citat: Mare poslato 04.11.2023. - 16:18Prošle su prve dve godine od kupovine i ukupno 67000 km.
Masala, samo napre. Ko casa.
Citat: MitarMrgulic poslato 05.11.2023. - 13:22Pošten auto za korektne novce...sad je li bolji od Opela ili je tu negdje, ne znam...nisam vozio.
Najverovatnije da je tu negde. :dobro: Teško da je bolji.
Garancija na prohrđavanje je i dalje puno kraća nego kod konkurencije
Da. Zato kosta manje, pored ostalog.
(https://i.postimg.cc/qgL1qcxF/IMG-20231211-112211.jpg) (https://postimg.cc/qgL1qcxF)
Danas sam na 72000 km zamenio ulje i filter ulja. Dakle, skratio sam interval zamene ulja na 15k km.
Zamenjen je keder na zadnjim desnim vratima i mehanizmi podizača na tri vrata, jer je fabrička greška i ako dođe do oštećenje kedera, menja se keder i mehanizam.
Servis u kojem sam sve uradio je AC Vuković u Šapcu.
Jesu to crkla sva tri podizaca ili preventivno. Sta je bilo sa kederom ?
Nešto se poremetio mehanizam na zadnjim desnim vratima i izbacivao je staklo za 3-4 mm, dovoljno da pukne keder u gornjem ćošku. Fabrika dala preporuku za zamenu mehanizma na oba zadnja vrata i na vozačevim vratima, jer se navodno na njima javlja problem.
Logan izdominirao današnji kolaps na autoputu kod Rume. S obzirom da smo uleteli u lančani. :bullshit:
Gume Sailun Ice Blazer Alpine+ odlične i na snegu, tako da mogu reći da su za preporuku.
Nikakvih problema nisam imao, a morao sam se do SM probijati preko okolnih sela jer je autoput od Rume ka SM bio blokiran. A lokalni putevi, neočišćeni.
(https://i.postimg.cc/4KW2mzvW/IMG-20240108-103831.jpg) (https://postimg.cc/4KW2mzvW)
Kad si napisao "uleteli" pomislio sam da ste ucestvovali...
Tu je auto-put bio zatvoren par dana.
Osamdeset i neke.
Pre neki dan meni a danas i supruzi se u voznji pojavila greska da se proveri ubrizgavanje. Jos zena rece i da se osetio plin u kolima. Meni je to trajalo 10-tak sek i ugasilo se u voznji a njoj jos i slabije vukao. Zna li ko sta moze biti ? Auto u tom momentu isao na plin. Inace krajem decembra radjen prvi mali servis gde su menjali i filter gasne faze-onaj veliki crni u motornom prostoru. Ja gledao -sve stoji, buksne, selne, cevke, kablovi....
(https://i.postimg.cc/jwybBS1V/20240103-062834.jpg) (https://postimg.cc/jwybBS1V)
Verovatno da ste sipali plin lošijeg kvaliteta. I meni se javljala ista greška nekoliko puta. Kad se pojavi, taj rezervoar gasa potrošim u potpunosti i sipam pun svežeg gasa.
Drugi razlog je verovatno treća plinska dizna i koju mogu zameniti u garanciji (tačnije, menjaju se sve tri, jer se ne prodaju posebno).
Palo mi je na pamet prljav plin, ali najcesce sipam na istoj pumpi i pistolju. Za ovu godinu nisam imao ovaj problem. Servis pa lagano. Hvala
Načelno, u bilo kom slučaju da se oseti plin u kabini, zavrnuti ventil na boci i voziti na beMzin do servsa.
OBAVEZNO!
Od lošeg sagorevanja, malo se osetio plin na izduvu, koji je odmah ispod vozača.
Teško da će to biti.
Servis prebukiran a mi bi trebali na planinu od nedelje....Da li ici ? Puna oba rezervoara pa polako.
Par stvari koje treba znati:
- "proveriti ubrizgavanje" ne mora nužno značiti kvar plinskog sistema, iako je auto vožen na plin. Ako se ne dešava tokom duže vožnje na benzin, onda jeste uzrok plin i to se lako rešava. Uzrok može biti i plin kao gorivo i može biti neka od komponenti sistema
- jedina sigurna dijagnostika je Clip, tako da treba sačekati termin i pregled u servisu
- vožnja sa curenjem plina kod ovih fabričkih plinskih uređaja je praktično nemoguća jer ili uređaj neće prebaciti na plin ili će vratiti na benzin kada detektuje curenje. S' te strane vrlo, vrlo bezbedan.
- da li ići il' ne ići? Ja bih išao mirne duše jer "proverite ubrizgavanje" gotovo sigurno nije greška zbog koje će auto stati na putu.
Citat: Andrix poslato 09.01.2024. - 10:04Servis prebukiran a mi bi trebali na planinu od nedelje....Da li ici ? Puna oba rezervoara pa polako.
Slobodno pun gas. Neće mi biti ništa. Kao što je Slavko napisao, ne bi uopšte funkcionisao sistem na TNG da je neka velika greška pa i eventualno curenje.
A miris se javlja zbog plina slabijeg kvaliteta i oseća se na auspuhu čiji se završetak nalazi ispod levog dela zadnje klupe. 100% je tako, budi bez brige. I kod mene se slično dešava i nemam nikakvih problema.
Na satu 81000 km.
Montirani točkovi sa letnjim gumama. Malo sam poranio, ali na osnovu prognoze, zima je gotova. Ukoliko nije gotova, uvek mogu vratiti točkove sa zimskim gumama vratiti za 20 minuta.
(https://i.postimg.cc/BPpW0Ks6/IMG-20240227-200317.jpg) (https://postimg.cc/BPpW0Ks6)
Razlika u potrošnji između zimskih 205/55/16 i letnjih 195/55/16 skoro litar. Što znači da sam u proteklih 15k km dao oko 15000 dinara više za gorivo.
Sa fabričkom dimenzijom auto lepše ubrzava, međuubrzanja su daleko bolja, niža potrošnja. Tako da će ove zimske na prodaju i za sledeću zimu definitivno uzimam 195/55/16.
(https://i.postimg.cc/nMGMzShs/Screenshot-2024-02-29-20-01-47-884-de-spritmonitor-smapp-mp-edit.jpg) (https://postimg.cc/nMGMzShs)
Ja sam vršio onomad nekakva mjerenja i potrošnja je bila skoro ista?
Da nisu bili drugi uslovi?
U potpunosti isti uslovi vožnje - autoput, tempomat 110 km/h, ja i još tri putnika.
Kada se uporede dimenzije tvojih zimskih i letnjih guma razlika u prečniku i obimu je +2% i razlika u širini gazećeg sloja +5%. Rekao bi čovek nikakva razlika. Ne znam, možda i nije razlika u dimenziji od uticaja na potrošnju koliko je možda do brenda, konstrukcije, dizajna gazećeg sloja, sastava smeše, možda neadekvatnog pritiska u gumama... Ali svakako jeste razlika u nečemu, čim si to osetio kao veliku razliku u performansama i osećaju u vožnji.
Koja razlika u ceni je bila za te dve dimenzije?
Pa razlika je od par stotina do par hiljada u zavisnosti od brenda. NPR, 205/55/16 Nexen je 7200, a 195/55/16 oko 8500.
Kod ovih jeftinijih brendova kao što je Sailun, razlika je 200-300 dinara.
Ali sa 195/55/16 auto lakše ubrzava i bolja su međubrzanja. Prosto se oseti kako motor lepše radi i ne bruji.
Ma, dimenzija guma je čudo. I dosta utiče na potrošnju. Razlika je manja u gradskim uslovima. Nedavno nadjoh na sajtu Forda za FR da Puma, sa istim motorom, zavisno od dimenzije guma (17" ili 18"), u WLTP režimu ,,veoma velika brzina" (gde je Vmax 131 km/h), ima razliku deklarisane potrošnje od 7 dcl (6,1/6,8 sa 155 ks i 6,2/6,9 sa 125 ks, sve sa Powershift menjačem).
Citat: Mare poslato 01.03.2024. - 07:26Pa razlika je od par stotina do par hiljada u zavisnosti od brenda. NPR, 205/55/16 Nexen je 7200, a 195/55/16 oko 8500.
Kod ovih jeftinijih brendova kao što je Sailun, razlika je 200-300 dinara.
Ali sa 195/55/16 auto lakše ubrzava i bolja su međubrzanja. Prosto se oseti kako motor lepše radi i ne bruji.
Pa zato sam te i pitao. Zbog razlike u par stotina ili par hiljada dinara, napravio si trosak od 15000 u gorivu. Stavis deklarisanu dimenziju i gas.
Licno mislim, da ko zeli drugu dimenziju gume da "namunji" auto, on ne meri potrosnju.
Ipak je ovo novo iskustvo za mene, jer sam i na prethodnim vozilima menjao veličine pneumatika ali nijedno nisam toliko intezivno koristio kao Logana, da na kraju sračunam da sam potrošio, kroz plin, bukvalno još jedan set pneumatika za 3-4 meseca vožnje. :zubo:
Malo je preterano sa zaključivanjem, ali neka razlika sigurno postoji. Možda još više nego od dimenzije, potrošnja zavisi od vrste i namene gume, brenda (odnosno kompaunda i same konstrukcije, XL ili ne, kord ovakav ili onakav, šare idi-mi-dođi-mi...), ali u mnogome i od pritiska. Imam iskustvo sa značajnim povećanjem potrošnje zimi, na putu, sve dok se ne setim (a vozim 4-Season je li) da smanjenje spoljne temperature znači smanjenje pritiska u gumama pa stanem i dopumpam. Zimus sam u sve četiri izmerio 1.5 Bar, normalno ih držim na 2.0 do 2.1
zašto zimske šire od ljetnih? Trebalo bi da je obratno
Najobičnije eksperimentisanje kako će se auto ponašati da 205/55/15. Zaključak je da se ostane na 195/55/16. :to:
Osim malo bolje udobnosti i činjenice da je guma neverovatno tiha (jer zimska i jer Kinez, što je nespojivo), nijednu drugu prednost nisam ustanovio. Elastičnost motora opadne za 20% a potrošnja za toliko poraste.
Mislim da na potrosnju prilicno, mozda i vise uticu uslovi voznje. Meni je neki prosek leti 8 l/100km auto putem. Evo upravo sada dodjoh do Nisa, pise 8.8, ali ceoni vetar, kisa, zimske gume u dimenzijama kao i letnje i jos manje opterecenje...
Dimenzija gume u konkretnom slucaju utice neznatno.
Karakteristike zimske gume, pogotovo jeftinijih brendova, uticu malo vise. Svako slovo razlike odgovara okvirno povecanju otpora kotrljanja za 10%.
Hladno vreme zimi utice mnogo.
Meni je auto u toku hladnijeg dela "zime" podigao prosecnu potrosnju za 0.5-1.0 litar a gume su cele godine iste.
Na linku ispod koji vodi na sajt spritmonitor ima i grafikon potrosnje, decembar i januar skocina na 6,7 a cim je otoplilo u poslednjih desetak dana opet pala na standardnih 5.7.
BTW pumpanje guma azotom drasticno smanjuje varijaciju pritiska u zavisnosti od temperature, ali stoji potreba redovnih kontrola.
Ja tipujem najviše na pritisak. I na to se onda dodaje sve ovo što si nabrojao i tako raste i otpor kotrljanja, i potrošnja, i osećaj u vožnji.
Sad gledam neku svoju evidenciju i poredim dva putovanja na more. Ista trasa i hajd' da kažem isti uslovi i ritam vožnje, ako nešto takvo uopšte postoji. Potrošnja benzina sa Hankook letnjim gumama 185/65/15 je bila 6,7L a sa Orium AllSeason 195/65/15 je bila 6,98L. Razlika u potrošnji je bila nešto malo preko 4% više sa ovim drugim gumama. Osećaj u vožnji od prvog dana je da je ova druga bučnija na većim brzinama i mekša u vožnji. Hankook sam pumpao na 2.0bar a ove allseason pumpam i održavam na 2.2bar. Baš zato što je guma mekša po sastavu i najverovatnije mekša i po boku.