DACIA Forum Srbija

DACIA => Delovi i održavanje => Temu započeo: Preddrag poslato 09.07.2016. - 11:47

Naslov: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 09.07.2016. - 11:47
Ne nadjoh neku temu gde se pisalo o godini proizvodnje zupcastog kaisa, a konkretno me interesuje da li na samom kaisu postoji datum kada je proizveden. Na osnovu svih podataka koji su navedeni na samom kaisu ne mogu da ukapiram godinu proizvodnje. Imao sam peh sa zupcastim kaisem i potrebno mi je da saznam godinu proizvodnje. Hvala puno.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: speedo poslato 09.07.2016. - 14:22
Sam zupčasti nisam zagledao, ali je na kutiji pisao datum proizvodnje, mart 2016. Radi se o Continental kaišu.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Raja poslato 09.07.2016. - 16:11
Preddrag-e, možeš li nam ukratko opisati kakav si to imao peh sa zupčastim kaišem?
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 09.07.2016. - 17:04
Naravno. U voznji, na putu doslo je do havarije zupcastog kaisa i u prvom momentu do dolaska majstora nisam ni znao sta me je zadesilo. To mi se desilo na 150km od mesta gde zivim. Da situacija bude gora bilo je rano jutro, nekako sam u blizini od oko 5km nasao majstora koji je momentalno konstatovao da je u pitanju zupcasti kais. Odslepao me do svoje radionice, bio sam prisutan da vidim sta se sve desilo. Na ,"srecu" samo su se pokrivili ventili. Stvar je u tome da mi je taj majstor, koga sam u zivotu prvi put video, rekao da nije ni cudo da je doslo do toga, jer kais nije menjan nikada, da je iz prve ugradnje. Moje zaprepascenje je bilo veliko jer sam u tacnim vremenskim intervalima posecivao ovlasceni servis (i nikada nikoga van tog istog servisa), gde je uradjen i veliki servis, redovno uvek menjano ulje, filteri i sve kako treba. Naime, 2013.godine uradio sam veliki servis i tada su zamenjeni kaisevi i naravno naplaceno oko 15000 din. Imam sve papire i delove koje su zamenili. Medjutim, ovaj majstor je bio poprilicno siguran da nikada nista na autu nije otvarano, da je kais iz prve ugradnje. Kada sam zavrsio sa servisom obratio sam se direktno Renault Nissan Srbija d.o.o. koji su odgovorili ovako:
Iz radnog naloga i fakture (koje Vam prosleđujemo u prilogu) je razvidno da ste sa predmetnim vozilom dana 18.05.2013. posetili ovlašćeni servis ...... radi redovnog servisa i zamene kaiševa.  Po programu održavanja propisanom za predmetno vozilo, set kaiševa se menja na 60.000 pređenih kilometara ili 4 godine starosti. Pomenuta zamena je izvršena zbog ispunjenog kriterijuma starosti. Ugrađen je set zupčastog i linijski kaiš. Na ugrađenim kaiševima stoji i datum proizvodnje, te na istim možete proveriti da su ugrađeni kaiševi proizvedeni 2013. godine, dok je samo vozilo proizvedeno 2009. godine.
Uzrok havarije koja se dogodila 15.06. na Vašem vozilu nažalost ne možemo komentarisati, obzirom da dijagnostički pregled vozila nije izvršen u ovlašćenom servisu, te nemamo uvid u adekvatne informacije.

Obzirom da ste naveli da je navedeni problem sada otklonjen (u neovlašćenom servisu), pozivamo Vas da prilikom održavanja vozila ukažete poverenje ovlašćenoj Dacia servisnoj mreži. Na raspolaganju su Vam, pored ovlašćenog servisa ..... i drugi ovlašćeni servisi Dacia : http://www.dacia.rs/distributeri/index.html .

Ukoliko se odlučite za servisiranje Vašeg vozila u ovlašćenoj mreži, preporučujemo da se uključite i u Dacia 5+ program održavanja, uz koji dobijate uslugu Dacia pomoći na putu i popust na rezervne delove. Više detalja o navedenoj usluzi, možete pročitati na sledećem linku:http://www.dacia.rs/postprodajne-usluge/dacia-5+/dacia_5+_program.html .

Za dodatne informacije, služba Odnosa sa strankama Vam stoji na raspolaganju.
Želimo Vam sigurnu i prijatnu vožnju Vašeg vozila Dacia Sandero!

Srdačan pozdrav,

Zbog svega ovoga mi je potrebno, da radi svog mira i otklanjanja sumnji u rad ovlascenog servisa saznam datum proizvodnje kaisa koji se pokvario.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Aleks poslato 09.07.2016. - 17:40
Da se sad ja ne pravim pametan, ali kad god su mi nesto menjali u servisu trazio sam da mi spakuju stare delove. Sto ne mora da bude dokaz da su delovi stvarno zamenjeni ali eto... Mozda si trebao da auto odslepas u servis gde su kaisevi , navodno, zamenjeni.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 09.07.2016. - 17:47
Ja imam sve te delove koje su zamenili, ali to nije nikakav dokaz. Oni su mogli da mi daju od ko zna kog auta, jer verovatno postoje ljudi koji nece stare delove. Ipak, sam bio 150km od tog servisa i slepanje bi bilo malo preskupo. A i u tim momentima mi je bilo najbitnije da sto pre resim kvar na autu. I ovako je to potrajalo... Ako postoji datum proizvodnje na kaisu, ja bih znao i kada je proizveden taj koji su mi dali kao zamenjeni iz prve ugradnje.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Zoran poslato 09.07.2016. - 19:10
Pa ako ti nije problem uslikaj taj zupčasti da ga vidimo. Jedna slika govori više od 1000 riječi.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 09.07.2016. - 20:02
Slikacu ujutru, po dnevnom svetlu, nesto mi ne uspeva sada.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: VaskezNS poslato 10.07.2016. - 08:33
Citat: Preddrag poslato 09.07.2016. - 17:04
Stvar je u tome da mi je taj majstor, koga sam u zivotu prvi put video, rekao da nije ni cudo da je doslo do toga, jer kais nije menjan nikada, da je iz prve ugradnje. Moje zaprepascenje je bilo veliko jer sam u tacnim vremenskim intervalima posecivao ovlasceni servis (i nikada nikoga van tog istog servisa), gde je uradjen i veliki servis, redovno uvek menjano ulje, filteri i sve kako treba. Naime, 2013.godine uradio sam veliki servis i tada su zamenjeni kaisevi i naravno naplaceno oko 15000 din. Imam sve papire i delove koje su zamenili. Medjutim, ovaj majstor je bio poprilicno siguran da nikada nista na autu nije otvarano, da je kais iz prve ugradnje.

Ista situacija - pogledaj moj post iz 2012. - lično sam gledao demontažu starog kaiša i da se uverim da je to upravo taj koji je skinut te da vidim kako izgleda. Definitivno nije menjan na velikom (u ovlašćenom servisu) a u knjižici je to uredno zavedeno. Jedino što se ne sećam da sam na starom kaišu negde mogao da uočim datum proizvodnje...
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 10.07.2016. - 10:28
Evo slika...
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: saša61beograd poslato 10.07.2016. - 10:47
Ne znam šta je sporno.U ovlašćenim servisima stavljaju Gates sa Reno znakom.Ovaj je isti kao moj stari kaiš koga još čuvam (stavljen u Kompresoru 2011).Ne mogu da verujem da bi bilo koji servis "zabušio" na zupčastom koji košta 10-15 evra.Da li je skidan poklopac zupčastog i nosač motora,uvek se vidi po šrafovima.Ako je skidan poklopac,sumanuto je da nije promenjen i zupčasti.
Znima me u kakvom su stanju pumpa i španer.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 10.07.2016. - 11:39
Stvar je u tome da nista nije otvarano, nije skidan poklopac zupcastog (tako kaze majstor, koji nema nikakvog interesa da laze), a sve je uredno naplaceno -  ne 15000-tak hiljada koliko sam napisao vec 24.492,87 din., plus mi je to izazvalo havariju na putu i morao sam da platim 120e, izgubljeno vreme... Po fakturi i radnom nalogu koje imam sa svim delovima koji su zamenjeni (pronasao sam kesu u kojoj su i filter vazduha, kutija filtera ulja, PK kais). Po fakturi set zupcastog kosta 11.409,38 din. plus rad 3050,86 din. Dve nedelje posle kvara sam trebao da podjem za Grcku. Koliko bi me to tamo kostalo? Znaci, na servise sam uvek isao redovno u ovlascenom servisu AC Krunic Nis i nisam pitao sta koliko kosta i sta treba da se menja. Sigurno ne bih dozvolio sebi da zbog 100, 150, 200e, reskiram. Zadnjih meseci prelazim po 300km dnevno. Na  zadnji servis sam isao 14.05.2016.god., pre toga 13.02.2016.god...
Kako da se uverim u ovo sto su mi napisali Renault Nissan Srbija d.o.o.:
"Na ugrađenim kaiševima stoji i datum proizvodnje, te na istim možete proveriti da su ugrađeni kaiševi proizvedeni 2013. godine, dok je samo vozilo proizvedeno 2009. godine".
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Raja poslato 10.07.2016. - 11:50
Mani sad pare i koliko te je koštalo, što u materijalu, što ruke, što sekiracija, briga i ostalo. Moj ti je savet da se usredsrediš na to kako da dokažeš, tamo gde treba, da obavljeni radovi nisu obavljeni i da zamenjeni delovi nisu zamenjeni. I pokušaj da priču kanališeš u tom smeru. Navijam za tebe, tu smo da ti pomognemo onoliko koliko je u našoj moći.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 10.07.2016. - 12:03
Da, bas tako. Pametno pises. Ja stvarno ne znam da li uopste nesto mogu da dokazem i kako. Vec su mi odgovorili, kako su odgovorili i mislim da je ta prica zavrsena. Mislio sam samo da pitam da li postoji na kaisu taj datum proizvodnje koji bi mi potrvdio da li sam, ili nisam u pravu (to jest da li je u pravu majstor koji mi je rekao da je kais iz prve ugradnje). A najbitnije je to da oni koji budu procitali ovo malo vise obrate paznju na ono sta i kako im je odradjeno u servisima i koliko je moguce budemo sigurni u svoje automobile kada budemo polazili na duzi put (ma bilo kakvu voznju, uopste). Zbog bezbednosti pre svega. Jer, kako ja da budem siguran da li mi servis uopste zamenio ulje, kontrolisao kocnice, upravljanje i sve ono sto je najbitnije za bezbednu voznju.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: saša61beograd poslato 10.07.2016. - 12:18
Malopre sam pogledao,na mom starom Gates-u nisam video datum proizvodnje,sve ostale oznake i slova se čitaju i nisu obrisani.Verovatno na samom kaišu nema datuma,možda je na kutiji.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Goky poslato 10.07.2016. - 12:58
Mislim da se ništa ne može dokazati. Da je automobil, kada se sve to desilo, odšlepan u ovlašćeni servis (naravno ne u onom gde je urađen veliki servis) pa uz njihov zapisnik u kome bi se konstatovalo da nije urađen veliki servis da se pokusa nesto.
Vaćarenje je moguće jer je servisni interval 60.000 km ili 4 godine pa oni koji prelaze malu kilometražu su pogodni za muljažu. Auto održavate stalno u istom servisu, serviser ide svesno da će vlasnik za 8 godina preći 80-90.000 km sto kaiš iz I ugradnje bi trebao da izdrži (a i na zapadu mislim da je interval 90.000 ili 6 godina).
100-ak eura set + radni sati, malo li je.
Ovo je moje mišljenje i ne mora da znači da sam u pravu.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: sds21 poslato 10.07.2016. - 17:53
Mali off, ali vezan je za AC Krunic.  :offtopic:
Pre dva meseca radjen mali servis na 75k km. Inace je auto od kupovine odrzavan kod njih. Zavrsen servis, dovezli se ispred zgrade i delove uzeh da pogledam, a otac kao, daj odmah da ih bacimo, i onako samo zauzimaju mesta. Otvorim filter kutija sa filterom vazduha, unutra nov filter. Sigurno se nisu zeznuli da su zamenili i greskom spakovali nov. Sednemo u auto i odemo u AC Krunic. Kazemo da su nam greskom spakovali novi filter. Znao je odmah o cemu se radi, pozvao sina vlasnika, on zove majstora koji je radio auto da dodje i proveri da li je zamenjen. Majstor cim smo dosli, kaze zaboravio sam da zamenim. Vlasnik odmah kaze da ce trosak filtera majstor da plati, da ima 3 filtera i o cemu razmislja ako jedan zaboravi... i da nam vrate pare (oko 700din). Nije nam do para, vec tu krenemo sa diskusijom, ko ce nama da garantuje da su ostali delovi zamenjeni, sta bi se desilo da nismo primetili, da smo bacili zamenjene delove i vozili sa starim filterom jos 15k km...? Najbezobraznije od svega, majstor zamenio filter, bez izvinjenja, bez bilo kakvih reci da mu se promakla greska, samo kaze "eto" i ode.  :badmood: Tu mi je pukao film i rekoh sad cu da se svadjam i da trazim besplatan sledeci servis... ali otac kao pusti, mukica verovatno radi za bednu platu, da ne dobija otkaz. Generalno mene kao korisnika to ne interesuje, i ja kao vlasnik firme stojim i odgovaram za svoje zaposlene. Ali neka.  Prodaja, vlasnici i prijem vozila u servisu deluju ok ljudi, ali ocigledno su im majstori neodgovorni.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: dekiv68 poslato 10.07.2016. - 18:24
Čist bezobrazluk koji treba prijaviti Reno-Nisan  :ranting:.

Zato mislim da je bolje ići u servise koji dozvoljavaju tj. kod kojih postoji mogućnost posmatranja servisnih radnji. Ne da bi netremice pazili (posmatrali) šta mehaničari rade već u servisima gde je to moguće mehaničari se drugačije ponašaju, mada u svakom žitu ima kukolja. U svakom slučaju ako ovo rade u navedenom servisu treba ga izbegavati u širokom luku.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 10.07.2016. - 18:39
Ja ih prijavih Renault Nissan Srbija d.o.o., a oni ih brane. Navodno papiri dokazuju da su sve odradili i da im je zao za ono sto se desilo. Datum na kaisu dokazuje da su ga zamenili. A datuma nigde.
Naslov: Zupcasti kais
Poruka od: maestral5747 poslato 10.07.2016. - 18:44
Nikako mi nije jasno da je interval zamjene 60000 km, kad isti motor kod mene u meganeu ima interval 120000km. Ja ga mijenjam radi sigurnosti svakih 100 i to provjerene marke (contitech, Ina, airtex, itd) u neovlastenom servisu.
Preddrag, koliko imas ukupno km predenih?

šlapatalk
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 10.07.2016. - 19:01
U tom momentu oko 85000 km.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: hobbista poslato 10.07.2016. - 19:12
Ovo mi ne liči na kaiš koji je toliko prešao  :ne:

7700273650 i 8200537021 su kat. brojevi dela.
58096x17 - 580 je, pretpostavljam, dužina. 96 je broj zuba, 17 je širina.

Ostaje 044 i 045 što bi moglo da označava datum - 0 kao 2010 i 44 - 45 kao nedelja te godine. Baš ću sutra da pogledam na nekim drugim kaiševima  :ces:
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 10.07.2016. - 19:36
Hvala puno za ove informacije.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: slavko_bgd poslato 10.07.2016. - 19:45
Možda na kaišu nema oznake godine proizvodnje ali treba pogledati na španeru i roleru da li ih ima i koje su. Obično to bude jedan mali krug sa dvocifrenim brojevima i strelicom koja pokazuje na broj. To je oznaka godine proizvodnje. Nekada dodatno bude krug sa brojevima 1-12 koji predstavljaju mesece u toj godini kada je deo napravljen. Tako mi je bilo na originalnim španerima i na Scenic-u i na Citroenu C3. Ako nađem negde te fotografije postaviću ih.

Znači, ako su na roleru ili španeru oznake godine i datuma nakon 2009 i pre 2013 - sigurno je zamenjen i kaiš. Meni nema logike da bi neko promenio sve ostalo a zbog 15-20EUR rizikovao preskupu štetu. A da zupčasti pucaju pre nego što bi trebalo-pucaju. Isto kao što nekada traju daleko duže od propisanog roka za zamenu.
Naslov: Zupcasti kais
Poruka od: vujanovgoran poslato 10.07.2016. - 23:08
Ako je majstor zaboravio da zameni filter vec ga spakovao znaci da je pod pritiskom i da nesto muljaju pa se zabunio. Na 60000km, mislim da promene samo kais, a naplate i spanere,a ponekom i pumpu. Treba obratiti svaki detalj posle servisa i onda ih tuziti ako se nadje neka nepravilnost.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: VaskezNS poslato 11.07.2016. - 18:07
Citat: Preddrag poslato 10.07.2016. - 12:03
Da, bas tako. Pametno pises. Ja stvarno ne znam da li uopste nesto mogu da dokazem i kako. Vec su mi odgovorili, kako su odgovorili i mislim da je ta prica zavrsena.

Izvinjavam se što u svom prethodnom postu nisam stavio dobar link na moju situaciju koja je (skoro) ekvivalentna ovoj. Sreća je bila ta što sam odlučio da ranije uradim veliki servis kod privatnog majstora i tako imao šta i da vidim.

Link je:

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1117.msg92339#msg92339

p.s. hvala hobisti na ispravci  :wave:
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: hobbista poslato 11.07.2016. - 21:46
 :dobro:

Nikako da stignem, ali nameravam u toku ovog meseca da odradim (konačno) veliki servis.
Pa ću onda postaviti slike delova koji su prešli 100.000km čisto da budu tu za poređenje.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Zoran poslato 11.07.2016. - 21:58
Koliko se sjećam ja sam fabrički zamijenio na 110 000 km pa sledeći na 220 000 km. Fabrički Gates je bio super a ovaj drugi (Dayco) nije izgledao baš ubijedljivo. Što ne uslika to oštećenje na kaišu'
Kako izgleda sa unutrašnje strane?
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: maestral5747 poslato 12.07.2016. - 09:45
znači može 100.000, onaj interval od 60.000 je samo izmišljotina za servisere da dodatno zarade, a ne naprave ništa. Eventualno samo štetu jer stave novi remen i dotegnu ga na staru pumpu koja kasnije procuri
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Zoran poslato 12.07.2016. - 11:46
Uslikaj samo oštećenje i presavi kaiš naopačke i uslikaj zube.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 12.07.2016. - 11:53
Evo slika ostecenja na kaisu. Da samo napomenem veliki servis je uradjen 2013.godine kada su prosle 4 godine od kupovine auta, a u tom momentu sam presao 26000km.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Zoran poslato 12.07.2016. - 12:02
Ovo izgleda kao stari kaiš na kome su zubi dosta dobri. Da nije vodena pumpa zaglavila? Možda si ti nešto pogriješio, spala noga sa kvačila i sl.?
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 12.07.2016. - 12:24
Nisam, sigurno. Izasao sam na ravno, neposredno pre toga blago uzbrdo, kada sam promenio brzinu, ogranicenje 40km/h. Ja sam relativni neznalica sto se tice mehanike. Za vodenu pumpu ne znam, sigurno nije menjana na velikom servisu, a nije ni sada. Vracam film...iz cista mira je to bilo!? Kada sam radio veliki servis zasto mi nisu dali stari kais i spaner. Imam samo stari PK kais, kutiju filtera za ulje i filter vazduha. Sigurno sam kriv sto tada nisam sve to prekontrolisao. Mozda je na taj servis auto vozila supruga, ne secam se. Vrlo cesto je ona isla sama na servise. Ne mozemo ni sve da znamo. Ako treba da budem bolji zubar od zubara kada podjem na pregled, bolji lekar od lekara, bolji poreznik od poreznika, bolji pravnik od pravnika, bolji automehanicar od automehanicara...onda... :bonk: :bonk: :bonk: :cekicem: A u stvari u ovoj zemlji i jeste tako.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Keka poslato 12.07.2016. - 13:44
Meni se onako laicki cini da je ovde nesto zaglavilo i obrijalo zube. Potpuno druga situacija od fizickog pucanja kaisa sto se meni desilo na Kadetu.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: hobbista poslato 12.07.2016. - 21:24
Keko, uopšte nije laički  :to:
Samo dve mogućnosti:
1. Zakovala pumpa vode pa se desilo što se desilo ili
2. Labav zupčasti pa preskočio, stigao klip ventil i ...

Meni je verovatnija opcija 1. ali pumpa (ležaj pumpe) se prvo čuje neko vreme pa tek onda zakuje.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Loganovac poslato 12.07.2016. - 21:32
Ali kad zakuje neće sam od sebe da se popravi. Čovek je zamenio kaiš, "ispravio ventile" i vozi.  :ne:

P.S. Kad smo već kod toga,

Citat: Preddrag poslato 10.07.2016. - 11:39
... plus mi je to izazvalo havariju na putu i morao sam da platim 120e, izgubljeno vreme...

bilo bi lepo da čujemo konačno šta je sve urađeno za 120EUR. Teško da je samo zamena ventila i zupčastog mogla da se odradi za te pare, pumpa je ohoho mašala preko toga - pa kako to sve sad radi?
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: hobbista poslato 12.07.2016. - 22:28
E moj ti, obzirom da auto nije prokuvao verujem da je vraćen stari dihtung (odnosno dihtunzi). Ako je skidana na hladno verovatno da ni glava nije "liznuta". Antifriz je verovatno uhvaćen pa vraćen stari. Da skratim - verujem da je zamenjana pumpa vode, ZK, španer i 1 ili 2 ventila koji su peške malo ušlajfovani.
Možda sumnjam neopravdano, ali je malo para ako je sve urađeno kako treba  :ne:

Nemojte da se čudite mnogo - upravo završih večeras jednu Škodu koja je imala "random troubleshooting" - nema grešaka a radi kao kofa. Između ostalog pod glavom je bio dihtung koji je mazan silikonom - neko je vratio stari pa namazao da bolje drži  :suicide:


Mene zanima sledeće:
- Da li se auto sam ugasio kada je stao negde ili je u sred vožnje u nekoj brzini ostao bez odziva na pedalu gasa?
- Da li se čuo neki zvuk/udarac kada se to desilo?
- Da li je auto verglao ubrzano ili normalno posle gašenja?
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Loganovac poslato 13.07.2016. - 06:02
Naravno da je malo para, zato sam i pitao šta je rađeno. U svoje vreme me je taj posao na motoru stojadina koštao 150EUR (ravnanje glave, zamena ventila, gumica i zupčastog) i to bez zamene pumpe.
Naslov: Re: Zupcasti kais
Poruka od: Preddrag poslato 13.07.2016. - 08:07
Citat: Loganovac poslato 12.07.2016. - 21:32
Ali kad zakuje neće sam od sebe da se popravi. Čovek je zamenio kaiš, "ispravio ventile" i vozi.  :ne:

P.S. Kad smo već kod toga,

bilo bi lepo da čujemo konačno šta je sve urađeno za 120EUR. Teško da je samo zamena ventila i zupčastog mogla da se odradi za te pare, pumpa je ohoho mašala preko toga - pa kako to sve sad radi?

Citat: hobbista poslato 12.07.2016. - 22:28
E moj ti, obzirom da auto nije prokuvao verujem da je vraćen stari dihtung (odnosno dihtunzi). Ako je skidana na hladno verovatno da ni glava nije "liznuta". Antifriz je verovatno uhvaćen pa vraćen stari. Da skratim - verujem da je zamenjana pumpa vode, ZK, španer i 1 ili 2 ventila koji su peške malo ušlajfovani.
Možda sumnjam neopravdano, ali je malo para ako je sve urađeno kako treba  :ne:

Nemojte da se čudite mnogo - upravo završih večeras jednu Škodu koja je imala "random troubleshooting" - nema grešaka a radi kao kofa. Između ostalog pod glavom je bio dihtung koji je mazan silikonom - neko je vratio stari pa namazao da bolje drži  :suicide:


Mene zanima sledeće:
- Da li se auto sam ugasio kada je stao negde ili je u sred vožnje u nekoj brzini ostao bez odziva na pedalu gasa?
- Da li se čuo neki zvuk/udarac kada se to desilo?
- Da li je auto verglao ubrzano ili normalno posle gašenja?

Dihtunzi i ventili su stavljeni novi. Ustvari cetiri izduvna ventila (imam stare ventile i dihtung). Auto se ugasio u sred voznje, nisam primetio nikakav zvuk/udarac. Probao sam da zaverglam samo jednom i ukapirao da je nesto ozbiljno, tako da se ne secam da li je verglao normalno.
U medjuvremenu sam presao oko 3000km, bez ikakvih problema. Normalno, na 1000km su stelovani ventili i zatezana glava motora. Isao do Grcke, vratio se, auto ide odlicno.