dnevna svetla - LED DRL

prethodna tema - sledeća tema

Lekac

Izgleda da su se juče na - 20 previše ohladile pa crkle..  :lau:
Pa trenutno nemam ideju kako da poboljsam hladjenje i do sad su bile na dobrom mestu, gde su imale dobro hladjenje vazduhom ako im je to uopšte nesto i značilo? :ces:
Lukavi ljudi preziru nauku, prosti joj se dive, a mudri se njome koriste!

Lift je najbezbednije prevozno sredstvo na svetu!!!

nik

Ne vidi se baš najbolje, ali jesu li ugradjene LED ove što si postavio par strana ispred?

Ako je to slučaj, imaš malo dumanje oko istih na početku teme i problema oko odvodjenja toplote sa plastičnog kućišta.

Kao što sam napisao tamo, stvar malo može da se poboljša dodatnom ugradnjom hladnjaka u vidu metalnog lima sa zadnje strane, ispod šrafa, ali zbog plastičnog kućišta, problematična je efikasnost prenosa toplote.


Ono što je takodje važno kod LED jeste snabdevanje stabilnom strujom. Električna instalacija automobila je izuzetno negostoljubiva za LED zbog raznoraznih pikova napona koji se javljaju u različitim režimima rada, tako da regulacija struje kroz LED samo otpornikom je najblaže rečeno smešna. Zbog toga svi "kršteni" DRL najčešće imaju prateću elektroniku koja "pegla" napon i struju LED.

Pošto mi se u dosadašnjoj praksi pokazalo da LED iole veće snage ne žive dugo bez stabilizacije napona i ograničenja struje, ja koristim obavezno regulator napona i struje.

Podešavanje vršim na način da premerim parametre DRL (jačinu struje) na naponu pri ugašenom motoru (12,8V), i onda podesim napon na 12V i i jačinu struje na 75% izmerene. Osvetljaj LED neće značajnije oslabiti, ali je trajnost zagarantovana.

Opet, napominjem, da kvalitet LED ekstremno varira, tako da ni ove mere ne mogu da spreče crkavanje istih, ali pozitivno je da se sistemom eliminacije (zamene loših LED koje će se relativno brzo pokazati) dolazi do trajnog rešenja koje će da "sa'rani" tri auta.

Toliko od mene.  :ziveli:

PS: 3 LED od 1W sa regulatorom struje koje sam ugradio pre 7 godina u osvetljenje kabine i danas svetle istim intenzitetom kao prvog dana (pu, pu, pu, a Made in PRC su).

Lekac

Da to su te LED koje sam prikazao par postova ispod.
A taj dodatni hladnjak je postojao kod mene ali u vidu podloške, koja je drzala LED čvrsto.
E sad pošto planiram da opet uradim DRL na istu foru samo sa malo "kvalitetnijim" diodama(skuplje su od ovih sad sto su bile na autu).  :bonk: zanima me sledeće?

1.Da li je za 8 komada ovih LED dioda dovoljan prekidač od 2A.

2. Kako da napravim da kad upalim kratka svetla da se LED DRL automatski ugase i obrnuto?  (znam da treba neki relej, ali niti imam relej niti šemu povezivanja)

3. Naručio sam ovaj regulator napona koji si stavio u link ali nikad nisam sa tim radio pa mi je malo nepoznato ako moze neko objašnjenje  kako se povezuje?

4. Ovo do sad je bilo  povezano na struju od upaljača pa me zanima da li treba neki osigirač staviti ili je dovoljan fabrički? Ili je mozda potrebno staviti  relej tipa za svetla radi sigurnosti?

Lukavi ljudi preziru nauku, prosti joj se dive, a mudri se njome koriste!

Lift je najbezbednije prevozno sredstvo na svetu!!!

nik

Sama podloška nije dovoljna da obezbedi potrebnu disipaciju toplote sa LED, ako su veće snage. Potrebno je obezbediti veću površinu ubacivanjem metalnih listića ispod šrafa (opet ponavljam da je problematična efikasnost odvodjenja toplote sa plastičnog kućište).

Po pitanju odgovora na tvoja pitanja, probaću da budem kratak:

1. Da bi odredio parametre elemenata mreže (osigurač, poprečni presek provodnika,...) moraš da premeriš jačinu struje koju "vuče" pojedinačna LED spojena na napajanje na naponu 14,4-14,6V (napon pri radu motora). Bez toga ništa ne može da se kaže o dimenzionisanju elemenata u mreži.

2. Šema povezivanja releja da bi se obezbedilo to što tražiš

Relej moraš sam da nabaviš.  :Smiley:

3. Povezivanje regulatora je prikazano na prethodnoj šemi. Bitno je da vodiš računa o ulazu (in+ i in-) i izlazu (vo+ i vo-). Podešavanje napona i jačine struje regulatora:

Jačina struje na koju podešavaš za svaki ogranak LED treba da bude: broj LED x izmerena jačina struje pojedinačne LED x 0,8.
Vodi računa da ovaj regulator daje maksimalno 3A, a da za struju iznad 2A mora da ide na hladnjak.

4. Poželjno je staviti dodatni osigurač. Vrednost osigurača, kao i poprečni presek provodnika zavise od jačine struje koju "vuku" LED. Relej nije neophodan (mada i ovo zavisi od ukupne potošnje).

Lekac

E posto su praznici prosli stigao sam da odradim to sto sam zamislio. @nik hvala na odgovorima bili su od velike pomoci. Evo sta sam uradio.. Kupio sam regulator koji si mi savetovao nije isti model ali istu funckiju vrsi na njemu pise da je moguce da izdrzi struju 5A, oznaka (XL4015 5A CC / CV) uz to dobio sam i maleni hladnjak koji se stavlja na njega. Struju sam uzeo od upaljaca posle toga je stavljen prekidac koji moze da izdrzi do 5A struje, nakon toga osigurac od 5A, (verujem da nema neku ulogu i da sam trebao manji staviti ali taj je bio pri ruci bice zamnjen u skorijem roku), koristio sam providnike 2x1,5mm licnasti.

Regulator je smesten u kutiji sa osuguracima pod ``haubom`` . Izvirsio  sam merenja i evo rezultata, struja po jednom ``eagle eye`` je oko 85mA na 12V napona. Ja sam povezao 10 komada paralelno kao na slici i oni ukupno trose oko 850mA. Napon na regulatoru sam namestio da je konstatnih 12V, a struju koju daje sam namestio na 700mA sto je oko 20% ,manje od maximalne. Nema razlike u jacini svetlosti.

Testirano od Uzica do Novog Sada sve radilo bez problema , nadam se da ce tako i nastaviti..  :cool:
Lukavi ljudi preziru nauku, prosti joj se dive, a mudri se njome koriste!

Lift je najbezbednije prevozno sredstvo na svetu!!!

szs

 :aplause:
A mogla bi neka slika kako to izgleda na autu kada rade
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Lazar@

I mene zanima kako izgledaju  :D
Pogotovo jer imamo osti stepvej, zanima me gdje si ih ugradio

Lekac

Evo slika malo kasnim ispitni rok jbg..  :) :write:

Inace slikano je oko 14h, bilo je oblacno ali i po suncu slican je efekat..
Lukavi ljudi preziru nauku, prosti joj se dive, a mudri se njome koriste!

Lift je najbezbednije prevozno sredstvo na svetu!!!

lakistrike95

Posto mi je crkao Pejin uredjaj za dnevna svetla, rešio sam da uredjaj napravim sam.
Montaza ovih dana kad malo otopli.

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk


trajce

#264
Sta kazete na ovo? Ja kupio, nisam jos ugradio, al planiram. Treba da je isto kao Pejin. https://m.kupujemprodajem.com/Automobili-Oprema/LED-sijalice-diode-i-trake/automat-za-dnevna-svetla-71390838-oglas.htm#mhs0-1547909610127 slikao sam i elemente, pa ko se razume moze da kaze kakav je uredjaj.

Aleks

Zar Fluens nema dnevna svetla?

trajce

A moj nema.  :ne: sad razmisljam da li da samo stavim jake sijalice u poziciju, ili da ugradim ovo.

kiconix

Mislim da preko dijagnostike mozes da ukljucis dnevna svetla.

kiconix

Nemas auto opciju na rucici za svetlo?

trajce

"Auto" opciia postoji, pali svetla kad je mrak, moze da drzi konstantno upaljena svetla. Ja bih da mi za to vreme ne rade i ostale pozicije, kao i sve lampice u kabini.  :ces: