Hladnjak motora i klime

prethodna tema - sledeća tema

krle

Tačno, tema koja se najviše može osetiti po novčaniku. Zato sam i hteo da  skrenem pažnju na prljavštinu koja se skuplja  između lamela.  

Treba periodično pregledati hladnjak i ustanoviti stanje kao što je Zoran uradio.

nik

Moram da zamenim hladnjak motora na Sanderu (minimalna protočnost, samo u gornjoj trećini, zamalo prokuvao klincu uz Bubanj potok).

Elem, ponuda zamenskih i nije neka. Ne mogu da nadjem nigde Valeo.
Pronašao Nissens i NRF.
Šta izabrati (koju posuku porlati)? Ima li ko iskustva sa ovima?
Cena je približno ista.

Zoran

Ja bi prvo razmislio o pranju.
Potpiše ga u oraniju i kuvaš jedno popodne.
Slijedi ispiranje...
Sam svoj gazda - vazda.

nik

Nije bilo vajde od ispiranja, zapekao skroz.
Pazario Nissens za 9200,00 RSD

Zamenio u sopstvenoj režiji.


Sada sve funkcioniše kako treba.

Zoran

Baš si vrijedan, čestitam.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Sad bi stavio emotikon koji tapse
Bravo.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Krle87

Ih bre, pa otkud da se začepi. Nisam primetio da je kod mene nekada podigao temperaturu na više od 4 crte.

mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

nik

Citat: Krle87 poslato 05.02.2023. - 10:04
Ih bre, pa otkud da se začepi. Nisam primetio da je kod mene nekada podigao temperaturu na više od 4 crte.
Skupljalo se to dugo. Meni se prošlog avgusta upalilo 6 crtica na kratko u toku malo agresivnije vožnje na autoputu, ali je brzo vratio na 4 posle smanjenja obrtaja. Pošto je auto koristila supruga, nema podataka da li se to dešavalo u toku redovne upotrebe (čitaj nije ni gledala).
Inače, kada sam, posle iskustva na Bubanj potoku, ja preuzeo auto uz praćenje parametara na OBD, pokazalo se da jako sporo spušta temperaturu. Kada se "gasira" na 2500 obrtaja relativno brzo dostigne 98 stepeni C i upali ventilator. Međutim, za razliku od Logana (poredio sam vremena porasta i pada temperature), kada pusti na ler, temperatura nastavi da se penje do 103-105 stepeni i tek onda počne polako (ali stvarno polako) da pada, dok kod Logana dolazi do trenutnog i mnogo bržeg pada.
Pošto sam probao prvo da isperem sistem sa Liqui Moli sredstvom, svašta je izašlo (tamni mulj, kamenac i ostaci silikona), ali nije bilo značajnijeg poboljšanja.
Pošto sam menjao termostat i glumicu, mogu samo da konstatujem da prethodni majstor nije štedeo silikon kod zaptivanja kućišta.
Takođe, posle zamene hladnjaka i poređenja kretanja temperature, sada sam zabrinut za stanje hladnjaka Logana, tako da i njemu sledi ispiranje sistema čim otopli.

Krle87

Sada mi pada na pamet da mi se činilo da ventilator pali više nego na drugim kolima, ali sve je to subjektivno, crtice su bile OK i to sam gledao. Inače termostat je menjan u ovlašćenom, mislim da sam u nekom momentu ostao bez grejanja, nije zatvarao. Ima među računima kada je to bilo. Ako su oni silikonom to krpili neka im je na čast...

Zoran

Jeli expanziona posuda prljava iznutra?
Sam svoj gazda - vazda.

Andrix

Mislim da bi na svakom velikom servisu trebalo da se menja i termostat, iako radi, i da se dobro ispere ceo sistem. Meni na ranijem Sanderu je samo menjana rash.tecnost na vel.serv.pa kada mi je zaglavio fabr.termostat posle god.dana je sve dobro isprano kod drugog majstora.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari