Fabrički ključ za točkove

prethodna tema - sledeća tema

Sir Oliver

I kod mene isto s**nje kao kod Loganovca.
Mogao bih malo da se pozabavim uklanjanjem istog, a postavljanjem nečeg što će da posluži svrsi...
Majku mu, daš tol'ke pare za auto, a oni ne mogu da ti PRODAJU ključ, da valja...  :ces:
Ok, sad će neko pametan reći: kad si imao 10 soma za auto, šta je još 20-30 eura, ili koliko već, za novi kvaltetan ključ... Nije to nikakva cifra, al je stvar principa.
I drink to make other people more interesting.

Boka

Kljucevi za tockove tipa od Yuga, Zastave, Samare i sl  su po pijacima po 200din, naravno govorim o polovnim, al su neunistivi. Ja koristim za alu felne kljuc od Samare, a fabricki od Logana je kao Kekin i sluzi mi samo za dizalicu.

Ljota

#47
Citat: žac poslato 25.11.2012. - 23:27
:aplause:  I sad, jel smeta podmazivanje navoja ili ne???

To čemu ti aplaudiraš  :pera: mene ne fascinira i oni koji podmazuju vijke pri pritezanju točka teško da mogu, iz ponuđenog im teksta, da izvuku zaključak da li to treba da rade ili ne  :conf:. Vijak točka treba propustiti kroz kalibar-ureznicu, pročistiti navoj i time otkloniti svaku nedoumicu  :doh: da li treba podmazivanje.  Još jednom, vijci za pritezanje točka, na autima, se ne podmazuju!  :thanky:

hobbista

Koliko vas je imalo priliku da mu vulkanizer pritegne točkove moment-ključem (kilo-ključem) ?
Citat: Ljota poslato 26.11.2012. - 17:06
...Vijak točka treba propustiti kroz kalibar-ureznicu, pročistiti navoj i time otkloniti svaku nedoumicu ...
ili nareznicu?
OK, treba proterati i ureznicu (kroz glavčinu) i nareznicu (preko šrafa) - i opet isto pitanje: koliko nas je imalo priliku da im ovo odradi vulkanizer pri zameni točkova?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Saša

#49
U subotu sam menjao gume (letnje-zimske), svi zavrtnji stegnuti na 11 "kila".
Eto, ima i toga kod nas...

p.s.
Propuštanje vijka kroz nareznicu je jalov posao, jer su vijci poboljšani.
Takođe, navoj na njima nije rezan nego valjan.
Poboljšanje (kaljenje) je urađeno posle toga.

hobbista

Citat: Saša poslato 26.11.2012. - 17:37
Propuštanje vijka kroz nareznicu je jalov posao, jer su vijci poboljšani.
Možeš da vidiš kako prolazi nareznica preko vijka, pa iz toga da izvučeš zaključak u kakvom je stanju vijak :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

#51
@Ljota... Loganovac ti je lepo napisao da zavrtanj tocka sa samokocivim navojem, i da suv zavrtanj ne mozes stegnuti odgovarajucim momentom, zbog velikog otpora.

Evo citat o tome....

"Preporučljivo je šrafove uvek podmazati zbog lakšeg po odvijanja a i u servisima u većini slučajeva koriste se ''pneumatski pistolji'' za stezanje. Nepodmazan šraf iz nekoliko stezanja ošteti navoj i posle ga je vrlo teško odviti, ponekad se čak i iskida.
Jedan deo vozaca je misljenja da šrafove ne treba podmazivati da se navodno ne bi odvili. To je pogrešno zato što su navoji na točkovima takvog koraka (samokočivi) pa će se odviti jedino ako nisu dobro ni bili stegnuti.
Dobar razlog zbog koga se preporucuje podmazivanje navoja na šrafu (ne treba previše podmazivati) je vožnja u zimskim uslovima kada se na puteve baca dosta soli.Ta so uvek ''nalazi način'' da prodre do navoja i samim tim izazove koroziju i otežano odvijanje šrafova toćka.
Posebno dobar razlog za podmazivanje šrafova točka i spoja aluminijumske felne sa glavčinom je zbog ''ELEKTROHEMIJSKE KOROZIJE'' (spoj elektro-hemijski različitih materijala, Mendeljejeva lestvica periodičnog sistema elemenata. Spoj na samoj glavčini od recimo aluminijumske felne, kočionog diska, šrafova felne, same glavčine, ležaja točka......(raznorodni materijali) obavezno izaziva koroziju šrafova kao i samog spoja aluminijumske felne tako da se ona nekad vrlo teško odlepi kod skidanja od glavčine. "

Tekst preuzet odavde... http://www.as-feder.com/z08.htm
:wave:

Ljota

Citat: Saša poslato 26.11.2012. - 17:37
p.s.
Propuštanje vijka kroz nareznicu je jalov posao, jer su vijci poboljšani.
Takođe, navoj na njima nije rezan nego valjan.
Poboljšanje (kaljenje) je urađeno posle toga.

Ovde se ne radi o rezanju loze, već o čišćenju naslaga nečistoće i korozije!
Kvalitet reznog alata je u mnogo većoj klasi od kvaliteta vijka točka, tako da i rezanje loze ne bi predstavljao problem!

Saša

Hm...da.
Istina je da je kvalitet alata veći od kvaliteta vijka.
Međutim, ne preporučujem rezanje navoja na poboljšanom čeliku.
Osnovna karakteristika reznih alata, u ovom slučaju nareznice, je izuzetno velika tvrdoća ali i mala žilavost (logično).
Uglavnom se radi o visokougljeničnim čelicima (Č.1940) ili brzoreznim alatnim čelicima (Č.6880; Č.6882)
To znači da je mogućnost pucanja nareznice zbog malo većeg uvijanja od dozvoljenog - izuzetno velika.
Dakle, u smislu čišćenja navoja od naslaga prljavštine i korozije - da, ali oprezno i uz lepo podmazivanje.
U smislu rezanja - ne.
Predlažem da se vratimo na temu, i da zadržimo lep nivo komunikacije.
:ziveli:

kiconix

Ako mene pitate:
Izveo sam zakljucak da je fabricki kljuc jedno veliko g...o, preporuka je uzeti ili neki krsteniji ili kvalitetnu gedoru.
Mislim da je o ovoj temi sve receno.