Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Mislio sam na ulja stare škole za motore bez DPF/FAP,a to su A3B4,C3 i RN 700/710 (ful i mid SAPS).Ta ulja zadovoljavaju i prevazilaze zahteve motora konstruisanih pre 20 i više godina.A koje među njima izabrati,to je večita tema.
U nove norme se ne petljam,niti znam,niti me zanima.


LeNgenda

Da je originalno i da je friško.

U K7J realno može bilo šta na par hiljada kilometara.

Mi što ulje menjamo na 10.000 km i otvaramo servisnu knjižicu kao molitvenik bez brige trošimo bilo šta što je 5-6 evra po litru.

Noviji motori sa raznim crcabocama traže to što traže, ali uvek ima i faktor učestalosti zamene, gde knjižica kaže 30.000 km, pa izađe na isto.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Lazar@

Inace je Reno grupacija presla na Kastrol, nije vise Elf
Ali pretpostavljam da su samo pare u pitanju


Keka

Verovatno je to u pitanju. Elf je prosirio portfolio sa 0W20 uljima koje sad koriste skoro svi proizvodjaci za najnovije generacije motora. Cene u maloprodaji su paprene, oko 1800 dinara litar.

Nabavne cene su naravno tajna.

U Porscheu sam dobio Castrol 5W40 za 600 din litar, jeftinije od Elfa u prodavnici. A sigurno nisu na gubitku.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Lazar@


LeNgenda

G-Energy F Synth 5W40, oko 670 dinara po litru, iz februara ove godine na pumpi, Made in Italy.

Sunuto malopre, pa da vidimo...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

atomic

Ja sam to G-Energy terao letos. Sad, pred zimu, usuo sam 5W-30 istog brenda.

LeNgenda

Pored svih onih uobičajenih simptoma novog ulja, sa istim filterom kao u prošloj zameni, Mann 75/3, ne stignem da vidim kada se ujutru lampica ugasi.

Sa Elfom 5W40 i istim filterom lampica se ugasi, trepne i opet se ugasi.

Nemam jasan kriterijum pomoću koga bih G-Energy nazvao boljim uljem, ali mi nekako uliva poverenje. Proizvedeno 02.2021.  ambalaža iz 12.2020., Gasprom na Tošinom bunaru.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

saša61beograd

#1373
Citat: LeNgenda poslato 04.12.2021. - 08:00

Sa Elfom 5W40 i istim filterom lampica se ugasi, trepne i opet se ugasi.

I meni se ovo dešava kada je temperatura blizu nule.Nešto ređe se dešavalo sa Nisotecom 5W40.Izgleda da tako mora,bar pokazuje da senzor pritiska radi i to precizno!Mislim da pojava ima veze sa uljem,a ne sa filterom.
Elf i Total 5w40 jesu vrlo viskozna ulja u okviru gradacije.To se jasno vidi u njihovim tehničkim podacima.To nije idealno sada kad je hladno,ali letos,na 38 stepeni,bilo je dobro što je tako.Kao allseason gume,nikad nije idealno,ali radi posao cele godine!Zato i postoje ulja 0W40,za one koji hoće najbolje.Samo što to košta i nema ih na svakom ćošku.

Zoran

Eh moja pusta želja 0w 40 , neostvarena. Prvo ih je Modriča proizvodila pa ukinula. Poslije toga se pojavi G Energy, pa ih ukinuše, sada se priča da ih počima INA praviti, pa vidjet ćemo .?
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Pre neki dan sam na teži način saznao da je NIS promenio ambalažu ulju Nisotec 5W40, blejao sam pola sata u policu sa uljima i psovao...
Dečko na kasi reče - pre par meseci.

     
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Citat: saša61beograd poslato 28.07.2021. - 20:11
Danas na NIS pumpi vidim da je promenjena ambalaža Nisotec ulja.Zapravo,nije više Nisotec,nego Gazprom,ali i dalje proizvedeno u Novom Sadu.Boce od litar su iste kao Gazpromove u Rusiji.Ne znam da li je nešto promenjeno u formulaciji ulja,a cena je ostala ista za 10w40 i 5w40.
Neko ovde ne prati na času!

Loganovac

Pratio je čiča na času, ali izlapeo. A da si stavio sliku sigurno bi je zapamtio.

0:15 na moj servis JBG  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DarioGTI

Zna li netko od članova foruma, s koliko Nm se steže čep kartera, te plastični uložak filtera ulja, na '21 Sandero III  (DJF) 1.0 ECO-G, H4Dt ? Pretpostavljam da će biti nešto poput 20/25Nm.

Tražim po bespućima interneta, ali izgleda da je auto još suviše nov, pa ne nalazim takve podatke.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

hobbista

Sve plastike na ulošcima filtera ulja se stežu na 20-22Nm. Čepovi 25-30. Ako ima podlošku kao na starim 25 je puna kapa.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D