Preporuka za novi akumulator

prethodna tema - sledeća tema

Andrix

I ja bih ga dopunjavao punjacem da nisam u zgradi.... Inace razmisljam u pravcu zamene i opcija, posto mi je prosle zime orig.Rombat znao da slabije vrti ujutru. Srecom auto lako pali pa da kazem nije bilo problema. Inace na prvom Loganu Rombat otkazao na pumpi dok sam sipao plin, posle 6 god, ali jeste jednom ostao prazan-izvukla svetla nocu. A sada mislim da je trenutni,  za 9 god odradio svoje. Tada sam na loganu menjao za Vartu plavu i posle oko 2 god auto je otisao u druge ruke, mozda i iskopam tel tadasnjeg vlasnika bas da ga pitam za iskustva. Moja su razmisljanja u pravcu Varte, Exide, po vama i Topla je tu, pa kopam dalje. Orig Rombat je sa 60 ah i 510 snage, sto nigde ne mogu da uklopim. 
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

speedo

Nakon skoro punih 11 godina danas je otkazao moj Rombat Calciu akumulator. Nema se tu šta govoriti, kratko i jasno - svaka čast toj fabrici.

Od nove godine sam osjetio da vergla sporije pa sam i očekivao da će se uskoro upokojiti, nije se to desilo iznenadno kao kod nekih kolega. Tokom svih ovih godina jedina pažnja koju je Rombat dobio jeste čišćenje klema nekad u aprilu 2020. i redovno čišćenje gornje površine od prašine. Nisam otvarao akumulator, niti dosipao destilovanu vodu. Zadnje paljenje je bilo u nedelju, prije tri dana, i tada je lampica od ABS-a baš dugo ostala da gori, možda 2-3 sekunde. Zadnjih dana je znala da oko sekundu gori po paljenju motora...to tumačim kao znak malog napona koji dolazi do ABS sistema, to jeste slabog akumulatora.

Dalje se vozim (palim) sa baterijom Fiamm Titanum Pro L2 64P (64Ah i 610A). Odabrao sam taj iz više razloga; o Fiamm akumulatorima sam čitao dosta pozitivne komentare na različitim sajtovima, jedini koji sam mogao pronaći sa tri godine garancije i jedan od rijetkih koji je i približno fabričkom akumulatoru (60Ah i 600A). Većina drugih baterija za ovoliku udarnu snagu nosi i više amper sati. Ukupan ceh 114,90 KM (58,77€) u šta računam i 10€ koliko sam dobio za stari akumulator na otpadu.

Na kraju, pošto sam novi akumulator nosio u rukama kilometar i po od prodavnice do garaže, mogu reći da je stilska figura "težak k'o olovo" sasvim na mjestu i opravdana :laugh1:

Raja

Za potentnog Rumuna ja imam samo reči hvale i moj je "kresao" osam i po godina svakodnevno po više puta.  :dobro:

supercuber

Originalni Rombat služio osam godina , pre dve godine zamenjen sa  Renault  Hi Life 60 AH-600A , koji je juče naprasno ispustio dušu.

Napon 11.04v

Proveren nivo elektrolita, punjen cele noći, friško sa punjača 13,4v , dok sam ga odneo do kola i povezao, pao na 11,03V
Kako je garancija 36m , skoknem biciklom do Malcoma u Futoškoj (NS) gde je kupljen  da pitam šta može da se uradi.

Pita me prodavac za broj telefona , ime i prezime pogleda račun i garanciju, i kaže, kako ćete da odnesete novi akumulator , biciklom?
Pa naravno, guraću ga do kuće, ako treba.

Kaže mi da kad stavim novi, odradi 30 min na leru, i da im donesem stari, da se razduže.

I eto, hassle free/trouble free iskustvo sa Malkomom. Svaka im čast.



U razgovoru, kad sam im vratio stari, kažu da ti Renault Hi Life imalju vek oko 3 ipo godine u gradskoj vopžnji, pali gasi kreni stani , klima ,muzika režimu.

Namontiram, izmerim struju punjenja, 14,38 v na leru, 14,44v sa gasom... Mislim da je to u granicama normale .


Hajde, nek potraje i toliko, kad je već reklamacija uslišena.

Keka

Koliko para za taj akumulator? Kad je proizveden? Ne znam zasto dzezirate pored proverenih i svezih akumulatora koji dokazano sluze godinama.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Aleks

Ne teba baš verovati u sve što kažu "majstori". Meni je takav akumulator izdržao pet godina na Meganu a terao bi bar još godinu - dve da sam češće vozio auto poslednje dve godine.
Prednost ove kupovine je, da ako aku rikne dok je u garanciji, servis odmah daje drugi, nema cimanja sa slanjem na ispitivanje pa bude ono ne valja alternator i sl.
Cena je u klasi Varte i sl. zvučnih brendova, nekada se proizvodio u Češkoj, navodno u Vartinoj fabrici.

Capriolo

Meni juče kaže sadašnji vlasnik mog bivšeg vozila (prodao sam mu ga pre oko 2,5 godine) da mu je crkao akumulator i pita me kada sam ga ja promenio/stavio u kola.
U junu 2013. godine.
Trajao je 9 godina.
Varta Silver Dynamic, 63 Ah, 610A, a tada sam ga platio oko 80 evra.

Andrix

To je i moj izbor bio posle fabrickog, a dugo sam vecao. Ako potraje i pola od toga bice dobro.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

maestral5747

Varta iz 2013. nije isto što i Varta 2022. Postali su ona i Bosch akumulatori dio američke Johnston kompanije, poznatog rezača troškova i kvalitete. Sretno

supercuber

Citat: Keka poslato 28.06.2022. - 19:50
Koliko para za taj akumulator? Kad je proizveden? Ne znam zasto dzezirate pored proverenih i svezih akumulatora koji dokazano sluze godinama.
Ništa , garancija 36m, potrošio 24m, dobio novi, služiće još izvesno vreme.
Stepwayu je jedanaesta, možda će sa njim i biti prodat za koju godinu.

Andrix

Citat: maestral5747 poslato 29.06.2022. - 18:59
Varta iz 2013. nije isto što i Varta 2022. Postali su ona i Bosch akumulatori dio američke Johnston kompanije, poznatog rezača troškova i kvalitete. Sretno
Sad mi kazes. Hteo ja Rombat i nasao ga ali se prodavac zakacio sa mnome, pokazujuci da vise zna od mene a ja da nije da nista ne znam i na kraju nije hteo da mi proda nista....
Ma samo akku da na vreme pokaze znake slabosti kad bude, kao sto je bilo sa fabrickim. A ne da mi crkne dok svratim na pumpu po gorivo, kao raniji fabricki u loganu 2004 g.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

nik

Citat: Andrix poslato 03.07.2022. - 13:23
... i na kraju nije hteo da mi proda nista....

:offtopic:
Legendoooo!!!   :woo-hoo:

slavko_bgd

Citat: Andrix poslato 03.07.2022. - 13:23
Ma samo akku da na vreme pokaze znake slabosti kad bude, kao sto je bilo sa fabrickim. A ne da mi crkne dok svratim na pumpu po gorivo, kao raniji fabricki u loganu 2004 g.

Za 33 godine vožnje i ne znam koliko automobila koje sam promenio, takav scenario mi se dogodio 3x . To se ne može predvideti i dešava se.
Samo jednom mi se desilo da motor sporije vergla i u vožnji kada električno opteretim auto svetluca lampica alternatora. Ali, nakon skidanja i provere alternatora na stolu se ispostavilo da je on sasvim u redu. Onda je proveren akumulator i na onom testu pod opterećenjem je navodno bio OK. Sledeći moguć uzrok je bila elektroinstalacija (kleme, mase itd), pa je i to provereno i pretrešeno i opet isto.  Onda sam pozajmio drugi akumulator i nikad više problem.

MitarMrgulic

Meni je na Megane III, jedan dan slabije zaverglao (inače auto uvijek ispravan i pali na žilet), a ja sam to slabije verglanje ignorisao..

Nakon dva dana, sišla žena u garažu, auto mrtav, nikakvog signala, lampice, ništa...

Zvao sutra servis i zamolio da serviser krene samnom, drugim autom i ponese onaj prenosni starter, samo da upalimo.

Kad smo upalili, pravac servis pa po novi akumulator.

S obzirom da im je radni vijek cca 5-6 godina, možda nije loše preventivno zamijeniti i izbjeći situaciju da "crkne".

Do sada mi je akumulator otišao dva puta, u oba slučaja, par puta prije potpunog crkavanja, malo je slabije zaverglao, ni jedan nije otišao odjednom i iznenada, ali nisu ni nešto najavljivali istrošenost.