Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

drzarkod

Ja sipam 10 w 40 i manjam na 7500 km znaci nakon leta i posle zime. Planiram da uzmem 5w 40 ali litarska pakovanja za leto i 5w 30 za zimu i menjam ih na 12000 km jer vidim da otkako sam na tng prelazim 2000 km mesečno, ili veća pakovanja jer sam cuo da neceto ulje moze da stoji 2g.

dejandelic

Ja gazim godisnje oko 22.000km a ulje menjam na 15.000km pa kad god se zalomi.

Turbo

#212
@drzarkod

Koliko si platio Motul? I ja se razmisljam da predjem na njega.
Dosad sam sipao Elf evolution ali mi lampica za ulje svetli bar sekund-dva kada motor proradi.
Ili da sipam modifikator+ kazu da pomaze za hladan start a dejstvo mu je oko 50000-60000km.

saša61beograd

Brzina kojom se gasi lampica zavisi prvenstveno od filtera ulja,ako je uljna pumpa ispravna.
Ima uticaja i gustina ulja,ali ona je za sva 5/40 ulja ista,možda ima minimalne razlike koje niko van laboratorije ne može primetiti.Na istoj temperaturi i Elf i Motul isto gase lampicu.Ako ima razlike među njima,ona je negde drugde.
Nikad ne bih sipao modifikator u motor.

hobbista

Filter je prvi na listi osumnjicenih!

Pretece me sasa61 :)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Veterinar

Kod dci motora i meni je lampica gorila oko 3s. Istu situaciju sam imao kad sam sipao dve vrste ELF ulja i Valvoline, sve 5W40. Na oko 130000 imao sam u dva navrata nakon paljenja (tokom zime) zvuk iz motora kao kada se čekićem udara svom snagom po nakovnju. Bio sam ubedjen da je to uzrokovano suvim startovima i da je motor prolupao. Medjutim, to se nije vise nikad desilo. Preporucen mi je Resurs, ali nisam ga sipao. Motor je do sada prešao oko 170000 km (kod drugog vlasnika je) i nema problema pri radu. Ovo nije post za ovu temu i, ako se "priča" proširi, prebaciću postove u odgovarajuću.

drzarkod

Motul sam uzeo na preporuku Stalkera sa drugog foruma, cena je bila 3400 din. za 5 lit., filter uvek i samo original Renault, Purflux plav. Za razliku od Motria motor tiše radi na višim obrtajima ne bruji nego zuji.... :lux:

Zoran

Stalker je Bog za motorna ulja  :to:. Brzina gašenja lampice treba biti dobra kod motora koji imaju potopljenu uljnu pumpu kao što je kod motora K7J.  Dok kod recimo Mercedesovih motora uljna pumpa je podignuta iznad nivoa ulja u karteru te kod hladnog starta puno duže vrijeme protekne dok ona povuče ulje. Mercedes je valjda dugoprugaš a naše makine su stani kreni.
Sam svoj gazda - vazda.

Turbo

Fina cena za motul,u BG-u tesko ispod 1000din za litar.
Kako to filter utice na brzinu paljenja lampice?
Zbog razlike u zapremini ili neceg drugog.
Ja isto koristim purflux ali su mi ovi iz pantera pretprosli put dali LS933 a prosli put LS932.
Ovaj prvi je nesto vece zapremine odnosno duzi je.

saša61beograd

#219
Filter ima plastičnu membranu koja zatvara male rupe koje su u krug raspoređene oko velike rupe gde je navoj.Membrana je jednosmerni ventil koji pušta ulje u filter kad motor radi,a sprečava da se on isprazni kad motor stoji.Moguće su dve greške:
-membrana je tvrda ili se zalepila (kod novog filtera) i ulje teško ulazi u filter
-membrana  ne zatvara filter kad motor ne radi pa ulje istekne iz filtera.Tada uljna pumpa svaki put kad se pali motor mora da napuni filter pre nego što ulje krene dalje.To traje pa je lampica duže upaljena.
Drama je u tome što ugašena lampica ne mora da znači da ulje ima normalan pritisak;ne znam tačno,ali otprilike ona gasi na 0,7-1,0 bara,a normalan pritisak,zavisno od temp.ulja i broja obrtaja je 2,5-4,0 bara.
Sve ovo je teoretisanje i bez značaja ako se kupuje filter od nekog od desetak proverenih proizvođača.Takođe koristim Purflux i nadam se dobrom.No name filter koji košta 200 din nikad ne bih stavio.

drzarkod

Preko interneta naruči ulje direktno od uvoznika tada imas popust..   :too:

Rimad

Skoro sam bio u (neovlaštenom) servisu. Drži ga jedan od najboljih majstora za Renault u Sa - možda i najbolji (mada se neki ne bi složili sa ovim).

Pitao sam jednog majstora koji tamo radi (ne znam je li to on - vjerovatno nije, pošto sam imao neke sitnice za uraditi) koje ulje - 5w40 ili 10w40?  Rekao je da obavezno koristim 10w40. Nisam pitao zašto.

Auto je iz 2006 sa oko 67000km.

Loganovac

Da si pitao, imao bi svašta da čuješ  :lau:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

speedo

Elf 5w-40 koji se sipa u benzinske motore je smiješno jeftin - 4 litra - 48 maraka (tj. nešto malo više od 24 eura).  Sa takvom cijenom ne postoji nikakvo opravdanje da se sipa neka polusintetika koja će možda biti i skuplja, jer mehaničari "znaju".

roolet

pored elf sintetike za 500-600 din/l, ja ga i u kosilicu sipam :)