Štelovanje ventila motor TCE 1.0 i 0.9

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Ovo je važna stavka a niko ništa ne spominje?
Sam svoj gazda - vazda.

Bata83

Moja pretpostavka je da cim se o stelovanju ventila za te motore da su ugradjivani hidro podizaci,sto bi i red bio.

slavko_bgd

Nemaju hidropodizače, imaju kalibrisane šoljice ventila.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Štelovanje ventila ovog sistema je neizvodivo u privatnoj režiji,a možda i nije predviđeno.

Mare

Mogu pogledati u servisnoj knjižici, ali mislim da štelovanje ventila nije predviđeno.

Capriolo

Ako nisu u pitanju "samoštelujući" ventili ( tj. sistem hidropodizača ), onda na nekim kilometrima svakako mora biti predvidjena kontrola podešenosti ventila. Znam za neke kod kojih je to predvidjeno svakih 120-150 hiljada km.

Loganovac

Ne mora da bude predviđeno, kao što u svoje vreme nije bilo predviđeno ni na 1.4MPI motorima, što ne znači da ne treba da se uradi.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Capriolo

Vidi, poslao meni i Dačija diler zvaničan plan održavanja za 1,0 TCe 90, pa po tom planu, ako bi se doslovno primenilo napisano, svećice ne bi bile promenjene prvih 150 hiljada kilometara. Kao ni kočiono ulje. Ni rashladna tečnost. A ni servis klima uredjaja ne bi bio izvršen.
Svašta je u tom planu izostavljeno. Slučajno ili ne, stvar je slobodnog tumačenja.

slavko_bgd

Ovo je netačno, uz ogradu da ne znam šta ste dobili od dilera i/ili kako ste dobijene informacije protumačili.
Vlasnici Dacia vozila sa motorima iz naslova odlično znaju koji su servisni intervali i koji dodatni zahvati se kada rade.

Citat: Loganovac poslato 08.01.2022. - 21:51
Ne mora da bude predviđeno, kao što u svoje vreme nije bilo predviđeno ni na 1.4MPI motorima, što ne znači da ne treba da se uradi.

Svojevremeno (od 2007 godine koliko sam ja upoznat) na 1.4 MPI motorima servisni interval za proveru i podešavanje zazora ventila je bio 60000km a za motore sa pogonom na TNG je bio prepolovljen na 30000km. A ko je kakvu servisnu knjižicu dobio uz vozilo - ne bih znao i ne bih komentarisao.

Za motore iz naslova teme programom održavanja nije predviđeno ni proveravanje niti podešavanje ventila. Jer podešavanje zazora znači dizanje bregastih i zamenu šoljica. A šoljice i bregovi su tako tretirani da praktično nema habanja. Stvar je u DLC-u i to je jedan od mnogih razloga zašto mi se svi "H" benzinci dopadaju. U prilog tome govore neka bivša flotna vozila za koja znam, koja su sa H4B motorima i sa naknadno ugrađenim plinskim uređajima, koji imaju isti ventilski razvod kao H4D i B4D i kojima su kilometraže između 150kkm i 350km. 
I da ne budem nefer prema vlasnicima dizel motora, 1.5dCi je trenutno jedini dizel motor koji bih ikada poželeo u svom automobilu. Eto, napisao sam i potpisujem napisano sa verom da će motori i dalje biti takvi kakvi su bili do sada.


glavonja3

Citat: slavko_bgd poslato 08.01.2022. - 22:48
I da ne budem nefer prema vlasnicima dizel motora, 1.5dCi je trenutno jedini dizel motor koji bih ikada poželeo u svom automobilu.

Ima li neko objasnjenje za ovo, slicno kao za spomenute benz. motore?

Turbo

Ima.Evo ja sam presao skoro 380000km i nikad nisam stelovao ventile a nisu samostelujuci.

Capriolo

Citat: slavko_bgd poslato 08.01.2022. - 22:48
Ovo je netačno, uz ogradu da ne znam šta ste dobili od dilera i/ili kako ste dobijene informacije protumačili.
Vlasnici Dacia vozila sa motorima iz naslova odlično znaju koji su servisni intervali i koji dodatni zahvati se kada rade.

Svojevremeno (od 2007 godine koliko sam ja upoznat) na 1.4 MPI motorima servisni interval za proveru i podešavanje zazora ventila je bio 60000km a za motore sa pogonom na TNG je bio prepolovljen na 30000km. A ko je kakvu servisnu knjižicu dobio uz vozilo - ne bih znao i ne bih komentarisao.

Za motore iz naslova teme programom održavanja nije predviđeno ni proveravanje niti podešavanje ventila. Jer podešavanje zazora znači dizanje bregastih i zamenu šoljica. A šoljice i bregovi su tako tretirani da praktično nema habanja. Stvar je u DLC-u i to je jedan od mnogih razloga zašto mi se svi "H" benzinci dopadaju. U prilog tome govore neka bivša flotna vozila za koja znam, koja su sa H4B motorima i sa naknadno ugrađenim plinskim uređajima, koji imaju isti ventilski razvod kao H4D i B4D i kojima su kilometraže između 150kkm i 350km. 
I da ne budem nefer prema vlasnicima dizel motora, 1.5dCi je trenutno jedini dizel motor koji bih ikada poželeo u svom automobilu. Eto, napisao sam i potpisujem napisano sa verom da će motori i dalje biti takvi kakvi su bili do sada.

Ono što sam prethodno napisao je potpuno tačno. Bez ikakve neistine ili proizvoljnog tumačenja. Probaću sutra da postavim ovde ono što mi je diler poslao. I videćete da nikakvu laž nisam napisao u onome što sam napisao.

Mare

Za 1.0 Tce, servisnim uputstvom nije predviđeno štelovanje ventila.

Zoran

Servisnim uputstvo za 1.4 nije predviđeno ni da se ikada mijenja ulje u mjenjaču pa se ispostavilo da je dobro da se povremeno zamijeni.
Sam svoj gazda - vazda.