Sajla gasa - osigurac

prethodna tema - sledeća tema

mrprofy

Sajla gasa na Sanderu a i na Loganu ima jedan mali zicani osigurac koji se natakne na buzir na mestu pre ulaska sajle u leziste na nosacu koji se nalazi na motoru. Taj deo buzira je orebren i ima mesta da se stavi jos jedan osigurac, ali sa druge strane, do leptira.
Meni se desilo da mi je prilikom menjanja filtera gasne faze plina sajla ispala iz lezista, jer je nista ne drzi da se ne pomera u smeru od zadnjeg kraja vozila ka prednjem, sem krutosti i nategnutosti same sajle, sto je imalo za posledicu da mi se podigla pedala gasa a sto je vrlo nezgodno. Posle nekih 500m od servisa plinadzija stao sam sa strane i uocio citavu stvar, sajlu vratio u leziste, a kada sam dosao kuci, sajlu sam provizorno dodatno osigurao vezicom za nosac. Naknadno sam postavio jos jedan takav zicani osigurac na taj orebren deo samo sa druge strane nosaca-konzole, tako da sajla sada ne moze da ispadne iz svog lezista ni kada je pod dejstvom neke sile, kao npr kada je zakacite nehotice rukom dok menjate filter gasne faze plina.
Mislim da ovo moze da bude potencijalno ozbiljna stvar, a rekao bih da je fabrika stedela na ovom jednom zicanom osiguracu.
Postavicu sliku kad stignem.
poz

mladen895

U pravu si , jako glupo resenje za stelovanje.Princip je taj da kad lupis gas do daske zicani osigurac se sam namesti gde treba,pa zato ne bi bilo lose da skines te dodatke za fiksiranje. Jer kad das gas do daske deformises polugu  koja je od plastike kao i sama usisna grana.I kod mene kao da je sajla duza par cm,ali resicemo i to.
Kad se mora,sve  je tesko.

mrprofy

To mi nije palo na pamet da se sajla tako samosteluje :fiju:
Ispitacu jos to, mada ako su osiguraci takvi da se pod pritiskom krecu preko orebrenja, onda u najgorem slucaju ovaj sto sam dodao moze samo da spadne :) ,jer sam stavio potpuno identican osigurac kao i ovaj koji i fabrika stavlja...ma slikacu, tesko je ovako objasniti.
poz

mladen895

To mi ide na zivac od kad sam kupio auto.Ako taj osigurac namestim da imam pun hod poluge i sajle gasa auto ide ko lud ali mi je pedala gasa previsoka.Kao da bi bilo najbolje tada iskriviti pedalu gasa na dole i resen problem.Ili napraviti novu sajlu malo kracu.
Kad se mora,sve  je tesko.

Keka

Interesantan podatak. Da li moze neka slika? Mozda je u tome problem zasto se auto vuce kao slinac?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


mladen895

Pade mrak pa nista od slikanja.Pri kraju sajle gasa je plastika koja je duga 5-6 cm i celom duzinom ima poprecne kanale u koje se utisne osigurac koji lici na deformisano latinicno slovo U. Kljestima ili prstima se izvadi osigurac i pomeri se napred ili nazad,ako se lose podesi pri prvom davanju gasa do daske osigurac se premesti na krajnju poziciju,tako da ne moze doci do deformisanja plasticne poluge gasa i bilo cega za sta je povezana. Sve mi deluje dosta mekano tako da se ne bih igrao preterano s tim.Probao sam da zategnem sajlu do kraja ,pedala ode previsoko,a ispod pedale sam stavio plasticnu kutiju kao granicnik.Auto bukvalno ne moze da se prepozna kako prima gas.Dalji radovi i experimenti na prolece. :2023:
Kad se mora,sve  je tesko.

mrprofy

#6
Trebalo bi da se skine kuciste filtera vazduha, da bi se video leptir i da se to podesi kako treba, tako da kada je pedala skroz pritisnuta, da je leptir skroz otvoren :) Mozda se nekima leptir nikada ni ne otvori do kraja, jer pedala udari u pod i ende :D
A u slucaju da je sajla predugacka, kraca sajla, tako da nije opustena, vec zategnuta, i da pedala nema mrtav hod gde samo spanuje sajlu a ne rotira leptir.

ili sam debelo u krivu :D

mladen895

To je to,nego sam hteo da vidim od kog je materijala pedala gasa i da li moze da se iskrivi par cm na dole pa da se osigurac stavi na pravo mesto i onda se leptir otvara do kraja.Ako smo u pravu ovo je veliki minus za konstruktora,fabriku i servise koji rade a ne znaju sta rade nego otimaju pare u sve duzem garantnom roku.
Kad se mora,sve  je tesko.

Loganovac

Kad "našpanuješ" sajlu gasa diže se pedala od poda i to je ono što je Mladen objašnjavao. Ako je previše podigneš, pun gas (maksimalni otklon potenciometra) dostići će se znatno pre nego što pedala gasa udari u patos. Ako siliješ pedalu, doći će do nekog preskakanja, Mladen tvrdi da će preskočiti osigurač na bužiru pa će se na taj način položaj "samonaštelovati" - ja ovo ipak ne bih probao. Ako sumnjaš da nemaš dovoljan hod pedale da bi mogao da daš pun gas, našpanuj je malo i podigni, ali pažljivo sa gasom. Kad dođe do kraja - nema više.

:offtopic: BTW - da li znate da je Marshall izbacio custom seriju gitarskih pojačala kod kojih su potenciometri bili označeni brojevima od 0 do 11 (umesto standardno 10). Zaluđeni rokeri su ovime bili oduševljeni, jer su smatrali da sad mogu da "gaze" i preko daske! "Uvek mi je falilo tih 10% preko maksimuma"  :fiju:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

mrprofy

Jasno, zato sam i napisao da treba stelovati naspram leptira, i to tako da max udara u pod. Onda tu greske nema :)
Kad bude lepse vreme pa ce pasti slike :)

mladen895

#10
To samostelovanje radi ko sto rekoh,a pretpostavljam da je izmisljeno zbog srafciger industrije,po sistemu sklopi i teraj. Ovako mi deluje da je potenciometar na 5,ali sredicemo.
Kad se mora,sve  je tesko.

stalker

Isti sistem sajle gasa ima i na mojoj Renault petici.
Mislim da ne bi osigurač preskočio ako jače zategneš sajlu.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

mladen895

#12
Probaj,kod mene preskace.U normalnoj voznji nece,ali kad lupis pedalu u preticanju odeee...

http://img148.imageshack.us/gal.php?g=slika258.jpg
http://img21.imageshack.us/i/slika259.jpg/
Kad se mora,sve  je tesko.

mrprofy

E pa i kod tebe se vidi slicno, da ima jos 2-3 lezista(rebra) sa druge neosigurane strane. Tu sam ja stavio jos jedan osigurac, isti kao onaj napred a uz blagoslov strucnog lica :D

E sad, kod mene onda to i ne bi mozda moglo da preskoci tek tako, jer ipak treba savladati silu dva osiguraca, a ne jednog kako je fabricki.

mladen895

Kada je pedala na podu,pazi da sajla ne bude pretegnuta jer onda trpe plasticni elementi na usisu,a ne deluju mi cvrsto a ni jeftino.
Kad se mora,sve  je tesko.