Letnje gume

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Opet spinovanje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


LeNgenda

Ne.

Prosečan, normalan vozač prosto premalo zna o automobilima i vožnji.

Najlakše razume rang-liste.

Metodologija testiranja, tehnologija izrade pneumatika, razlike u istom modelu pneunatika u različitim dimenzijama, pa onda sam test.

Pa onda vozilo, Golf npr. mk6 koji nosi od 195 65 15 pa sve do 225 40 18.

Pa onda isti model pneumatika u istoj dimenziji u prvoj godini proizvodnje u Poljskoj, pa u osmoj godini proizvodnje u Turskoj, a razlika u masi između prve serije i neke serije osam godina kasnije ceo kilogram po gumi manje. Kvalitet i performanse istog modela značajno variraju od serije do serije.

Gume su važne. Oslanjanje je važno. Raspored mase je važan. Tehnološka generacija modela vozila je važna.

Ali sve to zajedno najviše zavisi od vozača, brzine koju on nametne vozilu, načina na koji koči, ubrzava i upravlja.

Zato sam reagovao i ne mrzi me da pišem kad neko kaže "41. mesto, to je za izbegavanje".

Figurativno rečeno, kad pogledaš baš izbliza, rang-lista ima npr. 45 pozicija.

Kad se malo udaljiš i pogledaš rang-listu iz ugla vozača, a ne laboranta, rang-lista se svede, tj. ukrupni na 5-6 pozicija. To se zove klase pneumatika. A razlike među njima su sve manje, upravo jer se podvrgavaju ovakvim testovima i loših guma ima manje nego ikad.

Ovaj test ne kaže da je ovaj Tigar za izbegavanje, naprotiv, ovaj Tigar je začuđujuće dobar u odnosu na tzv. premium brendove.

Ja kažem da je sve to neuporedivo manje važno u odnosu na ljudski faktor i njegov uticaj na kritičnu situaciju u saobraćaju. Pirelli ili Tigar, BMW ili Fiat, opet i uvek je vozač najbitniji.

Pa čemu onda ovakvi testovi pneumatika?
Sve i da ne sumnjamo u etičnost onih što testiraju, sama ujednačenost rezultata test čini izlišnim. Koliko god devet metara puta kočenja na mokrom sa 100 kmh razlike nekome delovalo ogromno, to je minorno i gotovo nevažno kada se uporedi sa uticajem vozača na okolnosti u kojima se takvo kočenje u realnim uslovima u saobraćaju odvija.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

silent

Одлично речено, право у центар  :to:

Keka

Spinovanje.

Pricamo o gumama, ne o vozacima.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


LeNgenda

Pričamo o gumama držeći ADAC test ispred sebe.

To je suludo.

Prvo, suludo je jer se gume testiraju nove.

Drugo, suludo je jer su rezultati zapravo veoma ujednačeni, pre svega unutar iste cenovne, kvalitativne, tržišne klase, a onda je suludo i što se istom testu podvrgavaju i Pirelli i Tigar. I opet su rezultati slični.

Treće, suludo je jer se razlika u kvalitetu pre svega odražava kroz zadržavanje performansi tokom vremena iz više aspekata, a test nakon npr. tri godine je sam po sebi sulud jer je milion varijabli uključeno.

Četvrto, suludo je jer isti model može da bude značajno različitih performansi u zavisnosti od dimenzije, godine proizvodnje, pa i konkretne serije.

Znate šta nije suludo? Nije suludo kad ja kažem da mi se Quadraxer 2 pokrivio za 15.000 km. Ali da li se to odnosi na svaki Quadraxer 2, u svim dimenzijama tokom celog proizvodnog veka gume? Naravno da ne.

Isto je i kada Zoki kaže da mu EcoContact 3 trajao 300.000 km.

Ili kad neko treći kaže da Winteru vozi 5 godina cele godine do žice.

Koji test konsultovati pri odabiru jeftine zimske gume koja će se kaliti narednih pet godina na autu od 1500 kg? Nije namenska upotreba? Zaređaj po parkingu i baci pogled pa mi reci da ne zavisi najviše od vozača.

Povrh svega, suludo je i to što 4-5 giganta drži najveći deo tržišta i mi biramo iz tih par kataloga prema količini para u novčaniku uz iluziju da ćemo biti išta kompetentniji kupac nakon čitanja rezultata testa.

A test u stvari treba da te kao perfidna reklama natera da dodaš još 20-30% novca za "bolji" model jer, zaboga, gume glavu čuvaju.

Tako da, doktore, ne spinujem ja, nego se pomalo borim protiv usmeravanja svesti marketingom umesto znanjem.

Nije Tigar za izbegavanje, za izbegavanje su testovi pneumatika sami po sebi.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Andrix

Ima na netu / da ne reklamiram coveka/ koji redovno testira gume /sve/. I sto mi je i najzanimljivije daje odlike i potrosenih guma...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

Citat: LeNgenda poslato 03.12.2023. - 21:50Pričamo o gumama držeći ADAC test ispred sebe.

To je suludo.

Prvo, suludo je jer se gume testiraju nove.

Drugo, suludo je jer su rezultati zapravo veoma ujednačeni, pre svega unutar iste cenovne, kvalitativne, tržišne klase, a onda je suludo i što se istom testu podvrgavaju i Pirelli i Tigar. I opet su rezultati slični.

Treće, suludo je jer se razlika u kvalitetu pre svega odražava kroz zadržavanje performansi tokom vremena iz više aspekata, a test nakon npr. tri godine je sam po sebi sulud jer je milion varijabli uključeno.

Četvrto, suludo je jer isti model može da bude značajno različitih performansi u zavisnosti od dimenzije, godine proizvodnje, pa i konkretne serije.

Znate šta nije suludo? Nije suludo kad ja kažem da mi se Quadraxer 2 pokrivio za 15.000 km. Ali da li se to odnosi na svaki Quadraxer 2, u svim dimenzijama tokom celog proizvodnog veka gume? Naravno da ne.

Isto je i kada Zoki kaže da mu EcoContact 3 trajao 300.000 km.

Ili kad neko treći kaže da Winteru vozi 5 godina cele godine do žice.

Koji test konsultovati pri odabiru jeftine zimske gume koja će se kaliti narednih pet godina na autu od 1500 kg? Nije namenska upotreba? Zaređaj po parkingu i baci pogled pa mi reci da ne zavisi najviše od vozača.

Povrh svega, suludo je i to što 4-5 giganta drži najveći deo tržišta i mi biramo iz tih par kataloga prema količini para u novčaniku uz iluziju da ćemo biti išta kompetentniji kupac nakon čitanja rezultata testa.

A test u stvari treba da te kao perfidna reklama natera da dodaš još 20-30% novca za "bolji" model jer, zaboga, gume glavu čuvaju.

Tako da, doktore, ne spinujem ja, nego se pomalo borim protiv usmeravanja svesti marketingom umesto znanjem.

Nije Tigar za izbegavanje, za izbegavanje su testovi pneumatika sami po sebi.
Citirao sam ceo post jer je odličan.
Testovi jesu neka informacija,ali svaka informacija mora da se uzme sa rezervom. Ko im slepo veruje ili se upravlja samo po njima,radi to o svom trošku.A mnogim entuzijastima su omiljeno štivo u njihovim večitim dilemama da li je Danlop bolji od Pirelija i da li je Goodyear bolji od Continentala. 95% vozača nema takve dileme,a verovatno i ne zna da neko negde testira gume ("šta tu ima da se testira,guma je guma,bitno je da je što jeftinija").
I dok testovi imaju neki kredibilitet,mišljenja i iskustva pojedinaca na internetu su totalni promašaj i gubljenje vremena.
Jednom sam pročitao nečiji komentar o gumi koju koristim već 12 godina.Taj je rekao da je ta guma opasna po život i da je treba zabraniti.Ja sam posle toga zaključio ono što sam hteo:zaključio sam da sam ultimativni genije za vožnju kada 12 godina vozim bez incidenta na gumama opasnim po život.

Loganovac

#1237
Mislim da smo otišli u duboku filozofiju. Po mom mišljenju, svi učesnici u diskusiji su u pravu gledajući iz određenog ugla. Tačno je da se može voziti i preživeti i sa trulim ćelestonkama, baš kao što smo u svoje vreme vozili Fiće, Peglice, Jugiće, Zastave i drugo sa 0 zvezdica i totalnom štetom na kraš testu, ali danas niko ne pravi pitanje šta će nam sva ova propisana i obavezna aktivna i pasivna bezbednost, idi molim te, treba auto da vodi računa da ne pobegne iz saobraćajne trake kad proceni da sam zadremao i da prepoznake umesto mene debila saobraćajne znake... E pa ovo je ista takva rasprava, postoje i dobre i loše gume - činjenica. Samo nekome su i loše dobre, a nekome su i najbolje loše i tačka. E sad, ono što stoji je da je ovo tema u kojoj bi trebalo razmatrati sve aspekte koji govore o letnjim gumama, kako tehnički i naučno objektivne, tako i lične, odnosno subjektivne. Ja to vidim kao dva potpuno odvojena i nezavisna koloseka i ne razumem zbog čega polemišemo oko neuporedivih kategorija. Čak i one postove koji se dotiču obe kategorije moj procesor u glavi razdvaja na dva dela, realno oba mogu da budu OK ali da na kraju nekakvom implicitnom tautologijom dovedu do sumnjivog zaključka. Zato, momci, držite se vi svi lepo svoje tačke gledišta, ima logike u svemu što je napisano i ne vidim potrebu za bilo kakvim konfrontacijama, neko voli popa, neko popadiju i to je to.  :wave:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Sir Oliver

Neko voli kupus, neko meso... prosek je sarma jbg...
Apsolutno mi ne trebaju bilo kakvi naduvani testovi da bih znao da je Continental medju najboljim, a Tigar medju najgorim gumama. Ko se drzi tih testova kao pijan plota, nema tu neke vajde od vozaca. Sto reče zema, vozili smo na Jugicima i Bubama gume koje smo imali tog trenutka, jer za bolje nismo imali para... i polako.
Logan na Conti 6 na 120 nije mrdao kada uletim u vodu na auto putu,iako je lagan... Dastera na Tigrovim ne mogu da na'vatam po auto putu, u svakoj i najmanjoj vodi lebdim u vazduhu kao Aladin i 100 znojeva me prodje.
Prosto je... hoces da imas auto, da bezbedno prevezes porodicu bilo leti ili zimi, skupi kako god znas novac i kupi premijum brend (i vozi normalno). Retko ko konta koliko je guma važna.
Kako rekoše u nekoj reklami, snaga bez kontrole ne znaci nista.

I drink to make other people more interesting.

Zoran

Sa Savom sam uvijek bio zadovoljan ali zna i ona izdati. Jedna Sava, prije 30 godina je pustila kroz žice ( to se nemože krpiti, jedino staviti unutrašnju).
Save koje sam kupio prije 4 godine odlično prijanjaju u svim uslovima ali su se pojavile mikro pukotine, koje ne slute na dobro. Imaju oko 140 000 km pređenih i 4 godine starosti.
 Sa Michelin i Godjer sam se razočarao.
 Najbolja mjera je vlastito iskustvo.
 P. S. Često se sjetim komšije - mesara koji je sa kamiončića morao baciti 6 komada Pireli guma ( stare malo više od godinu dana) jer su se unutra pojavili " buketi" žica.
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Još kada sam bio malo dete (drug Tito je još bio živ) moj otac se kleo samo u Michelin i uvek je govorio da na dobrim gumama i dobrim kočnicama nikada ne treba štedeti. Pa i kada sam kasnije kao svoj čovek vozio Ladu Nivu, na njoj sam imao "Mišelinke". Jeste to bila samo Lada. Ali, odavno nisam više biti tako isključiv. Tj. ne mora biti baš Michelin, ali, na gumama ne štedim. Nikakve jeftine gume. Ljudska glava i zdravlje su suviše skupi. I čovek od Boga dobije samo jedan život. A realno, čak i najskuplje gume su veoma mali udeo ukupnog troška posedovanja i korišćenja vozila.

Andrix

U doba Tite, mi se vozili na TG 620 i TG 625, vise se i ne secam, kakva je sara bila, ali su se kotrljale godinama.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Capriolo

Ja se sećam da je u to vreme (druga Tita) postojao Trayal T5 i Tigar 505. Sećam se i Savine gume i njene šare. I ruskih guma. Ili, Barum guma. Kao što sam znao izgled ostalih uvoznih guma. Ko je hteo, mogao je da bira šta će da kupi.

Zoran

Jako lijepa iskustva imam sa T 5.
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

U svakoj reklami za tu letnju gumu u to vreme bi se reklo: "TRAYAL T5, licenca KLEBER"