Diskovi i Pločice

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Vladan

U Reno Savi Renoove pločice su 5000 a zamenske Motrio 2500 din
:)

Keka

Za Sandero I ili II?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Andrix

Sava mi je bila prvo koje sam zvao, pocetkom februara digli cene, sa 4700 na oko 6000 d za Sandero 2, a zamenske prvo mogu, pa onda ne mogu i nemaju + ruke oko 1000 d. Nadjoh valeo za 4400 u kit komercu....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

lovac

Prešao sam 67.000 km. Disk pločice sam menjao na 37.000 km. One koje sam stavio sada su opet pri kraju.

Prvo pitanje: da li postoji indikacija na instrument tabli o istrošenosti pločica? Majstor mi je rekao da treba da se upali svetlo od kočione tekućine, kada padne nivo kočionog ulja!


Drugo pitanje:
Juče sam bio na tehničkom pregledu i momak koji je pregledao auto, iz kanala me dozva i kaže mi da su diskovi u dosta lošem stanju!
Video sam svojim očima: ima dosta utora, neravnina i dosta su pojedeni.

Postoje dve opcije: da promenim i pločice i diskove (ventilirajući diskovi), ili, da istokarim diskove i da menjam pločice.

Tokarenje diskova je jeftinija varijanta, ali to je kratkotrajno rešenje, jer me posle toga opet čeka zamena diskova.

Šta da radim, i kolika je neka realna cena za obe varijante aktivnosti (tokarenje + pločice, ili novi diskovi + pločice)?

Voleo bih čuti vaše preporuke!

roolet

Tokarenje ti se ne isplati, po ceni diska od 2.000 ili malo jace, za jeftinije brand name diskove, mislim da bi ti i strugar uzeo neku slicnu cifru. To mozda moze da se isplati kod skupih diskova, kod dacije jok. Osim toga, diskovi mogu da budu i krivi u delu gde nalezu na glavcinu, od rdje koja se stvori ispod, po meni to nije resenje. Imam dobro iskustvo sa najjeftinijim diskovima i plocicama, tj. nema nekog pravila, cak ovi jeftiniji super koce, bolje nego kad sam stavio swag, eno ih za bacanje, novi a tresu ko ludi.

Obavezno razradi cilindar, par puta tamo-amo, da ti se ne bi trosila brze unutrasnja plocica od spoljasnje.

jasho

Promeni diskove i pločice, stavljanjem na strug nećeš rešiti ništa. Neko pravilo je na dve zamene pločica ide zamena diskova, dešava se (kod mene slučaj a i još kod nekih) da su fabričke pločice tvrde i da oštete diskove već na prvoj zameni pločica, pa moraš menjati sve tada. Ja sam uzeo zamenske Road House diskove i pločice one su mekše i taksisti ih po Beogradu hvale, što se i kod mene pokazalo jer sam uspeo da zamenim pločice pre par meseci bez zamene diskova, diskove sam dao na obradu da bolje nalegnu. Cena zamenskog diska ti je okvirno oko 20 eura , a stavljanje na strug oko 10 eura, pri tom na strug ne sme da ide ispod neke debljine bezbednosti radi, tako da si više isplati da zameniš diskove i pločice. Pozdrav! :wave:

saša61beograd

Upravo tako.Obrada se ne isplati,ako je uopšte moguća,a svakako je kratkoročno rešenje.
Od jeftinijih zamena ja bih preporučio Delphi (diskove i pločice).

lovac

Ma i ja sam mislio da se obrada ne isplati i da je to kratkoročno rešenje!.

Hvala za savete - idu novi diskovi i nove pločice. Javljam vam koliko je koštala ta ''zabava''.

vujanovgoran

Kao sto kolege kazu, menjaj diskove. Nema indikator potrosenosti plocica
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Zoran

Malko stil vožnje iz sportskog preinači u penzionerski i trajat će ti mnogo duže. Tvoj dizel motor to može lako ostvariti.
Sam svoj gazda - vazda.

lovac

#521
Citat: Zoran poslato 03.06.2016. - 06:46
Malko stil vožnje iz sportskog preinači u penzionerski i trajat će ti mnogo duže.

Iskreno: nisam neki trkački tip, čak bi se reklo da ne kočim naglo i previše - razmišljam unapred o svojim potezima u toku vožnje, pa se zbog toga čudim kako su mi tako brzo otišle pločice i diskovi.

Prvi komplet pločica na stepwayu sam promenio na 37000 km. Sada sam na 67000 km - otišle su i pločice, a diskovi su u lošijem stanju nego na prethodnom autu koji sam vozio (opel corsa), na 200 000 km.
Stil vožnje nisam menjao, sad sam čak sporiji nego pre pet godina. Očito je u pitanju kvalitet materijala.

Mada, čuo sam komentare ovde na forumu, da se uz svaku drugu zamenu pločica moraju menjati i diskovi.
To mi je nelogično.
Do sada sam sa svim automobilima koje sam imao prešao ukupno preko 500 000 km, ali nikada (baš nikada) nisam imao potrebe da menjam ili da tokarim diskove.  :conf:

Zaboravih reći: cena diskova 48 €, a cena pločica 25 €.
Za tokarenje traže 5 € po disku.
Sutra ujutro sam zakazao kod majstora.

Keka

#522
Citat: Keka poslato 05.02.2016. - 11:29
Trece, diskovi su potrosna roba, narocito ako se uzme u obzir da je dozvoljeno trosnje po strani oko 0,7 mm za pune i oko 1,5mm za ventilirajuce.

Ja sam se pri zameni istrosio, uzeo Ate diskove i Ate plocice. Kasnije cu slikati kako izgledaju posle ~35.000 km.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


oliver83

#523
Hm...ja imam logana od avgusta 2007 god. Prešao 79-80 000 km ali još nisam promenio ni pločice a o diskovima   :njanja: kupio sam pločice Bosch prednje još pre 5 godina ali ih još nisam stavio jer nije ni pola istrosen. Da li se radi o stilu vožnje,  kvalitetu ugradnje, ili kud se vozi? Ja na pr. Od ove km sigurno sam prešao 90 % magistrala i još više autoput gde se slabije koriste kocnice

lovac

Kod mene u CG ti je sve uzbrdo - nizbrdo, i ako malo brže voziš nizbrdo kočnice se enormno troše.