Diskovi i Pločice

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Kada se prešlo na felge 15 coli trebalo je povećati  bar prečnik diskova..?
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Diskovi jesu povećani sa 238 na 259 mm.
U novom Auto bildu ima članak o kočnicama.Bavi se problemom velike količine kočione prašine koja se na globalnom nivou ispušta u životnu sredinu.Rešenje je u ugradnji specijalnih usisivača na kočionim klještima koji će skupljati tu prašinu.
Zvuči kao zezanje,ali nije,zaista je objavljeno na 51. strani,ima i fotografija kako bi izgladao taj usisivač.

Zoran

 Ipak je ostalo prostora jer na mog Sandera se mogu postaviti felge 14 ili 15 coli.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Malo je to ofrlje razmišljanje, onako uz kaficu... kočioni sistem se projektuje tako da može da apsorbuje dovoljnu količinu energije u jedinici vremena a da ostane unutar projektovanog opsega temperature, odnosno da ne dođe do pregrevanja diskova/pločica. To što si povećao prečnik točkova nema praktično nikakvog uticaja na količinu energije (čitaj količinu toplote) koju kočioni sistem ima da apsorbuje da bi zakočio vozilo, tako da nema uticaja na dimenzionisanje ovog sistema. Treba takođe imati u vidu da praktično svaki ispravan kočioni sistem može da dovede točak do blokiranja (sila kočenja može uvek da bude veća sile trenja između gume i pogloge), pa se nekakvo predimenzionisanje obično radi sa ciljem podizanja performansi u smislu omogućavanja većeg broja uzastopnih oštrih kočenja bez smanjenja efekta kočenja. Za normalnu vožnju cela ova priča je potpuno bespredmetna. 'Oću da kažem, ti kako i koliko kočiš, mogao bi mirne duše da turiš kočnice sa bicikle... :hihi:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

roolet


Keka

Zvonce ne treba, zvone ventili sa zazorom od 0.5  :Smiley:

Duster ima malo, ali vrlo malo vece diskove, 269mm (bez ESP) odnosno 280mm (sa ESP) u odnosu na 259mm kod Sandera/Logana sa ABS (238mm bez ABS).

Medjutim, kad se pogleda odnos mase vozila (Duster oko 1200kg, Sandero/Logan oko 1000kg) i velicine diskova, dolazimo do zakljucka da Logan/Sandero zapravo imaju vece diskove po jedinici mase nego Duster.

Drugo, velicina nije (toliko) bitna, koliko odnos plocica/diskova i kvalitet istih. Zato je generalno dobra ideja koristiti diskove i plocice istog proizvodjaca. Konkretno, koristim Ate diskove i plocice, i prezadovoljan sam ponasanjem i trosenjem.

Trece, diskovi su potrosna roba, narocito ako se uzme u obzir da je dozvoljeno trosnje po strani oko 0,7 mm za pune i oko 1,5mm za ventilirajuce.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


bugi

Mrzi me da racunam tacno, al 10mm veci precnik diska je veca razlika u povrsini diska,  od 20% razlike u masi vozila
Tj. treba i unutrasnji precnik diska ubaciti u racun, a taj podatak nemamo :)

Keka

Imamo sve podatke, ne pisemo napamet.

Manji disk ima povrsinu kocionog dela 39800 mm2 po strani, znaci ukupno 79600 mm2. Po kilogramu tezine auta sleduje 79.6 mm2 diska.

Veci disk ima povrsinu kocionog dela 46158 mm2 po strani, znaci ukupno 92316 mm2. Po kilogramu tezine auta sleduje 76.93 mm2 diska.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Tu bi trebalo ubaciti u kalkulaciju i obim točka..? :wink:
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Zasto? Bitna je kolicina energije koju treba preneti, okrenuo se disk 10 ili 110 puta. Razlika u obimu tockova nije veca od desetak procenata, veci tocak ce se manje puta okrenuti, pa ce po okretaju sklop disk-plocica generisati vise energije, sto je po pitanju trosenja nepovoljnije (za Dustera). Medjutim, ovo je samo teorija sa jako mnogo varijabli.

Bitna razlika je sto su neki diskovi puni, a neki ventilirani. To znatno utice na disipaciju toplote, ali ne na trosenje, koje zavisi pre svega od materijala koji se koriste. Naravno, ovo je bitno samo vozacima koji mnogo i intenzivno koriste kocnicu, ovi drugi komotono mogu da koce sa pudingom.

Dakle, da se vratimo na ono sto je bitno. Ozbiljni proizvodjaci imaju vise linija plocica i diskova, u zavisnosti od namene. Plocice mogu da budu za svakodnevnu voznju, koje najbolje koce hladne, ali nemaju preteranu izdrzljivost na visokim temperaturama, ali mogu da budu i sportske koje su ciljano pravljene da optimalno koce upravo na visokim temperaturama. Sastav takodje moze biti (i jeste) razlicit, u zavisnosti od namene. Keramicke, mekane plocice ili klasicne tvrde plocice sa vecim sadrzajem gvozdja. Bitna stvar je i kvalitet diskova, odnosno legura koristena za izradu.

Dalje, mnogi autori tvrde da pri svakoj zameni plocica treba obraditi (ili zameniti ako su ispod limita) diskove, da bi se u startu ostvario optimalan odnos disk-plocica. Zamena plocica bez obrade diska po njima znatno povecava potrosnju plocica (i diska).

Na kraju ne znam zasto toliko palamudimo oko diskova i plocica, koji su potrosni materijal. Kao i guma. Potrosi se do neke granice, bacis, namontiras drugu i vozi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


bugi

Previse tu ima podataka koje treba uzeti u obzir za taj proracun, kvalitet materijala, koeficient trenja izmedju njih, pritisak kocionih klesta, povrsina plocice, i ko zna sta sve jos da bi se doslo do bilo kakvog zakljucka...

E sad onako subjektivno misljenje da duster efikasnije koci sa fabrickim plocicama i diskovima.

I realno gledano duze traju...

Andrix

Imam ponudu za zamenske plocice  Breckner, ima li neko iskustva sa njima, jer originale su oko 6000 d....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

Imaš mnogo toga što košta približno,a ipak je neko ime i neki kvalitet.Za 1800-2500 din naćićeš mnogo bolje,a ne mora da je original.
Breckner nije proizvođač već takozvana "pakerska" firma.Naruče u Kini,stave svoje (slavno) ime na kutiju,a sve zvuči kao neki opasan nemački brend.A Nemačku nije ni videlo,nego je treća liga aftermarketa za neobaveštene.

Keka

Odes u Kit komerc, kupis Ate plocice i ne razmisljas.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Andrix

Fazon je sto masa prodavaca ne zna i daju mi plocice za sandera 1, koje nisu iste. Posle duze komunikacije u kit komercu nadjosmo valeo za 4200 d koje pasuju....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari