Stabilizaciona poluga - balans štangla - Proverite

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Dođe ti jeftinije da kupiš ključeve i zamijeniš sam ili bilans štangu skroz izbaciš jer ja je fabrički nisam ni dobio.
Sam svoj gazda - vazda.

VaskezNS

Da, čuo sam za takve "mohikance" bez balans štangle...priča se po forumu o njima, da ne searchujem postove sada :)

Ali ne bih se igrao sa takvim intervencijama i tako ignorisao projekat na kojem su učestvovali mnogi drugi umni ljudi, a koji je predviđa.

Samostalnu realizaciju možda bih i mogao da probam, ali nemam adekvatnu podlogu i prostor u blizini, te mislim da je ovo ipak sigurnije da prepustim stručnom licu.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Loganovac

Nikako ne bih izbacivao balans štanglu, ali zamena gumica obavezno.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VaskezNS

Ma to nije upitno, eno Sidem i Sassic gumice odavno nabavljene i čekaju...

Upitno je:

1. Da li je realna procena od potrebna 2 radna sata za zamenu ?  - možda oni koji su radili DIY imaju neku info..ali ovde bi to radio iskusan mehaničar u profesionalnom okruženju i sa profesionalnim alatima, pa bi vreme trebalo biti kraće od DIY.

2. Da li se vešanja na dizelima i benzincima zaista razlikuju ? - ovo nije presudno za zamenu, ali me zanima da li me je ovlašćeni "mutio" tokom telefonskog razgovora.
Ovo je mesto za sLogan ;-)

kiconix

Ovlasceni se drze normativa a posto znamo da je sat 1800 din  :ne:
Mnogo su ljubazniji kad im posaljes mail.  :wink:

VaskezNS

Kod ovih je sat 1.500 din, to su mi prvo i rekli preko telefona. O (ne)ljubaznosti ne bih previše, nakon što sam pitao da li mogu da prisustvujem servisu, dobio sam ali stvarno opako "ribanje", stvarno ne želim da trošim reči.

Zato mi je i bila sumnjiva procena vremena rada, jer je pitanje prisustva došlo nakon toga. A ako sam prisutan, znaću i koliko radovi zaista traju..i stvarno koštaju..razumete..

Email ? Ha, dobra šala...to sam prvo i pokušao, i dobio "neisporučivo"  :)

Ovo je mesto za sLogan ;-)

kiconix

Reno Sava Bgd
Poslao mail isti dan dobio odgovor.
Doduse pitao sam za Fluenca pa je verovatno i sat jaci.
Moj predlog je da nadjes nekog lokalnog majstora, to nije nikakva kvanta fizika.

saša61beograd

Slažem se da je za ovo sasvim dovoljan običan lokalni majstor.Cenim da će mu trebati oko jedan sat i da će tražiti 1500-2000.U pitanju je 6 šrafova,standardni alat i kanal.Potpuno je nepotrebna filozofija o tome pošto je radni sat i koliko sati je potrebno.Ovlašćeni imaju neke svoje norme i obično završe mnogo brže nego što norme propisuju.
I kada majstori dozvole da stranka prisustvuje nisu baš srećni zbog toga.Ne zato što će nešto da zabuše,nego što stranke jednostavno smetaju.Jedino je kod zubara i doktora poželjno prisustvo mušterije tokom izvođenja radova.

dzule

 Ako resis da Ides kod lokalnog majstora,Javi, preporucio bih majstora Koji meni popravlja klia, radio godinama u ovlascenom servisu

VaskezNS

Znači oko sat-sat i po rada, cena tu do 2.000 din. Tako se i meni činilo, zato sam i postavio pitanje opravdanosti one cene koja je meni ponuđena. Razumem da je zbog "ovlašćenog" ponudio 2.500, ali baš 50% više, pa nisam baš tolika:
:mojeovce:

A za ostalo, sve ja vas razumem ljudi, ali razumite i vi mene..

Moj "lokalni" majstor je na bolovanju, na duže, zato sam i rešio da kontaktiram ovlašćeni servis. Rekoh: "Valjda mogu i ja jednom da se častim ovlašćenim". Platiću malo više, al će mi neko bar ljubiti mušterijski tur. A kad ono.. ja dobih ribanje a da mu nisam ni primirisao, plus da još i platim. Ta nemojte molim vas, to ni pas s maslom ne bi pojeo. Drugo, filozofija radnog sata nije moja, odmah mi je rečeno koliko je radni sat, te da se usluga naplaćuje prema radnom satu a ne prema vrsti intervencije. Koliko muzike - toliko para, tako mi je indirektno rečeno i tako sam i razumeo.

A zahtev da posmatram radove je i legitiman i opravdan. Legitiman - zato što se radi na mojoj imovini i imam pravo da pratim šta se sa njom radi (jer taj rad ću ja morati i da platim). Opravdan - intervencija traje razumno toliko, da je normalno da se zadržim u servisu, tako meni barem odgovara. Pa neću valjda kao lepa luda da šetam oko servisa dva sata da slučajno ne bih video šta se radi na mojoj imovini ?  :fiju:

Ali ok, sada znamo da je neko pokušao da me malo "ovlašćeno" prevesla i to na vrlo neljubazan način, i hvala vam na pomoći.

Nego ono drugo, i poslednje pitanje - zna li neko da li se vešanja dizela i benzinca zaista razlikuju ? Biilo ko ? Iko ?  :)
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Zoran

Pitaš - vješanje? Da  ,opruge kod dizela su drugačije  ( jače )
Sam svoj gazda - vazda.

VaskezNS

Da, na to sam mislio. Ovlašćeni mi je rekao da se benzinac i dizel razlikuju u vešanju te da ta razlika utiče na radove, odnosno zamenu gumica balans štangle.

Ok, zatvorismo i to pitanje, hvala Zorane  :dobro:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

MitarMrgulic

Mislim da je kod diesela motor nešto teži, pa je zbog toga i ovjes malo pojačan :)

Loganovac

Ovjes... radni sati... servisi... ljubaznost...  =  :usisava:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Pa... realno je 2h. Ko ima raznog pomoćnog alata završiće brže. I teško bi ih zamenio sam. Stare bi lagano skinuo, ali bi se malo napatio sa stavljanjem novih - konkretno sa sabijanjem gumica.
Vrtim po glavi i, koliko se sećam, i dizel i benzin imaju istu poziciju balans štangle. Mislim da je kod dizela malo deblja, ali nisam siguran.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D