Distanceri

prethodna tema - sledeća tema

brankovs

Reših da pokrenem novu temu jer ima previše poboljšanja.
Styling-auto izgleda mnogo lepše i dinamičnije,robusnije a u isto vreme i elegantnije.
   Udobnost-stavljanjem distancera auto je postao tvrđi jedno 20%,taman toliko koliko sam želeo,ali postao je u isto vreme udobniji jer nema više prevelikog naginjanja u krivinama,ljuljanje karoserije je znatno manje,nema više onog pumpanja amortizera na rupama,ogibljenje ih mnogo bolje upija,samo
se čuje tap-tap,rekao bih da je samo ogibljenje postalo tiše,sama vožnja je daleko opuštenija.
    Upravljivost-auto je sada mnogo upravljiviji,pravac drži bezprekorno na maksimalnim brzinama kao i u ubrzanjima,prosto se oseća širina trapa koja uliva
osećaj sigurnosti i znatno je povećava,prolazak kroz krivine je daleko brži i precizniji rekao bih jedno 50%,što sam iskusio vožnjom na preko
Venca i nazad,zadnji kraj ne beži pri naglom skretanju,kolotrazi gotovo da se i ne osećaju pogotovo na kočenju,uticaj bočnog vetra kao da
više ne postoji,baš danas sam malo brže vozio a duvao je porilično jak vetar,očekivao sam da se auto bar malo zanese ali to se nije dogodilo.
    Sigurnost-ponašanje auta je daleko sigurnije u svakom smislu uz osećaj da auto može da pruži mnogo žustriju vožnju i da se sa njim lako upravlja,do sada sam uvek nekako bio primoran da držim jednu ruku na volanu,sada se taj osećaj izgubio.
    Trajnost trapa-vozim tek oko 1000 km i nisam ništa primetio da ne valja,u AK Sekulić su mi rekli da nemam šta da brinem zbog toga,promena je mala,
osnovni parametri trapa su ostali i da se neće ništa desiti u smislu brzog propadanja spona,amortizera,ležaja itd.,samo je bitno da ne kači
karoseriju što se ne dešava a provereno na jednom veoma lošem putu.

Toliko o prvim utiscima,mogu samo da kažem da nisam nadao ovolikom količinom promena,sada sam mnogo zadovoljniji u vožnji što jedan 1.6 16v i treba da pruži.
               

Zoran

Napiši nekoliko brojeva - Koliko su debeli i sl?
Sam svoj gazda - vazda.

brankovs

Distanceri su marke PILOT 20mm,kupljeni u GANG-LAND-u u Beogradu,cijena 11000 din.

Zoran

Nisam neki sportista ali ovih 20 mm čini mi se kao prava mjera - hobbista će sigurno dati svoj komentar jasan i objektivan  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

staracstol

#4
"jašio" sam sa "brankovs" na ono okupljanje na Navaku. Uz venac smo baš peglali i u par krivina u kojima sam klizao on je prošao bez problema. Felne su nam iste, gume čak imam bolje ali sam morao da smirujem i da ga vatam na obrtni momenat. Vozimo isti auto, imamo iste točkove ali je gore ležao mnogo bolje od mog. Vidim ja, čim se uzmogne, eto i mene na distancerima pa se vidimo uzbrdo bato :zloca:. Kontao sam da će me benzinac ispeglati na ravnom al da će me uzbrdo, i to na izlasku iz krivine  :respect:
Što se "mere" tiče, ja sam u razgovorima sa sedim glavama trka u ns posle mnogo merenja i još više piva takođe stigao do te cifre. Takođe su mi preporučili da se felna drži na brezonima umesto šrafovima ali s obzirom da su to "sede glave" kontam da nisu to isti šrafovi i brezoni ko nekad. Kontam da to radi i na šrafove.

brankovs

Izazov prihvaćen :gun:,a posle ko preživi ide na  :ziveli:

Loganovac

Citat: staracstol poslato 25.06.2011. - 22:07
Takođe su mi preporučili da se felna drži na brezonima umesto šrafovima...

Ajde ovo neko da razjasni... Koliko je meni poznato, nijedna felna se ne pričvršćuje brezonom nego vijkom (šrafom). Samo šoferi imaju običaj (valjda da bi izgledali učenije) da ove vijke nazivaju brezonima.  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Nijedna felna se ne pričvršćuje brezonom, već šrafom ili navrtkom :D

Neki automobili imaju fabrički postavljene brezone (Mazda mi je prva na pameti). Ima jedan mali roblem sa brezonima. Kada se postavljaju naknadno (ne fabrički), najpametnije je da se po uvrtanju u glavčinu zavare sa zadnje strane. Ali, kada se zavare, to stvara mali debalans, i najčešće dovodi do podrhtvanja volana u vožnji (kao kada je točak neizbalansiran).
Napretkom tehnologije u poslednjih 100 godina razvijeni su razni lepkovi (LockTite i ostali) :D ali to nisam probao. Kažu da to završava posao  :ne:  Ja sam malo skeptik po pitanju lepka, obzirom da taj spoj trpi razne vremenske uslove, kao i visoke temperature (koje se prenose od kočnica).

Distancerima je nemoguće dobiti "tvrđi" auto. To je privid, jer se dobija bolja upravljivost i "ležanje" vozila.
Iako poštujem kolege "sede glave", prava računica za distancere ne postoji u ovim okolnostima. Širi trap može se dobiti i felnama sa promenjenim ET.

Nekada smo to radili ovako: prvo spustimo auto na željenu visinu, pa ga onda natovarimo. Zatim izmerimo koliko ima lufta na zadnjem trapu (koji je problematičniji) od gume do ruba. odbijemo oko 1cm, i za dobijenu meru pravimo distancere. Ili napravimo na meru do ruba, pa rubove savijemo ka unutra (odnosno ka gore) :D

Mere se uzimaju pozadi, jer napred neće doći do kačenja gume o rub (osim ako auto nije mnogo spušten).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

staracstol

Nemoj da prozivaš "Sojuz Sedih Staraca", poslaće ti Pinkija na gajbu. Do mere su došli sa autom ispred sebe a koji opet ima iste točkove. Naravno da je moguće promeniti felne i staviti neke sa 20 manjim ET-om ali pošto su postojeće 1K eur projekat nešto mi je ova priča sa distancerima bliža srcu, ako me razumeš. Promena bilo koje dimenzije je deo velike slike trapa. Dakle, felne su te koje su, da li su distanceri doneli napredak? Definitivno jesu. Da li će to uticati na životni vek komponenti ogibljenja i upravljanja? Ne znam, možda, ja sam sa postavljanjem ovih felni osetio da i ako prepolovi radni vek komponenti, vredi svaki milimetar širine i prečnika. Ajde da se skoncentrišemo na distancere i na prednosti i  probleme koje donose.

hobbista

#9
Citat: staracstol poslato 26.06.2011. - 11:08
...poslaće ti Pinkija na gajbu.
Taman da ispremeštamo neke ormane :D

Moja priča i jeste o distancerima (i o širini trapa). Ne znam kojom su metodom došli do 20mm, a ne do 25 ili 28... na to se odnosio moj komentar.
Ja uvek stavljam što šire distancere (na brezone). Veće opterećenje za trap prave šire gume. Nisam imao problema sa bržim habanjem delova trapa zbog distancera, ali su široke gume znale pristojno da razvale sve kugle (ramena, spone).

Konkretno, disancere bih preporučio da stavljate prema dužini šrafa koji možete da nabavite.

Distancere smo ranije pravili na sledeći način: nosili kod livca stare glave da pretopi, i parče PVC cevi za kanalizaciju ( čini mi se prečnika 150mm) za kalup. Tako dobijeni Al cilindar smo nosili kod strugara da napravi distancere. Koliko se sećam, sve zajedno je koštalo oko 20 DM (nekada).
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

brankovs

#10
Ovako izgledaju,na moje felne idu šrafovi 45mm,kvaliteta 10.9,vulkanizer kod koga idem kada ustreba kaže da su sasvim ok i da su kvalitetni,a sa trapom se neće ništa posebno desiti jer distanceri do 20mm nisu neko posebno opterećenje,uz napomenu da šira guma ne šteti trapu,jer se od fabričke varijante uvek može odstupiti dva broja što se kaže,a preširoka da.

hobbista

Lepo... toga nekada nije bilo. Odnosno, bili su nepristojno skupi  :ne:
Koje si šrafove stavio?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

brankovs

Ja u međuvremenu malo izmenio predhodni post pa da ponovim da na moje felne idu šrafovi 45mm,kvaliteta 10.9.

DrJekyll

Meni se ovo mnogo sviđa i nažalost sam zaboravio da distanceri postoje, a sigurno bih i ja odradio ovako nešto.
Imam neko pitanjce za sve prisutne. Naime pošto znam da Gang land drži dosta leeeepih stvari za kola, a isto znam i da su nenormalno skupi, e sad da li neko zna gde bi još mogli da se kupe ti distanceri, a da je neka normalnija cena? Mislim to su mi bukvalno alu felne za te pare.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

brankovs

Što se cene tiče kreće se oko 100 eura,a to je malo više od jedne alu-felne,ali ako ih staviš onda će i set zimskih guma biti malo izbačen,što sam ja i hteo.