Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

amiko76

RaceChip Tuning najavljuje chip za TCe 90 motore koji se takodje ugradjuju i u novom Clia:

Mare

Na dinometru, "fabrički" EcoG već ima oko 110 ks.

Znači, mora jača mapa.  :to:

Keka

Renault je napravio zbrku sa tim TCe oznakama, u obzir dolaze tri motora: H4Bt, H4Dt i H5Dt sa opsegom snage 90-115 KS i 160-200 Nm.

Bez sifre motora mozemo samo da gledamo u pasulj.

Obzirom na mali dobitak u snazi, i obzirom da ti motori inace idu vrlo vrlo lepo u fabrickoj izvedbi, ne vidim zdravorazumski razlog za cackanje i rizik.

Vrlo bitno naglasiti u konkretnom slucaju sa slike, nije u pitanju nova mapa vec je u pitanju varalica preko OBD, a koliko je to dobro za motor, turbinu itd...stvar diskusije.

Ono sto niko nije pomenuo su menjaci. Najverovatnije se uz te motore ugradjuje sestobrzinski JT4 koji je deklarisan na 220Nm, petobrzinski nisam siguran koji ide, ali postoji mogucnost da menjac ne moze da podnese dodatne Nm posle chipa, pogotovo zbog nelinearnog oslobadjanja obrtnog momenta kod turbo motora i da cela prica dovede do katastrofalnog kvara menjaca.

Slicna prica je bila na bivsem autu sa 1,2 TSI 90KS 160 Nm, koji je imao i fabricku varijantu sa 110 KS i 175 Nm, i chip varijantu sa 130 KS i 215 Nm, ali je menjac bio ogranicen na 200 Nm.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Mare

Stage 1 ili povećanje snage do 30% neće štetiti motoru ni transmisiji ukoliko se redovno menjaju fluidi.

Keka

#469
To je cista demagogija. Ako je menjac konstruisan do 200 Nm a ti mu isporucis 220 Nm, nema tog fluida koji ce ga na duge staze sacuvati. Isto vazi i za motor, ne znamo sta je proizvodjac od komponenti ugradio i kolike su tolerancije.

Ko je voljan da rizikuje radi dobitka na papiru koji ce u realnom zivotu koristiti manje od 5% kilometraze, slobodno.

Sta kazu ovi sto cipuju, kakvo je stanje sa garancijom? Revochip i SM tuning daju garanciju na mape (?) dok na motor i menjac ne daju. Racechip daje garanciju na delove motora i menjaca do odredjene sume za vozila regostrovana na teritoriji EU pod odredjenim uslovima. https://racechip.rs/media/pdf/engine-warranty-terms.pdf
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Mare

Druže, to nije demagogija već praksa. 20-30% dodatne snage neće da škodi.

Zoran

Podatak o ulaznom momentu za mjenjač , treba uzeti krajnje ozbiljno u razmatranje. Ulazni momenat se ne smije prekoračivati.
Sam svoj gazda - vazda.

amiko76

Citat: Keka poslato 26.11.2022. - 11:55
Obzirom na mali dobitak u snazi, i obzirom da ti motori inace idu vrlo vrlo lepo u fabrickoj izvedbi, ne vidim zdravorazumski razlog za cackanje i rizik.

Vrlo bitno naglasiti u konkretnom slucaju sa slike, nije u pitanju nova mapa vec je u pitanju varalica preko OBD, a koliko je to dobro za motor, turbinu itd...stvar diskusije.

Dobitak je 24%. Ako je 24% mali dobitak, šta je onda to tebi veliki? 200%?????
Gde se na slici vidi da je u pitanju OBD varalica?

Keka

24% na 1 je malo, 24% na 1000 je mnogo.

20KS i 30 Nm je malo.

Mnogo je npr na 2.0TSI sa 270 na 350 KS, ali tamo turbina i motor to omogucavaju. Ovaj je vec iscedjen.

Na slici ne, na sajtu Racechip se vidi, tri tipa S, RS i GTS.

https://www.racechip.de/chiptuning/produktuebersicht.html
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


amiko76

Lako je tebi da daješ primere čipovanja kola koja u startu imaju 270KS i koštaju pravo bogatstvo. Vidim da voziš auto koji košta preko 30.000EUR, pa zato tako i pričaš. Ako se ne varam, ovo je Dacia forum. Dacia automobili nemaju više od 90KS, tako da je dobitak od 24% ogroman.

Ja i dalje ne vidim da je u pitanju OBD varalica. Gde se to vidi? Uređaj se kači na turbo boost pressure sensor i na manifold absolute pressure sensor. Tako piše u uputstvu za benzinske motore.
https://racechip.rs/media/pdf/EBA_ALLG_GTS_TB_K2_ENG_V1.pdf

Na uređaju se menja mapa. Postoji 5, 6 ili 7 mapa.

Keka

#475
Ocito se ni malo ne razumes u problematiku i zato bez argumenata sve svodis na neki licni nivo. Iz navedenog se ne bih vise upustao u diskusiju.

Informacije radi, postoje Dacie sa fabrickih 130KS.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


amiko76

Hajde, neka se jave članovi foruma koji imaju Dacia vozilo od 130KS. Baš da vidim koliko vas je.
Problem je u tome što se ovde piše o teoriji. A teorija i praksa je u većini slučajeva potpuno drugačija.

Tvrdiš da se radi o OBD varalici. Na osnovu čega to tvrdiš? Objasni. Nemoj da staješ sa diskusijom sada. Kažeš mi da se ne razumem u problematiku. Evo, došao sam na forum da naučim.

Zoran

U praksi je sa turbom moguće vrlo lako snagu povećati preko 100 KS/l.  Pitanje je kako to tehnički izvesti i koliko će taj motor trajati. Pošto 1.0 tce na plin daje 100 KS, taj bi ( što se tiče termike) trebao isporučivati bar 110 KS bez ikakvih problema, na benzin.
Sam svoj gazda - vazda.

MitarMrgulic

Ima puno Dustera sa 115 KS, to im je čest 1,5 dci motor u Dusterima, ima i jačih u većim paketima opreme, ali to nisu prečesti auti na ulicama...

Uglavnom, imam 1,0 SCe od 73 KS, još je karavan, pa ne bih to ništa dirao, nisam do sada imao nekih problema i situacija da bi mi objektivno trebalo nešto više, jedino me ponekad malo nervira mali okretni moment od 97 N/m, što traži dosta "gasanja" kad se tek kreće ili dok se auto bukvalno kotrlja <5 km/h. U ostalim režimima ni to se ne osjeti.

Uglavnom, mislim da je za auto najbolja opcija ona koja mu daje najduži vijek motoru i pratećim sklopovima.

speedo

Citat: amiko76 poslato 27.11.2022. - 06:41
Hajde, neka se jave članovi foruma koji imaju Dacia vozilo od 130KS. Baš da vidim koliko vas je.
Problem je u tome što se ovde piše o teoriji. A teorija i praksa je u većini slučajeva potpuno drugačija.

Tvrdiš da se radi o OBD varalici. Na osnovu čega to tvrdiš? Objasni. Nemoj da staješ sa diskusijom sada. Kažeš mi da se ne razumem u problematiku. Evo, došao sam na forum da naučim.

Racechip jeste tzv. obd varalica jer fabričkom softveru daje lažne podatke na osnovu kojih taj isti softver mijenja parametre rada motora. Kao što se vidi i u ovom upustvu ako motor lupa, zvecka ili tandrče potrebno je smanjiti za jedan stepen te lažne informacije. Po meni je to katastrofalan način povećanja snage bilo kojeg motora koji za rezultat može imati veliku štetu.

Kome na 100KS treba 25% više bojim se da nije dacia pravo auto, neka potraži neki bmw ili alfa romeo.