Gume - punjenje azotom

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Ne čuva azot od korozije, već nedostatak kiseonika. Korozija je proces oksidacije, odnosno vezivanje sa kiseonikom. Međutim, rđanje čelika ume da se odvija i anaerobno, odnosno i u odsustvu vazduha...    :huh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vihor

Evo da malo probudimo temu, danas mi je bilo dosadno pa eto zameni ja vazduh u gumama azotom, 100 din kom ali za drugara 50 din. Prvo je postavio neko crevce i izvuko sav vazduh, pocese gume da se guzvaju, a zatim ih napumpao azotom, kaze da nebi bilo lose da se sada sa azotom balansiraju ali mene je mrzelo da dremam u radnji pa sam na otvorenom putu opicio 160 i neprimecujem bilo kakve nedostatke, da trese volan ili sta drugo.   :cool:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

roditelj

Dobro je da ti se nije dremalo,ko zna kolika bi bila drugarska cena za balansiranje!?
Nisam tacno siguran za"renomirani izvor" informacije,neki nas auto magazin,proslogodisnji br.,koji sve to demantuje.
Radili su egzaktna merenja,potrosnje,kocenja,temperature pneumatika... i poenta ja da je azot u gumama :bullshit:

Vihor

guma suplja pa suplja, kako je god okrenes
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Raja

A kol'ko ono,  ima azota u vazduhu? Dobio si samo da ne trebaš često da proveravaš pritisak u gumama. Veći su molekuli azota od molekula kiseonika te manje prolaze kroz pneumatik
i ne rđaju ti felne iznutra (nema O2). Mislim da se ta usluga (punjenje azotom) ovde više ne naplaćuje.

Vihor

Pa dobro, u svakom slucaju, nemoz da skodi, a cim ne skodi...   :ziveli:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

stalker

Da, ne može da škodi a koliko sam informiran dušik u gumama navodno ima manju oscilaciju tlaka pri promjeni temperature  :conf:
Sad lijepo imaš kapice u boji  na ventilima da privlače znatiželjne poglede, pogotovo mulaca koji vole da ih kradu.  :ljut:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Vihor

aaaa, ne, ne, ostale stare kapice   :whistling:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Aleks

Mislim da je samo jedna prednost azota u odnosu na vazduh a to je da je stabilniji pritisak u pneumaticima. Ovo sam procitao negde, u nekom auto casopisu, slazem se sa tim i dodao bih ono o sprecavanja korodiranja felni iznutra.

miki-bgd

Evo i mene prvi put na ovoj temi.  :aplause:  :D

Razmisljam se i ja da probam ovo. Secam se da sam gledao neku emisiju na national georaphic (cini mi se), i tamo je bilo reci o odrzavanju aviona. Njihove gume se pumpaju azotom jer je tolerantan kako na toplo tako i na hladno (naravno do odredjene granice), i jako su male oscilacije pritiska u istim. Avion kad se digne na 10km, temperatura moze da ide blizu 0 (ako ne i ispod), pa bi gume eksplodirale(ili bi bile znatno ostecene pri svakom letu), zbog promene temperature.

nik

Situacija je kod aviona malo ekstremnija (Preciznije oko -50). U svakom slucaju, azot u gumama iz ranije navedenih razloga veliki +, ali ne i neophodna stavka.

Dadokg

Slažem se, dok Dačia ne krene da ugrađuje krila na svoje modele nema neke potrebe za azotom.

poprisbo

1. Osnovna prednost azota u poređenju sa kiseonikom je ta da su molekuli azota mnogo veći pa je samim tim smanjena mogućnost ispuštanja.
2. Azot nije toliko eksplozivan kao kiseonik pa se ne dešava eksplozija prilikom pucanja gume.
Moje iskustvo sa azotom je odlično, dve godine mi drži isti pritisak u gumama, a dok je bio na redovnom vazduhu morao sam često da ih dopumpavam. Priča da se vazduh sastoji od 78% azota je tačna, ali pošto je lakši od kiseonika i ugljen-dioksida nalazi se u gornjim slojevima atmosfere. U nižim nadmorskim visinama praktično ga ni nema u vazduhu.

Loganovac

Profesore, neće da bude tako.

Kiseonik nije eksplozivan.

Na http://sr.wikipedia.org/sr/Zemljina_atmosfera može se pročitati da se u prvih 5 km visine nalazi 50% ukupne mase vazduha, a da se sastav vazduha praktično ne menja sve do 100km visine.

I još da te pitam, zašto ljudi idu na planine da se nadišu kiseonika kad ti kažeš da ga tamo manje ima nego u nizijama, u kojima nema azota? Čega ima - kiseonika i ugljen-dioksida?  :doh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Saša

Na planini nema kiseonika više nego u ravnici, čak naprotiv - veoma je brzo i lako umaranje zbog nedostatka istog.
Ono čega ima na planini u izobilju je  - čist vazduh.
Moje skromno iskustvo potiče sa Suvog rudišta na Kopaoniku, 'mal nisam dušu ispustio posle nepunog kilometra penjanja.  :c:
Što se teme tiče, ja pažljivo čitam tuđa iskustva jer do sada nisam punio gume azotom.