Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

#720
Sicajem okolnosti poslednjih meseci Logana koristim samo u kratkim vožnjama kad se potpuno zagreje tek kad sam već stigoa,ili se uopšte ne zagreje.Poslednjih meseci najduža vožnja mi je 30 km,jednom nedeljno.Zato tražim ulje koje je "retko",tečljivo i kad je relativno nezagrejano.Gradacija 5W30 mi ne odgovara jer je leti na radnoj temperaturi suviše "retko".Zbog svega ovoga blizu sam odluke da sipam Shell helix Ultra 5W40.To što je potpuno sintetičko mi ne znači mnogo,ali je bitno što je kao hladno ili delimično zagrejano "retko" i tečljivo,pa računam da je podmazivanje bolje.Na radnoj temperaturi (oko 100 stepeni) vrlo je blizu standardnim 5w40.
Košta 850 dinara/litar i to bih podneo.
Ono što me zanima je da li takvo ultra moderno ulje može imati loš uticaj na dihtunge i semeringe mog 10 godina starog motora,odnosno da ne napravim veću štetu od koristi.
Inače,Shell preporučuje ovo ulje na svom sajtu za Dačije,ima RN0700,ali može li im se verovati?
Imali neko iskustva,makar posrednog, sa ovim uljem?
Originalnost je izvesna i tu nemam sumnju.

Zoran

Mislim da ti je izbor izvrstan
Sam svoj gazda - vazda.

Aleks

#722
Iskreno, mislim da mu ni sa duplo jeftinijim Elfom neće faliti ništa.
Možda će mu Elf smanjiti vek sa 450.000 na 400.000km. Možda...
Što se tiče Shella, koristio sam ga krajem '90-ih za Golfa dizela. U to vreme je važio za možda jedino originalno ulje koje se moglo kupiti kod nas.
Danas, generalno, čujem i čitam vrlo pozitivna iskustva sa svim Shell uljima.

hobbista

Citat: saša61beograd poslato 24.03.2018. - 11:03
...da li takvo ultra moderno ulje može imati loš uticaj na dihtunge i semeringe mog 10 godina starog motora,odnosno da ne napravim veću štetu od koristi.
Ne možeš napraviti nikakvu štetu. Sve i da sipaš 0W30 ne sme da pusti dihtung ili semering.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

saša61beograd

Hvala svima na odgovorima.Kad malo otopli,kreće akcija.

jasho


saša61beograd

Hoće da "razbiju" konkurenciju?
Ne znam da se iko žalio na Nisotec ulja,a ima ih  puno zadovoljnih.Rade vrlo ozbiljno,sarađuju sa BASF-om (aditivi),imaju tehnološku podršku Gazproma.
Jedino što Nisotec 5w40 nema nijedno zvanično odobrenje,mada,verovatno,odgovora svima onim nabrojanim na kantici.A zašto je toliko jeftin,ko zna.Da je skuplji,lakše bih se odlučio za njega.Niska cena je poslednje što me opredeljuje koje ću ulje koristiti.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

550 dinara je normalna cena.Reč je o popustu sa kojim je 440 dinara!?
Nisotec ne može biti mnogo jeftiniji od drugih ulja ovog nivoa jer sirovine sve njih isto koštaju.A zašto daju ovoliki popust?Verovatno da dominaciju na tržištu goriva prošire i na maziva.Obzirom da su skoro pa "naša" firma,želim im uspeha,možda se i ja navučem na Nisotec,ali ne što je jeftin,nego što mislim da je ok.

Zoran

Moje iskustvo sa Nis ovim uljem su više nego pozitivna
Sam svoj gazda - vazda.

jasho

Malopre svratio do NIS pumpe i gledam ovo njihovo Nisotec 5w40 ulje, okrenem sitna slova stoji RN 0700/0710, sad već me zainteresovalo da ga uzmem za sledeću zamenu :ces:, Zokijevo iskustvo mi je dodatni podsticaj :to:

saša61beograd

#731
Ove zime,iz dosade počeo sam da proučavam ulja malo detaljnije.Prevrteo sam gomilu sajtova i foruma i posle svega izbor mi se sveo na dva ekstremno različita ulja,oba zanimljiva na svoj način.
Prvo je Shell helix ultra 5w40 za 850 dinara litar (uvoznik "Orbico").To je jedinstveno ulje jer se delimično dobija iz gasa i može se reći da je potpuno sintetičko.Kod njega mi je bitno što je dobro (dovoljno "retko") kod hladnog motora i kod kratkih vožnji.A uvoznik je ozbiljan i ne sumnjam u originalnost.Ima tu i malo snobizma,hteo bih da u Logana sipam nešto što je u svojoj kategoriji the best in the world.
Drugi je upravo Nisotec 5w40.U ponudi desetina sličnih ulja na našem tržištu ovo je sigurna kupovina,bez onog maglovitog Made in EU.Ima ga na svakom ćošku,mogu da biram čak i datum proizvodnje.Na mnogo foruma ima ljudi koji su zadovoljni,koliko se sećam osim Zorana i na našem forumu ga neki koriste bez problema.Neka je +/- 10% u kvalitetu sa stranim uljima biće sasvim dovoljno za bilo koju Dačiju.
Krajem aprila imaću više vremena i doneću odluku i svečano obaviti zamenu.

Ps.To što na Nisotecu piše RN0700,ne znači da ima zvanično odobrenje Reno-a,nego da po karakteristikama odgovara onome što ta norma zahteva.Ovo nije prevara i nije neobično,to rade i ostali.

jasho

Da, ali ga nije imao ranije, tačnije imali su posebno ulje 5w40 sa oznakom RN kojeg nisi nigde mogao naći, ali izgleda da su ga ukinuli, a da su ovaj dobio tu RN 0700/0710 specifikaciju, tu specifikaciju je imao samo G-energy F-sint i njega sam već koristio, onako ništa posebno nit je loše se pokazao, niti nešto bolji od elfa, malo je gušći nego elf, o tome sam već pisao ovde negde... :ziveli:

LeNgenda

Ama, ljudi, ulje k`o ulje, cena je razumna, frisko je, sigurno je originalno, jos je i domace, sta jos vise treba...
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Zoran

Nisovo ulje je malko "light " jako je dobro za motore koji nisu pohabani i ne troše ulje.
Sam svoj gazda - vazda.