Ulje u motoru i interval zamene

prethodna tema - sledeća tema

krle

   Elf Evolution SXR  5W-30 ili  ELF Excellium  NF 5w40. Prvo je bolje za zimski period , a drugo za letnji period eksploatacije.


Ja od drugog servisa koristim Elf Evolution SXR  5W-30.

   

mrsp

Treba da uradim drugi servis u subotu pa me zanima komentar onih koji su koristioli Motrio ulje, a i onih koji nešto znaju o njemu, kakvo je ulje i kako se pokazalo u eksploataciji?
Jer u onom Dacia servisnom paketu servis izađe skoro 3000 manje ako nećeš da menjaš filter kabine(a on je 750 din.)
Pa se zbog toga razmišljam da sipam to Motrio ulje jer ionako ne prelazim veliku kilometražu godišnje oko 7000 km.Ali ako ulje nije zadovoljavajućeg kvaliteta onda nije vredno tih para.

ppejic

Meni je to ulje izašlo posle 11kkm u tamno braon boji. To ništa ne mora da znači, ali mi se ne sviđa, ne uliva mi poverenje. Prethodno nisam imao prilike  videti boju  ELF ulja jer sam to radio u garanciji u ovlašćenom servisu.

Bolje ELF.

zac

Preporuka, sipajte Castrol TXT-Softec 5W-40, i ulje ce vam biti svetlo-zuckaste boje i posle 10.000 km Provereno, sipam ga u oba auta od prvog dana.

saša61beograd

Kakvo je Motrio ulje može se saznati ovako:sipa se u motor u propisanim intervalima,posle 200000-300000km motor se otvori i analizira (to je Reno sigurno uradio)!Naravno,za nas,nemoguća misija.Zato idemo na poverenje;a poverenje više uliva Elf,Castrol,Total od nekog tamo Motria!
Mislim da svako današnje ulje (odgovarajućeg nivoa kvalitete) dodro radi,pa i taj Motrio.Ipak sam nedavno sipao Elf.Ceo život gledam Reno-e sa Elf nalepnicom na zadnjem staklu,pa čemu eksperimenti.
Mislim da izgled ulja nakon ispuštanja iz motora nije neki pokazatelj njegovog kvaliteta.Štaviše,ako je crno,dobro je;bolje da to "crnilo" izađe sa uljem nego da ostane u motoru.
A ako ćemo da teramo do kraja,bar što se tiče benzinaca,onda je rešenje gorivo sa što manje sumpora,znači sve osim običnog bezolovnog.

zac

#110
Sale slazem se s`tobom u potpunosti, ali mala ispravka, ako je ulje pri zameni crnje nego sto to obicno bude, znaci da se u motoru desilo neko vece habanje, nego uobicajeno, a to ipak znaci da je boja ulja prilican pokazatelj kvaliteta ulja posle eksplatacije. Znam pouzdano da motori vozeni na npr. Castrol ulja, i posle 400-500.000 km. nisu bili preterano zaprljani (unutra). Setite se ranije dok su se jos koristila mineralna ulja, koliki procenat motora je imao problem sa zapusavanjem kanala za podmazivanje lezajeva na bregastim i kolenastim vratilima, do takvih zapusavanja je uglavnom dolazilo zbog loseg kvaliteta ulja koje je imalo losa mazivna i ispirajuca svojstva, pa su samim tim i motori krace trajali.
Po meni garancija kvaliteta ulja je njegova boja posle desetak hiljada km. eksplatacije. Pokretni i klizajuci delovi Renoovih motora su izradjeni od  vrhunskih materijala-legura, i uz kvalitetno podmazivanje ne bi trebali da "farbaju" ulje u crnu boju, ona umerena zaprljanost ulja se desava zbog kvaliteta goriva (procenat sumpora, olova, aditiva za odrzavanje oktanskog broja i ko zna cega jos)

jasho

#111
Sutra menjam ulje, svećice i filtere ulja i vazduha (mimo plana bio na dužem putu od 1200km, pa leglo za zamenu)
Čitam ovu temu i već sam pisao da sam uzeo u Profacu ulje ELF Evolution SXR 5w-40, sad imam mali zbunjitis,  svi ovde spominjete ELF excilium u gradaciji 5w--40, a u gradaciji 5w-30 evolution (imam ga i sad u kolima i 3 dl u kantici  od prošle zamene kod Žive), što znači da sad ima i u opciji ELF Evolution SXR 5w-40 ( u Profacu mi je jako ljubazna prodavačica napomenula da je prema poslednjim upustvima iz ELF/Renaulta ovo ulje namenjeno za 1.4 mpi motore proizvedene od 2008 godine, čak je išla u kolegin komp da pronađe upustvo i da mi pokaže jer sam ja insistirao na 5w-30 :bonk: :ne:).

Drugo, na našoj deklaraciji za ulje na kantici stoji ELF Evolution SXR 5w-40 ACEA 2004 A3/B3, API SL/CF
a na istoj kanatici na originalnoj deklaraciji stoji ELF Evolution SXR 5w-40 ACEA: A3/B4 API SM/CF RENAULT RN0710/ RN0700

Ko je sad pametan tu?! :fiju:

zac

Jaso, nemoj se opterecivati sa tim, sva motorna ulja koja nose oznaku:

SEA 5W-40; API SL/CF ; SM/CF  ACEA A3,B3,B4, cak i : VW 502 00/505 00, mozes sipati u Dacijin motor.  :wave:

Loganovac

@Jasho: Zabuna je lako rešiva. Na Profaco-vom sajtu jasno piše da od ELF sintetičkih ulja u gradaciji 5W40 imaju Evolution SXR i Excellium NF, tako da mislim da je jasno da nema zajeba.

http://www.profaco.rs/proizvodi/putnicka-vozila/elf-ulja/sinteticka-ulja/
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

jasho

Citat: Loganovac poslato 07.01.2012. - 10:51
@Jasho: Zabuna je lako rešiva. Na Profaco-vom sajtu jasno piše da od ELF sintetičkih ulja u gradaciji 5W40 imaju Evolution SXR i Excellium NF, tako da mislim da je jasno da nema zajeba.

http://www.profaco.rs/proizvodi/putnicka-vozila/elf-ulja/sinteticka-ulja/

Sipao danas ulje i filter , stalo 3,2l za sad ok, primećeno na drugoj svećici malo više crvenila, izgleda da će trebati ventile naštelavati!

Loganovac, vidim da si ti kombinovao ulja od 5w-30 pa naviše, kako ti se koje ulje do sada pokazalo, u smislu rada motora, nekih utisaka ako ih ima? Pozdrav i Hristos se rodi :ziveli:!

Loganovac

Šta su u fabrici sipali - ne znam. Na prvom serisu sipao sam 5W40, od tada 5W30. Ne primećujem neku razliku. Između servisa prelazim 10-12kkm.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

jasho

Ok, hvala! Meni su na prvom servisu sipali iz bureta polusintetiku 10w40, nakon toga kod Žive 2x5w30 i sad 5w40, ovo bi trebalo da je gušće, videćamo kako će se pokazati! :ces:

saša61beograd

Nadovezujem se na priču iz teme "Računi sa servisa" o boji ulja.Posle svakog od tri servisa rađena u "Kompresoru"iz motora sam, a kroz cev šipke za kontrolu ulja, izvlačio 1,5-2 dl ulja.Razlog je to što uporno sipaju do maksimuma (i preko) a u vezi "curenja ulja u predelu zupčastog...".Izvučeno ulje sam sipao u flašicu od kisele vode.Svaki put sam utvrdio da je i to,novo ulje, tamno (!),ne baš crno,ali ne onako zlatno-žuto i bistro kao na reklamama.A na šipki za merenje je bilo jasno da je ulje novo;bilo je prozirno i kontrola nivoa je bila skoro nemoguća.Da bi se ulje lepo videlo trebalo je bar 1000km.
Moj zaključak je da je ulje u motoru tamno,do potpuno crnog,i ne vidim tu problem.Tako je bilo sa svaki put,sa svakim uljem koje sam menjao ili video.
Kada sam radio generalnu na Yugu majstor je konstatovao da je motor,kad ga je otvorio, iznutra savršeno čist,bez taloga i naslaga.A svaki put kad sam na njemu menjao ulje ono je bilo kao katran!

zac

Treba da kupim ulje za motor, e sad posto nisam pri parama i ne mogu priustiti Castrol, ovoga puta, nazvao sam firmu Profaco i pitao za cenu sintetike 5W40, ljubazan zenski glas mi rece da je cena za 4L ELF-Evolution 5W40  samo 2000din.  :ha: 
Molim za savet, da li da kupujem ovo ulje, s`obzirom da je ovako jeftino, vise od duplo jeftinije od Castrola-Profesional 5W40. ... da li je ovo ulje uopste to sto pise na kantici...  :ces:

Loganovac

E pa ako se do sada nismo izrazgovarali oko ove firme...   :rtfm:

A kako si bio siguran da je u toj Castrol-Proffesional kantici bilo baš originalno ulje? Samo zato što je skupo?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.