Veliki servis

prethodna tema - sledeća tema

Gde ste uradili veliki servis?

U ovlascenom servisu
60 (37%)
U neovlascenom servisu
63 (38.9%)
U privatnoj reziji
31 (19.1%)
Nema potrebe
8 (4.9%)

Ukupno glasova: 162

Keka

#1635
Slavko, nisam nikad razmisljao o navedenom, racunam da ko ima para za auto, ima para i da plati odrzavanje...izgleda da nije tako.

Salu na stranu, o ovome mozemo da diskutujemo dok ne prodje korona.

U interesu servisa je da uzme pare i da sto vise zaradi. Metoda APP (ako prodje prodje) je izgleda zasnovana na iskustvu sa vecim brojem vozila, pa prolazi, a ako bas nesto se desi, veci je profit nego steta.

O drami oko servisnog intervala nisam licno nikad ucestvovao, ali sto bi Dora rekao, u Srbiji svaki auto trosi 3 litre i svaki nijeznik je 20+. To je tipicno za mentalitet, ali ostaje otvoreno pitanje po cemu su ovde drugaciji uslovi nego npr u Nemackoj.

Tacno je da potrosaci nisu informisani, 90% vozaca se u kola razume kao sto se ja razumem u balet, bez obzira sta pise u servisnoj knjizici, jer se ona otvara tek kad auto stane. Sa druge strane neki proizvodjaci uopste nemaju klasicnu servisnu knjizicu, nego elektronsku i sve i da se razumu pomalo oko kola, nemaju nacin da prouce dinamiku odrzavanja, osim posete ovlastenom servisu. Jeste offtopic ali takav slucaj je kod mene, pri poseti servisu i unosenju u racunar broja sasije i kilometraze, baza podataka stampa predvidjene radove. Servisna knjizica u pisanom obliku je samo papir za udaranje pecata.

Opet offtopic, kako obican korisnik da zna koji auto podleze opozivu za dodatnu korozivnu zastitu i u kojem obimu? Koliko je tu bilo zloupotreba i koliko trulih Logana ima po ulicama? Krivica je samo i jedino na ovlastenim servisima.

O kakvoj inspekciji pricamo? Onoj sto se kupi za 50 evra? I koja ce inspekcija da nagazi na velike igrace kao sto su ovlasteni servisi/prodavci? Dobice po nosu pre nego sto se vrati u filijalu sa papirima. Kao da ne znamo kako sve funkcionise u Srbiji.

Imam utisak da zestoko branis ovlastene, ne ulazim u detalje, ali ja sa Renault mrezom nisam imao dobra iskustva dok sam vozio Daciu. Sve je detaljno napisano na forumu.

Posto je svako cinjenje i necinjenje stvar dobre volje i kompromisa izmedju dve ugovorene strane, kako si i sam rekao, vise se necu ukljucivati u diskusiju iznosenjem propusta i negativnih primera.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dejanz

Meni ova priča sa vodenom pumpom koja nije zamenjena u ovlašćenom više liči na situaciju da konkretnog dela nije bilo trenutno na stanju jer je sve usporeno zbog korone (uvoz delova, dobavljači...) a onda je servisu lakše da objasni korisniku da trenutno nije bila potrebna zamena.

slavko_bgd

#1637
@Keka:
Niti koga branim niti koga kudim. Trenutno vozim  dva polovna automobila koja ne održavam u ovlašćenim servisima jer nisu za ovlašćeni servis. Održavam ih kod ljudi u koje imam poverenje. Kod kojih zakažem, odvezem auto, ostavim ključeve i čekam da mi jave kada je gotovo. Niti imam vremena niti mi pada na pamet da nekome blejim preko ramena, "I'm too old for that shit".  Onaj sporni post u kojem su se neki našli prozvani je bio parodija, šala, koju su mnogi na moje veliko žaljenje i iznenađenje pogrešno razumeli i našli se uvređeni. Dakle, ono što mogu da uradim samostalno - odradim, što ne mogu - odrade drugi. A obzirom da postajem "too old for too many shits" razmišljam polako o ulasku u kombinaciju za novi automobil. Kao što si sam napisao "jedan dan platim i 364 dana ne razmišljam".
Službeno vozim automobile koji jesu Renault i Dačija, koji su novi, u garanciji i održavaju se u ovlašćenim servisima. I jako nam je važno da su nam vozila u tip-top stanju. 
Osim što poslodavac plaća održavanje, moje kolege i ja smo ti koji potpisujemo dokumentaciju i odgovaramo za ispravnost vozila. Tako da na neki način znam šta znači biti i vlasnik novog vozila.

Moje je mišljenje: da ti ovlašćeni servisi baš toliko ne valjaju kako se piše po forumima i društvenim mrežama - odavno bi propali. Nebitno koji brend da zastupaju. A vidiš, činjenica je da većina opstaje, menja se, prilagođava se tržištu i polako raste. Što znači, prodaju se i kupuju se nova vozila i održavaju se u ovlašćenim servisima. I neka se prodaju "staro-za-novo". Neka i po isteku garancije ostaju kod ovlašćenih, neka prelaze kod običnih majstora koji nisu ovlašćeni, specijalizovani, ili vlasnici sami održavaju svoja vozila... Sasvim normalan tok stvari. I svako mora da nađe svoje mesto u tom toku stvari.

Treba iznositi i pozitivne i negativne primere, što više to bolje. I koliko god je moguće objektivno. Tome treba da služe forumi i mreže, zar ne? Ali ne generalizovati, to je vrlo loše.   

Uostalom, čovek je sve rekao:

Citat: Goran25 poslato 09.12.2020. - 16:13
Ne nego je najbolje da svi vozimo Logana1 koji je prešao 300.000km i da ga održavamo sami uz pomoć štapa i kanapa, i da se medjusobno tapšemo po ramenu.
Ne razumem tu potrebu za nipodaštavanjem svega što se kosi sa nekim vašim načelima. Kada zamene deo ne valja jer je možda mogao još, kada ne zamene deo ne valja jer onda to nije veliki servis nego neki srednji ili šta već.

Ovlašćeni servis ne smeš da spomeneš jer su svi lopovi i ne valjaju, a to dolazi uglavnom od ljudi koji i nemaju vozilo u garanciji.


Srdačan pozdrav svima i... ostanite pozitivni duhom i negativni na Covid-19

:ziveli:





mmilan

Mogu da pitam za savet misljenje.
Imam sandera 2016 god sam ga kupio novog  i do sad sam preso 40.000km. Maja meseca ce biti 5-a godina da li da mu radim veliki servis ili ne jos uvek. Inace 1.2 16v benzin je motor. Hvala na savetu i koji set bi ste preporucili svakako

kiconix

Servisna preporucuje zamenu u svakom slucaju.
A preporuku ces sigurno naci kao i iskustva u prethodnih 109 strana.

mmilan


saša61beograd

#1641
Citat: mmilan poslato 06.02.2021. - 00:16
Mogu da pitam za savet misljenje.
Imam sandera 2016 god sam ga kupio novog  i do sad sam preso 40.000km. Maja meseca ce biti 5-a godina da li da mu radim veliki servis ili ne jos uvek. Inace 1.2 16v benzin je motor. Hvala na savetu i koji set bi ste preporucili svakako
Nije dobro savetovati da se odstupa od fabričke preporuke.Samo bih podsetio da je u mnogo slučajeva sa malom kilometražom vremenski rok probijen bez posledica.Posebno što je unutra fabrički set koji je verovatno bolji od svega što se sada prodaje.Da se ja pitam,ja bi tu "proterao" još godinu dana,bar do 50.000.
Sa druge strane,ako je sve bila gradska vožnja,onda ovih 40.000 km može da se računa kao 60.000,pa bih to menjao do leta najkasnije.

Zoran

Ako ćeš auto prodati u narednih 5 godina onda odmah mijenjaj. Druga varijanta rasteži bar godinu dvije.
Sam svoj gazda - vazda.

mmilan

Sigurno malo vise od pola je bas gradska voznja, zena ga pretezno vozi. Na leto sam i planirao. Posto cu ja sam da mu radim servis i bas zato sto je fabricki set u njemu taj kvalitet ne moze da se kupi zasigurno razmisaljo sam samo da promenim sve kaiseve i spanere rolere a vodenu pumpu da ne diram

speedo

Ja sam radio veliki servis na 5 godina i 30 hiljada kilometara. Mirnije se spava iako je tačno to da su fabrički dijelovi najkvalitetniji...

dekiv68

Mislim da na tako maloj kilometraži i samo nakon 5 godina nema potrebe za velikim servisom. Ništa se neće desiti gumenim i ostalim originalnim delovima da se servis uradi za 1-2 godine, ako nema gubitka radnih fluida ili neželjenih zvukova i ako se nastavi sa prethodnom dinamikom pređene kilometraže.

mmilan

Ma nema nikakvih problema sve je ok, nije neko merilo bacicu pogled na zupcasto da vidim u kakvom je stanju da li se bide neke pukotine sitne po gumi sa strane kakav je

MitarMrgulic

Na mom Meganeu 1.5 dci, uskoro će biti 110 000 km i 5 godina od prošlog velikog servisa (rađen na 4.5 god. starosti i 60 000 km.).

Mislim ponovo veliki servis uraditi iduće godine, kada bude negdje 6 godina i 60 000 km od prvog velikog servisa.

Inače, po zvaničnom listi održavanja (maintanance list), u sistemu ovlaštenih servisa, za ovaj motor fabrička preporuka je 6 god. ili 160 000 km, za zamjenu zupčastog.

Auto se dobro ponaša, ne gubi tekućine, jedino pri prvom paljenju najčešće, hoće neki kaiš malko da zaškripi, na pola sekunde.

Ne znam koliko je propisani interval za veliki servis na 1,2 benzinca, najbolje je da ti neko provjeri u sistemu, na koliko kilometraža / godina starosti, je fabrički propisana zamjena :)

mmilan

5 godina ili 60000km koliko se secam tako mi rekose kada sam ga kupio a valjda i ima negde da pise

Loganovac

Piše ti u servisnoj knjižici. Kupio si nov auto i uz njega si sigurno dobio servisnu knjižicu - otvoriš i pročitaš. Mnogo bolje od rekla-kazala.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.