zamena 1.4 mpi na 1.6 16v

prethodna tema - sledeća tema

Nenad77

Ovih dana bi trebao da teram daciu kod majstora da je ponovo uzupci i da nasyeluje ventile.Posto kad je hladna vergla do beskonacnosti jedno minut pa posle 10min upali i majstor sumnja da je ima kasnije ili ranije paljenje.E sad da predjem na temu.Posto sam pre logana vozio ladu 1.6 16v svako preticanje slepera za ladu je bilo igranje dok sa loganom nebi se lako u upustao u tu avanturu.Razmisljao sam o zameni celog motora i ecu da umesto 1.4 mpi ubacim 1.6 16v sta mi je sve potrebno od papira i atesta da bih mogao bez problema da prodjem tehnicki,jer kod nas motor nije rezevni deo.Molio bih da me neko uputu sta bi me sve snaslo kad bi se upustio u tu avanturu.Padalo mi je na pamet i da se.stavi glava sa od 1.4 16v na postojeci 1.4 mpi 8v tako da blok motora sa brojem ostaje isti.Kod lade znam da da 1.5 8v bez ikakvih problema prelazi na 1.5 16v ,stim sto se stavlja drugi ecu i bombina a kod dacie reno nisam u toku.

Veterinar

U poslednjem pasusu si napisao 1.4 16v, sto je verovatno greška, mislio si na 1.6. Verujem da moze ceo motor da se menja, ali pisace o tome strucniji ljudi.

Raja

Čemu ta gimnastika? Što ne odeš kod krštenog majstora, dijagnostičara, da ti pogleda limuzinu, kaže ti šta ne valja i šta ti je raditi.

kiconix

Ukratko, od toga nema nista.
Nemoguce uraditi atest.
Moze se menjati motor ali samo ako je istih karakteristika, i obavezna je slovna oznaka ista kao i motor koji se menja.
Ono sa majstorom nema veze ukoliko nije vec zupcio pa zeznuo stvar.

Vladan P

Može se ugraditi i motor koji nije istih karakteristika ukoliko je proizvođač predvideo da se ,taj drugi motor, može ugrađivati u tu karoseriju.
Detaljnije -
https://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/6516/zamena-motora-u-automobilu-procedura
Zajedno smo skupa !

Nenad77

E ovaj predhodni post me malo zaintrigirao.Kad mi je zaglavio termostat ostao zatvoren i reko da spustim auto do kuce jer je celih 1400 metara nizbrdo i krenem 1,2,3, i ugasim motor i ponovo vratim na kontakt da se nezakljuca volan,pre nego sto sam ugasio motor stisnuo sam kvacilo i nisam ga pustio ali sam zaboravio da izbacim iz 4 brzine,motor bio ugasen na kontaktu pustio sam kvacilo i ona upali  rekoh e jeb.ga,zamenim termostat i krenem uvece na more do cg ok potrosnja 6,5l.tng auto stajao 7 dana nisam imao potrebe da palim.Kad sam krenuo kuci vergla jedno minut kao da hoce da upali pa odmorim pa opet vergla u beskonacno i nista ostavim 10min da odmori a oseca benz sednem vergla 5 sec i upali.E od cg do kuce se krenule muke posle 1800 ili ti 2000 obrtaja prebaci sa tng na bez cuju se ventili lupaju na plin se gusi prebaci na benzin ide po ravnom cim malo vidi brdo gubi snagu ja gas ono lupaju vetili cinimi se kao da iauspuh da vucem po asfaltu umesto 3 ,4 brzina ja sam jedva izasao 2 uz moracu doslo mi je da je zapalim.Sad isto tesko pali na plin cim se ugusu na 1500 obryaja nema pravilo prebaci na benzin a ventili cukaju li cukaju.Razmisljao sam o jacem motoru u ovoj mojoj pa sam zato vas pitao.

kiconix

Ja sam video na tv da ona nesrecna agencija za bezbednost objasnjava da se zamena motora vrsi jedino sa istom slovnom oznakom motora.
Pre bilo kakve prepravke prvo se obrati AMSS i agenciji za bezbednost.
Sto se tice ubacivanja drugog motora, nisam siguran da ce ti samo ecu i motor biti dovoljan.

Loganovac

Ovaj link sa polovnih automobila je bajat, ove godine su pravila igre znatno izmenjena.
Što se tiče problema koje Nenad77 opisuje, nije od značaja koliko KS ima motor, svaki će isto da te zeza ako nešto nije ispravno. Dakle nema potrebe da menjaš motor već da otkloniš kvar.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Citat: kiconix poslato 08.10.2018. - 05:26
Ja sam video na tv da ona nesrecna agencija za bezbednost objasnjava da se zamena motora vrsi jedino sa istom slovnom oznakom motora.
Pre bilo kakve prepravke prvo se obrati AMSS i agenciji za bezbednost.
Sto se tice ubacivanja drugog motora, nisam siguran da ce ti samo ecu i motor biti dovoljan.

Kada je novougrađeni motor rezervni deo tog automobila - stvar je čista kao suza. Isto tako, ako je novougrađeni motor identičnih karakteristika kao originalni i proizvođač vozila izda saglasnost da vozilo zadržava homologovane karakteristike sa novougrađenim motorom takav automobil se može atestirati i dalje registrovati.

Problem nastaje onda kada se u vozilo ubaci drugačiji motor od originalnog: kako deklarisati karakteristike vozila sa novougrađenim motorom ( masa, emisije, buka, performanse...) ? Da li se menja samo motor ili se menja motor+menjač? Ko će ispitati to vozilo i ko će mu deklarisati nove karakteristike?

Lako je bilo nekada kada je Zastava imala 3 modela ( Yugo, 101 i 128 na primer) i 3 motora ( 45, 55 i 65ks) . Danas bi u Jugića mogli da idu svi motori, u 101 dva (55/65) a u 128 jedan (55ks). Ni u jedan od navedenih ne bi mogao da ide na primer motor iz Floride 1.4 jer ni jedan od navedenih 3 modela nije ispitan ( homologovan) sa motorom 1.4 .

A fizički znamo da je taj "swap" i te kako izvodljiv... 

Nenad77

Pravila pravila da bi te udavila ili kicmu savila i skroz osasavila.Tako je kod nas u srbiji nazalost.Dacia logan sa 1.4 mpi 1.6mpi i 1.6 16v su potpuno konstrukcinski iste samo razlicita paleta motora.Najveca jr glupost sto ja nemogu da stavim reno 1.6 16v motor sa papirima i da ga normalno registrujem.Koliko znam jugo 45 , 55, 60 i 65 su isti po konstrukciji karoserije ali su stavljani razliciti motori.Logicno a i normalno je da nemoze u logana motor 2.0 16v jer se nije proizvodio sa tim motorom.E sad kad bi uzeo glavu i komplet usis sa reno 1.4 16v dali bi odgovaralo na postojeci 1.4mpi dali su blokovi i sve ostalo isto kao na 1.4 16v.

dekiv68

Mislim da 1.4 16V reno motor ne postoji :conf:

shole

1.4 16v motor postoji. Isao u klia i megana.

Nenad77

Postoji 1.4 16v isao je clia megana.U komsiluku covek ima megan 1 kupe sa 1.4 16v motorom.Samo nezmam dali su klipovi blokovi motora i ostalo isti kao na 1.4mpi

kiconix

Da mi ne tupimo u prazno, nazovi amss i kontaktiraj agenciju za bezbednost.
Ako moze onda cemo u detalje.

Erazmo

I pre stupanja na snagu novih pravila na tehničkim pregledima, ubacivanje drugačijeg motora je bilo igranka bez prestanka - sa ne baš izvesnim ishodom, uz brdo potrošenih para, vremena i živaca.
Mislim da je jeftinije rešenje srediti taj motor kod pismenog majstora - ili naći drugi auto koji ima sve što želiš.
Osim ako se natrči na identičan motor u extra stanju za male pare, al opet, i na njemu treba odraditi veliki servis itd. Mnogo faktora tj mesta koje ti mogu izbiti novac iz džepa, što na sitno - što odjednom  :(