Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

silent


lemetar

Odrađen sedmi servis (Logiša je napunio 8 godina) na 92700 km.

Zamenjeno ulje Motrio 10W40 koje je preostalo od prethodnih redovnih servisa. Stalo je skoro 4 litre.
Filter vazduha je koštao 874,00 a filter ulja 474,00 dinara u Panteru u Ugrinovačkoj ulici u Zemunu.
Zamena je plaćena 1000,00 dinara plus 200 dinara podloška čepa kartera (sledeći put ću je sam kupiti).

Majstor je našao luft na levom točku (kraj letve) i trebalo bi zameniti diskove i pločice.
Takođe, verovatno ću uskoro morati isprati sistem za hlađenje i promeniti rashladnu tečnost.
To u nekom sledećem periodu.
Ovo mi je prvi redovni servis koji ne radim u ovlašćenom servisu i više i ne planiram da servisiram auto kod njih. Odraše na cenama delova.
E, da. Servis u kojem sam odradio zemenu je Koprom.
It is I!

Keka

Mnogo je 4 litre ulja, bas mnogo. Proveri na ravnoj podlozi i hladnom motoru koliki je nivo, da ne bude stete.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix

Jbt, aki je stalo 4 litre onda tu nesto nije u redu.

lemetar

#919
Ajde, možda i ja preterah.
Imao sam dve kutije.
U jednoj je bilo tačno dve litre, a u drugoj negde oko 1,6 ili 1,7 litara.

Kolika je normalna količina?
It is I!

Zoran

Podloške treba nabaviti na vrijeme, jer ovo je skupo iskustvo.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Normalna kolicina je 3,3 litre, sa praznim filterom i tom kolicinom nivo ulja bude na maksimumu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

lemetar

Auh. :conf:
Proveriću danas nivo ulja pa javljam.
It is I!

Rimad

#924
@lemetar
Zavisi koji ti je motor. Na stranici Motula sam našao:
- 4.8l za motor k4m (1.6 16V);
- 3.3l (+0.1l za filter ) za motor k7m.

Inače, ja kada sam mijenjao stavio sam 3l i skoro je do vrha (iako u manualu piše 3.3l - vjerovatno nešto ostane od starog ulja).

kiconix

U merc 270 ide 6 litara.  :doh:
Covek vozi 1.6 8v.
Podatak za 16v je ovde nepotreban.
Ja samo mogu da napisem koliko sam ja sipao u taj isti motor, znaci 3l i ne brini.
Proveri kolicinu, ako je do max sve je ok samo sto te majstor zavrnuo za ulje.
Ukoliko imas visak, odmah ispusti i izbegavaj tog majstora.

drzarkod

U 1.6 16 v 4.8 l i na gornjoj crti knap.....

lemetar

#927
Momci, hvala na informacijama.
Motor je 1,6 8v iz 2006. godine.
Ja sam bio uveren da ide 3l (mada se nisam informisao) i da će mi ostati nekih 0,6-0,7l za eventualnu dopunu, pa sam se baš iznenadio kada je ovaj sve usuo.
Gledao sam kako sve sipa - nije me mogao zavrnuti. Ali, ovo prvi put radim ovako, pa rekoh, valjda majstor zna bolje. Još sam kod njih otišao po preporuci.

Još jedno pitanje.
Ukoliko bude viška, ispuštam dole na čepu ili na neki drugi način?
It is I!

nik

Ako skidaš čep kartera, onda svo ulje ide napolje, nova podloška I miran si. Ulje koje si ispustio odmeriš 3l I vratiš u motor. Ako te ne mrzi, možeš pre vraćanja da ga I propustiš kroz  neki priručni filter (krpa, vata, gaza I sl.) I dobiješ gratis ispiranje motora.
Ako nećeš da skidaš čep,  možeš silikonskom cevčicom od infuzije da izvučeš višak kroz cev odmerne  šipke ulja. Traje malo duže, ali ne ispuštaš skroz ulje.

Zoran

Kod druge varijante trebao bi motor da bude vruć. Vožen bar 30 min, da ulje bude vruće (rijetko).
Sam svoj gazda - vazda.