Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

#480
4 godine godine sam vozio pomenuti Box na 1.5dci motoru bez ikakvih problema.
15-20ks je itekako osjetno na motorima sa 70-80ks.

Par strana unazad mozete procitati da sam torque aplikacijom i gps-om mjerio ubrzanje u petoj brzini 80-120km/h i sa boxom je auto ubrzavalo 3 sekunde brze sto je neki 30% bolje nego inace.
Na valjke nisam vodio, ali definitivno nije bio placebo efekat.
Ove boxove stavljaju i na mnogo skuplje automobile i na mnogo jace motore, jer su ECU zakljucani i to je jedini nacin modifikacije dok neko ne provali kako ih otkljucati.
Davno je doba otpornika, vecina cipova ima mikro montrolere i procesore  koji ko zna koliko puta u sekundi steluju signal.

Sada imam mapiran auto i sada je jos bolje.


Sto se tice TCE modela, to su mali gradski motori...
Generalno nisu pravljeni tako da ce obrnuti milion kilometara i nerealno je ocekivati dodatnih 30-40ks mapiranjem.
15-20ks u vrh glave sto ce opet biti osjetno.

Za dugotrajnost niko ne moze garantovati


Naravno da postoje egzoticni proizvodjaci koji guraju ogromnu snagu iz tri cilindra( 400-500ks) ali to nisu svakodnevne zujalice.
Uporedite te TCE motore sa motorima 10-15 godina unazad, pa cete shvatiti da su to ipak nabrijane ziske sa 100ks iz jako malo kubika...

Mare


Capriolo

Citat: Zoran poslato 26.11.2022. - 14:02
Podatak o ulaznom momentu za mjenjač , treba uzeti krajnje ozbiljno u razmatranje. Ulazni momenat se ne smije prekoračivati.

Negde čitah, izmedju ostalog, da su oni DSG menjači koje je VW uparivao uz 1,6 TDI i 1,5 TSI podnosili najviše 250 Nm i da je samo to bio i razlog zašto su oba motora bila "setovana" na maksimalni obrtni moment od 250 Nm, mada su u to vreme dizeli te zapremine drugih brendova razvijali znato više ( npr. 1,6 DCI je imao 320 Nm, 1,6 BlueHDI 300 Nm ), a tto je bio slučaj i sa pandan turbo benzinskim motorima drugih brendova ( mislim da je 1,3T renoa išao do 260 Nm, dok je Fiatov 1,3 T išao do 270, pa i 285 Nm ). VW to "nije smeo", jer upareni menjač to nije mogao da podnese.
Tako da - lako je (uz odgovarajuću mapu, ako postoji) verovatno "nasvirati" i 1,0 TCe možda i na 250 Nm (u meganu on ide na 220 fabrički ), ali, pitanje je da li to menjač Dačije može da podnese (da li je za njega deklarisan). Za taj maksimalni obrtni moment.

SanderoStepway

Ne razumem se u ovo tematiku i samo izlažem svoje zapažanje. Pročitao sam kompletnu temu o čipovanju na ovom forumu. Pričam prvenstveno o TCe motorima koji se ugrađuju u novije modele Dacia vozila, tj. motorima od 1000ccm i 90, odnosno 100KS. Prvo pitanje je da li je u osnovi motor koji se pokrece samo sa benzin i ima 90KS sličan motoru koji ide na benzin/plin i ima 100KS? Da li je menjač koji koji ide uz ove motore isti ili različit? Ova pitanja postavljam povodom čipovanja motora. Vozim Stepway benzinca od 90KS. Naravno da je "duvanje" motora od 1000ccm na 120KS glupost, ali me interesuje da li bi nešto pogrešio ako bi ga podigao na 100KS ili uz pomoć pomenutog čipa ili mapiranja (čiji ECU još uvek nije otključan)? Vozio sam juče upravo tu plinsku verziju i zaista se oseti razlika zbog tih dodatnih 10KS. Vozio sam ga po gradu i auto je primetno startniji.

Keka

Tih 10 KS razlike ima na 5000-5500 rpm, u realnoj voznji na 2000-3000 rpm ima razlike manje od 5KS.

Plus svi ti KS ne pokrecu auto nego Nm.

Da li su motori isti, treba pogledati po kodu motora, jer postoje 1,0 TCe sa MPI (kod verzije na TNG i to je H4Dt) i sa direktnim ubrizgavanjem (H5Dt sa 110KS). Na papiru razlika u performansama obicnog i TNG motora, osim tih 10KS i 10Nm je akademska, dok je kod Joggera motor sa direktnim ubrizgavanjem i sa 20KS vise i 30Nm vise daleko agilniji.

Za sada ni jedna kuca ne radi chipovanje TCe motora, ni 0,9 ni 1,0 ni 1,3. Imaju samo varalice po oglasima.

Za prosecnog korisnika svi ti motori idu vrlo lepo samo je potrebno raditi malo vise sa menjacem, ne vidim realan razlog da se potrosi najmanje 500 evra na chipovanje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


SanderoStepway

#485
@ Keka
Zahvaljujem ti se na detaljnom objašnjenju. Pročitao sam tvoje postove u ovoj temi. Zaista se razumeš u tematiku i daješ precizne i detaljne informacije.
Naravno da je ludost dati EUR500 na, kako ti zoveš, varalicu. A i na svakom koraku može da se nađe informacija da je mnogo bolje, ako se već radi nešto, da se uradi remap.
Našao sam na internetu cenovnik sa performansama. Razlika u ubrzanju "običnog" i TNG motora je samo 0.1sekund što ne verujem da bilo ko može da oseti. Ne znam zašto sam stekao takav utisak kada sam vozio TNG Stepwaya. Moraću jednom da stanem na crtu tom automobilu, pa da se u realnim uslovima vidi koliko znači tih 10KS razlike.
Da, mnogo znači kada motor ima direktno ubrizgavanje. Odmah skaču KS i Nm. S obzirom da vozim Stepway interesujem se za taj auto i novosti. Za sada se ovaj auto sa tim motorom od 110KS prodaje samo u Francuskoj i to samo u najskupljoj opciji (Expression +). Pitanje je da li će se ikada tako nešto pojaviti kod nas.

Malo si me zbunio kada si rekao "Za sada ni jedna kuca ne radi chipovanje TCe motora, ni 0,9 ni 1,0 ni 1,3". Ja sam našao ovo:
https://www.revochip.com/?page=automobil&marka=14&model=257&godina=1945&tip=43628

Zoran

Tehnologija direktnog ubrizgavanja benzina je sa teškom mukom savladana. Za sada se koristi sa oprezom.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Promakao mi je taj 0.9 kod revochipa.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Mare

Neće crkne menjač. Jer Dačija je lagan auto, a 120 ks bi bila tamanica. Jer bi bio idealan odnos 1:1 snage i težine. Dovoljno za 0-100 od oko 9 sekundi (sigurno ispod 10") a i što je najbitnije - međuubrzanja bi kidala.

Zoran

Za mjenjače je snaga motora sporedan podatak. Ulazni moment je od presudne važnosti.
Sam svoj gazda - vazda.

zoran milinkovic

Drugari dugujem vam obavjestenje, u oktobru smonovde razmjenjivali iskustva oko mapiranja moje dacia logan 1.5 dci 55w 75 ks i hvala svima koji au se uključili i podjelili iskustva. Ja sam uradio mapiranje i zadovoljan sam baš. Podigao sam gaza oko Dobitak je 35ks i 60Nm  .još jednom hvala svima koji su se ukljulili u temu i imali strpljenja da mi objasnite dobre i loše strane.
Dacia Logan facelift 2018, blu 1.5dci 55w 75hp

Lazar@

Citat: zoran  milinkovic poslato 24.02.2023. - 21:09
Drugari dugujem vam obavjestenje, u oktobru smonovde razmjenjivali iskustva oko mapiranja moje dacia logan 1.5 dci 55w 75 ks i hvala svima koji au se uključili i podjelili iskustva. Ja sam uradio mapiranje i zadovoljan sam baš. Podigao sam gaza oko Dobitak je 35ks i 60Nm  .još jednom hvala svima koji su se ukljulili u temu i imali strpljenja da mi objasnite dobre i loše strane.

Nek je srecno, dugo da se navozas bez probema!
Tvoj motor je identican onom od 90ks, koji se mapira na nekih 110ks bez problema, tako da vjerujem da je bas osjetno!




Kod mene smo opet cackali mapu, medjutim sad smo nasli novi limit, odnosno turbina.
Jednostavno to je to sto moze da se izvuce, cim dodamo jos malo goriva pritisak turbine pocne da raste nekontrolisano,
odnosno pokusava da ide preko 1.6 bari gdje ECU upali limp mode na nekih 5 sekundi  dok se pritisak ne vrati u normalu...Previse malo kuciste turbine,
gasovi ne mogu da izlaze dovoljno brzo, wastegate ventil previse mali da bi to sve kontrolisao...

Resenje hibrid turbo ili neka druga turbina, medjutim odustajem od svega toga, to je ogromno ulaganje za jos svega par konja(jer je na 130ks sledeci limit pumpa visokog pritiska, a ne postoji jaca koja moze da se upakuje)
Svakako sam planirao da kupim jos jedan auto, sa vecim i jacim motorom, da ovaj ne bi ispustio dusu :)