Logan 3

prethodna tema - sledeća tema

speedo

Još jedan glas za "čisti" benzin. Ako trošak goriva nije presudan (mala kilometraža ili ljudi koji naprosto imaju puno para ili neku drugu računicu) nema se tu šta razmišljati. I opet ako plin zatreba, moći će se ugraditi naknadno. Znam da to nije kao i fabrička ugradnja, ali opet.

Capriolo

Citat: Keka poslato 30.11.2022. - 13:11
Covek prica o novom autu pod garancijom a ne o dizel lesevima sa pola miliona km.

Osim papreno skupih servisa i nesto malo benzina za potpalu, razlika u ceni od 580 evra za fabricki TNG uredjaj se itekako isplati (po aktuelnom cenovniku na zvanicnom sajtu).

Sa tako malom razlikom verovatno je da ce se investicija otplatiti i na manjoj kolimetrazi od spomenute.

Ipak dvojni sistem ostavlja prostor za eventualne probleme. Stvar licne procene.

Ja sam napisano o dizelima bazirao na mojim iskustva sa dizelima tokom 18 godina i to isključivo na onim ( 3 komada) koje sam kupio kao nova. Kao što imam takva lična iskustva (kao "prvi vlasnik") i sa atmosferskim i turbo benzincima. Sa TNG nemam (osim "rekla-kazala" ), ali ga i ne želim, bez obzira na jeftinije pogonsko gorivo. Niti bilo koga "osudjujem" ako ga izebere. To je nešto kao ona priča o "kasku". Dobrovoljno je  :-)1 Pa, ko želi, njegovo je, a odlično je i za svaku pohvalu što Dačija za sve svoje modele nudi tu mogućnost izbora ( zbog onih koji žele fabrički TNG ).

Andrix

Ljudi, ako vam spomenem da sam u prvog Logana I, 2004.g. platio ugradnju plina 1500 e, da ne bi gubio garanciju, a prodao ga posle 8 god. sa oko 55000 km na satu, za 3000 e, meni se on nije isplatio. Plus sam platio i atest i zamenu jedne dizneod oko 40 e, koja mi je bila crkla. U ovoj kombinaciji, gde mislim da cu godisnje preci i do 10000 km /pocela mi i zena da vozika/ i kako se kaze sa razlikom od oko 600 e u startu, bez potrebe za 1.atestom - i isplati se. Samo me iritira nemanje rez.tocka, koji bi opet  resio nekim copavcem, koga bih nosio u kolima samo van grada...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

kiconix

Uopste nije sporno da je 600e doplate za fabricki plin bingo.
Stavi na papir sve.
Po meni, individualna stvar.
Motor je odlican, neces pogresiti sta god da izaberes. :ziveli:

Andrix

Samo treba docekati jer ni uplate ne primaju...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Veterinar

#50
Odrzavanje nije toliko skuplje... Autonomija od 1000 km je uvek prednost. To znaci da, ako za nekoliko godina ne bude goriva u mom gradu, mogu da odem i nekoliko stotina kilometara dalje u "nabavku". Bijeljinu, Tovarnik... Malo stvar resursa, malo politike... Niko ne zeli da cuje za takav scenario.
Razlika u ceni je takva da se plinski uredjaj isplati nakon toliko i toliko kilometara/godina. Razlika i usteda ce mozda da budu drugaciji ako gorivo bude kostalo mnogo više nego sto sada kosta. Niko ne zeli takav scenario, ali ja licno sam uzeo i to u obzir.
Realno gledano, desetak godina je mir, jer je "mali atest" nakon pet godina rutinska stvar koja trenutno kosta pedesetak evra.
Desetak konjskih snaga ne pravi razliku, ali ipak mogu da se osete u voznji. Seo sam u Joggera juce i ucinilo mi se da nesto slabije ide pri normalnim uslovima korišćenja. Onda sam video da je bilo nestalo plina, ali je supruga zaboravila da mi kaže.
Imajuci u vidu da Jogger ima sedam sedišta i uvek krovni kofer, prosecna potrošnja od oko osam litara plina na 100km bi bila neki optimum u slučaju Logana, verujem. Maretovo iskustvo potvrdjuje taj moj stav.
Kad se auto vozi na benzin, jaci stisak na pedalu gasa odmah boli (pogotovo ako postoji pokazivač trenutne potrosnje), dok na plin covek najcesce vozi opustenije. Bar je tako u mom slučaju.
Kako rad na plin pocinje gotovo odmah po pokretanju motora (Kiconix mi je svedok da je tako i na tri stepena Celzijusa), kalkulacija jos brze ide na stranu plinskog uređaja.

Loganovac

Ma pustite čoveka neka kupi auto bez plinskog uređaja, šta ste navalili...
Evo od mene podrška za čist benzin, +1.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Mare

Pa za 10000 km godišnje, ne treba se smatrati računicom. Samo benzin i toeto.  :to:
Ionako je potrošnja benzina oko 5.5-6 litara. Čak i do 10 ako se vozi po gradu. I jeftiniji servis.

saša61beograd

Kupiti auto sada,po ovim cenama,po meni nije baš racionalno.A onda juriti uštedu od tridesetak evra mesečno je smešno.
Drugo.Plinska instalacija je verovatno vrlo sofisticirana i verovatno dobro radi.Na novom automobilu.A na novom automobilu sve radi dobro,samo što auto neće večno biti nov.
Treće,odnos cena plina i benzina (isplativost),kao i odnos države prema plinašima je oduvek bio lutrija.
Ovo je moje lično mišljenje i nije poziv na polemiku.

Zoran

Što su veće krize, to je bolje imati plin.
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

Nije uvek sve i svakome samo u ceni pogonskog goriva ili samoj ceni eksploatacije ili isplativosti ili pouzdanosti (tokom trajanja garancije i/ili posle nje). I baš zato dačija paralelno i nudi oba sveta. Po želji. Jer su i ukusi različiti. I to je za svaku pohvalu Dačiji.

MitarMrgulic

Mislim da je u omjeru cijene Logana 3, plin ok opcija.

Kada sam kupovao MCV-a, bila je opcija i obični Logan 2, koji je bio dostupan na stanju, negdje u Orašju, gore u Posavini, bio je u salonu.

Bio je proizvodna 2017. godina (tad je već decembar), imao nešto opreme, onaj malo jači essential sa maglenkama, metalik srebrena boja.

Odustao sam jer prodavac nije htio dati neki popust, iako je kalendarska godina bila pri kraju (0.9 tce sa plinom bio je cca 19 000 KM, a moj Logan MCV 1,0 SCe benzin, bio je 17 100 KM), znači razlika je bila cca 1000 eura, (ali tu bi stigla i metalik boja, maglenke, rez. točak, što je paketić vrijedan cca 500 eura).

Na kraju me je odbilo to što je bio limuzina, a ja sam baš bio zagrijan za karavana i taj nedostatak popusta, za model koji bi za 20 dana bio star 1 godinu. Da su rekli 18 500 KM vjerovatno bih ga uzeo.

Zadovoljan sam samo benzincem, jer prelazim cca 7000 km godišnje, tako da ne znam koliko bi mi se ta plinska instalacija isplatila, ali svakako bi bila korisna, makar kao postprodajni adut, jer se u BiH dieseli i benzin / plin opcije, puno lakše prodaju od benzinaca.

Eto, čisto kao razmišljanje....

Keka

Citat: saša61beograd poslato 01.12.2022. - 11:17
Kupiti auto sada,po ovim cenama,po meni nije baš racionalno.A onda juriti uštedu od tridesetak evra mesečno je smešno.
Drugo.Plinska instalacija je verovatno vrlo sofisticirana i verovatno dobro radi.Na novom automobilu.A na novom automobilu sve radi dobro,samo što auto neće večno biti nov.
Treće,odnos cena plina i benzina (isplativost),kao i odnos države prema plinašima je oduvek bio lutrija.
Ovo je moje lično mišljenje i nije poziv na polemiku.

Opet on...

Kupiti auto sada po ovim cenama nije racionalno, treba cekati da podignu cene, sto je i ocekivano posto ne primaju uplate. Podsecanja radi Nissan je od juna podigao cenu za QQ 5000 evra ( slovima pet hiljada evra).
Juriti ustedu bilo koje vrste ne treba, treba rasipati sto vise. Nama na budzetu bolje, iako od toga necemo videti nista. Ni ovi sto preporucuju.
Ko ovde planira da 50 godina vozi isti auto? Da mi se javi, imam jedan odltimer u najavi za prodaju, cista mehanika, nema sta da se pokvari. Za one ostale koji su samosvesni da je i auto postao potrosna roba, cisto podsecanje, i oni na dizel i oni na benzin bez plina nece uvek biti novi. Kao sto ni lesevi koje neki voze nisu novi.
Odnos cene pojedinih energenata, pored rafinerijske cene, gde je uvek odnos oko 1:2, zavisi od alavosti drzave, a ocito nasi pomno i na nedeljnom nivou prate potrosnju pa prema tome prilagodjavaju cene. Medjutim to je kozmeticka i psiholoska korekcija, tako da ce TNG uvek biti jeftinija varijanta, manje ili vise. Cak i da nekim volsebnim cudom postane skuplja, uvek postoji opcija da se zavrne ventil i vozi samo na benzin.

Sta god covek da kupi, ako prelazi ispod 10k godisnje, nece pogresiti. Pre je za diskusiju da li da kupi Logan ili Sandero Stepway, a u tom cenovnom rangu i Clio, zbog kasnije postprodaje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dekiv68

#58
Citat: Andrix poslato 30.11.2022. - 21:48
Ljudi, ako vam spomenem da sam u prvog Logana I, 2004.g. platio ugradnju plina 1500 e, da ne bi gubio garanciju, a prodao ga posle 8 god. sa oko 55000 km na satu, za 3000 e, meni se on nije isplatio. Plus sam platio i atest i zamenu jedne dizneod oko 40 e, koja mi je bila crkla. U ovoj kombinaciji, gde mislim da cu godisnje preci i do 10000 km /pocela mi i zena da vozika/ i kako se kaze sa razlikom od oko 600 e u startu, bez potrebe za 1.atestom - i isplati se. Samo me iritira nemanje rez.tocka, koji bi opet  resio nekim copavcem, koga bih nosio u kolima samo van grada...
Trenutno vozim treći auto sa pogonom na plin, a sva tri su bili kupljeni novi. Prvi (florida 1.3) je imao naknadno ugrađen plin nakon isteka garantnog roka (trebalo ga je odmah ugraditi), na drugom (Punto 1.2 8v) je plin ugrađen naknadno na 0-toj km u Deltinom salonu i 2016. je kupljen Sandero 0.9TCe sa fabrički ugrađenim plinom. Sa Floridom i Puntom sam imao problema sa TNG uređajem ali kod Sandera nisam imao nikakvih problema sa plinom za pređenih 78.000 km. Za preventivno održavanje i reatest sam do sada platio 24.236,7 dinara. Dosadašnja ušteda za pređenu km i 6 godina je 341.000 din.
Ne znam da li je to malo ili puno :conf:
Logan ima solidan gepek i u njega bih stavio rezervni točak pune veličine. Kod mene je leti zimski i zimi sa letnjom šarom. To i zauzimanje prostora u gepeku je jedina velika mana.

Mare

Čuj solidan - odličan.