Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

DrJekyll

Ma jok, samo sam zamislio najgoru stvar na svetu, pa ga uporedio sa tim :nami: uvek ja "malo" preteram sa poredjenjima  :doh:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

lovac

Citat: Saja174 poslato 20.08.2014. - 16:35

Sto se tice nacina na koji box moze povecati pritisak turba. Uzmimo da u cilindre ulazi vise goriva nego ranije (a sa boxom ulazi), ali ostaje ista kolicina zraka. Sta ce se desiti? Imamo visak nafte koja se ne moze bas pravilno iskoristiti i u potpunosti sagoriti, a sve je to popraceno crnim dimom! ECU vidi da smjesa nije kako treba, a sa senzora raila dobija informacije da su pritisak raila i intervali dizni kako treba, i nije mu preostalo nista drugo nego dignuti pritisak turba za 0.2 - 0.3 bara i korigovati smjesu! Vise goriva + vise zraka = vise snage!


Ovo mi baš nije jasno.

Ako se ne varam, broj obrtaja turbine (kod fiksnih lopatica) direktno zavisi od količine izduvnih gasova. Što se turbina brže vrti - veći je pritisak vazduha na usisu, to znači da veća količina dolazi u cilindar.
Kako se pri konstantnom broju obrtaja turbine sa fiksnim lopaticama može povećati pritisak upumpanog vazduha? Da li postoji neki poseban ventil (klapna) pomoću kojeg ECU reguliše pritisak ulaznog vazduha, pri konstantnom broju obrtaja turbine, ako su lopatice nepokretne?
Ako takav sklop postoji, da li ga ima na 1.5 dci motorima, na Dacia vozilima?

Loganovac

Pored varijabilne geometrije turbine, postoji način da se reguliše rad turbo punjača i to putem solenoida (starija varijanta) ili putem servo ventila, obično pogonjenim step motorom. Na taj način se kompjuteru (ECU) omogućava da upravlja punjenjem i optimizuje rad motora u radnom režimu, znači može da menja pritisak punjenja a time i količinu usisanog vazduha odnosno smeše, što direktno utiče na radnu karakteristiku motora - povećava momenat, a time i snagu. Svi moderni motori imaju tu mogućnost, a znatno veći učinak chip tuninga kod takvih motora (sa turbo punjenjem) nego kod atmosferskih motora proističe upravo iz te činjenice - povećava se pritisak punjenja.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

lovac

Da li to znači, da na motoru 1.5 dci ima mogućnost, da ECU menja pritisak punjenja vazduha i da se čipovanjem utiče na tu karakteristiku?

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

djomla1977

Dobih informaciju od jednog tjunera vezano za chipovanje 0.9tce ide na 105ks i 155nm. 350 evrica, proces traje 3-4 sata.

ivan-bgd

 Cena ,a i vreme potrebno za taj posao verovatno su toliki jer je još svež motor i cenim da skuplja informacije iz inostranstva.

kiconix

#352
Mislim da se za te pare ne isplati. Nemojmo zaboraviti da je to motorce od 900 kubika i TRI cilindra. Nemojte ocekivati cuda od tog motora, taj motoric je sam po sebi cudo, ja tu nista ne bi diro.

djomla1977

#353
Sigurno ce cena ici na dole, kada se ponuda motora na trzistu uveca. Trebalo bi i da se oseti tih +15ks na tezinu stepway-a od 1025kg (ako se, recimo, uporedi sa 1.0 eco boost-om  od 100ks i tezinom fokusa od oko 1300kg). A opet cini mi se da i nije preterano veliko odstupanje od fabricke deklaracije, pa ne bi trebalo da se jave problemi na duze staze. Naravno ako je sve odradjeno kvalitetnom mapom softvera.

Loganovac

Pa sad, +15KS na 90KS nije baš malo. Kiconix je verovatno hteo da kaže da je i tih 90KS više nego dovoljno za trocilindrično motorče od 900ccm, sa čime se slažem. Imam neki osećaj da se u slučaju čipovanja pomenutog motora malo ulazi u sonu sumraka...  :ne: Pri tome ne želim bilo koga da odgovaram od ovakvog poduhvata, naprotiv, takva iskustva bila bi nam dragocena!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

djomla1977

Malo sam proguglao na temu tjunirana ovog motorcica. Neki holandski tjuneri se reklamiraju da mogu da izvuku 115ks i 165nm, tako da onih "nasih" 105ks izgleda OK. Onaj pominjani eco boost moze sa 100ks na 120ks (navodno su u obe varijante isti motori i turbine, a razlika je u softveru), a najava je i za novi opel 1.0 da bude fabrickih 115ks...tako da (cisto nagadjanje) 105ks za tce  i jeste neki optimum, bez nekog pretranog forsiranja turbine i ostalih delova motora.

silent

There's no replacement for displacement.

Ne bih mučio to, ionako nategnuto motorče, već bih uživao u onome što može da pruži, ovako kako ga je Reno zamislio.

lovac

Citat: djomla1977 poslato 17.10.2014. - 17:08
Malo sam proguglao na temu tjunirana ovog motorcica. Neki holandski tjuneri se reklamiraju da mogu da izvuku 115ks i 165nm, tako da onih "nasih" 105ks izgleda OK. Onaj pominjani eco boost moze sa 100ks na 120ks (navodno su u obe varijante isti motori i turbine, a razlika je u softveru), a najava je i za novi opel 1.0 da bude fabrickih 115ks...

Nije problem u tome što motor od 900 KS fabrički odrađen, isporučuje 115 - 120 konja - može se to uraditi bez problema.
Ali ako je motor optimizovan na (recimo) 90 KS - dodati mu na to još 30, po mom dubokom ubeđenju - previše je.

Čipovanje do nekih 10 - 15 % u odnosu na fabrički deklarisanu snagu je prihvatljivo, jer je proizvođač sigurno ostavio neke rezerve. Sve preko toga je budženje, koje nikako ne može da prija motoru i najverovatnije mu skraćuje vek.

Sa druge strane - ko pristupa takvom budženju motora, sigurno ga nije briga da li će motor izdržati 50 ili 150 hiljada km.

hobbista

Sa ovim se ne bih složio.
Mišljenja sam da je 90KS iz 900ccm prilično visoko. Nisam siguran da ima toliko rezerve.
Vreme će tek pokazati koliko je izdržljiv ovaj motor, tako da još uvek nemamo relevantne podatke  :ne:

Sa druge strane, ako ne vrtiš motor, i ako ne izvlačiš dobar deo konja iz motora, nema neke velike opasnosti. Ali se onda postavlja pitanje svrhe chip tuninga.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Saja174

#359
Sto da ne? Bitno je samo ne gaziti ga hladnog, i ne gasiti odmah poslije zescih voznji, i bude on potrajao (ovo vazi i za motore koji nisu dirani, a za cipovane narocito!).

Naravno, bitno i da taj tjuner zna sta radi, ako se recimo desi da u mapi za*ebe ugao paljenja, i bude knockao (da dolazi do samozapaljenja goriva, prije nego svijeca baci iskru, tj. da radi kao dizel), motor sigurno nece potrajati duze od par stotina ili hiljada km.